Topiknyitó: pomperj 2018. 02. 27. 07:28

Financial Forecasts  

 Azsia: mersekelt optimizmus
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
szieszta 2024. 10. 05. 22:20
Előzmény: #111494  tberki
#111500
A merci elvesztette a presztízs autó mivoltját. Nem azt mondom, hogy népautó lett, de már senki nem kapja fel a fejét, ha valaki ezzel érkezik meg. Sokkal jobban megnézik a trabantot. 😅
Nem is annyira régen ilyen volt a tesla, megfordoltak utána, de már ez is elmúlt. 
tberki 2024. 10. 05. 22:12
Előzmény: #111495  pomperj
#111499
A Stellantisnak az a baja hogy láthatóan nem tud - akar? - mit kezdeni az olaszokkal. Én húsz évig jártam fiattal de most nincs egy se amit megvennek, Alfa ebben a formában szinten halálra van ítélve. Ez jó drága lesz. Egyébkent a francia vonalak szerintem tok jó, asszonynak tőlük vettem autót, és kifejezetten kellemes csalodas
pomperj
pomperj 2024. 10. 05. 21:28
Előzmény: #111483  Bandita
#111498
Ajnalok  ehhez  3 Special Operations temat. (lasd elobb)
De kizarolag jo daytradereknek valo.
.
1)HA igazan bator vagy, es akarsz a kinai rallyra  ramozdulni, 
akkor nezd meg a ket HongKong brokerhazat: FUTU es UP FIntech (TIGR) chartjat.
Eddig joval 100% folott, es szerintem jovo heten duplaznak.
.
https://imgur.com/a/sUtrSVz
.
2)A masik otletem a Nano Nuclear, NNE.
Most MSFT eppen atomeromuvet vesz, hogy legyen eleg arama az uj AI datacenterhez.
Az a pletyka, hogy Google is eppen targyalasban van venni egyet.
Namost, a tobbi kisebb AI cegnek nincs ennyi penze. De azert egy Nano eromure joparnak volna.
Meglepo nagy rally lesz, ha befut egy csomo megrendeles. 
Amugy az atomeromuves Constellation, CEG,  chartja is nagyon baratsagos.
.
https://imgur.com/a/PPGdv1v
.
3)Egyes olajszervizesek vadul megindultak. Nem tudom, mi van mogotte, de sejtem.
Nezd meg Nabors NBR es W&T Offshore (WTI) chartjat es fundajat.
Ennek az lehet a hattere, ha megnezed mely szektorok mentek legnagyobbat a mult heten.
.
https://imgur.com/a/QspjfxU
JackOne
JackOne 2024. 10. 05. 21:02
Előzmény: #111470  stolz
#111497
JackOne
JackOne 2024. 10. 05. 20:54
Előzmény: #111492  Zoltanovitsch
#111496

Villanyautó elő és utójáték (Zsák-Utcában..?):
https://www.economx.hu/magyar-gazdasag/elektromos-auto-toltes-benzines-motor.792140.html
/ az biztos hogy se az első se a tizedik emeletről senki nem fog tölteni e-gk. + utazás közbeni töltés, mivel az aksi miatt ne töltsd 80% fölé, ne engedd 20% alá a normál élettartam érdekében, de közben  +5 fok alatt és 30 fok felett a kapacitás további 10-15%-al esik, és ekkor még nem beszéltünk az aksi évenkénti degradációjáról...A WLTP hatótáv x 0,45 - ami a tényleges hatótávja az e-autónak rendszerszintű felhasználás esetén, amely 90 km/h sebességre igaz, 130-as átlagnál már 30% nagyobb a fogyasztás ... nem ragozom. /
Utójáték, vagy a szilárdtest aksi, csak azt még nem látta senki, vagy a jó Öreg Szívó V8 ,- Nyomaték az van -:) mint szegénység a földön azt sem kell csinálni...
https://youtube.com/shorts/l5WRrJ-9Erg?si=5NuQpPsUzwKOPCMI
Ui.: (tömeges) fizetőképes kereslet az melyik utcában van, és lesz...?
pomperj
pomperj 2024. 10. 05. 20:52
Előzmény: #111493  tberki
#111495
A Stellantis kicsit elobbre tart a folyamatban, mint a tobbi autokonszern. 
Jo mintanak latszik a tobbire.
.
Vajon mi okozhatja azt, hogy 2023-ban +60%-al no az arfolyam, 2024 Q1ben ujabb +27% felfele,
aztan hirtelen, 5 honap alatt visszazuhant 30 -->13$ szintre,  a 2023 eleji  kiindulasra ?
.
A ceg visszavonta az osszes eddigi elorejelzeset. A PE=2.8, eves profit EPS=4.68$, osztalek 12%.
Es megis, meredeken zuhan az  arfolyam. Mindenki hanyatthomlok menekul.
.
Az elemzok most tobb brosuraval vannak lemaradva a valos helyzettol, a fele meg mindig BUY rating.
A cash allomany rohamosan esik, negyedevente 5Mrd$-al, es aligha allithato meg iden. 
Szerintem erdemes ovatosnak maradni minden autosnal; 
Talan nemcsak STLA arfolyama  felezodhet  innen evvegeig meg egyszer.
tberki 2024. 10. 05. 20:17
Előzmény: #111493  tberki
#111494
Osszegezve: ha a mercedes nem talalja meg gyorsan miert vennenek az emberek elektromos mercit barmely elektromos auto helyett akkor meg ennel sokkal lejjebb is lesz a reszveny es egeszen mas gondok lesznek. 
Igyekeztem nem beletenni bennfentes infokat. 
tberki 2024. 10. 05. 20:15
Előzmény: #111484  berlini
#111493
Erre es pomperj irasara reflektalva fokusz Mercedes. Pörgessük vissza az idő keretét öt évvel, a Mercedes globalisan nagyjabol 3mio autot adott el, egyszamjegyu profittal. Dieter Zetsche strategiaja megfiatalitotta az atlag mercedes vasarlot 15 evvel, egy egesz sor kis meretu autot dobtak piacra, A,B,CLA,CLA SB, GLA, GLB, A sedan, es kulon kinanak hosszitott A sedan. A strategia latszolag mukodott, de a profit beragadt alacsony szinten. Zetsche ment Ola Kallenius jott, egy teljesen mas strategiaval, legyen a Mercedes luxus - nem premium, luxus - plusz gozerovel elektrifikacio “electric first” majd mereszet gondolva “electroc only”. Jott a covid ahol nem eladtuk hanem elosztottuk a keves autot amit az alkatreszhiany kozepette gyarottunk, nyilvan olyat gyartott mindenki amin sok volt a profit, igy ket hatom evig boduletes RoS szamokat lattunk mindenkinel, 16% volt talan a teteje. Aztan jottek az uj modellek amikben nyomokban sem lehetett felfedezni a markaidentitast, gyakorlatilag sorban meg is buktak. Kozben a luxusszegmens velejaroja a kisebb darabszam, de azota sem hallottunk gyarbezarasrol. A mercedesnek nem a hitel a legnagyobb gondja hanem hogy van egy harom millio autora kepes gyartasi rendszere ami ennel sokkal kevesebbet gyart most. Az elektromos luxusauto piac mint olyan nagyon kicsi, ez nem tartja el a ceget, a tomegmodelleknel pedig a kinai piacnak valo kitettseg megbosszulja magat, ugye minden harmadim mercedes ott talalt gazdara. 
kajli_man
kajli_man 2024. 10. 05. 15:40
Előzmény: #111489  berlini
#111491
Nem hiszek benne, hogy ez most máshogy lenne, mint ami eddig szokott lenni (lásd ábra), szóval nincs rá válaszom. A ... helyére annak kell valami hihetőt írnia, aki azt gondolja, hogy most máshogy lesz. Lehet túlbonyolítottam a megfogalmazást kicsit, bocs 😅
berlini
berlini 2024. 10. 05. 15:38
Előzmény: #111488  Nedden
#111490
ezekről a szintekről (S&P500 átlag: P/E=27) én nem egy általános fellendülésre számitok a piacokon.
Most válik el az ocsú a búzától.
Eddig a cégeket generálisan mentegették  a befektetők, hogy nincs piacbővülés, de ha lenne is a beruházások is túl drágák. 
Azért magas most az értékeltség, mert jövőre az eredményesség 20-30%-os bővülését előlegezi meg a piac (20 alatti az előremutató P/E)
Most kiderül, hogy kikben van meg a potenciál, kik tudják kihasználni a javuló kondiciókat.
Akik nem, azoknál a piac nem lesz türelmes. Sok cég árfolyama sűllyed majd és a P/E= 27, sőt sok cégnél az 50-70-es szintekről.
berlini
berlini 2024. 10. 05. 15:25
Előzmény: #111487  kajli_man
#111489
ezt a "mert"-et kifejthetnéd
Nedden
Nedden 2024. 10. 05. 15:00
Előzmény: #111474  pomperj
#111488
János! Az olaj elemzésed jó, de!!!!
Kellenek a világ legnagyobb gazdaságaiból a fellendülés jelei! 
USA letette a bizonyítékot, hogy puhán landolni.
Kína is fog tudni, de ebből lesz a galiba.
.
Tény, hogy megnyíltak a keleti parti kikötők, és USA gazdasága nem mutat rossz adatokat.
Ha most kéne pozíciót nyitnom longba tenném, de óvatosan. 
kajli_man
kajli_man 2024. 10. 05. 14:48
Előzmény: #111485  todi
#111487
https://images.mktw.net/im-97623842
Az elmúlt 30-40 év tapasztalatai pont az ellenkezőjét mondják, hiába logikus, hogy a csökkenő kamatok majd bebikázzák a gazdaságot. De ki tudja, lehet hogy most majd máshogy lesz mert ...
kajli_man
kajli_man 2024. 10. 05. 14:46
Előzmény: #111470  stolz
#111486
Tűpontos, talán az év kommentje eddig 😉
todi 2024. 10. 05. 14:40
Előzmény: #111484  berlini
#111485
“Elértük az alját mert a jegybanki kamatok megindultak lefelé.”
Ha ez ilyen egyszerű kenne akkor csak a kamatok emelkedésére vagy csökkenésére kelkene figyelni.
Másrészt a kínai eladások szerintem azért fognak tovább csökkenni mert ott főleg az EVt veszik az pedig nem az európai gyártók terepe.
Az EV inkább szoftver és akkumulátor mintsem autó.
Pont ezért veszélyes a német gyártókat a historikus értékeltségükhöz viszonyítani.
Szerintem újra kalibrálja őket a piac és lehet, hogy a Mercedesnél  például a 40 lesz az új 70.
berlini
berlini 2024. 10. 05. 13:00
Előzmény: #111481  matatakakiba
#111484
szerintem pesszimista vagy.
1. A luxus autópiacon lesz a legkevésbé érezhető a kinaiellenvám hatása. (Jóval kisebb ott az árérzékenység) Persze hogy vannak kinai luxusautók is. (ha nagyon igyekeznék én is össze tudnék fabrikálni egyet.) Nézd meg mit kinlódik a Toyota a Lexusszal 20 éve nem tudja megszoritani a Mercedst és társait, pedig minőségben megbizhatóságban valszeg jobb.
2. Az autó értékesitése tényleges visszaesett, de ezt nem is cáfoltam. Én a jövő évi kilábalást lengettem be a luxus autók piacán. De a priftok visszaesése sem vészes P/E= 4 körül az még nem a katasztrófa
3. Mutass nekem egy céget az Apple-ön kivül ahol nincsen jelentős adósság. Ez számtan. Senki sem a saját tőkéjéből finanszirozza a vállalat működését, hanem legalább 50, de sokszor 80%-ban hitelből. (Még a bankok sem saját tőkét helyeznek ki. A többség ott is akölcsönvett pénz: betétek, kötvények stb.)
4. Elértük az alját mert a jegybanki kamatok megindultak lefelé. Jó lenne ha megindokolnád, hogy a felépülés miért tartana évekig.
A porsche amúgy a VW konszern egyik márkája. Ugyanúgy mint az Audi, VW, Skoda, Seat stb
A kinai vám pont akkora mértékű lesz, hogy a kinai versenyképesség (amit azotthoni olcsó energia, és nyersanyagok okoznak) megszünjön.
Ez az egész minden csak nem határhelyzet.
Inkább nevezném megkésett helyezetfelismerésnek.
Ha ugyanezt irtad volna egy évvel ezelőtt, akkor eltaláltad volna a követekző egy másfél év alakulását.
Bandita 2024. 10. 05. 12:58
Előzmény: #111475  pomperj
#111483
Szia,
Vettem játszós pakk NIO-t és még vennék valami szélesebbet. 
Melyik legyen?
CSI 300 vs MSCI China vs más?
Mindenféle felelősség nélkül, ez egy fórum, én döntök játékpénzzel, ha meg bejön, veszek Neked egy príma tokaji válogatást.
Plenty of Room to Grow
Despite the recent rally, China’s markets still have significant ground to cover. A comparison of the S&P 500 and the Shanghai CSI 300 reveals a wide gap that remains from the peaks of early 2021.
Matteo Ramenghi, chief investment officer at UBS WM in Italy, notes that despite the similarities in sector composition, the MSCI China index remains undervalued, particularly when it comes to technology stocks.
https://www.investing.com/analysis/china-how-far-will-the-stimulusfueled-bullish-frenzy-go-200652493
Köszönöm!
matatakakiba 2024. 10. 05. 12:31
Előzmény: #111478  todi
#111482
Hozzatennem, hogy a nehezgepjarmuvek egy reszet (adatot nem tudok) atallitjak LNG-re.
matatakakiba 2024. 10. 05. 12:28
Előzmény: #111477  berlini
#111481
Sztem optimista vagy. 
1) Nemet auto legnagyobb piaca kina. Hogy mekkora ott a visszaeses, az jelenleg szamhaboru targyat kepezi, de *nagy* lesz. Kinaban nagyon megy az ev es mar vannak ev luxusautok is.
2) aug.bazissal euban uj auto eladas 18% korul eses 2023-hoz kepest, ez nemeto.-eseteben 27%. Ez minden profitot megesz
3) mercedes; jelentos adossag 
allomany - fejlesztesre egyaltalan nem lesz penz jovore
4) meg nem ertuk el az aljat. Sztem nem is az alj merteke (mercedes; 50eur) a nagyobb problema, hanem hogy a recovery evekig fog tartani.
Europai autok kozul sztem a porsche all a legjobban, vw a legrosszabbul.
Es legvegul: 35% vammal meg akar versenykepes is lehet a kinai ev. Hatarhelyzet.

Topik gazda

pomperj
pomperj
3 5 5

aktív fórumozók


friss hírek További hírek