Igen az inflaciot le kene vonni a papir pillanatnyi ertekebol es ugy szamolni a ezt a "brutalis" osztalekot (igy irta az index). Ezentul mint (kis-)befekteto nem ertek egyet a ceg uzleti politikajaval (kukazas, focicsapat, stb). Vagyis felszamolom (a pakk fele kibocsataskor vagy akkoruli arfolyamon kerult be, szoval lesz rajta nagy ado). A kovetkezo evekben sem lesz kisebb az inflacio mint a netto osztalek, es gondolom a tovabbiakban is megeszi az (esetleges) arfolyamnyereseget kormanyunk kreativ adopolitikaja. Szeretnem beloni a cutoff date-1 napi arfolyamot. Jelenleg 3196Ft -ot latom realisnak (nemi tartalekkal). Minden velemenyt koszonok...
Nezd, sajat velemenyem: intelben nincs tobb, grof andras ota lefele megy. Az utolso 20ev legjobb otlete -szerintem- a bergyartas. Azzal egyutt is hogy 35%-al dragabb lesz mint a tsmc. Masik ertekes darabja a Mobileye. Nem a proc, nem ai chip, stb, ott mar csak tort reszesedese van/lesz.
Re:nemeto. -ugy erzem en inditottam ezt a cunamit (nem szandekosan). A PF nem megfelelo forum ennek targalasara, csak nehany -kiragadott- gondolat.No. a fejlett nyugat-europa allatorvosi lova --draga (es nem is elegendo energia), nyersanyagproblemak, donteskeptelen, koncepcio nelkuli politikai vezetes, eloregedo nepesseg, ellenszel a hagyomanyos piacain, ipar strukturalis problematikai, a kozuzemi szolgaltatasok romlasa. Az utobbihoz: (kiragadott, de altalam jellemzonek itelt): a bundesbahn pontossaga a MAV-ot kozeliti, az egeszsegugy (kisvarosi korhazak) szamos es tendenciajaban sulyosbodo problemai, a szolgaltatasi szektorban az ugyintezest (bank, telefon/internet, allamigazgatas) v1.0-as droidok vegzik. Mielott utazol, jobb ha megnezed, eppen nem sztrajkol/demonstral valaki valahol.Szerintem a problemak gyokerei a nemet egyesules idejeig visszavezethetoek, nem sikerult a DDR felhuzasa NSZK szintre. A merkeli politika (orosz gaz/nyersanyagra tamaszkodas) -bar sokat hozott rovid tavon, most nagyon visszaut. A "migrancsok" integralasa sikertelen, de sokba kerul, talan a 3dik generacio fog hasznos munkat vegezni. Ipar, tozsde: en pl. nemigen talalok hosszabb tavu (3-4 evre) koncepcionalis reszvenybefektetest. Van pl. mercedes/vw (el is adom amint sikerul). +1: no.-ban a gepjarmuipar a vizfej. Saccolni sem lehet mi minden epul masod/harmadik szinten ra. Marpedig a kinai export, es az egyeb piacok szukulese pont ezt fogja a leggyorsabban/legnagyobb mertekben amortizalni. +2: nem tul nagy korben ismert, es mertekeben total ismeretlen, hogy a kinaiak mennyire vasaroltak mar be magukat az europai iparba - felek, ijeszto mertekben. Elnezest a hosszu szovegert, reszemrol lezarva. Tekintsuk maganvelemenynek. Igen, svajc meg jobban mukodik --de az is romlott (eltem itt is, ott is, tobbszor is, sokat is)
Szerintem a nemet autoiparban sotet evek fognak jonni, lehet hogy ez most meg nem latszik. Tan mercedes bmw tovabb huzza, en a vw.t latom a leggyengebbnek. Kinai piaca doglodik, ev-t csak dragan tud csinalni, energiat dragan veszi, hosszutavu kocepcioja zavaros (leginkabb nincs). Kina fel fogja zabalni kilora. Mar a nemet is skodat vesz. Nekem van, megszabadulok tole valszeg meg osztalek elott. Ellenvelemenyeket szivesen latnek😄
re:bayer - 100sebbol verzik mint az egesz nemet ipar 1) energia (gaz): majdnem annyit fogyaszt mint magyaroszag. Ennek egyresze nyersanyag, masresze technologia (futes). Jelenleg a gaz draga, kiszamithatatlan, es meg dragan sincs akarmennyi, tehat sporolni kell. Hozzatennem, hogy a mainstream media allitasaval szerintem (miszerint No.sikeresen lejott az orosz gazrol), eleg hamis. Igaz, oroszt nagyreszt lecsereltek, pl. LNG-re (USA orul), de ez korlatozottabb es dragabb is. Csak zarojelben, a nemet sajto hosszasan taglalta, hogy rekordido alatt (1ev) sikeresen epitettek 1LNG terminalt, ami mashol, pl. USA, 4-5ev. Rossz nyelvek szerint viszont vettek 1et komplett, leszereltek, ujratelepitettek). 2) bayernek sincs koncepcioja. Termeles kitelepitese? Energiaproblema megoldasa? 3) Monsano - ezt tartjak minden baj okanak, sztem az elso ketto sulyosabb, bar ez is nagy pup pillanatnyilag Grossraum Leverkusen lesz Detroit #2