Azért eztel a professzionális logo meg képkészítéssel vitatkoznék. A lányom UX UI Designer és tervezőgrafikus. A napokban beszélgettem vele époen az AI ról és elmondta, hogy jelenleg professzionális logo és kép készítésére alkalmatlan. Legalábbis még. Amit ki tud váltani az a copy writer de azt mondja, hogy azon is eléggé érződik a “gép”.
Köszi, de én nem a technikai várakozásra vagyok kiváncsi hanem a fundás értékeltségre. Akár DCFfel nézem akár relatív értékeléssel, akár hozamot számolok nem jön ki a matek.
János, miben látjátok Rigben a nagy potenciált? Ránéztem Marketscreeneren a várakozásokra és ahogy fejben számoltam, ha hozza az ott elvárt számokat akkor kb. 2025-re előre be van árazva a részvény. És akkor ehhez igencsak sokat kell növekednie 2025-re. Pl 2026. EV/EBIT 10-11 között. Ami nem egy alacsony értékeltség egy olajos cégnek. Laikusként kicsit ígérgetős szaga van a cégnek. Lehet, hogy rosszul nézek valamit ezért szeretném megérteni, hogy mitől a nagy elvárás árfolyamemelkedést illetően?
Pénteken nagy Verfallstag volt. Valószínű, higy a kifutó opciók alapján a Stillhaltereknek ez volt a kegideálisabb ár. Lufhansával azonban csak óvatosan! A Seeking Alphán olvasd el Wolf Report elemzését a cégről, ahol leírja , hogy miért nem venne LH részvényt 5,50 felett. A lényeg az, hogy ezen az árszinten kevés a renélhető hozam. Az én hozamszámításom a következő LH-ra: Következő 5 év éves átlagos növekedés 4,6% (Yahoo Finance). Osztalék 5% (német adó levonás után 3,8-4%). Ez összesen 8-9%. Az én elvárásom minimum 20%/év, tehát még kellene évi 12% a P/E exopnzióból. Ha elfogadom a Yahoo Finance fair értéket (8,30), és feltételezem, hogy a következő 3 év alatt eléri azt akkor maximum a fair érték alatt 40%-kal veszem meg a LH-t. Azaz naximum 5,92-t ér nekem. És ekkor kiderül, hogy a LH nincs is úgy agyonütve mint azt sokan hiszik.
Erről írtam tegnap. Zöldacél. Gyakoroatilag hiába nyereséges a cég többi üzletága, az acél rész elvisz mindent. Azért kiváncsi lennék, hogy a német zöld politikusok mit építtetnek be a házukba? Zöldacélt vagy a jóval olcsóbb kínai, ukrán, orosz stb. acélt?
Európai részvényekkel is lehet keresni (Siemens Energy 6 hónap alatt 4x ezés) és USA részvényekkel is lehet zátonyra futni. A lényeg mindig a megfelelő értékelés és a türelem a megfelelő beszállási ár kivárásához. Az egyedüli különbség a választék nagysága illetve tisztában kell lenni azzal, hogy a p/e és egyéb szorzók európában akacsonyabbak.
Az a baj , hogy a környezetvédelem jelenleg egy hatalmas üzlet semmint a valós környezetvédelemről szól. Nagyon sokan nagyon jól megélnek belőle míg másokat neg tönkrevágnak. A környezetemben ismerek egy céget ami papíron a környezetvédelemért dolgozik, valójában pedig habzsi dőzsi van a környezet meg le van sz…. va.
Az a baj, hogy az európai gyártást erőltetett zöldítéssel nagyon drágává teszik aztán meg behozzák a kínait mondván, hogy az európai drága. Lásd pl. Thyssenkrupp.
Már ideje lenne, hogy az EU megtalálja a tökeit! Míg itt a környezetvédelem címszó alatt tönkrevágják az ipart ( vegyipar, autóipar, acélgyártás stb.) addig a kínaiak teleszenbyezik a világot és röhögnek az EUn. Felületesen láttam valamelyik nap egy cikk címét ami arról szól, hogy ez az erőltetett környezetvédelem többet árt mint használ. Szerintem a német és francia EUs választások eredménye után észbekapnak és kicsit helyreteszik a zöldeket.
Ha a hidrogén győz akkor a belsőégésű a győztes. Bár én elfogult vagyok a belsőégésüek felé. Valójában ezt a német gyártók tökélyre fejlesztették csak az idióta életszerűtlen környezetvédelmi előírások miatt tolják tele az autókat pici vacak motorokkal. Egy 2 literes nénet motorral kiautózok a világból. Ha meg hidrogénes akkor meg zölden autózok ki vele a világból.
Én nagyon emlékszem kb 2-3 éve arra a cikkre amiben Toyota úr (akkor még ő állt a Toyota élén) és a BMW műszaki igazgatója is egyértelműen állították, hogy az EV egy zsákutca lesz , kitömik vele a vevőket aztán irányváltás lesz. Akkor ők mindketten a hidrogént jelölték meg a jövő autózásaként és én hiszek nekik.
Autósakkal én nagyon vigyáznék. Értékeltségük nagyon függ a kínai piactól. Másrészt borzasztó sokba kerülnek a fejlesztések és anbyira egyértelmüen az irány sem látszik. A chartokon pedig szintén bezavarhat az a tény, hogy az autós cégek értékeltsége nem az mint mondjuk 5 éve volt. Sokan ott esnek csapdába, hogy a historikus értékeltséghez viszonyítják az árukat és így nagyon olcsónak tűnnek. Valójában nem azok. A növekedésre kell koncentrálni az értékelésüknél azt viszont nehéz megmondani hiszen kínával igencsak folyik a csörte az autók terén.
OMV kb fair értékén forog. A következő 2 év EPS szinte alig változik a FCF viszont csökken (Marketscreener), Ha most veszed akkor mindössze az osztalékhozammal számolhatsz ami az osztrák adó levonása után kb 8%. Ha ez az éves hozam elég neked akkor ok.
TUI nem csak FTI-ről szól. Ma döntik el MDAXba kerülést ami 24-én lép életbe. Másrészről nagyon alulértékelt a cég. FTI csak a trigger volt. Technikailag pedig szerintem nemrég kezdte meg a 3/3 hullámot aminek elvileg a legszebbnek kell lenni!