tberki

Regisztráció:
2014-07-22 11:20
Hozzászólások száma:
4 720
Utolsó hozzászólás:
2017-07-26 00:15
Pontok:
Tapasztalati: 1
Aktivitási: 5
Népszerűségi: 5

utolsó 20 hozzászólása

Dátum
2017-07-26 00:15:48
mutat
BLUE topick #24191
Tovabbra is a 210 koruli csucsrol a 140 koruli alj fibkitjet varom 130 korul. Az egy jo korrekcios celszint lenne, ott betennek az erre szant tokebol 30%ot.
2017-07-25 23:59:17
mutat
BLUE topick #24190
Ma azt irtad nagyon jo ev volt a tavalyi. Nehany honapja azt irtad gyenge ev volt a tavalyi. En igazabol nagy ivben leszarom melyik az igaz. De az egyik nem stimmel. Azt is nagy ivben leszarom mennyi az annyi, nekem attol nem lesz olcsobb a kenyer. Csak neha kilog a lolab. Mint a nyero pakkok merete meg a beragadtak merete, 100%os talalati arannyal az elobbiek javara...
2017-07-25 22:44:09
mutat
BLUE topick #24177
Nehany honapja te magad irtad hogy a tavalyi eved nem volt tul jo csak 80% lett..
2017-07-20 17:35:23
mutat
BLUE topick #24022
Valaki ma rajzolt egy csokkenno csatornat, nekem inkabb ez az alakzat tetszik link
2017-07-20 10:33:37
mutat
Value Investing #2426
A beszállítók felé igazi alkupozícióban egyébként nem a premium gyártók vannak. Ezeknek a darabszámai általában kicsik, és nem engedhetnek meg maguknak többszörös szárszámozottságot; ill a különböző méretkategóriák eltérő igényei miatt kevés az átjárhatóság. Ezért lenne igazán zseniaális az MQB (ha nem lennének töketlenek) a VW-nél, mert a nem látható alkatrészeket egységesíti. Mondok egy példát: a VW-nél a tükröket állító motoros egység MINDEN személyautóban egyforma. Számoljunk, ez kb 10mio autó, ebben van 2 tükör, tükrönként két irány, szóval 40mio Motor. Na azt már úgyis többszörösen fel kell szerszámozni hiszen a fröccsszerszámok és egyebek nem bírnak 40*5-7=200-280mio löketet. Itt jön a jó világ a beszerzőnek, megbíz ugyanazzal 2-3 céget, és nem egymás után hanem párhuzamosan megcsinálja a szerszámokat amik a 280mio darabhoz kellenek, és a szerződésekben a százalékos eloszlást jó nagy rugalmassággal írja le, majd évente ártárgyal a három céggel. Aki nagyobbat enged ott növeli a darabszámot a keretekben belül. Ezt egy evi 100-150.000darabot rendelő csapat nem tudja soha megtenni.
2017-07-20 10:27:52
mutat
Value Investing #2424
Próbálok érthetőbb lenni, és az egyszerűség kedvéért maradjunk a két prémium gyártónál.A BMW és a Daimler saccperkábé ugyanannyi személyautót ad el. Ezt a mennyiséget a Daimlernél kb 80.000rel több alkalmazott csinálja mint a BMW-nél. Hoppácska. Ez nem csak azért van mert a BMW komolyabb fokon automatizál, hanem azért is mert a BMW sokkal több alkatrészt csináltat másokkal mint a Daimler. Nem részletezném hogy melyek ezek, mert nem tudom az mennyire publikus információ. Így viszont az én meglátásom és tapasztalatom szerint a BMW sokkal kevésbé van képben a saját gyártástechnológiájával mint például a Daimler aki a "core competence" között az alapvető technológiákat mint hegesztés, ragasztás, betöltés stb megtartotta magának. Én rossz iránynak tartom azt hogy a végső megrendelőnél csak "projektvezetők" vannak akik mindenhez hülyék, és minden rajzra rámondják hogy ok mert azt se értik mi van a papíron, átlátni meg aztán végképp nem. Nem akarnék belemenni a vitába hogy Propeller vagy csillag, most nem erről van szó, hanem eltérő filozófiákról.Egyébként összegszerűen a Daimler jóval több profitot termel, hiszen alapvetően sokkal nagyobb mint a BMW a kamionos üzletág és egyéb tevékenységek miatt. Nyilván ebből jobban tud ugrálni és esetleg hibázni az irányok meghatározásánál is.
2017-07-19 20:56:00
mutat
2017-07-19 20:43:29
mutat
BLUE topick #23994
Ha elfogadjuk a csucsot egy kesz 5ös hullámnak (azért olyan sokat nem kell hozza hunyoritani) akkor 130 kornyekig mehetne le, ott jo lenne egy felmeno hullam korrekcionak is es agy lefele meno abc fibkitnek is... En 195ön szálltam vissza egyébként... kulonben meg fene tudja mennyire hasznalhato itt Elli meg egyebek. link
2017-07-19 17:24:06
mutat
OPUS Global Nyrt. #4428
Investing.comon siman jo. En bollit, nyilvan igy ma20-at, rsi-t, stochasticot hasznalok, bar a momentum indikatorok szerintem egyelore ennel a papirnal ertelmezhetetlenek.
2017-07-19 17:05:21
mutat
OPUS Global Nyrt. #4412
Fibkittel lehet szamolni meddig megy, annak nem fognak itt sokan orulni (ha bejon). A masik nepi megfigyeles hogy ha levalik a bolli szalagrol akkor bemegy legalabb kozepre (ma20)...
2017-07-19 14:29:27
mutat
BLUE topick #23985
detto, 197-->210 ;)
2017-07-17 22:00:46
mutat
Value Investing #2416
A bmw nyereseges, de en ugy latom hogy nagyon kiszolgaltatotta valt a beszallitoinak meg sokkal inkabb mint a daimler ("Fertigungstiefenreduzierung"). A masik hogy egyelore nem latom hogy bejottek volna az elektromos fejleszteseik, szerintem tul koran leptek. En a meret miatt a vw-t latom olyan szereplonek aki ha akar akkor tudna reagalni a valtozasra (bar jelenleg toketlennek latom a managementet, a Winterkorn meg a Piech megette ezeket reggelire), a kisebbek, akar a daimler is ovatosabban tudnak mozdulni, ha elkefelik abbol nehez kimaszni.
2017-07-17 12:33:10
mutat
Value Investing #2413
Erdekes hogy az audit nem latod novekedni a vw-t meg igen, akinek a nyereseget el nem hanyagolhato reszben az audi adja
2017-07-15 22:09:56
mutat
BLUE topick #23901
Anno toled lestem el a mit kell nezni a konyvben cimu tortenetet, egy masik kispapirban gyonyoruen mukodik. Igazabol oriasi manipulacionak tartom az egesz magyar tozsdet, csak ertek alapon van harom kozepes, de erteket teremto magyar cegem, ill. a legmagasabb osztaleku bluebol tartok de minek. Azt hogy mar majdnem racsabultam a konzumra azt mutatja hogy kozel a vege...
2017-07-15 20:21:24
mutat
DAX #210613
Juteszembe hova tunt goaspy?
2017-07-15 18:55:53
mutat
BLUE topick #23895
Jesszus... mondjuk az adott nick ma regisztralt reggel
2017-07-06 16:00:30
mutat
Állami Nyomda #12534
Mtel/gspark is kbcre jott utoljara.
2017-07-03 22:50:42
mutat
Olaj és Gáz #12063
Azert ezzel a zold rendszam ergo tiszta elektromos uzemu autoval vigyazz, az uj volvo xc90 t8 is zold rendszamu....
2017-07-03 14:18:21
mutat
BLUE topick #23479
napos rsi csunyan divergens es mar hetes bollibol is kint van, ill. ha a tavaly ev vegi aljakrol huzol csatornat akkor annak a tetejen van.... majd meglatjuk mi lesz, egyelore a lovet szabadon hagyom.
2017-07-03 14:04:26
mutat
BLUE topick #23475
10.7en lefeleztem a pakkomat...

friss hírek

AZ OLDAL TETEJÉRE