tberki

Regisztráció: 2014-07-22 11:20:15

Hozzászólások száma: 4 891

Utolsó hozzászólás: 2019-10-12 17:36


Tapasztalat: 2
Aktivitás: 5
Népszerűség: 4


utolsó 20 hozzászólás

ENEFI - THE BEST 2019. 10. 12. 17:36
Azzal együtt hogy tényleg nem elegáns az új részvényesek részesedése a pereredményből
ENEFI - THE BEST 2019. 10. 12. 17:35
Aham... 28/18=1.55 x332=516
Nincs itt semmi látnivaló, oszoljanak kérem. Ja ez csak az egyik per egyébként
Financial Forecasts 2019. 10. 12. 07:58
Szia! A megtérülési időt illetően ilyen nagy beruházásnál nem tudom mire lövik be. Ugye a beruházásnak is van sok része, van infrastrukturális jellegű meg van ami közvetlenül a termeléshez kapcsolódik. Nyilván a közvetlen beruházást a termékre allokálják így annak az életciklusa lehetne a vizsgált időszak, ez az autóiparban jelenleg 5-7 év. Utána a specifikus gyártóeszközök feleslegessé válnak. Mondok példát: egy robot kiszolgálhat több ciklust de a kar végén levő megfogó vagy hegesztőfogó csak egy adott termékhez megfelelő, ha leáll a gyártás annak sincs más szerepe. 
Telephelyválasztás: ha nekem kellene döntenem akkor nekem nem ez lenne a legfontosabb. Első kör: belátható időn belül fognak ott lőni? Második kör: oda lehet értelmesen jutni, stabilak a közművek (egy egy pillanatnyi áramszünet is tud ám csúnya dolgokat csinálni, romániai cégek tudnának mesélni)? Harmadik kör: Munkaerőpiaci helyzet, van olyan munkaerő aki képezhető, valamilyen alapokkal rendelkezik? 
ENEFI - THE BEST 2019. 10. 12. 07:48
Pont hogy az osszeg nem kerdes hiszen a szerzodes szabalyozza, ha a jogalap megallapitasa jogerore emelkedik akkor az a per keszen van
ENEFI - THE BEST 2019. 10. 11. 21:22
Szept 25 közzétételben... 28mio eur.
ENEFI - THE BEST 2019. 10. 11. 19:48
Nekem annyi jött ki a megitelt összegből egy részvényre. És akkor minden más nulla értéken van. Azt várok hogy az új nagytulajdonosok konkrétat mondjanak a célokról és a peres lóvé sorsáról.
ENEFI - THE BEST 2019. 10. 11. 19:19
Nyilván tudni lehet hogy nagyon kicsi a tényleges közkéz. A kötvényesek szerintem elfogytak már
ENEFI - THE BEST 2019. 10. 11. 19:18
Van egy kevés. 200nál vettem először tavaly októberben. Azóta adtam vettem párszor de alapvetően gyűjtögettem... én látok benne értéket és nem érdekelnek a károgók. 
ENEFI - THE BEST 2019. 10. 11. 10:17
Nem tudom ennyire kicsi forgalomnál mennyire megbízhatók ezek a jelek, de legyen így. Ha jól számoltam és a románok kifizetik amit a bíróság ítélt, akkor csak az 522/rv, szóval engem az alakzatok kevésbé mozgatnak...
ENEFI - THE BEST 2019. 09. 26. 09:41

mert 450en vettem tegnap...  Egyebkent 200 körül szálltam be tavaly novemberben.
ENEFI - THE BEST 2019. 09. 26. 07:20
A sok károgás után csak halkan jegyezném meg hogy a tegnapi döntés alapján szerződés szerint - és az nem lehet peres vitatéma - az enefinek 522huf/rv kártérítés jár. Igen az apportált cuccok részvényszámával is számolva. Azt már csak halkan teszem hozzá hogy ez csak a tőkerész....
Financial Forecasts 2019. 09. 19. 09:39
A Jaguar-Land Rover eszméletlen sok fejlesztési pénzt nyelt el az utóbbi időben, lásd f-pace és társai. Ha el is adnám nagyon megkérném az árát. Bár van/volt ilyenre példa: a GM úgy adta el az opelt hogy előtte a teljes modellpaletta alapjait az opelen belül fejlesztették, oda allokálva az öszes költséget (nyilván így veszteséges volt).
BLUE topic 2019. 09. 16. 21:36
Volt "fanszia", csak sok az osztékadó. Egyébként edf pedig lassan újra érdekes lehet.
Tesla részvény 2019. 07. 26. 20:39
Erdekes kulonben, hasonlo a velemenyem, miszerint ez a jelentes nem lett rossz. Operativ profit van. Nekem autoipari szemmel ket dolog nem tetszik:
1. Azt mondjuk hogy az uj fejlesztesekbe megy el a penz, model y, teherauto miegymas. A gond ezzel hogy ha no a modellszam akkor a fejlesztesi koltseg sosem fog csokkenni. A mai autoipar modellciklusa kb 5-7 ev. Modell S, modell X lassan a ciklusa vegen jar. Egyebkent ebben a tesla uttoro: a "hagyomanyos" autogyarak a fejleszteseket csokorban, max evente adjak, a tesla ugy kezeli az autot mintha egy szoftver lenne, es fooyamatosan updatel ezzel talan tovabb tarthatja frissen. Formailag az S rendben van, messze nem faradt meg el. A masik ket modell szvsz baromi ronda de ez izles kerdese nyilvan. 
2. Ha a gyar magasan automatizalt akkor saccperkb tokmindegy hol van, az amortizacioja viszi a koltsegek nagy reszet. En nem latom mitol lenne a sanghaji gyar mukodese 25%kal olcsobb. A munkaero nem olcsobb a kinai nagyvarosokban mint nyugat europaban, sőt. Szoval itt szkeptikus vagyok. 
ENEFI - THE BEST 2019. 06. 28. 18:46
Tobbek kozott az hogy a random capital 41.8%a bekerult a cegbe. 
Aztan az is hirerteku hogy nagyreszvenyes lesz Petykó Zoltán (tessék utánaolvasni ő kicsoda)
DB lehetőségek 2019. 05. 29. 05:50
“A DB ara 1/10-e a JPM-nek (DB=20Mrd, JPM 230Mrd), ami ugyanekkora bank. Szoval, nem fogadnek DB ellen; eppenseggel oriasi vetel lehet a mostani arakon. “
Pomperj 2016-07-19
Dbank árfolyam kb 13eur
Azért csak óvatosan ezekkel a jövendölésekkel.
Financial Forecasts 2019. 05. 22. 22:01
Nekem onnan van es tavaly jott osztalek gond nelkul
Financial Forecasts 2019. 05. 01. 17:53
Ez a szemét sp500 nem olvas téged János csak benyomott egy új ath-t...
ENEFI - THE BEST 2019. 04. 18. 15:56
Miből lesz a cserebogár... ;)
ENEFI - THE BEST 2019. 04. 18. 13:19
A 30-i menüt egyeztetik csak ma. Ill. a csajokat válogatja a Soós a katalógusból ;)

friss hírek További hírek

  • BÉT
  • Indexek
  • Deviza
      • Forgalom
      • Nyertesek
      • Vesztesek