kozi723

Regisztráció: 2008-07-11 13:21:12

Hozzászólások száma: 2 401

Utolsó hozzászólás: 2020-07-08 17:39


Tapasztalat: 4
Aktivitás: 4
Népszerűség: 5


utolsó 20 hozzászólás

Financial Forecasts szerda, 17:39
Koszonom a reszletes kiertekelest! Mindenkeppen figyelolistara teszem, mert szimpatikus a tevekenyseguk. Koszi! 
Financial Forecasts szerda, 13:44
Foglalkozott mélyebben valaki János által lent említett Ormat Technologies Inc. és a hozzá hasonló cégekkel. Fundában járatosak mit gondoltok róla első ránézésre? 
Financial Forecasts szerda, 10:50
ORMAT kimondottan jó vételnek tűnik TA alapon is. Köszönet a listáért. 
Financial Forecasts szerda, 10:33
Azok a pletykák mennyire igazak, hogy a demokraták nincsenek jóban az orrvérzésig történő palaolajos  szivattyúzással? Jelenthet ez némi pozitív fordulatot pl. a tengeri fúrósokra nézve? Köszi!
Financial Forecasts kedd, 12:56
Pont emiatt nem tetszik nekem sem. Ennek ellenére én most tartom még. Amúgy RIG 3 napja megbízást is kapott: 
.
Transocean hired to drill on Shenandoah project in Gulf of Mexico BUSINESS & FINANCE July 3, 2020, by Nermina Kulovic Transocean has been awarded a contract for drilling and completion services on the LLOG-operated Shenandoah project in deepwater of the Gulf of Mexico. Bár csak fórumon olvastam, de állítólag az új 20 PSI-re képes ultra deepwater fórújuk fog dolgozni, aminek a napidíja 450k usd környékén mozog. Hamarosan jön a fleet riport, amiből ez pontosan ki fog derülni, de van némi mocorgás a háttérben. Ez ad némi bizodalmat, hogy a csődkockázat nem olyan magas mint ahogy azt hallani. Ha reális volna ez a félelem, akkor gondolom nem bíznának rájuk napi fél millió usd-s fúrási tevékenységet. 
.
Emellett sorra szivárognak a hírek arról is, hogy az első félévben intézményi befektetők jelentősen növelték a pozícióikat RIG-ben. 
Financial Forecasts kedd, 08:30
Nem tudom, hogy a tegnapi hatalmas emelkedés hatására ugrott-e meg Ganfeng és Tianqi is, de 10% pluszban parkol mindkettő. Ganfeng kitörni látszik és már a februári csúcs felett van, sőt mindössze 6%-ra van a 2017-es ATH-tól. Csendben jegyzem meg, hogy akkor LAC 10 usd volt...
.
https://www.tradingview.com/x/1yN7GWjD/
.
https://www.tradingview.com/x/H9klvoFB/
Financial Forecasts hétfő, 19:50
Igen, RIG1G, hogy politikai hasonlattal éljek. :D 
Financial Forecasts hétfő, 19:29
Igen, RIG érdesen viselkedik. Az elmúlt hetekben megfigyelhető magas nyitás majd lecsorgás típusú mozgás egyáltalán nem azt mutatja, hogy itt minden frankó lesz. Sőt, a mai emelkedés ellenére továbbra is kicsit pesszimista vagyok RIG-gel kapcsolatban. Szép-szép hogy zöld, de nem érzem benne az átütőerőt, sokkal inkább azt látom, hogy egy kicsit kis rosszabb hírre lefordult és merülés következik. Úgyhogy nagyon óvatosnak kell lennünk. Ennek ellenére, ha tovább javuló olajkészlet adatok érkeznek az USA-ból akkor újra 2 fölé kerülünk és elkezdhetünk kicsit mozizni és kezelni a stop losst. Nekem legalábbis ez a tervem. Egyelőre viszont nem érzem indokoltnak, hogy beszarjuk és kiugorjunk.
.
Visszatérve LAC-ra és a részpakkos realizálásra. Egy kolléga itt a fórumon pár hónapja azt mondta, hogy minél gyakrabban készítünk rá elemzést, akkor előbb utóbb megremegünk és eladjuk. Minden eszközzel ez ellen küzdök, mert ez már nálam elég komoly nyerő jelenleg is és nehéz nem elrakni látva a lebegő pluszt. A másik oldalról a feleségem viszont mindig azt mondja, "ne légy telhetetlen!". Nehéz megtalálni a köztes megoldást, miközben mindkét gondolattal teljesen egyetértek. Szívem szerint mindet jó sokáig tartanám, az eszem meg azt mondja hogy menedzseljem a pozíciót és kezdjek el bezsebelni. A kettő közötti megoldásként azt látom, hogy ha és amennyiben a 6 dollár egyértelműen megvan, akkor be kell húzni a stopot. Ha kockázatos is, igenis oda kell tenni mögé 3-4%-ra. Aztán lépésenként húzni mögötte egy OCO megbízást. Ugyanakkor a mai mozgást én úgy értékelem, hogy jelenleg vétek eladni és menni kell ezzel a teljesen abnormális piaccal. Meglátjuk, de egyelőre jobbnak ítélem meg a tartás a részzárás helyett is. Hamarosan kiderül jól döntünk-e. 
Financial Forecasts hétfő, 16:58
Kis szerencsével ha 6 fölé kerülünk, akkor beülünk az űrhajóba. :) Néhány ilyen nap és LAC minden álmatlan éjszakámat megoldja, amit RIG okozott. :D
Financial Forecasts hétfő, 16:12
Megvan a kitörés. Csodaszép a chart egyelőre. Egy óra alatt 20%-kal nagyobb a forgalom mint az elmúlt 65 nap átlagforgalma. 
Financial Forecasts hétfő, 15:12
Egy nem túl jó hír LAC-kal kapcsolatban:
.
VANCOUVER, British Columbia, July 06, 2020 (GLOBE NEWSWIRE) -- Lithium Americas Corp. (TSX: LAC) (NYSE: LAC) ("Lithium Americas" or the "Company") announces that workers at the Caucharí-Olaroz lithium project (“Caucharí-Olaroz” or the “Project”) in Jujuy, Argentina tested positive for COVID-19. As a result, the COVID-19 protocol (the “COVID-19 Health and Safety Protocol”) for Caucharí-Olaroz has been activated with construction activities temporarily suspended while additional testing is undertaken.
On the afternoon of July 3rd, two workers tested positive for COVID-19. These workers are asymptomatic, in good health and have been provided with safe and preventative quarantine. In response, disinfection activities, quarantine and testing of first and second contact workers on site was implemented using polymerase chain reaction (“PCR”) tests as well as all other required actions in accordance with the COVID-19 Health and Safety Protocol.Consequently, non-essential activities at site have been temporally suspended to focus on the health and safety of the Caucharí-Olaroz workforce, while enhanced health and safety and PCR testing is being carried out. The Project team continues to engage with the Jujuy Province, local communities and stakeholders to protect the safety and health of all workers and nearby communities and will continue monitoring the situation closely as additional PCR tests results are received.
Financial Forecasts hétfő, 13:58
LAC premarket 5,3 és minden bizonnyal ma széttépnek mindent. Reméljük köztük LAC-ot is és ha a korábbi június eleji csúcs 5,34 felett tudna ma zárni, akkor megnyílik a tér 5,9 környékéig. Csak egy megérzés, de a háromszögből való erőteljes kilépéssel nálam 6,7-6,8 a célár és viszonylag rövid időn belül nyár vége / ősz eleje. Azon a szinten pedig már megfontolnék egy rész zárást, de a stop loss-okat mindenképpen szorosra húznám.
A margóra így pluszban: - Tesla premarket +6%; - néhány héten belül javuló helyzet érkezhet COVID fronton Argentínából, és visszatérhet a cég az ütemtervhez. Persze a termelés valószínűleg már csak 2021 második felére várható, de a leállás miatt minden kapacitást átcsoportosítanak majd a gyorsabb építkezés érdekében.
.
Íme a TA: nekem kimondottan tetszik. 
https://invst.ly/rcqtj
OTTone hétfő, 12:29
Egy kicsit valami balfék pedig meglökhetné lefelé, hogy felmarkoljak még egy keveset 190-en. :) 
Financial Forecasts péntek, 09:45
Jól látom, hogy a szaggatott vonal egy buy pozíció nálad is 1,70-en? :) Alapvetően örülök és megerősít, ha Te is longban vagy valamiben. 
Financial Forecasts csütörtök, 16:25
Na hat ebbol loszar sem lesz ma (sem) RIG-ben. Nem gond, majd talan ha SP ath-on lesz akkor atlepi az 1,94-et 😂😂
Financial Forecasts csütörtök, 15:20
RIG szerintem ma ki fog törne 2 fölé. Elég komoly ajánlati mennyiség gyülekezik. 15:30-ra ez több mint fél millió db lesz. A tegnapi lecsorgást talán bepótolja ma. Egyébként stoch rsi naposon vételre kunkorodik. 
Financial Forecasts csütörtök, 11:01

EBO (sajnos lebeszéltem magam róla, kár érte, nagyon szép trade lett volna):
.
https://www.tradingview.com/x/rgCRMkFm/
Financial Forecasts csütörtök, 09:20
Tényleg? Tök durva, hogy így gondolja :) Amúgy tény, hogy a M3 kicsit kopogós, elég minimal design, ami ízlés kérdése hogy kinek jön be és kinek nem. Olvastam én is ezt a rozsdásodás dolgot, ami 20 millióért tényleg elfogadhatatlan (szerintem). Amúgy teljesen egyetértek Veled és Tibivel is, hogy őrületes hype van körülöttük (talán némileg tényleg indokolatlanul). Amúgy alapvetően én sem Teslat vennék, ha most autóra kéne azonnal elvernem 20m-et. Akkor inkább kevesebb mint a feléért egy prémium felszereltségű Ioniq-ot vennék magamnak + a feleségemnek egy Zoe. A maradékból meg 20 napelem a tetőre. :)
Financial Forecasts 2020. 07. 01. 23:05
Amikor hónapokkal ezelőtt (talán volt fél év is) azon beszélgettünk itt a csoportban, hogy még hova tovább tud esni RIG, akkor egy nagyon rövid, velős és egyben fájó (de amúgy maximálisan igaz) választ kaptam. "a tőzsde a jövő árazza." Nos, Tesla-ra vetítve: a jövő a Tesla, és a piac ezt árazza. Minden bizonnyal túlárazza ez nem vitás, de akárhogy csűrjük csavarjuk ezek a tények. Nagyon kedvelem a villanyautókat, ezért számos csoportban jelen vagyok, és sokat olvasok a témában. Éppen ezért egyszerűen szánalmas és egyben ultragáz hogy egy VW csoport legyárt egy autót, amire nem tud megfelelő szoftvert írni. Emiatt autók tízezrei állnak hosszú hónapok óta és várnak egy szoftverre. WTF? Én értem, hogy nem az új Super Mario-t kell megírni 3 pályával, de azért ugye érezzük, hogy az autógyártás egyik ikonikus résztvevője erre volt képes. Aztán lássuk csak ott a Merci (Daimler), akik 1 azaz egy (EQC) full elektromos járművel tudtak kihozni, induló ára majdnem 31 m ft. Se törekvés, se választék, se semmi, nulla jövőkép, a kvóta miatt csinálták. Audi: igen, elindult valami, remek autó lett az etron, abszolút prémium minőség, de az induló ár valahol 29m ft környékén, ezért nem látsz túl sokat az utakon. BMW: na hát az i3 egy szuper autó, és időről időre tettek a megújulásért, hiszen mégiscsak eljutottak a 120 ah-s akkuig, amivel már egészen használható hatótávot hoztak össze. Az már más kérdés, hogy nagyjából egy fapados légitársaság által is használt keretbe beilleszthető bőrönd fér be hátulra, de városi ugrálásra kiváló. (nem véletlenül terjedt el a REX és a full Electric verzió is) De itt kb. végük is van. Be van harangozva az i4, amit 2021-re terveztek piacra dobni. Lesz is belőle kb 2023. Ahogy a VW mondaná: "két év múlva" :D. A Porsche nem ez a liga, mert a taycan már erősen 35m felett van, szóval ezt hagyjuk. A Taycan egy presztízs autó, ami azért született meg, hogy a megmutassák hogy mire képesek NOLIMIT kiadások mellett. Ez olyan dolog, hogy ki ne tudna felöltözni az Andrássy úton ha a sarkon adnak neki 20 milliót. 
.
Na és akkor térjünk a Teslára. Sok éve használható (elektromobilitási szempontból) autót készítenek, ezek pedig a lehetőségeikhez (gyártási kapacitás) mérten rettenetesen terjednek. A supercharger hálózattal egész egyszerűen úgy verik le a többieket mint vak a poharat. És tudod miért? Mert egy Ionity aki jelenleg EU-ban a legnagyobb kihívó (lehetne), az idióta árazáson keresztül tökön szúrja magát. 280 ft / kWh, ami egy átlagos járműnél 20%-ról, 80-85%-ig töltve, mondjuk valahol 7e ft körüli töltési költséget ad ki. Viszonyításképp kis hazánkban 40 ft körül van 1 kWh-ra. Ezzel szemben a Tesla sok éven keresztül ingyenes töltést biztosított a superchargereken (most már úgy tudom nem az az újonnan eladott modellekhez, de ebben kevésbé vagyok képben). 
.
Továbbá azzal nagyon nem értek egyet, hogy milyen széles a 20 milliót autóra költő vevői bázis. Amikor az utcán sétálok a munkahelyemre azt szűröm le, hogy nincs itt semmi probléma (anyagi). Minden ötödik autó P vagy S rendszámú 15m pluszos verda. Minden bizonnyal persze lízing, azon belül is "vállalkozói" járművel ezek, de egészen elképesztő belegondolni hogy a statisztika szerint 15 év az átlagéletkora az autóknak Magyarországon. Hazánkban is sokkal több Tesla volna, ha megszűnne az az általános (nagyon rossz) beidegződés, hogy akkora kocsit kell venni, amibe beférünk egy 2 hetes síelésre és megállás nélkül lehet veretni legalább Les Deux Alpes-ig. Mert autót a magyar a legrosszabb eshetőségre vesz, hiszen amúgy napi 60-80km-et ingázik az év 350 napján maximum 2 személlyel a kocsival. Nyilván kell az X6 :D Szóval igen, nem kevés 20 m körüli, de egészen sok 12-14 m körüli autó járja az utakat. Aki pedig 14-15m-et odacsap egy autóért, annak nem hiszem hogy gondot okozna a 20m. 
.
A németek. Na hát ők a fenti okokból kifolyólag lassan alulról szagolják az ibolyát. Mert a koreai fiúk (Hyundai, Kia), sőt lassan a franciák is, ár érték arányban jó EV-ket gyártanak. Kona, Ioniq, Zoe.. A Tesla pedig ad ezeknél egy magasabb színvonalú, tehetősebb réteg számára megfizethető autó, aminél 1000-ből 1 rozsdásodik, 100000-ből 1 kigyullad, de tudsz venni bele fingópárnát ha olyanod van :) De azért az elég menő dolog, hogy néhány néhány év múlva amikor bejársz a garázsba akkor egy szoftver upgrade-del megkapod a 4-es szintű önvezetést. Tény, hogy egy Audi A5 kárpitja nem úgy kopog, de akárki akármit mond, nem a 3.0 tdi Quattro a jövő! A Tesla egyébként azért lesz hosszú távon nagyon nagy befutó, mert mire a germánok eljutnak néhány használható és tömeggyártásba adható modellig addigra a Tesla kb holdjárót is gyártani fog. És tudod mi jut a németeknek ebből a piacból? Az 5 év múlva 6-8m ft-os elektromos autók szegmense, illetve tolhatják tovább az FSI-t. A Tesla pedig majd gyártja a 20-30m ft-os kategóriát, addigra pedig már jelentős marge-zsal.
.
Kérdésedre a válasz: nem a jelenlegi funda miatt veszik. Hanem mert jó + menő + innovatív + mindenki ezt venné ha megtehetné. Pont úgy ahogy nem 3210-est használunk hanem inkább i11-et (de írhattam volna bármelyik prémium okostelefont). Én így látom :) 
Financial Forecasts 2020. 07. 01. 10:49
WFC-vel van valami komolyabb probléma, hogy ennyire nem akar erőre kapni? 

friss hírek További hírek

  • BÉT
  • Indexek
  • Deviza
      • Forgalom
      • Nyertesek
      • Vesztesek