Topiknyitó: pomperj 2018. 02. 27. 07:28

Financial Forecasts  

 Azsia: mersekelt optimizmus
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
szikbal 2024. 10. 05. 11:51
#111480
Én tavaly nyáron ezért vásároltam BABA-t:
Tbsz-re átpakoltam a Pannergy részvényeimet, amikor jött benne egy nagyobb korrekció. A normál számlán eladtam és a tbsz-en visszaveszegettem egy hét alatt. Csakhogy közben a Pannergy visszafordult és 10-15% emelkedés után már nem akartam a maradékot visszavenni drágábban, így a maradék 1/4 pénzből BABA-t vettem szintén tbsz-re. Azóta a Pannergy pakkom ment kb 40%-ot, a BABA pakk 30%-ot. Mivel jelenleg mindegyiknél felfelé áll a zászló, kíváncsian várom, hogy ez az arány milyen lesz a jövőben.
todi 2024. 10. 05. 11:37
Előzmény: #111477  berlini
#111479
A német autósok fontos piaca kína. Anélkül nem fog növekedni az eladott  darabszám (Absatz). Márpedig a növekedéshez vagy az Absatznak vagy a marzsoknak növekedni kell. Anélkül nincs növekedés.
todi 2024. 10. 05. 11:31
Előzmény: #111476  krida
#111478
Kínában központilag kitűzték a célt, hogy minél inkább  függetlenedjenek az olajtól. Nem csak a személy- hanem a teherautó parkot is cserélik elektromosra.
berlini
berlini 2024. 10. 05. 11:30
Előzmény: #111473  todi
#111477
Én sem most veszek bele.
Az elemzésed feltételezi, hogy az autóipar válsága kitart még 1-2 évig legalább. 
Ez szerintem téves várakozás.
Jövőre már a hitelkamatok relative alacsonyak lesznek, a reálbérek nőnek és igy beindul az autóértékesités is.
A mercedes és a BMW mellett szól, hogy ebben a szegmensben a kinai konkurencia még sokáig nem lesz érezhető.
VW és társai már sokkal nagyobb bajban vannak.
krida
krida 2024. 10. 05. 11:26
Előzmény: #111471  pomperj
#111476
És érdekes, hogy Kínában mindenki elektromos autót vesz. Gondolom azért is, mert ott újat lehet kapni 3.600.000 Ft alatt is. Itt is más lenne a helyzet ilyen új-autó árakkal... 
pomperj
pomperj 2024. 10. 05. 11:20
Előzmény: #111472  sosehalunkmeg
#111475
Jo kerdes ;-)
Hetfon HongKongban  a piac mindent tudni fog,
mennyi es milyen megbizasok erkeztek be a Gold Week alatt a kinai brokerhazakhoz.
Es a HangSeng, BABA es tarsai pontosan mutatjak majd, merre indul Shanghai kedden.
A kinai kozp. bank 5 uj stimulus csomagja, amibol ketto is nyiltan es direktben a tozsde emelesere 
iranyul, aligha tevesztheto el sok millio kinainak. A kinai kozp bank tanult a FED peldajabol.
.
Xi azt talalta mondani: " A parttagoknak legyen eleg felelelossegtudatuk es batorsaguk, es merjenek uj
innovaciokkal tamogatni a gazdasagot. Ne feljenek a tevedesek kockazatatol. Az a  dolguk, hogy
 tobbet tegyenek, legyenek batrak,  es hajtsak  vegre a felso vezetes donteseit".
,
Szerintem teljesen egyertelmu a kilatas. 
Mi tagadas, en a 2015 evi rally (8 honap alatt 1900--->5100 )   megismetlodesere szamitok.
.
pomperj
pomperj 2024. 10. 05. 10:54
#111474
1)Olaj
Az ar tovabb emelkedett, WTI 75.57$-ig felszurt. A megelozo (B)=ABCDE  hullam utolso E csucsa 76.91
volt, szoval mar csak 1.4$ tavolsagra van attol, hogy megerositett BULL piacban legyen az olaj.
.
https://imgur.com/a/Ue716Sz
.
Az elozo munkahipotezis bullos  szamozasa  egyre valoszinubben jo lesz.
.
https://imgur.com/a/xihr9W0
.
2)Dollar
Nagy hirtelen felfutott, 5 napja szakadatlan erosodik.
Ez lehet egy wave(iv)  felkorrekcios szakasz a szerkezetben.
.
https://imgur.com/a/EtkzUdy
,
3)Silver
Lemaradva koveti a GOLD rallyt.   Amikor a Dollar ujra lefordul, attoresre szamitok 33 fole.
,
https://imgur.com/a/JkNNclp
todi 2024. 10. 05. 10:48
Előzmény: #111462  berlini
#111473
Mercedes egyáltalán nem olcsó. Ezeknék a cégeknél ne a P/E-t nézd hanem az EV/EBIT-et.
Ez a Mercedesnél jelenleg 9 ami 0% várható növekedés mellett igen magas.
Ha a várható hozam oldalról nézed akkor:
Növekedés 0% + osztalék nettó 6% (ha nem vágják vissza) = 6%. Ha az éves elvárt hozamod  20% akkor a P/E  expanzióból kéne évi  14%. Az elemzői célárak átlaga jelenleg 73 euro. Ha elfogadjuk ezt a célárat és feltételezzük, hogy ezt 3 év alatt eléri akkor jelenleg maximum 49 eurot ér a részvény.
sosehalunkmeg 2024. 10. 05. 09:55
Előzmény: #111471  pomperj
#111472
Keddi Kínai nyitásra mit tippelsz? Gap up vagy kijózanodás?
pomperj
pomperj 2024. 10. 05. 09:44
Előzmény: #111466  tberki
#111471

1)A tegnapi EU 35%-os kinai EV-re kivetett vamot megszavaztak.
De mogotte igen erdekes a velemenyek kulonbozosege.
.
A buntetovam ellen nyiltan 5 orszag szavazott,  ugy, hogy Peking es Berlin nagyon erosen lobbizott.
Es volt egy tucat tartozkodas, ami meg ellentmondasosabba teszi az extra vamot.
Sok orszagban evidens, hogy a vam nyilt ellentmondasban van azzal a Zold propagandaval es
valos klimavaltozassal, amit a kormanyok hangoztatnak; de kozben 35%-al megemelik a zold autok
arat ?   Pedig igy se veszik az EV autokat, zuhan az ertekesites enelkul is. A kereskedok keszlete full.
Az egesz autoipar nemcsak recesszioba esett, de most mar azt se tudjak az autogyaartok eldonteni,
hogy akkor mit is fejlesszenek es mit gyartsanak?
.
Az is erdekes, hogy nemcsak a kinai gyartokra vonatkozik, de  az amerikai Tesla kinai gyarabol 
szarmazo EV autokra is;  szoval mandinerbol ugyan, de az amerikai autogyartok  is erintettek.
Ami ujabb surlodashoz vezet az amerikaiakkal. 
.
2)A 2023  jo  eve volt az autoiparnak, novekvo volumen es  csucs profitok. A Covid utani kereslet
felfutas melle segitett a  chiphianyt es a supply-chain zavart jol eloadni,  az arakat emeltek.
.
Igen am, de tavasz ota nagyon megvaltozott a helyzet. A magasabb kamatok mar lefekeztek a hitelre
vasarlast. A jobb profitot hozo nagy SUV-k  Q1ben meg felfele vittek  az erdemenyt, 
de Q2 mar nem nott a  profit. Es Q3+Q$-ben mindenhol csokkeno profitokra szamitanak. 
Peldaul GM Q2-->Q4  2.55-->1.74$/sh,   osszessegeben 18% profit zuhanasra  szamit az auto szektor.
Megjegyzem, a Mercedes igy is jobban all, mint a VW. 
De a majusi varakozas, hogy az MBG arfolyam 75  fole kitor, nem teljesult, hanem visszaesett 55-re.
.
Ha a KozelKeleten elhuzodik es eszkalal a haboru, akkor abbol vilagmeretu recesszio lehet,
es az autoipari kereslet meeg inkabb esik. Most a kivaras  jobb strategia.
stolz
stolz 2024. 10. 05. 08:39
Előzmény: #111467  szieszta
#111470
Amíg proletárdemokrácia van, addig nem várni újabb összeomlást. A '29-es volt az utolsó igazi válság. Azóta a világon mindenhol a prolik diktálnak.
stolz
stolz 2024. 10. 05. 08:37
Előzmény: #111467  szieszta
#111469
Ez a hátszél a proletárdiktatúra. Ma is abban élünk, csak most épp demokráciának hívják. A népit lehagyták előle. Az öreg Marx végül is jól látta, hogy a kommunizmus a kapitalizmus legmagasabb foka lesz.
Wally_Karue
Wally_Karue 2024. 10. 05. 08:21
Előzmény: #111465  kozi723
#111468
Na lássuk a medvét... Mondjuk én 10 alatt nem szívesen válnék meg a részvényeimtől... Remélem nem fogják mogyoróért eladni a céget, és jól megkérik az árát
szieszta 2024. 10. 05. 07:57
Előzmény: #111466  tberki
#111467

A nehéz idők termelik ki a kemény embereket, akik elhozzák a jólétet. A jólétben meg jönnek  a puhányok.
A kapitalizmusnak és piacgazdaságnak a legjobb vívmánya  a szelekció. A jó marad, a rossz kihullik a piacról.
Ezt erőszakolták meg a politikusok a jegybankjaikon keresztül. Mindenbe tömték a pénzt, ami azt eredményezte, hogy a szar is virágzott, mert nem kell megküzdeni semmiért.
Nem kell messzire menni, nálunk olyan kőművesek lettek építkezési vállalkozók, akiket előtte még segédmunkásként sem alkalmaztak. Segédmunkás meg a söpredék a kocsmából.
A szociban  a történelem tanárunk szinusz görbeként jellemezte a kapitalista gazdaságot, egyszer fent, egyszer lent. "mert nincs ötéves terv, amit a kommunista pártunk meghatároz". Az a jó, ha valaki ezt kisimítja, mindenféle beavatkozásokkal.
Nos látjuk, mi lett a vége a beavatkozásoknak. A teljes érdektelenség, mivel nem volt motiváció.
Itt nem is az a baj, hogy az életképtelent támogatják, csak a jó is beleszürkül, mert az árversenynél nem tud lépést tartani.
Számtalan ilyen céget láttam,  amik nem az önerejükből kapaszkodtak fel, hanem jelentős hátszéllel. Amint elcsitult  a szél, máris bedobták a törölközőt. Itt csak az  a baj, hogy ez a hátszél már nagyon sokáig fúj és akik más utakat járnak, azoknak meg ez szembe jön.
tberki 2024. 10. 05. 06:53
Előzmény: #111463  zsoltee77
#111466
Tűpontos leírás. Érdekes hogy pomperj néhány hónapja még p/e alapon óriási vételnek írta a csillagot. Megfordult a világ… A Mercedesnek meg kellene talalnia hogy miert vesznek a kedves vevők mercedes ev-t, ez most egyszerűen nincs meg. Azt sem teljesen értem miért engedik el a hibrid hajtást, a 350de szerintem egy csodálatosan jól sikerült dolog. 
kozi723
kozi723 2024. 10. 05. 00:08
#111465
Rio Tinto megveszi ALTM-et?!?!?! 
4,04 afterben! 
gback 2024. 10. 04. 22:44
#111464
FudgElliott-ról tud valaki valamit? Nagyon jó elemzései voltak, aztán szőrén szálán abbahagyta a blogolást. A blogján megadott e-mail címen nem elérhető. "Szakmabeliek" sem tudnak róla
https://fudgelliott.blogspot.com/
Rajta kívül tudtok jó Elliott elemzést? Külföldi oldalt elsősorban. Az itthoniakat szerintem ismerem.
zsoltee77
zsoltee77 2024. 10. 04. 21:41
Előzmény: #111462  berlini
#111463
A német autógyártók politikai nyomásra tévútra terelték a modellpalettát és EV-ben a kínaiak simán lenyomják őket. Ráadásul a Mercedes két lábbal tiporja azt a nimbuszt, amit 50 évig tartott felépíteni. Zuhanó minőség, 4 hengeres AMG modellek, erőltetett elektrifikáció, stb. Egyedül a BMW látta jól a szituációt és nem dobtak ki mindent, ami sikeressé tette őket. A Mercedesnél most kezdenek észbe kapni és visszafordulni a zsákutcából sokkal többe fog kerülni, mint gondoljuk. Szerintem.
berlini
berlini 2024. 10. 04. 21:19
Előzmény: #111448  pomperj
#111462
Nem hiszem, hogy a Mercedes akkorát esik most mint a megelőző 3 alkalommal (2000-es buborék, 2008-as válság és 2020-as Covid)
Ahhoz hasonlóan nagy megrázkódtatás kellene most is. Ennek én nem adnék még 30%-nyi esélyt sem.
50 euró körül lehet hogy beleveszek. (P/E = 4 körül.)
krida
krida 2024. 10. 04. 20:31
Előzmény: #111441  SeDo
#111461
Sajnos a zöldek (balliberálisok) képesek tönkretenni az autóipart ("klímacélok", hirtelen energiahiány elérése: az atomerőműveket kiiktatták, orosz energiát szintén, s a bődületes energiárak nemcsak a kisembert viselték meg, de az egész német ipart is, s ezzel megkezdték Németország deindusztrializációját). De mára már nő az elégedetlenség, s egy kis remény van arra, hogy változnak a dolgok, s a nép nyomást tud gyakorolni egy politikai váltáshoz. 

Topik gazda

pomperj
pomperj
3 5 5

aktív fórumozók


friss hírek További hírek