Látszik amúgy hogy ahhoz hasonlítottad, azokkal kb. egy szinten van. Én is szereltem kettesgolfot, faék egyszerűségű a maihoz viszonyítva. Az elektromos hajtáslánc már nem fog fejlődni miért is fejlődne? Azért nem volt eddig elektromos autó mert a hosszá szükséges technológiák nem álltak készen. Nyilván a szinkron motor is fejlődött az elmúlt 100 évben, de nem annyit mint egy belsőégésű motor, kb. a jobb illesztésekkel, jobb fémekkel javították a hatásfokát. Nem azért mert nem használták, használták ezt is (pl. generátorok), de a koncepciót nem igazán lehet csiszolni. A villanyautóhoz két fontos technilógia nem volt meg. A megfelelő félvezető, illetve a könnyű akku. Ezek most jutottak el arra a szintre hogy megszorításokkal ugyan de érdemes legyen autót csinálni. Nézz meg egy mai IGBT modult, meg egy 20 évvel ezelőttit. Sokkal gyorsabbak (hatásfok), olcsóbbak, kisebbek. Azok amik mondjuk egy belsőégésűnél megoldhatatlanok (fékezés visszatáplálás) egy elektromosnál szoftver kérdése. A hatásfokot növelni 99%ról 99.5%ra nem sok értelme van. A mai kocsiknál az elmúlt 10 év fejlesztése motorikusan kb. a co2 emisszió csökkenése miatt volt. A konfortelektronikát nem veszem ide, mert abba is sokat öltek, de azt nem érinti ez a változás. Közbe bejött a SUV buzéria amik jóval többet esznek a nagy homlokfelület miatt, ez mégjobban odavert a motorfejlesztésnek. Itt az akkutechnológia olcsósításán, az akku kapacitásának növelésén lesz a hangsúly. Szerintem az autoiparban iszonyatos átrendeződés lesz. Egyes szektorok szerepe nagyon visszaesik még másoké iszonyatos magasságba emelkedik. Fejlesztők mindig is kelleni fognak, de a kulimunka valszeg kevesebb lesz. Esetleg alternatív töltésekbe lesz fejlődés, de az nem érinti ennyire az egész ipart mint most a co2 csökkentés.
Lakás/Ingatlan árak topik
Lakásárrobbanást vár Magyarországon a guru.
Aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd - véli Zsiday Viktor.
Mind a kereslet, mind a kínálat oldaláról nagyon megalapozottnak tűnik egy többéves, komoly emelkedő trend, legalább 50 százalékos áremelkedéssel - állítja Zsiday Viktor az Mfor.hu-n megjelent írásában. (Amint arról beszámoltunk, egyes lakástípusok esetében már érzékelhető némi drágulás.)
Az ismert befektető szerint a következő tényezők indokolják az áremelkedést az ország központi régiójában és néhány nagyvárosban:
soha nem építettek ilyne kevést Magyarországon, mint mostanában,
bár az ország népessége csökken, a nagyvárosokba, ezen belül is különösen Budapestre továbbra is pozitív a migráció,
elindult a reálbérek növekedése, és várhatóan ez a következő években is így marad,
szinte soha nem volt még ilyen olcsó a forinthitel, mint most, több nagyobb bank is 6 százalék alatti szinten kínálja a jelzáloghiteleket,
az alacsony betéti kamatok miatt kényszerűségből a megtakarítók is az ingatlanpiac felé fordulhatnak.
Zsiday ugyanakkor megjegyzi: az újonnan érkező keresletnek először ki kell pucolnia a bedőlt hitelből visszamaradt lakásokat, az évek óta eladni kívánt ingatlanokat, stb. Ez a folyamat jó pár hónapig eltarthat, de utána hirtelen nem lesz kínálat, és a folyamatosan jelentkező kereslet hatására az árak egyszercsak fel fognak robbanni - véli a befektető. Úgy látja: aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd.
link