Törölt felhasználó
2015. október 05. | 18:12
#1

Waberers  

WABERER`S INTERNATIONAL Zrt.



2015. okt. 05. 18:00 BÉT határozat - értékpapír bevezetése

A Tőzsde vezérigazgatójának 413/2015. számú határozata a WABERER'S INTERNATIONAL Zártkörűen Működő Részvénytársaság törzsrészvényeinek 2015. október 6. napjával történő tőzsdei bevezetéséről



link
Rendezés
Hozzászólások oldalanként
ma, 11:53
előzmény: #738  Csiszargeza
#739
Betámasztja a cég saját részvény vétellel talán?
ma, 10:14
előzmény: #737  nemIesszapport
#738
azé valaki most is veszi azé
ma, 10:06
előzmény: #735  Csiszargeza
#737
+uj magyar sztárrészvény"
ma, 08:56
előzmény: #734  asia
#736
Igaz! Megkerülős csel az benne lehet.
ma, 07:38
előzmény: #734  asia
#735
bámulatosan bevezetett részvény, igazi sikertörténet :)
ma, 07:29
előzmény: #726  Metwolf
#734
Ettől még eladhat szingapúri alapnak otc-n hogy aztán az szórja a piacra. :)
hétfő, 22:40
előzmény: #732  gyula1971
#733
1250 1500 között
hétfő, 09:16
előzmény: #723  pomperj
#731
Van egy ismerősöm , aki sofőrből lett fuvarszervező. Csinált magának egy céget, az idén a 12. kamiontját vette meg. Tudom, nem lehet összehasonlítani a két céget, de az tény, hogy a kicsinél nagyon pörög az élet, majd szétszaggatják őket. Öt évvel ezelőtt még azt mondta, a Wabi-val nem tudnak versenyezni, csak a morzsákat csipegetik fel, most a 12 sofőrből 9 a Wabitól jött el. Ja és 175 ezer euró nyereséget produkáltak 11 kamionnal és gondolom volt ott még más mellékes is, ami nem került papírra.
hétfő, 09:16
előzmény: #729  HARDCORETERROR
#730
Majd valahol 1500-1800ft kozott megpihen.
hétfő, 09:08
előzmény: #728  pomperj
#729
2090, le is rweagálja az árfolyam, irány a pince..
.
hétfő, 09:00
előzmény: #725  HARDCORETERROR
#728
Igen, ez tiszta beszed. El akarja adni a tobbsegi tulajdonos a WABS-ot.
Az eladashoz szukseges idot 1.5-2.0 evre becsulik. Es amig nem sikerul, addig  
"   jelentős többségi részvényese, biztosítja a Társaságot a folytatólagos támogatásáról. Ennek megfelelően a CEE Transport 2020-ig nem tervez további piaci tranzakciót ".
Ok is erzik, hogy baj van, nem latnak nagy jovot, vilagos nekik  hogy nem birjak profitabilissa tenni, es varnak egy elfogadhato kivaraslasi ajanlatot. 
Vigyazat: a kis reszvenyesek ritkan jonnek ki jol ilyen helyzetbol: most a prospektiv uj vevo diktalja majd a felteteleket. Persez, lehet masban is remenykedni.
hétfő, 08:58
előzmény: #717  Medias949
#727

180ft körül max...
Utána csőd, kivezetés, felszámolás, talán lehet nyerni valamennyit...
hétfő, 08:53
előzmény: #725  HARDCORETERROR
#726
vasárnap, 12:26
előzmény: #715  patapapa
#724
:-((
vasárnap, 12:08
előzmény: #722  zsoltee77
#723

Az igazi, 64 Millio dollaros  keredes? 
Mit kell csinalni, hogy WABS ne omoljon ossze par even belul? Ha igy marad, igen jo az eselyuk erre.
Hogy megforduljon WABS, es ugy nezzen ki a merleg es eredmeny, mint pl. JB HUNT-nal, ami ugyanilyen trucking ceg ?
.
JBHT  arbevetele  78 USD/sh. A cashflow 9.1 USD/sh, az EPS=5.4/sh. Van 96 cent osztalek, es van Bookvalue=20 USD. Az adossag 14 USD/sh. A reszveny arfolyama 100/sh. 
Ettol WABS Mako-Jeruzsalem tavolsagra van. 
WABS arbevetele 43 EUR/sh. Nincs cashflow, nincs EPS, nincs osztalek. Book Value 10 EUR/sh. Az arfolyam 7 EUR. (ha hasonlo lenne, akkor az arfolyamnak 53 EUR-nak kellene lennie. Hoppa? )
.
Mit kene csinalni? Nem tudom. Nem is egy forum dolga.  De azt igen, hogyan kezdenek hozza.
.
1)keresni 6 jo kozelekedes mernokot, 3 jo economist es 3 jo szoftver mernokot 30-40 ev kozottieket, akiknek mar van 7-15 ev tapasztalata kamionozasban.
2)Csinalni beloluk 3 csapatot 2+1+1 beloluk, es elkuldeni oket tanulni. A vilag 3 legjobb, legnagyobb camionos cegehez. Mint pl. HUNT. Ahol megtanuljak hogyan csinaljak ok. A lenyeget 6-12 honap alatt fel tudjak szivni. Komoly fizetest es komoly perspektivat adni nekik.
3)Egy ev mulva Oket tenni a mai management helyere. A mai management maradhat tanacsado testuletnek. Adni az uj csapatnak eleg penzt, hogy amit lattak, azt valositsak meg WABS-nal, mondjuk 2 ev alatt.
.
Kinek a dolga lenne mondjuk ezt megcsinalni? 
Felugyelo Bizottsag. Management. A Bank, amelyik hitelezi oket.
Ha mar elszurtak a Waberers-t az elmult par evben, legalabb probaljak meg rendbe tenni.
Ha igy marad, WABS siman osszeomolhat par ev mulva. Jo lesz az nekik? Es a reszvenyeseknek?
szombat, 21:04
előzmény: #718  pomperj
#722
Nagyon alapos elemzés, szép munka!
Már a bevezetéskor beszéltük, hogy kerülni kell, egyszerűen nem érdemes érte adni semennyit se, mert veszteséget termel, és semmi jele javulásnak.
szombat, 19:30
#721
A Supernova kamionról hallottak az Urak? Senki nem boncolgatja az összefüggést a Waberers veszteségeivel összhangban? 
szombat, 15:33
előzmény: #718  pomperj
#719
Nagyon szépen levezetted. 2400-ért nem,1800 körül elgondolkodnék.
szombat, 15:26
előzmény: #717  Medias949
#718
Szamoljunk nagyon durvan. a WABS Q3 jelentese alapjan.
.
Van 4400 kamion a hozzajuk tartozo dolgokkal, es eves szinten van a mukodesukbol oszesen 732m abevetel, es 606m kozvetlen koltseg. 
Akkor 1 camionra jut 166.000 EUR arbevetel.
Az 1 camion mukodtetesenek kozvetlen koltsege evente 137.000 EUR- be kerul. Szoval marad ugy  29.000 EUR evente minden masra. Ennyi a brutto fedezet. De ez elmegy mindenfele egyeb koltsegre, sot a vegen kb. 1000-2000 EUR veszteseget termel egy kamion. Itt tartunk most.
;
Csakhogy meeg a camion sem a WABS-e. Mert az jo  2/3 reszben a bank penzebol van, hitelbe es lizingbe. Camiononkent van ugy 65-77.000 EUR adossag rajtuk, attol fuggoen, hogy melyik adossag szammal kalkulalunk. 
A banknak az adossag torlesztesre es kamatra  evente  kell kb. 9000 EUR-t fizetni, kamiononkent.
Ez addig elmegy, amig ilyen alacsony a kamat... igaz, igy sincs semmi nyereseg. Nade, ha 2-3 ev mulva felmegy a kamat mondjuk a duplajara? Akkor maris hatalmas veszteseget termel minden camion.
A sajat toke (116m) camiononkent kb. 38.000 EUR. Ennyi egy kamionbol WABS tulajdonresze, kb. 1/3 resze. Az szamiviteli ertekben, 11.8 MFt/camion.
Azon az egy kamionon osztozik kb. 4400 reszveny. Szoval, ha van most 4400 reszvenyed, akkor tied az uzletbol egy kamion haszna. Nem maga a camion, hanem a haszna. Ami ugye zeronal kisebb szam. Negativ szam.
.
A 4400 reszveny 2400Ft tozsdei arfolyamon 10.5M Ft. Szoval, ha 10,5 M Ft WABE-ba bele van invesztalva, akkor az hoz kis, 1-2000 EUR koruli veszteseget. Evente most az 320.000 forint veszteseget termel.  Amikor konjunktura van a piacon.
.
OK. A magyar allampapirert se adnak nagy kamatot, dehat az megiscsak ennyi penz utan az hoz neked (2.5%) ugy evente 250,000Ft-ot.  Az pozitiv szam. Kockazat nincs.
.
Ez a ceg katasztrofalisan rossz allapotban van. A korabbi managment nagyon eladositotta. A mai management nem tudja nyeresegesen uzemeltetni.  A viszonyok negyedrol negyedevre romlanak.
.
Meg mindig megvenned ebben a camion vallalkozasban a reszvenyeket 2400Ft/db aron? 
En speciel semmennyiert se. 
.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20181110v00oq5w9b.jpeg
  
szombat, 10:37
#717
1800 körül talán....
szombat, 10:27
előzmény: #715  patapapa
#716
Kedves mindenki!nem védeni akarom a szakmat de....! Brokik nem a reszvenykereskedesbol van magas jutaléka!!!tökmindegy h 10-20milla.Hanem az opcio illetve devizakereskedesbol!! 
Koklerok mindenhol vannak!!!Taxisoknal;fogorvosoknal;szereloknel...stbstbb es persze tanacsadoknal is....
hidd el nalam nem igazan panaszkodnak.temat zartam.:-)
a wabe meg kuka...
péntek, 22:49
előzmény: #712  HARDCORETERROR
#715
Aki brokival kereskedik vessen magára ! 30 részvényt tudok felsorolni amivel behúzták a haveri körömet , vannak akik már fentről nézik a tőzsdét !
péntek, 22:29
előzmény: #712  HARDCORETERROR
#714
Jól tetted, hogy nem vettél! 1 szabály a tőzsdén:Ne higyj az alkusznak mindegy, hogy mit ígér! André Kostolany
péntek, 21:26
előzmény: #712  HARDCORETERROR
#713
Ilyenek ezek rad sozzak a sz@.... aztan elintezik annyival,hogy ez nem jott be.A lenyeg az o jutalekuk mar zsebben van.
péntek, 21:21
előzmény: #708  pomperj
#712
minap újra beszéltem az elbaszott brókerrel, aki 6300(!)-ra akart engem is belerángatni az IPO-ba és állítása szerint az ügyfélköre felének mindezt sikerült is eladnia (!!)
Mondtam neki: a szó amit te és a teljes elemzőcsoportod keres: BOCSÁNAT.
Aszondja sajnálatosan alakult, ez tény, de tudom ugye, hogy a tőzsde veszélyes üzem és ezt senki nem láthatta előre?
Mondom neki: vetett tán egy pillantást pl a Pf fórumára, ahol sokkal korábban szarrá elemezték a papírt és onnan senki nem vett hála az olyan alapos és mindenre kiterjedő analízisnek, amit pl. pomperj vezett le?
Mondja: a fórumról kereskedni nagy hiba..
Mondom neki és ezzel le is tettem a telót: ha te ebből ennyit szűrtél le, egy kontraszelektált unintelligens k@cs@g is vagy akibe annyi szkrupulus nincs, hogy megkövesse az égbekiáltó ostobaságát utólag.
péntek, 21:21
#711
Stagnáló bevétel, növekvő költségek és adósság. Hát nem tudom. Nem vagyok shortos szellemiségű de ennek a papírnak nem jósolnék nagy jövőt, nagy sz@rban vannak.
péntek, 21:15
előzmény: #709  feel
#710

hétfőn kiderül mit árazott a piac eddig.
ugyanakkor nem tudom mit néz az erste. 3600 a rövid távú célár, a távolabbi pedig le sem írom...
komoly hitelességi gondok vannak, ha pedig súlykolás, akkor pedig bűncselekmény.
péntek, 20:40
előzmény: #702  feel
#708

Az adossagot latom a legnagyobb problemanak, ami 258-->286m Eur nagysagrendig  nott. 
A Brutto tokeattetel 341m EUR.
Es ennyi penz es leverage-el a profit ? Az kozben -0.25 EUR/reszveny. Igen, negativ szam
A piacok allitolag nagy konjukturaban vannak. WABS ezt sem birja profittal tulelni. 
Akkor mi lesz, ha recesszio jon?  
WABS egy katasztrofa.
péntek, 19:15
előzmény: #706  feel
#707
xyz
péntek, 19:14
előzmény: #705  Metwolf
#706
Lesznek itt meg gondok,ha a jon egy kis valsag,lehet meg csodkozelbe is kerulhet.
péntek, 19:11
előzmény: #703  feel
#705
Ez is egy csodapapír. Tulajdonképpen az egész IPO egy átverés volt. USA-ban szerintem szarrá lehetne őket perelni, mindenkit aki ehhez asszisztált.
péntek, 19:09
előzmény: #703  feel
#704
gepjarmu*
péntek, 19:09
előzmény: #702  feel
#703
Feszes mukaeropiaci helyzet=nincsenek soforok mert mindenki otthagyja oket.Ezert vesznek fel Ukran-Szerb-Roman soforoket.
Azok meg amortizaljak lefele a gepjamuparkot.
péntek, 19:06
#702
Vezérigazgatói vélemény Lajkó Ferenc, a WABERER’S INTERNATIONAL Nyrt. vezérigazgatója elmondta: „2018 harmadik negyedévében a piaci dinamikák szokatlanul kedvezőtlen hatással voltak pénzügyeinkre. A korábbi negyedévekhez hasonlóan, az előző év hasonló időszakához viszonyítva mindkét kulcsfontosságú szegmensünkben kétszámjegyű növekedés jelentkezett az üzemanyagárakban, és ez a feszes munkaerőpiaci helyzettel együtt nyomást gyakorolt a marginokra. Ebben a környezetben stratégiánk a szűkülő marginok áremeléssel történő kompenzálására irányult, ezt azonban nyáron, a bőséges kapacitás időszakában kedvezőtlen volumenhatás kísérte. Úgy látjuk, hogy az árufuvarozás piaca még nem árazta be teljes mértékben az elmúlt fél év megnövekedett üzemanyagköltségeit és szűkös járművezetői kapacitásait. Több kezdeményezéssel élünk a kedvezőtlen fejlemények leküzdésére. Csökkentjük az kieső időt a pótkocsi-átakasztás hatékonyságának javításával, a megrendelések és a gépjárművek párosításában pedig jobban optimalizálunk a várakozással és állással elvesztett időre. A szűkös járművezetői kapacitás okozta gondokat új munkaerőpiacok, többek között Szerbia és Ukrajna bevonásával oldjuk meg. A fenti fejleményekre tekintettel arra számítunk, hogy 2018-ban a csoport rendszeres EBITDA-ja 15- 20 százalékkal elmarad a 2017. évitől. A Társaság további azonnali intézkedésekkel – beleértve költségcsökkentéssel, a hálózatának optimalizálásával, a működési hatékonyságának javításával és az informatikai rendszereinek fejlesztésével – megkezdte a működési modelljének hozzáigazítását a változó piaci környezethez.
péntek, 18:58
előzmény: #700  feel
#701
Ez nagyon gyenge lett majd 2000ft alatt ranezek.

Topik gazda

aktív fórumozók

friss hírek

AZ OLDAL TETEJÉRE