Topiknyitó: Hathor 2014. 04. 09. 17:46

Lakás/Ingatlan árak topik  

2014. április 9., szerda 15:07 Napi.hu

Lakásárrobbanást vár Magyarországon a guru.



Aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd - véli Zsiday Viktor.



Mind a kereslet, mind a kínálat oldaláról nagyon megalapozottnak tűnik egy többéves, komoly emelkedő trend, legalább 50 százalékos áremelkedéssel - állítja Zsiday Viktor az Mfor.hu-n megjelent írásában. (Amint arról beszámoltunk, egyes lakástípusok esetében már érzékelhető némi drágulás.)



Az ismert befektető szerint a következő tényezők indokolják az áremelkedést az ország központi régiójában és néhány nagyvárosban:



soha nem építettek ilyne kevést Magyarországon, mint mostanában,

bár az ország népessége csökken, a nagyvárosokba, ezen belül is különösen Budapestre továbbra is pozitív a migráció,

elindult a reálbérek növekedése, és várhatóan ez a következő években is így marad,

szinte soha nem volt még ilyen olcsó a forinthitel, mint most, több nagyobb bank is 6 százalék alatti szinten kínálja a jelzáloghiteleket,

az alacsony betéti kamatok miatt kényszerűségből a megtakarítók is az ingatlanpiac felé fordulhatnak.



Zsiday ugyanakkor megjegyzi: az újonnan érkező keresletnek először ki kell pucolnia a bedőlt hitelből visszamaradt lakásokat, az évek óta eladni kívánt ingatlanokat, stb. Ez a folyamat jó pár hónapig eltarthat, de utána hirtelen nem lesz kínálat, és a folyamatosan jelentkező kereslet hatására az árak egyszercsak fel fognak robbanni - véli a befektető. Úgy látja: aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd.



link
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
NemethSzilard
NemethSzilard 2019. 09. 02. 10:36
#47820
Tört-zúzott a lakásban, mert felmondták a barátnője albérletét. A tatai lakás tulajdonosa besokallt attól, hogy a fiatal férfi és a nő összeveszett a közeli üzlet dolgozóival. Felszólította őket, hogy másnap költözzenek el. A férfi őrjöngeni kezdett, berúgta az ajtókat, összetörte az étkezőasztalt, letépte a fürdőszobai tükröt, kitépte a falból a biztonsági kamerát, és ezzel több mint 600 ezer forintos kárt okozott. Az eset még május 18-án történt, most emeltek vádat a tatai ügyben
glala
glala 2019. 09. 02. 10:24
Előzmény: #47793  libasbukta
#47819
Na de akkor ez nem lehet annak akadalya, hogy kozoljek ezt az adatot, ha a masikat is torzitja.
Azzal nem ertek egyet, hogy egyforman torzitja kulonben, ha elkezenenk szamolgatni talalhatnank olyan esetet, amikor az egyiket lefele, a masikat felfele torzitja, de lenyegtelen is.
impudent 2019. 09. 02. 10:08
Előzmény: #47817  johai
#47818

Én is figyelek egy nagy értékű szegmenst és azt tapasztalatom hogy a figyelt ár kategoriában nem szaporodnak hanem mindig lecsípnek a kínálatból.
ez áremelkedés irányába hat sajnos.
az őrület menetel tovább.
johai 2019. 09. 02. 09:21
Előzmény: #47815  elemerorsos
#47817
Globalisan kene latnotok a dolgokat,es nem linealis extrapolaciokba bocsajtkozni.
Azok a lakasok amit en figyelek nem fogynak,sot no a szamuk,persze van ami lekerul a listarol,valoszinuleg eladtak cimket kap.
Az nem irjak hogy eladtak,es hogy mennyiert.
Egy dolog ha valaki 38-ert hirdet,es jon egy kp vevo,addig nem volt semmi,odaadja neki 31m-ert.
Ez most mar siman benne van a pakliban,ostoba aki nem alkuszik!
elemerorsos 2019. 09. 02. 09:13
#47816
Most pörgettem végig a figyelt ingatlanaimat újra, úgy látszik nyár végére felpezsdült a piac, mert egy csomó lakás elkelt belőle. Pedig ezek jellemzően túlárazottak voltak. Ez a nyári kisebb pangás csak ideiglenes volt.
elemerorsos 2019. 09. 02. 09:05
Előzmény: törölt hozzászólás
#47815
Hát ez nem most lesz. Egyelőre brutális munkaerőhiány van mindenhol. Csak ahhoz évek kellenek hogy egyáltalán ne hiány legyen, hanem egyensúly, aztán még évek ahhoz, hogy szemmel látható mértékű munkanélküliség legyen. Na utána esetleg lehet gond egyesek hitelével. Ez minimum 6-8 év. És ha közben vége a recessziónak, amire nagy az esély (6-8 évég ritkán tart), akkor megyünk tovább fel.
szkrik 2019. 09. 02. 08:48
Törölt hozzászólás
#47814
hunor555
hunor555 2019. 09. 02. 08:31
Előzmény: #47796  berlini
#47813
Atya úr isten! Motor motorblokk sebváltóval meg kipufogórendszer. Aha. Meg még kismillió segédberendezés hogy ez a mai túlszabályzott szar működni tudjon. Ma egy nagynyomású tápszivattyú - ami már benne van a benzinesbe nem csak a dízelbe - nagyobb megmnkálási pontosságot kíván mint egy egész villanymotor. Nagynyomású befecskendezők Tudod milyen pontosság kell azokhoz? Meg milyen anyagok? Kipufogórendszer. Az nem egy darab cső basszus. 3 darab lambdaszonda dpf katalizátor. Egy combosabb automata váltón gondolkozz el mi van abba. Ezek mind vannak egy hagyományos kocsiba ami elektromosba nem.  Elektromosba van egy fix áttétel max aztán annyi. Ehelyett van egy elektronika egy vagy két izmos 3 fázisú híddal ami kb. egy az egyben jelen van már az ipari hajtásokban.  Látom ti is csak addig láttatok kocsit hogy felnyitottátok a sajátotok motorházfedelét aztán tettetek bele ablakmosót. Maradjatok inkább a lakásoknál mert ehhez nem értetek :D
johai 2019. 09. 02. 08:23
Előzmény: #47811  sakal83
#47812
Hat pedig aki a Magyar kreativitast nem becsuli... nelkulunk a nemet autogyartoknak annyi lenne:)
Elektromosba kevesebb alkatresz kell,ez relevans,mint csoben a lyuk.
Vagy a tulfulyt lufballon leereszkedese szerencses esetben pukk nelkul.
sakal83 2019. 09. 02. 06:59
Előzmény: #47805  libasbukta
#47811
Tudom. Nem vagyok zsigeri hulye:)
sakal83 2019. 09. 02. 06:57
Előzmény: #47807  berlini
#47810
"a Németországban hiánycikknek számitó fejlesztőmérnöki helyzetben" az a baj hogy le vagy ragadva par evet. Kicsit tajekozodj mielott ilyenek irogatsz. Meg iden eleg nagy fejlesztoi kapacitas szabadul fel nemetorszagban:) a kovetjezo par evben a fele:) a gyori fejlesztok eleg kis szamuak es marginalisak barnennyire is nem hiszed. A fejlesztes egy jo resze kinaba megy epp a vamok miatt is. Europaban tobb autogyar osszeallt mert olyan draga a fejlesztes. De tovabbra is imadom a narancsos hurraoptimizmusat par embernek aki meg mindig a magyarokat valami europa kozepenek hiszi... osszeszerelok vagyunk. Ez nem baj de nem tobb. Komolyan ezt az agymosast nem hittem volna hogy letezik. Amikor a tenyekkel szembe mentek az mar valami brutalisan rohejes. Osszefoglalva azt mondjatok hogy az e autoban nincs kevesebb alkatresz mint a robbanomotorosban illetoleg a fejlesztesek magyarorszagon vannak. Az biztos hogy elgurult a gyogyszer...
Vortex 2019. 09. 02. 00:50
Előzmény: #47797  libasbukta
#47808
"az elektromosban is van váltó, minden motor jobban bírja a nyomatékot, mint a fordulatszámot"
A legtöbb elektromos autóban nincsen több sebességes váltó. Néhány típusban van 2 sebességes pl. BMW i8. De a hétköznapi elektromos autókba felesleges.
A villanymotor bírja a fordulatszámot. Sőt a hatásfoka annál jobb, minél nagyobb a fordulatszáma. A maximális nyomatékát a teljes fordulatszámtartománya alatt le tudja adni. Tehát felesleges a több sebesség.Hacsak nem a gyorsulást és a végsebességet akarják növelni lásd i8.
Ja, és a belsőégésű motor is jobban bírja a fordulatszámot, mint a nyomatékot. Egy üzemmeleg motort minden gond nélkül lehet pörgetni. Nem árt neki. Viszont az alacsony fordulatszámon nagy nyomaték nem tesz jót neki.
berlini
berlini 2019. 09. 02. 00:21
Előzmény: #47804  sakal83
#47807
Olyannyira tévedsz, hogy én ismerek audis fejlesztőmérnököt, aki elmondta, hogy többszáz magyar fejlesztőmérnök dolgozik náluk és részben a betanitási (ismerkedési) fázisban részben utána is sokan mennek ki Németországba dolgozni. 
Igenis van ott egy komoly fejlesztői kompetencia.
Nem ismerem a szentgotthárdi vagy esztergomi viszonyokat és a kecskeméti helyzetet sem, de csodálkoznék, ha a Németországban hiánycikknek számitó fejlesztőmérnöki helyzetben ne lennének ott is fejlesztőcsapatok.
berlini
berlini 2019. 09. 02. 00:17
Előzmény: #47803  sakal83
#47806
Nem kell ezen vitatkozni. 
Csupán a tényeket kell ismerni. A VW konszernek van vagy 100 gyára világszerte. 
Gyárt 11 millió gépkocsit. 
Egy gyára a győri képes 3-4 millió motort legyártani. 
Talán ebből is lehet selyteni, hogy az autógyártás nem elsősorban motorgyártásban foglalkoztat sok munkaerőt. Persze hogy lesz létszámcsökkenés, de annak mértéke max 10-15% lesz. vagy annyi sem, ha 10 éven belül a VW 15 millió gépkocsit gyárt majd. 
Az hogy a rémhirterjesztőknek halvány fogalmuk sincsen a témáról , azt éppen most bizonyitja a VW. Most fognak még egy gyárat épiteni Braziliában. Terveznének ilyet, ha olyan katasztrófális lenne a foglalkoztatási helyzet a többi gyárban?
Sőt tovább megyek. Mindenki tudja, hogy a belsőégésű motorok még (valószinűleg hibrid módban) legalább 20 évig gyártásban maradnak. Addig az új elektromos autók gyártása párhuzamosan folyik. Ebből azt lehetne kikövetkeztetni, hogy csökkenni fog a gyártás bonyolultsága és a legyártott kocsik száma?
Én nem úgy látom.
libasbukta
libasbukta 2019. 09. 02. 00:10
Előzmény: #47804  sakal83
#47805
rosszul tudod ezt is
sakal83 2019. 09. 02. 00:03
Előzmény: #47797  libasbukta
#47804
Es mi osszeszerelok vagyunk:) a fejlesztokozpont itt nem letezik mint fogalom sem:) barmennyire kepzelik sokan itthon magukat asznak:) az itthoni mernokok es menedzserek az uj ikarussal megmutattak a tudasukat...
sakal83 2019. 09. 01. 23:58
Előzmény: #47802  berlini
#47803
Egyszeruen nem ertem hogy miert vitatkozunk tenyeken. Az e autoban sokkal kevesebb alkatresz kell. Az osszes autogyar ezt szajkozza. Az egesz autoipar atalakul. Bar en laikuskent nem hiszem h a kozeljovoben ez bekovetkezik. Az ideje akkor lesz ha 3-5 perc alatt 400kmnyit lehet tolteni. Addig nincs relevanciaja. Az 50m panelekbol a hosszabbitok nyugosek:)
berlini
berlini 2019. 09. 01. 23:44
Előzmény: #47799  sakal83
#47802
A Teslának most van 4 autója és legalább 10 féle motor van ezekbe beépitve.
berlini
berlini 2019. 09. 01. 23:43
Előzmény: #47797  libasbukta
#47801
De a váltó sokkal egyszerűbb.
És úgy tudom, hogy van elektromos autó váltó nélkül is.