Topiknyitó: Hathor 2014. 04. 09. 17:46

Lakás/Ingatlan árak topik  

2014. április 9., szerda 15:07 Napi.hu

Lakásárrobbanást vár Magyarországon a guru.



Aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd - véli Zsiday Viktor.



Mind a kereslet, mind a kínálat oldaláról nagyon megalapozottnak tűnik egy többéves, komoly emelkedő trend, legalább 50 százalékos áremelkedéssel - állítja Zsiday Viktor az Mfor.hu-n megjelent írásában. (Amint arról beszámoltunk, egyes lakástípusok esetében már érzékelhető némi drágulás.)



Az ismert befektető szerint a következő tényezők indokolják az áremelkedést az ország központi régiójában és néhány nagyvárosban:



soha nem építettek ilyne kevést Magyarországon, mint mostanában,

bár az ország népessége csökken, a nagyvárosokba, ezen belül is különösen Budapestre továbbra is pozitív a migráció,

elindult a reálbérek növekedése, és várhatóan ez a következő években is így marad,

szinte soha nem volt még ilyen olcsó a forinthitel, mint most, több nagyobb bank is 6 százalék alatti szinten kínálja a jelzáloghiteleket,

az alacsony betéti kamatok miatt kényszerűségből a megtakarítók is az ingatlanpiac felé fordulhatnak.



Zsiday ugyanakkor megjegyzi: az újonnan érkező keresletnek először ki kell pucolnia a bedőlt hitelből visszamaradt lakásokat, az évek óta eladni kívánt ingatlanokat, stb. Ez a folyamat jó pár hónapig eltarthat, de utána hirtelen nem lesz kínálat, és a folyamatosan jelentkező kereslet hatására az árak egyszercsak fel fognak robbanni - véli a befektető. Úgy látja: aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd.



link
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
sakal83 2019. 09. 01. 23:22
Előzmény: #47797  libasbukta
#47800
Ja es hogy a MAGADFAJTA mediajabol is olvasd ne csak a sorosberenctol:
https://m.origo.hu/auto/20170920-nagy-bajba-sodorhatjak-magyarorszagot-a-villanyautok.html
sakal83 2019. 09. 01. 23:20
Előzmény: #47798  sakal83
#47799
Ja es annyi de annyi valtozat lesz a motorokbol hogy csak na:) tobb mint most:)..
 Lesz egy motor oszt par kaszni... szerinted miert egyutt fejlesztik az autogyarak az e autokat? 
sakal83 2019. 09. 01. 23:16
Előzmény: #47794  berlini
#47798
En csak olvasok es mernok ismerosok mondjak. Laikuskent: uzemanyagrendzser off. Sebessegvalto gyakorlatilag off  kuplungrendszer off kipufogorendszer off. Most komolyan gondoltad hogy a motort erinti csak?:) ertem en hogy a magyar mindenhez ert ha valaki(mernok cikkiro vw vezeto) a gondolatai elleneben ir:) azert is tartunk itt... tudod gyurcsany feri is: hetfon a magyar gazdasagot az usa valsaga nem eri el. Masnap imf hitel:)
libasbukta
libasbukta 2019. 09. 01. 23:15
Előzmény: #47796  berlini
#47797
az elektromosban is van váltó, minden motor jobban bírja a nyomatékot, mint a fordulatszámot
https://e-cars.hu/wp-content/uploads/2018/09/Screen-Shot-2018-09-06-at-4.24.50-PM.jpg
kétsebességes váltó elektromos autóba :) 
csak tudjam meg ki terjeszti ezt az összeszerelő üzem/ország butaságot, hogy ez egy egyszerű dolog
valószínűleg sosem járt még ilyen helyen, a szellemi munkához mögötte meg aztán végképp semmi köze
berlini
berlini 2019. 09. 01. 23:08
Előzmény: #47794  berlini
#47796
Motor = motorblokk a sebváltóval + kipufogórendszer
libasbukta
libasbukta 2019. 09. 01. 23:04
Előzmény: #47792  signal2
#47795
"Sőt, csak a legalább 5 főt foglalkoztató vállalkozások csak teljes munkaidőben foglalkoztatottjainak átlagbérét ismerhetjük."
ennek egy bizonyos (egyébként nem is kicsi) hibával rendelkező becslését ismerjük
na és egyébként pont ezért nem lehet megnézni a mediánt
az SZJA-ban pedig egy halom más jövedelem is benne van (már ha egyáltalán bevallják) ez még rájönne a szürkegazdasági hatásra
kinyitod a shay vagy valamelyik HR-es cég kiadványát, hogy adott képességű munkavállalót mennyiért kapsz záros határidőn belül, na annyi az átlagbér
a piacot nem lehet árverni
berlini
berlini 2019. 09. 01. 23:02
Előzmény: #47787  sakal83
#47794
Ez egy nagy marhaság. A motor kivételével az alkatrészszám ugyanakkora marad.  Hol áll egy motor 24 ezer alkatrészből?
Láttál már motort szétszedve?
Nos nem valószinű, mert akkor nem beszélnél ekkora marhaságot.
libasbukta
libasbukta 2019. 09. 01. 22:58
Előzmény: #47790  Törölt felhasználó
#47793
az átlagot is lefelé torzítja a szürkegazdaság
signal2
signal2 2019. 09. 01. 22:57
Előzmény: #47739  libasbukta
#47792
A kérdés most az volt, hogy átlagbér vagy mediánbér. A szürkegazdaság mindkettőt egyformán torzítja. Ezen feltétel mellett lenne jó mindkettőt látni, de valamiért csak az átlagot ismerhetjük. Sőt, csak a legalább 5 főt foglalkoztató vállalkozások csak teljes munkaidőben foglalkoztatottjainak átlagbérét ismerhetjük.
Korábban még éves szinten közreadták az SZJA-bevallásból számolt statisztikákat is, mostanában már az sincs. 
libasbukta
libasbukta 2019. 09. 01. 22:51
Előzmény: #47787  sakal83
#47791
ja az index meg valamilyen angol gazdasági bulvár szerint...
Törölt felhasználó 2019. 09. 01. 22:51
Előzmény: #47739  libasbukta
#47790
Miért, az csak a mediánbért érinti, az átlagot meg nem?
impudent 2019. 09. 01. 22:50
Előzmény: #47788  impudent
#47789
A hulladekot megkapja a plebs a jo foldet erdot termeszet vedelmi teruletet pedig Orban Tiborcjai.
impudent 2019. 09. 01. 22:48
Előzmény: #47786  impudent
#47788
Russz Atom
sakal83 2019. 09. 01. 22:46
Előzmény: #47785  libasbukta
#47787
"Az elektromos autó lényegesen egyszerűbb szerkezet, mint egy belső égésű motorral felszerelt jármű. Az előbbi alkatrészigénye 6-7 ezer darab, míg az utóbbihoz 30-35 ezer alkatrész szükséges. " a cikkbol szabadon... valoban tobb munkero kell majd...
impudent 2019. 09. 01. 22:42
Előzmény: #47785  libasbukta
#47786
Minden veszelyes hulladekot idehoznak: gumi auto akku
libasbukta
libasbukta 2019. 09. 01. 22:36
Előzmény: #47784  sakal83
#47785
2017-es cikk arról, hogy magyarország valószínűtlen célpontja az aksigyártóknak :DD
aztán még abban az évben kiderül, hogy a világ legnagyobb aksigyártói nálunk szeretnének működni
https://www.portfolio.hu/vallalatok/autoipar/akkumulatorgyarto-nagyhatalom-lesz-magyarorszag-elismertek-indul-a-gigaberuhazas.269577.html?utm_source=hiraggregator_landing&utm_medium=cikkajanlo_popup&utm_campaign=hiraggregator_cikkajanlo
jajj legalább olvasd már el a cikket amit linkelsz...egyébként pontosan azt állítja, amit én mondtam
sakal83 2019. 09. 01. 22:19
Előzmény: #47783  libasbukta
#47784
libasbukta
libasbukta 2019. 09. 01. 21:42
Előzmény: #47779  sakal83
#47783
óriási hülyeség...
ha ilyen jól megy nektek, akkor miért nem alapítottatok még autógyárat? 
libasbukta
libasbukta 2019. 09. 01. 21:38
Előzmény: #47781  Vortex
#47782
nem ott helyben rakják össze a belsőégésű motort, mint ahogy a villanymotort sem, csak beemelik és csak össze kell kötni
menj el győrbe és nézd meg magad
ja, egyébként a villanymotor sem a fán nő, azt is össze kell rakni
onnantól meg gyakorlatilag ugyanaz az egész
a megbízhatósággal meg várjunk azért még egy kicsit, a citruen nagyon híres arról, hogy telenyomta elektronikával az autóját a 2000-res évek elején és annyira jól sikerült, hogy sikerült elterjesztenie hogy a francia autó az szar
Vortex 2019. 09. 01. 21:29
Előzmény: #47777  libasbukta
#47781
A villanyautó lényegesen kevesebb alkatrészből épül fel. Karbantartási igénye is alacsonyabb.
Mivel kevesebb alkatrészből áll, ezért az összeszerelése is egyszerűbb, mint a robbanómotorosnak. Az akku és az elektronika már készen érkezik, "csak" össze kell kötni.
A fejlesztés más kérdés.

Topik gazda

Hathor
Hathor
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek