2 év szervizre behazudni 26000 dollárt, az igen! Ez nagyon Max 2000 dollár. Nincs itt semmiféle kedvezmény, árverés van. Ngayon látszik usaban, hogy nincs fogyasztóvédelem.
Nem PLTR specifikus a válaszom, de én "elnök" függő részvényt a választási eredmény ismerete előtt nem vennék. Ha rosszul sül el és beverik, akkor a kapkodás miatt összehozott az ember egy gyors bukót. Ha meg jól sül el, akkor meg lemarad az ember max. az első pár, vagy pár tíz százalékról, viszont ha tényleg jó a meglátás, akkor ez egy 4 éves trend, szóval nem 1 nap alatt fog beárazni mindent a piac. Ki mivel alszik jobban: gyorsan zárni egy bukót, vagy lemaradni hozamban egy kicsit az elején - ezt mindenkinek saját magának kell tudnia. Én egyébként az utóbbiba tartozok, nem szeretek pénzt veszteni.
En mar harom eve epitek egy palantir csomagot, es mostmar elegge nagy lett. En mar akkor elkezdtem gyujtogetni mikor meg senki nem foglalkozott az AI val. En most egyebkent pont korrekciora szamitok de ennek ellenere tartom. Talan meg veszek is hozza.
Az autó kivalasztasnal, az a baj, hogy ötletem sincs, hogy merre menjek. Van 2 benzines és 1 dízel. 15, 7 és 10 évesek.. mind megy. Soha nem volt még korábban ilyen idős autóm. Mind full extras az adott korosztaly szintjén. Elektromosat nem veszek. Dízelt nem merek, pedig az tűnik a legjobbnak...benzines pedig lassan nem gyártanak, csak kis túrbost. Sz nem kell. Plug in Hybryd ? Nem tudom..Nos pont ezért szépen hajtom a meglevoket. Nem veszek új autót. Nem tudom, hogy mennyire egyedi az eset.
A Porschét már eleve nem értettem az EV-vel. Aki Porschéra vágyik az nem egy dodzsemet akar vezetni. AcDc koncertre sem azért megyek, hogy Puccini Pillangókisasszonyát hallgassam.
"Az elmúlt pár napban elég sok minden történt a világ autóiparában, amiről igyekszem számot adni, akkor is, amikor ilyen mennyiségű programmal vagyok megpakolva, mint az elmúlt három hétben. A jetlag a barátod, amikor fel kell dolgozni a lemaradásokat. Több, igazán figyelemre méltó hír volt a napokban, melyek egyelőre nem jártak akkora visszhanggal, mint gondoltam volna. Ami biztosnak tűnik, az az, hogy a nyugati gyártók eladásainak zuhanása Kínában még drámaibb, mint ahogy azt sejteni lehetett. Mindegy, mely gyártót vizsgáljuk, a kép szinte mindenhol ugyanaz. Véres árháború és kiszorítósdi zajlik, ami a kínai cégeket is meg fogja tizedelni, és könnyen lehet, hogy tovább tart majd csata, mint a nyugatiak pénzügyi lőszere. Az olyan biztosnak hitt pontok, mint a Porsche, amelyről azt gondolná az ember, hogy hidegen hagyja a vásárlókörét a legtöbb globális autóipari folyamat, szintén súlyosan érintettek. Pedig Porschét sem azért vesz az ember, mert szüksége van rá, hanem azért, mert vágyik rá. 80% elektromos autós eladási arányt céloztak be az évtized végére. Nem fog összejönni, sőt, a cég pénzügyi vezetője a legutóbbi negyedév eredményeinek ismertetése kapcsán markáns kijelentést tett: Ha nem vonják vissza azonnal a 2035-ös szabályozásokat az EU-ban, akkor "Európa szegényháza lesz Németország". Lutz Meschke ráadásul kilátásba helyezte, hogy a Porsche letér az eddigi elektromos autó stratégiájáról, mert láthatóan nem erre vágynak a törzsvevői. A Toyota sem túl szép eredményekkel büszkélkedhet eddig idén, bár ebben valóban sok egyszeri faktor is szerepet játszik. Az éltanuló hibáira ugyanakkor mindenki jobban odafigyel. Kína nekik is nehezen megy, Japánban nagyot hasaltak a harmadik negyedévre, a visszahívások nyomják a nyereségességet, és most éppen az Egyesült Államok piaca sem teljesen zökkenőmentes nekik. A Toyota-Hyundai közeledés közbe egyre jobban testet ölt, és ez hadüzenet Kínának. A BYD tovább menetel, Q3-ban árbevétele először előzte meg a Tesláét, Kínában pedig több autót ad már, mint a teljes VW konszern, minden márkájával együtt. A növekedés alapja a hibrid kínálat sikere, a teljesen elektromos autók eladása enyhén visszaesett Kínában, ahol a gyilkos árháború a BYD-nak is fejtörést okoz a szegmensben. Továbbra is otthon adják el az autóik 90 százalékát, tehát növekedési potenciál, az bőven van. A VW háza táján most épp a sánta és a púp esete látható, krízis minden irányból, úgy, hogy a szakszervezetek és a politika a jelek szerint nem érti, hogy mekkora átalakulásnak kellene megtörténnie ahhoz, hogy fit maradjon a gyártó. Sztrájkok sem lehetetlenek, ami további veszteségeket vetít előre. A Xiaomi meg leverte a Taycant a Nordschleifén. Ja, a Rimac-ot is. OK, nem egy széria autóval, de akkor is figyelemre méltó eredmény. Minden eresztékében ropog az eddigi világrend. Az autóiparban is." By Várkonyi Gábor
A nemet autogyartok ugyanugy az " value " ertekelesi kategoria arfolyamszintig estek, ahogy az amerikaiak. De az amerikaiaknak, mint GM es F szamara a ket hatszel kerekedik a jovo heten: 1) a FED kamatcsokkentes (es ezzel a 80%-ban hitelre vasarlok a kisebb kamatteherre varnak) 2)Trump-beigert import autokra nagy vamemeles jon, ha megvalasztjak. . ez egyszerre ket eros osztonzo es piacvedo lepes, GM es F szamara nagyon kedvezoen. . Az EU es mas gyartoknak viszont kimondottan seggberugas. Nekik jol megdragitja az USA-ba szallitott autokat, ez VW vagy Mercedes szamara piacvesztest hoz. Sot, mivel ezek az autok az USAban a felso kategoria es jo dragak, tehat mar egy 20% uj vamtetel is 20k$-t tud aremelni rajtuk. Ezzel gyakorlatilag kiarazza oket az amerikai piacukrol. , Az auto dealerek Californiaban mostanig nagy kedvezmenyeket adtak a nemet kocsikra, itt a sarkon van FletcherJones, a legnagyobb Mercedes dealer, es nezd mekkora kedvezmenyeket ad. . Discover Luxury at Fletcher Jones Motorcars: Your Premier Source for New & Used Mercedes-Benz in Newport Beach . HA Trump elnok es jon a vam, akkor persze azonnal eltunik a dealer kedvezmeny meglevo keszletre, es az auto-keszletet atarazzak az uj magasabb arszintre. Ugyhogy a kovetkezo heten a luxus-vevok okosan elore hozzak a vasarlast, a dealer sok kiemelt vevot regisztral majd, es sok-sok draga S580 es AMG kocsit fog eladni. . De a nemet autoipar legalja epp a fenti kockazatok miatt nem erkezett el, VW akar 60-ig is eshet.
Kedves János! Köszönjük az autós USA áttekintést. Nagyon hasznos. Én Európán is gondolkozom.. főleg a Németeken...de Stellantis is. Gondolkodásom arra irányul, vajon hol lehet a német autóipar "legalja" (természetesen nagyságrendileg) és az kb mikor jöhet el. Vagy már ott vagyunk... vagy nem messze onnan? Azt látom hogy már "majdnem minden" lefelé mutató kockázat már be van árazva a részvényekbe (BMW, Mercedes, Volkswagen, De Stella, Renault és Aston Martint is figyelem) s így lefelé már alig tud menni. (Volt cikk erről Pf-en h már minden be lehet árazva és nemigen van út lefelé) Resistence zóna van vagy közeledik hozzá? De mi az ami még nincs beárazva és az mikor, meddig és mekkora mértékbe nyomhatja bele az általam már ellenállásnak vélt árzónába ezeket az autós részvényeket? Látom azt is: egy új rossz hírt. profit warningokat tkp azóta meg is vették. Azóta persze újra lefelé megyünk... bele az "ellenállási zónába". VW esetén pl. 90 alatt 80-ig? Most 3 még be nem árazott lefelé mutató kockázatot vélek felfedezni.: 1 Tehát VW esetében a gyárbezárások-dolgozói bércsökkentés elbocsájtások talán még nyitott könyv. Ami még az lehet: 2 OSZTALÉK! Azt is ha csökkentik...mert nagy a baj költséglefaragás nagyon megy...miért ne tennék? Az osztalékhoz nyúlást a részvényesek nagyon nem szeretik-lefelé irányút. Az még vihet lefelé "nagyot" csak azt nem tudom azt mikor jelenthetik be és milyen mértékben csökkentenek Ha csökkentenek? 3 S végül Trump v Harris? Igen! Trump protekcionista vámháborúja Európát is érinteni fogja így győzelme esetén lehet még lefelé kör..óvatos vélelmezésem alapján. (Tisztelt Fórumtársak mindezekben tévedhetek (pl. már be van árazva a fentiek közül valami.) s ki is hagytam tán valamit, így kifejezetten nagy örömmel veszem mindenki építő meglátását intelmét) :)
Trump eddig kb. olyanokat nevezett meg leendo transition team vagy kormánytagnak, akik inkább csak elrettentőek, pl. a nagyon nem százas Robert Kennedy Jnr.-t valami egészségügyért felelős posztra, vagy Musk-ot, vagy az eléggé látványosan orosz ügynök Tulsi Gabbard-ot. Persze reménykedni lehet mindig hogy valami értelmes emberre hallgat majd, de alig tudták visszatartani a múltkori ciklusában sem (az akkori adminisztrációból 40 magasrangú tisztviselő sikít, hogy nehogy újra ő legyen), azóta csak rosszabbodott a helyzet. Meglátjuk, az elmúlt napokban azért vannak pozitív jelek (pl. a legutóbbi Iowa poll), hogy talán mégsem az elmebajt választják. De optimista azért nem vagyok
Most van 2 tenyezo, ami jovo heten meglokheti az auto szektort: egyik ha Trump nyer, masik ha a varakozas szerint a FED nov.6-7 lejjebb viszi a kamatot 0.25%-al. Ez GM es F szamara jo hatszelet nyujthat Q4-ben, raadasul ezek a reszvenyek most olcsok is. . GM invesztorok elegedettek lehetnek a Q3 profittal, 2.68$/sh lett, ez tavalyihoz +20%. Igy iden a vart EPS=9.4$/sh szep magas, a mostani 52$ arfolyamnal PE=5.5, es Book=65, tehat GM kimondottan olcso. Nekem tetszik a GM uj EV autoja, Equinox kb.33.000$, ebbol lejon a 7.500 tax leiras, es realisan hasonlithato pl. a MAzda CX50hoz, ami 25- 30.000$. A range 500km. 2025 Equinox EV | Electric SUV | Chevrolet A GM uralja tovabbra is a Truck piac 50% reszet, es azokon most is jobb profit van. ... Ford Q3 profitja vegyesen ertekelheto: 22 cent/sh csalodas es keves, -10% arzuhanas van, aminek fo oka az 1Mrd leirasa a korabbi EV fejlesztesek kudarcai miatt. Enelkul 49 cent/sh lehetett volna, ami viszont biztato.
Evesen idenre EPS=1.40$/sh a varakozas, de jovo evre ugrasszeru 1.80 -2.00$ savba varhato a profit. Ford 10$ arfolyama mellett PE=7 korul van, jovore 5. A Ford Ev-k ara magasabb, kb. 40.000$, az auto is nagyobb, nagy erinto kepernyo, es adnak hozza mindent a hazi tolteshez. . Ha Trump nyer, alighanem tenyleg alaposan megemeli az import autok vamjait. Ez megloki a hazai gyartok piacat. Igaz, lehet, hogy eltorli a 7.500$ tax credit kedvezmenyt, szoval tereli a benzines fele a piacokat. Ez nem okoz sok bajt a GM es Ford foleg benzines termelesi poziciojaban, . Tesla inkabb kerdeses. Kamala eseten ugyanolyan marad a piaca, de tobb Ev tamogatas jon. Trump eseten nem kell felni a Mexikoi gyartasban keszulo EV-k erosodo versenyetol, de esetleg elesik a 7500$ taxx-credit tamogatas. (talan ennek megtartasa a Musk/Trump tamogatas celja)
Financial Forecasts
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.