Topiknyitó: pomperj 2018. 02. 27. 07:28

Financial Forecasts  

 Azsia: mersekelt optimizmus
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
sh0rt0s_r0b0t_v0.42
sh0rt0s_r0b0t_v0.42 2024. 11. 04. 07:14
Előzmény: #112550  pomperj
#112560
2 év szervizre behazudni 26000 dollárt, az igen! Ez nagyon Max 2000 dollár. Nincs itt semmiféle kedvezmény, árverés van. Ngayon látszik usaban, hogy nincs fogyasztóvédelem. 
kajli_man
kajli_man 2024. 11. 04. 06:57
Előzmény: #112527  drexler76
#112559
Nem PLTR specifikus a válaszom, de én "elnök" függő részvényt a választási eredmény ismerete előtt nem vennék. Ha rosszul sül el és beverik, akkor a kapkodás miatt összehozott az ember egy gyors bukót. Ha meg jól sül el, akkor meg lemarad az ember max. az első pár, vagy pár tíz százalékról, viszont ha tényleg jó a meglátás, akkor ez egy 4 éves trend, szóval nem 1 nap alatt fog beárazni mindent a piac. Ki mivel alszik jobban: gyorsan zárni egy bukót, vagy lemaradni hozamban egy kicsit az elején - ezt mindenkinek saját magának kell tudnia. Én egyébként az utóbbiba tartozok, nem szeretek pénzt veszteni.
Boole 2024. 11. 04. 05:26
Előzmény: #112555  TheSnake2020
#112558
Nekem egy Toyota hybriden van, az tökéletes. 
lngnl 2024. 11. 04. 05:21
Előzmény: #112527  drexler76
#112557
En mar harom eve epitek egy palantir csomagot, es mostmar elegge nagy lett. En mar akkor elkezdtem gyujtogetni mikor meg senki nem foglalkozott az AI val. En most egyebkent pont korrekciora szamitok de ennek ellenere tartom. Talan meg veszek is hozza. 
TheSnake2020 2024. 11. 03. 22:24
Előzmény: #112551  Boole
#112555
Az autó kivalasztasnal, az a baj, hogy ötletem sincs, hogy merre menjek. Van 2 benzines és 1 dízel. 15, 7 és 10 évesek.. mind megy. Soha nem volt még korábban ilyen idős autóm.  Mind full extras az adott korosztaly szintjén. Elektromosat nem veszek. Dízelt nem merek, pedig az tűnik a legjobbnak...benzines pedig lassan nem gyártanak, csak kis túrbost. Sz nem kell. Plug in Hybryd ? Nem tudom..Nos pont ezért szépen hajtom a meglevoket. Nem veszek új autót. Nem tudom, hogy mennyire egyedi az eset.
vaczak 2024. 11. 03. 22:12
Előzmény: #112548  Zsolt90
#112554
Ok, nézd meg miket nyilatkozott az elmúlt években. Ha szélsőségesen oroszbarátot mondok, akkor jobb?
magnezium
magnezium 2024. 11. 03. 22:05
#112553
https://fudgelliott.blogspot.com
Vele nem tudjatok mi tortent? 🙄
todi 2024. 11. 03. 21:11
Előzmény: #112551  Boole
#112552
A Porschét  már eleve nem értettem az EV-vel. Aki Porschéra vágyik az nem egy dodzsemet akar vezetni. AcDc koncertre sem azért megyek, hogy Puccini Pillangókisasszonyát hallgassam.
Boole 2024. 11. 03. 20:26
Előzmény: #112547  Zoltanovitsch
#112551
"Az elmúlt pár napban elég sok minden történt a világ autóiparában, amiről igyekszem számot adni, akkor is, amikor ilyen mennyiségű programmal vagyok megpakolva, mint az elmúlt három hétben. A jetlag a barátod, amikor fel kell dolgozni a lemaradásokat. Több, igazán figyelemre méltó hír volt a napokban, melyek egyelőre nem jártak akkora visszhanggal, mint gondoltam volna. Ami biztosnak tűnik, az az, hogy a nyugati gyártók eladásainak zuhanása Kínában még drámaibb, mint ahogy azt sejteni lehetett. Mindegy, mely gyártót vizsgáljuk, a kép szinte mindenhol ugyanaz. Véres árháború és kiszorítósdi zajlik, ami a kínai cégeket is meg fogja tizedelni, és könnyen lehet, hogy tovább tart majd csata, mint a nyugatiak pénzügyi lőszere. Az olyan biztosnak hitt pontok, mint a Porsche, amelyről azt gondolná az ember, hogy hidegen hagyja a vásárlókörét a legtöbb globális autóipari folyamat, szintén súlyosan érintettek. Pedig Porschét sem azért vesz az ember, mert szüksége van rá, hanem azért, mert vágyik rá. 80% elektromos autós eladási arányt céloztak be az évtized végére. Nem fog összejönni, sőt, a cég pénzügyi vezetője a legutóbbi negyedév eredményeinek ismertetése kapcsán markáns kijelentést tett: Ha nem vonják vissza azonnal a 2035-ös szabályozásokat az EU-ban, akkor "Európa szegényháza lesz Németország". Lutz Meschke ráadásul kilátásba helyezte, hogy a Porsche letér az eddigi elektromos autó stratégiájáról, mert láthatóan nem erre vágynak a törzsvevői. A Toyota sem túl szép eredményekkel büszkélkedhet eddig idén, bár ebben valóban sok egyszeri faktor is szerepet játszik. Az éltanuló hibáira ugyanakkor mindenki jobban odafigyel. Kína nekik is nehezen megy, Japánban nagyot hasaltak a harmadik negyedévre, a visszahívások nyomják a nyereségességet, és most éppen az Egyesült Államok piaca sem teljesen zökkenőmentes nekik. A Toyota-Hyundai közeledés közbe egyre jobban testet ölt, és ez hadüzenet Kínának. A BYD tovább menetel, Q3-ban árbevétele először előzte meg a Tesláét, Kínában pedig több autót ad már, mint a teljes VW konszern, minden márkájával együtt. A növekedés alapja a hibrid kínálat sikere, a teljesen elektromos autók eladása enyhén visszaesett Kínában, ahol a gyilkos árháború a BYD-nak is fejtörést okoz a szegmensben. Továbbra is otthon adják el az autóik 90 százalékát, tehát növekedési potenciál, az bőven van. A VW háza táján most épp a sánta és a púp esete látható, krízis minden irányból, úgy, hogy a szakszervezetek és a politika a jelek szerint nem érti, hogy mekkora átalakulásnak kellene megtörténnie ahhoz, hogy fit maradjon a gyártó. Sztrájkok sem lehetetlenek, ami további veszteségeket vetít előre. A Xiaomi meg leverte a Taycant a Nordschleifén. Ja, a Rimac-ot is. OK, nem egy széria autóval, de akkor is figyelemre méltó eredmény. Minden eresztékében ropog az eddigi világrend. Az autóiparban is." By Várkonyi Gábor
pomperj
pomperj 2024. 11. 03. 19:48
Előzmény: #112547  Zoltanovitsch
#112550
A nemet autogyartok ugyanugy az " value " ertekelesi kategoria arfolyamszintig estek,
ahogy az amerikaiak. 
De az amerikaiaknak, mint GM es F szamara a ket hatszel kerekedik a jovo heten:
1) a FED kamatcsokkentes (es ezzel a 80%-ban hitelre vasarlok a kisebb kamatteherre varnak) 
2)Trump-beigert import autokra nagy vamemeles jon, ha megvalasztjak.
.
ez egyszerre ket  eros osztonzo es piacvedo lepes,  GM es F szamara nagyon kedvezoen. 
.
Az EU es mas gyartoknak viszont  kimondottan seggberugas. 
Nekik jol megdragitja az USA-ba szallitott autokat, ez VW vagy Mercedes szamara piacvesztest hoz. 
Sot, mivel ezek az autok az USAban a felso  kategoria es jo dragak, tehat mar egy 20% uj vamtetel  is
20k$-t tud aremelni rajtuk. Ezzel gyakorlatilag kiarazza oket az amerikai  piacukrol. 
,
Az auto dealerek Californiaban mostanig nagy kedvezmenyeket adtak a nemet kocsikra, itt a sarkon
van FletcherJones,  a legnagyobb Mercedes dealer, es nezd mekkora kedvezmenyeket ad.
.
Discover Luxury at Fletcher Jones Motorcars: Your Premier Source for New & Used Mercedes-Benz in Newport Beach
.
HA Trump elnok es jon a vam, akkor persze azonnal eltunik a dealer kedvezmeny meglevo keszletre,
es az auto-keszletet atarazzak az uj magasabb arszintre. Ugyhogy a kovetkezo heten a luxus-vevok
okosan elore hozzak a vasarlast, a dealer sok kiemelt vevot regisztral majd, es sok-sok draga 
S580 es AMG kocsit fog eladni.
.
De a nemet autoipar legalja epp a fenti kockazatok miatt nem erkezett el, VW akar 60-ig is eshet.
pomperj 2024. 11. 03. 19:41
Törölt hozzászólás
#112549
Zsolt90 2024. 11. 03. 18:31
Előzmény: #112546  vaczak
#112548
Tulsi orosz ugynok na eddig olvastam.. 
Zoltanovitsch
Zoltanovitsch 2024. 11. 03. 18:23
Előzmény: #112542  pomperj
#112547
Kedves János! Köszönjük az autós USA áttekintést.  Nagyon hasznos. Én Európán is gondolkozom.. főleg a Németeken...de Stellantis is. Gondolkodásom arra irányul, vajon hol lehet a német autóipar "legalja" (természetesen nagyságrendileg) és az kb mikor jöhet el. Vagy már ott vagyunk... vagy nem messze onnan? Azt látom hogy már "majdnem minden" lefelé mutató kockázat már be van árazva a részvényekbe (BMW, Mercedes, Volkswagen, De Stella, Renault és Aston Martint is figyelem) s így lefelé már alig tud menni.  (Volt cikk erről Pf-en h már minden be lehet árazva és nemigen van út lefelé) Resistence zóna van vagy közeledik hozzá? De mi az ami még nincs beárazva és az mikor, meddig és mekkora mértékbe nyomhatja bele az általam már ellenállásnak vélt árzónába ezeket az autós részvényeket? Látom azt is: egy új rossz hírt. profit warningokat tkp azóta meg is vették. Azóta persze újra lefelé megyünk... bele az "ellenállási zónába". VW esetén pl. 90 alatt 80-ig? Most 3 még be nem árazott lefelé mutató kockázatot vélek felfedezni.:  1 Tehát VW esetében a gyárbezárások-dolgozói bércsökkentés elbocsájtások talán még nyitott könyv. Ami még az lehet: 2 OSZTALÉK! Azt is ha csökkentik...mert nagy a baj költséglefaragás nagyon megy...miért ne tennék? Az osztalékhoz nyúlást  a részvényesek nagyon nem szeretik-lefelé irányút. Az még vihet lefelé "nagyot" csak azt nem tudom azt mikor jelenthetik be és milyen mértékben csökkentenek Ha csökkentenek? 3 S végül  Trump v Harris? Igen! Trump protekcionista vámháborúja Európát is érinteni fogja így győzelme esetén lehet még lefelé kör..óvatos vélelmezésem alapján. (Tisztelt Fórumtársak mindezekben tévedhetek (pl. már be van árazva a fentiek közül valami.) s ki is hagytam tán valamit, így kifejezetten nagy örömmel veszem mindenki építő meglátását intelmét) :)  
vaczak 2024. 11. 03. 18:01
Előzmény: #112526  Zsolt90
#112546
Trump eddig kb. olyanokat nevezett meg leendo transition team vagy kormánytagnak, akik inkább csak elrettentőek, pl. a nagyon nem százas Robert Kennedy Jnr.-t valami egészségügyért felelős posztra, vagy Musk-ot, vagy az eléggé látványosan orosz ügynök Tulsi Gabbard-ot. Persze reménykedni lehet mindig hogy valami értelmes emberre hallgat majd, de alig tudták visszatartani a múltkori ciklusában sem (az akkori adminisztrációból 40 magasrangú tisztviselő sikít, hogy nehogy újra ő legyen), azóta  csak rosszabbodott a helyzet. Meglátjuk, az elmúlt napokban azért vannak pozitív jelek (pl. a legutóbbi Iowa poll), hogy talán mégsem az elmebajt választják. De optimista azért nem vagyok
ragarda
ragarda 2024. 11. 03. 16:54
Előzmény: #112542  pomperj
#112545
János! 
PBR nagyon izgatja a fantáziám. Osztalék téren esetleg van valami új infód, vagy lehet a szokásossal kalkulálni?
nyuszibroker 2024. 11. 03. 14:32
Előzmény: #112542  pomperj
#112544
VW rol mit gondolsz? Várható még további esés a chart alapján? 
borembuk 2024. 11. 03. 14:14
Előzmény: #112542  pomperj
#112543
Small cap cégeknek melyik elnök lesz jobb?
pomperj
pomperj 2024. 11. 03. 13:19
#112542
Most van 2 tenyezo, ami jovo heten meglokheti az  auto szektort:
egyik ha Trump nyer,  masik  ha a varakozas  szerint a FED nov.6-7 lejjebb viszi a kamatot 0.25%-al.
Ez GM es F szamara jo hatszelet nyujthat Q4-ben, raadasul ezek a reszvenyek most olcsok is.
.
GM invesztorok elegedettek lehetnek a Q3 profittal, 2.68$/sh lett, ez tavalyihoz +20%.
Igy iden a vart EPS=9.4$/sh szep magas, a mostani 52$ arfolyamnal PE=5.5, es Book=65, 
tehat  GM kimondottan olcso.
Nekem tetszik a GM uj EV autoja,  Equinox kb.33.000$,  ebbol lejon a 7.500 tax leiras, es  realisan 
hasonlithato pl. a MAzda CX50hoz, ami 25- 30.000$.  A range 500km.
2025 Equinox EV | Electric SUV | Chevrolet
A GM uralja tovabbra is a Truck piac  50% reszet, es azokon most is jobb  profit van.
...
Ford  Q3 profitja vegyesen ertekelheto: 22 cent/sh csalodas es keves, -10% arzuhanas van,
 aminek  fo oka az 1Mrd  leirasa a korabbi EV fejlesztesek kudarcai miatt. Enelkul 49 cent/sh  lehetett
volna, ami viszont  biztato.
 
Evesen idenre  EPS=1.40$/sh a varakozas,  de jovo evre ugrasszeru 1.80 -2.00$ savba varhato a profit.
Ford  10$ arfolyama mellett  PE=7 korul van, jovore 5.  
A Ford Ev-k ara magasabb, kb. 40.000$, az auto is nagyobb, nagy erinto kepernyo, es adnak hozza
mindent a  hazi tolteshez.
.
Ha Trump nyer, alighanem tenyleg alaposan megemeli az import autok vamjait. Ez megloki a hazai
gyartok piacat. Igaz, lehet, hogy eltorli a 7.500$ tax credit kedvezmenyt, szoval tereli a benzines fele a
 piacokat. Ez nem okoz sok bajt a GM es Ford foleg benzines  termelesi poziciojaban, 
.
Tesla inkabb kerdeses. Kamala eseten ugyanolyan marad a piaca, de tobb Ev tamogatas jon.
Trump eseten nem kell felni a Mexikoi gyartasban keszulo EV-k erosodo versenyetol, de esetleg elesik
a 7500$ taxx-credit tamogatas. (talan ennek megtartasa a Musk/Trump tamogatas celja)
Rray 2024. 11. 03. 10:33
Előzmény: #112487  Boole
#112541
Szia,
Római V lesz sokkal feljebb nem??? IV 3,6 körül???
Thx

Topik gazda

pomperj
pomperj
3 5 5

aktív fórumozók


friss hírek További hírek