Topiknyitó: Hathor 2014. 04. 09. 17:46

Lakás/Ingatlan árak topik  

2014. április 9., szerda 15:07 Napi.hu

Lakásárrobbanást vár Magyarországon a guru.



Aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd - véli Zsiday Viktor.



Mind a kereslet, mind a kínálat oldaláról nagyon megalapozottnak tűnik egy többéves, komoly emelkedő trend, legalább 50 százalékos áremelkedéssel - állítja Zsiday Viktor az Mfor.hu-n megjelent írásában. (Amint arról beszámoltunk, egyes lakástípusok esetében már érzékelhető némi drágulás.)



Az ismert befektető szerint a következő tényezők indokolják az áremelkedést az ország központi régiójában és néhány nagyvárosban:



soha nem építettek ilyne kevést Magyarországon, mint mostanában,

bár az ország népessége csökken, a nagyvárosokba, ezen belül is különösen Budapestre továbbra is pozitív a migráció,

elindult a reálbérek növekedése, és várhatóan ez a következő években is így marad,

szinte soha nem volt még ilyen olcsó a forinthitel, mint most, több nagyobb bank is 6 százalék alatti szinten kínálja a jelzáloghiteleket,

az alacsony betéti kamatok miatt kényszerűségből a megtakarítók is az ingatlanpiac felé fordulhatnak.



Zsiday ugyanakkor megjegyzi: az újonnan érkező keresletnek először ki kell pucolnia a bedőlt hitelből visszamaradt lakásokat, az évek óta eladni kívánt ingatlanokat, stb. Ez a folyamat jó pár hónapig eltarthat, de utána hirtelen nem lesz kínálat, és a folyamatosan jelentkező kereslet hatására az árak egyszercsak fel fognak robbanni - véli a befektető. Úgy látja: aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd.



link
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
CyrusTheGreat 2021. 09. 20. 18:51
Előzmény: #132438  kkpp
#132439
https://www.statista.com/statistics/248283/household-debt-ratio-to-gdp-in-the-united-states/
Vs China:
https://www.ceicdata.com/en/indicator/china/household-debt--of-nominal-gdp
Nem gondolnam, hogy a kinai gdp tobb mint ketszerese lenne az USA-nak. Ha hiszunk a fenti statisztikanak, akkor nincsen kinai eladosodasi problema, amit nagyjabol azert is megtehetunk mert eszmeletlenul magas a megtakaritasi hajlandosag az orszagban.
kkpp 2021. 09. 20. 18:37
Előzmény: #132434  Tésztavirág
#132438
Mert nem tudjuk igazából mekkora lehet a baj Kínában, mert nincs transzparencia. Az USA-ban vannak nagy meg kevésbé jól futó cégek, meg van valamennyi zombi. Kína inkább a fordítottjának tűnik, van egy-két profitábilis cég egy-két szektorban, a nagyrésze meg csak veszteséget termel, ki tudja milyen hitelből vagy nyomtatott jegybankpénzből. Az USA-ban azért van erős gazdaság, termelékenység, sok multi és erős belső piac. El vannak adósodva, de ők a világ vezető hatalma. Emiatt nyomtathatják a trilliókat. A dollár a végső tartalékvaluta, még az euró is másodhegedűs. Valahol olvastam pár napja, hogy a kínai lakossági lakáshitelállomány valami 1.5-2x-e az amerikainak, pedig az előbbiek sokkal csóróbbak.
ahihetetlengyula 2021. 09. 20. 18:34
#132437
Ez az egesz penzugyi rendszer megerett a pusztulasra. Felelotlen bankok, jegybankarok es politikusok teljesen tonkretettek az amugy egesz jol szabalyozhato rendszert. Ujra es ujra megtortenik a kapzsisag miatt.
berlini
berlini 2021. 09. 20. 18:29
Előzmény: #132433  kkpp
#132436
"too big to save."
jól hangzik, kár hogy marhaság.
Tésztavirág 2021. 09. 20. 18:24
Előzmény: #132433  kkpp
#132434
Miért? Az amerikai államadósságra is tesznek egy capet, aztán emelgetik, néhány évente nagy cirkuszok és egyezségek árán persze...
kkpp 2021. 09. 20. 18:17
Előzmény: #132432  Murdoch
#132433

Én értem, de attól még nettó bukta az egész. Ez a cikk talán jobb adatokkal leírja a helyzetet:
https://www.orfonline.org/expert-speak/chinas-high-speed-railways-plunge-from-high-profits-into-a-debt-trap/
Gyakorlatilag tényleg még az építésre felvett hitelek kamatait sem fedezi a működési "profit" már 2015 óta. 2021 márciusában tiltotta meg Peking a nem rentábilis vonalak építését, ergo leállt minden építkezés, még ami folyamatban volt, az is. Idén tavasszal. Kezdek inkább arra hajlani, hogy egyszerűen elfogyott már a nyomtatható pénz is Pekingben, és a szakadék szélén vannak. Emiatt mehet ez a nagy sunnyogás az Evergrande-val. Nincsen itt semmilyen mesterterv. Elérhették a pontot, amikor már too big to save.
Murdoch 2021. 09. 20. 18:04
Előzmény: #132431  kkpp
#132432
Azért Kína belföld más tészta, ott vannak távok, nem egy Bp-Bécs szint. 
kkpp 2021. 09. 20. 17:36
Előzmény: #132429  Tésztavirág
#132431
Ja, lehet álmodozni, de a realitás az, hogy a belföldi kínai légitársaságoknak is a közelmúltban dobtak állami mentőövet a csőd elkerülése okán.
Murdoch 2021. 09. 20. 17:25
Előzmény: #132429  Tésztavirág
#132430
Ez egy jó irány amúgy, minek repkedni egy-két óra távolságra... Lennének hub-ok hosszabb + tengerentúli járatokkal, többire meg ott lenne a vonat. Persze nem a Bzmot sorozat...
Tésztavirág 2021. 09. 20. 17:20
Előzmény: #132428  kkpp
#132429
A vasúti közlekedést szinte mindenhol államilag dotálják, nem is kicsit. De majd megszüntetik a belföldi légijáratokat és akkor problem solved.
kkpp 2021. 09. 20. 17:14
#132428
Ahogy korábban mondtam, egész Kína egy nagy kamu buborék. A szenzációs gyorsvasútjukról, amitől beájulnak az emberek, itt van egy cikk:
https://asia.nikkei.com/Spotlight/Caixin/China-looks-to-slow-growth-of-struggling-high-speed-rail
"With the exception of the busiest lines between the biggest cities, such as the link between Beijing and Shanghai, China's high-speed rail network loses money."
Egy kínai egyetemi prezentációban konkrétabban aszongya:
"China railway economist pointed out that China high-speed railways can't generate enough revenue even to pay interests of loans on building them."
House of cards. Ezt a szarból épített várat, amit kínai gazdaságnak nevezünk nehéz lesz pénznyomtatással megmenteni.
KapzsiLaci 2021. 09. 20. 16:56
Előzmény: #132418  franc0
#132427
Nem arról vannl szó, hogy eheztetnem a munkást. De ha csók nélkül a melós nem tud megélni, akkor váltson pályát. a piac csók nélkül megoldana ezeket a problémákat. A jó munkás megélne, a rossz nem. külföldön nincs ekkora támogatás. Te nem látod ennek az országnak a fejletlenseget, amit a politika okoz ? A fel ország lakás kiadásbol akár megélni és nem a termelői munkából.
ahihetetlengyula 2021. 09. 20. 16:50
Előzmény: #132424  buksz-e
#132426
Undorító amit a kormány művel. Nehéz szó nélkül elmenni mellette. :)
berlini
berlini 2021. 09. 20. 16:50
Előzmény: #132418  franc0
#132425
Igen, sikerült megtalálni a bümbakot.
Csak arra lennék kiváncsi, hogy azok közül, akik itt az erkölcs felszentelt papjai, mennyien utalták át jótékony célra:
- az igazságtalan egykulcsos adóval megspórolt adót,
- a TBSZ számlával ingyenes vagyongyarapodás adó részét, (merthogy ez a munkát sulytja, a spekulációt dijjazza)
- a MÁP+ piaci kamatozás feletti százalékait (merthogy uraim ott sincs ingyen ebéd, azt az állam kisemberek  fogyasztási adójából pótolja ki)
- az ingatlanos adás-vételek különbözetének adórészét, (merthogy a rally nagyrészben az állam eszemnet vételi erő támogatásai miatt történt.)
Ja és csakúgy mellesleg fogjuk már vissza magunkat egymás erőteljes minősitésével.Mert ugye nem akarjuk, hogy a moderátorok ujra ránkszálljanak?
buksz-e
buksz-e 2021. 09. 20. 16:32
Előzmény: #132423  buksz-e
#132424
Mondjuk amellett nehéz elmenni szó nélkül, hogy a KATÁ-sok is visszakapják a nehezen összekuporgatott havi 25/50/75 ezrük negyedét, ha van puja :D
buksz-e
buksz-e 2021. 09. 20. 16:25
Előzmény: #132422  Gaguse
#132423
Szerintem is uncsi a műsor.
Gaguse
Gaguse 2021. 09. 20. 16:19
#132422
Srácok, még ha mást is gondolunk néha, azért nem kellene ilyen stílusban nyomni. Mindenki azt csinál amit akar. Azért mert felveyzi valaki a CSOK-t nem kellene szapulni.. sex, love, rock&roll skacok😊
fogpaszta
fogpaszta 2021. 09. 20. 16:10
Előzmény: #132420  indigo12345
#132421
Rólad is sokat elárul ez a hszolas👍