Ha már alacsony P/E akkor Stelkantis 2P/E körül és 7% feletti oszti+ a CEO Tavares. Ő az igazi hozzáadott érték. Ráadásul a cég kínai kitettsége alacsony.
Szerintem a 4ig, Opus párost nem szabad pénzügyileg értékelni. Mindkét cég egy az egyben politikai termék. Semmi jelentősége nincs, hogy milyen pénzügyi eredményt produkálnak ezen cégek ma, mert a holnap 100%-ig attól függ bennük minden, hogy ez a hatalmi réteg meddig tudja erőpozícióját megőrizni. Kicsit off, de ehhez a témához (főleg 4ig részvényeseknek) javaslom megnézni: https://www.youtube.com/watch?v=zvYgbS-GHgA&t=488s .
Nem véletlenül olyan alacsony az a P/E. Sokan a jó vételt látják benne én pedig azt nézem, hogy mi az oka az alacsony értékeltségnek. Vennék én i VW- t de csak 100 alatt inkább 90 köriül.
1100 MILLIARD forint hosszu es rovid lejaratu kotelezettsegek, Finanszírozási tevékenységből származó cash flowban a 326 milliardos uj hitel latszik, torlesztesbol nem sok. ca. 300 millio reszveny, 258mrd kapitalizacio, reszvenyenkent evente kb 100 Ft nyereseg es 3660 Ft adossag. P/E alapon nem lenne rossz, csak a hitelei agyonnyomjak. Persze teljesen mas a leanyzo fekvese, ha a hiteleket sose szandekozzak kifizetni.
Szinvonalas, jo cikk VW+Porsche temaban, koszi. Engem meggyozott hogy VW elsobbsegi reszvenye (VOW3.DE) most jo vetel. . Kiegesziteskeppen megjegyzem, GM elegge hasonlo helyzetben es arazasban van. Pl. a Q2 profit 1.83 $/sh, eloretekinto EPS=7.0$/sh es az arfolyama 33, szoval P/E=33/7= 4.7. Ennyi most VW is. (GM szokasos PE mutatoja 7-8, sot a Ford mostani PE=7) . A GM BookValue 50$/sh, igy P/B=0.6 extrem olcso. . GM kicsivel jobban all a EV temaban mint VW, a H2-ben mar duplazza a kibocsatott EV-k szamat, az mar H2-ben 100k EV lesz. Ha teljesiteik az igeretet, 2025-ben 1m EV lesz az output. GM 2 even belul duplazasi potencial (ha nem lesz recesszio). Es talan kisebb a riziko, mint VW.
Jöhetne már egy narrativa váltás az olajpiacon. A világ olajkereslete egyelőre nem tűnik el. Amit az EVk kiváltanak, azt kipótolja a légiközlekedés, India, Kina. Az USA shale ipar átállt shareholder return üzemmódba growth helyett, már csak átlagosan 75%át reinvesztálják a nyereségnek a covid előtti 150-200% helyett.. Az olajiparnak még van 10 jó éve minimum. Ha beállunk 100 dolláros Brentre mint a 2011-2014 időszak, amit a shale diszruptált meg, akkor az oaljcégekben még lehet fantázia.
Sziasztok! Gondolkodok német, osztràk esetleg màs Nyugat-Euròpai cégek részvényeinek vàsàrlàsàn. Olvasom az elmélkedéseiteket a Volkswagennel kapcsolatban. Egyenlőre nekem még hullò késna részvény, de figyelemmel kìsérem. Tudnàtok nekem ezen kìvül befektetésre alkalmas màsik részvényt ajànlani ebben a szegmensben?? Jellemzően közép tàvra fektetek be. Tovàbbà szeretném megköszönni Pomperj és minden màs fòrumtàrs lelkes munkàjàt, grafikonjait, elemzéseit, amelyet itt nap, mint nap olvashatok!
Volt erről egy nagyon jó cikk a Holdnál, vagy a Concordnal. Ok pont fordítva gondolják. VWt kell venni. Mondjuk a 4es PE vel tényleg iszonyú olcsónak tűnik. Állítólag olyan az egész, mintha Porsche nélkül pont nem érné a cég semmit...Minimalis mennyiség van.
Olajosok 2023 Q3 profit varakozasok A 23Q2 olaj (brent) atlagar 77.5$ volt. A Q3-bol eltelt 2 honap, eddig a Brent atlagar (2 honapos) 83$, es ha nagyjabol marad az olaj ar-emelkedesi trend meg szeptemberben, akkor meg +5$ johet hozza, szoval 88$ korul lesz. Ez nagyjabol 10$ atlagar emelkedes lesz Q2-->Q3 kozott. . Ez azt jelenti, hogy a Brent Q3 atlagar egyenlo lesz 22Q4 atlagarral. Es lehet arra szamitani, hogy 23Q3 negyedevben kb. annyi profit lesz olajosoknal, mint 22Q4-ben. Akkor mire lehet szamitani, mekkor ugras lesz Q2-->Q3 alatt a profitokban? . OXY 0.68--->1.61$/sh PBR 0.90--->1.28 SHEL 0.92--->2.92 BP 0.60-->3.50 CPE 1.99-->3.36 . EZ nagyon jelentos POZITIV meglepetes, mert a mostani profitvarakozasok a fenti cegeknel sorban 1.00, 1.15, 1.45, 0.90, 1.60$/sh most. Szerintem hamarosan, szeptemberben sorozatban erkezni fognak olajos upgradek, uj elemzesek. Az olajtermelok arfolyamaban meeg nincs be-diszkontalva az olajar emelkedes profitnovelo hatasa.
Financial Forecasts
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.