Topiknyitó: Tibi0002 2015. 04. 29. 12:41

Value Investing  

Minden létező gondolatra van már fórum, erre a kb. 80 éves stratégiára pedig még nincs... a value investor a részvényt annak tekinti, ami valójában: üzletrésznek. Eszerint értékeli azt, és diszkontáron vásárol belőle.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Tibi0002 2015. 09. 21. 17:25
Előzmény: #718  Tibi0002
#720
Átlagosan 3-4 évbe is beletelhet, mire egy vásárlás meghozza a gyümölcsét, és ha 100-200 céget tartunk egyszerre, akkor heti szinten adódhat tranzakció.
Schloss egyébként nem foglalkozott a piaci trendekkel, folyamatosan 90-100% körül állt a részvénykitettsége, és én is hasonlóan tervezem.
tberki 2015. 09. 21. 17:23
Előzmény: #718  Tibi0002
#719
Egyetertunk Porsche ugyben, en ma ujra vasaroltam.
Tibi0002 2015. 09. 21. 17:13
Előzmény: #717  Törölt felhasználó
#718
Mindig a vállalkozást vesszük meg, és két fő dologra támaszkodhatunk: a profitra és/vagy a nettó eszközre. Buffett az előbbit szereti megvenni, Schloss pedig az utóbbira figyelt inkább (21% átlaghozam 30 év alatt). Én is elsősorban a nettó eszközre koncentrálok, de hajlandó vagyok engedni belőle a nyereség javára.
A vw-nél a tangible book value jóval kisebb a book valuenél, mert nagyon nagy részt tesz ki belőle az intangible assets. Cserébe viszont az utóbbi 5 évben a tulajdonos 19.2% átlagos ROE-t kapott, tehát itt el lehet billenni a nyereség javára.

A 130 és a 100 euro csak egy körülbelüli érték, mert előtte úgyis megvizsgálom, valóban ér-e nekem ennyit. Ha leesik 100 €-ra, akkor nem veszem meg rögtön, hanem csak újraértékelem. Ha jónak tűnik, akkor 100 helyett 101-ért is veszek. Mindig jókora biztonsági ráhagyással dolgozunk, vagyis ha neked valami megér 1 dollárt, akkor csak 60 centet adsz érte.

Porschét azért vásároltam, mert unalmas éveiben is profitábilis, és már nettó eszközérték alatt megkaptam. Luxusautó gyártóként nem "sima" gyár, és alig van adóssága. Előbb-utóbb jönni fog néhány kiváló éve.
Törölt felhasználó 2015. 09. 21. 16:14
Előzmény: #713  Tibi0002
#717
Abszolut erdekel, kulonben nem kerdeznem :-).

A kerdes lenyege az, hogy a fundamentalis dolgok (birsag, piaczsugorodas) nem lesznek azonnal szamszerusitve a P/BV, ROE stb. ertekekben, hiszen azokat csak a konkret jelentesek tukreben lehet frissiteni. Pl te hogyan becsulted azt, hogy 130euro helyett 100euro lesz a fair (=neked megfelelo) ara a VW-nek?

Es meg egy kerdes, ha mar igy belejottem. Amikor te meghatarozol egy beszallasi arfolyamot, akkor vegulis milyen strategiaval veszel bele? "OK VW 100euro alatt, vetel prompt aron". Vagy "OK VW 100 eurohoz kozelit, vetel prompt aron 104-ert". Vagy mondjuk egy hetig veszel 5 kisebb pakkot, minden nap? Szoval mekkora rahagyas van a target ar, es a bekerulesi ar kozott? 1% (=100 euro helyett 101ert is veszel)? 5% (=100 euro helyett 105-ert is veszel)? 10%? (=100 euro helyett 110-ert is veszel)?

(Bocs, a Porschezast vegulis nem olvastam, de utolag mar latom. A kerdesem lenyegen nem valtoztat.)
tberki 2015. 09. 21. 16:02
Előzmény: #712  fatihszultan
#716
Csak a porschenak nincsenek 4 hengeres dizelje, ezért technikailag nem jatszik
tberki 2015. 09. 21. 16:01
Előzmény: #714  Tibi0002
#715
A vw pedig birtokolja a Porsche 50.1%at. Pár eve volt egy nagy pitty putty rövid ideig a vw volt a legnagyobb kapitalizacioju ceg a vilagon, annak a sztorinak lett ez a vege.
Tibi0002 2015. 09. 21. 13:19
Előzmény: #711  tberki
#714
Akkor most már tudom, hogy a Porsche mérlegében mi az a marha nagy other long term assets tétel. :)
Tibi0002 2015. 09. 21. 13:18
Előzmény: #709  Törölt felhasználó
#713
Ha visszanézed, a hozzászólásom a Porschéra vonatkozott. A VW-nél én most várnék 100€-ig. Ha nem tudtam volna a büntetésről, akkor 130€ körül megfelelőnek gondoltam volna a beszállásra.

A kérdésed feltevéséből látom, hogy a trader gondolkodásmódod sosem fogja elfogadni a value investor gondolkodásmódot. :) De szívesen válaszolok, ha tényleg érdekel.
fatihszultan 2015. 09. 21. 13:00
Előzmény: #710  salander
#712
Én az autóiparban dolgozom, mindkettő beszállítói vagyunk. Porsche a VW csoporthoz tartozik.
tberki 2015. 09. 21. 12:58
Előzmény: #710  salander
#711
30,9% az a fele, de az otlet nem hulyeseg.
salander 2015. 09. 21. 12:54
Előzmény: #701  tberki
#710
Nem azért mennek együtt, mert a Porsche Holdingnál van a Volkswagen részvények 50%-a?
Törölt felhasználó 2015. 09. 21. 12:36
Előzmény: #706  Tibi0002
#709
Es hogyan ertekeltel? Aszerint, hogy "Ha minden ugyanugy menne, mint a multban, akkor 125eurot meger"? Nem kellene ilyenkor legalabb egy negyedeves gyorsjelentes bevarni? A screenereidben benne van a kinai piaczsugorodas, meg az orias buntetes, amit fizetni kell? Osztalek lesz? 125 euro jo ar volna azert a ceget, amit 250 euros arfolyamnal gondoltunk rola :-).
pomperj
pomperj 2015. 09. 21. 12:25
Előzmény: #707  tberki
#708
Kosz.
A chartot megnezve, innen a 70-80as szint se tunik kizartnak. Akinek van, innen is erdemes elgondolkodni az eladason.
tberki 2015. 09. 21. 11:52
Előzmény: #703  pomperj
#707
Egyébként a Winterkorn elismerte hogy így volt
Tibi0002 2015. 09. 21. 11:52
Előzmény: #704  tberki
#706
Már a zuhanás előtt is jó vétel volt értékelésem szerint.
tberki 2015. 09. 21. 11:52
Előzmény: #703  pomperj
#705
Igen el tudom kepzelni. Korábban voltak olyan vezerlok amik a fogyasztasi ciklusokhoz voltak irva bevallottan, es normal hasznalat mellett több literrel tobbet fogyasztottak az autók mint a katalogusadat. Ha jol emlekszem a hyundai kapott emiatt buntit, es az autók tulajdonosai is perelik a ceget a tobbletfogyasztas miatti ertekcsokkenes nehezmenyezve. De lehet hogy tevedek az autogyar neveben.
tberki 2015. 09. 21. 11:48
Előzmény: #702  Tibi0002
#704
Hasonlo a véleményem pbv 0.6nal, ill. 10eur eps nel siman veszek 50ajroert porschet, a hulyenek is megeri
pomperj
pomperj 2015. 09. 21. 11:46
Előzmény: #701  tberki
#703
Ugy tudom, benne vagy az auto szakmaban.
Ezt a vadat el tudod kepzelni, hogy megall? Hogy azt a VW vezetes tudtaval tettek be a szoftverbe? Hogy az ennyi ev es sw frissites utan lehetseges, hogy jovahagyasssal es szandekoltan mukodott?
Nem lehet, hogy csak egy kiserleti szoftver maradt valaki autojaban, netan az is lokalisan vagy konkurrencias buheralt valtozat?
Tibi0002 2015. 09. 21. 11:43
Előzmény: #701  tberki
#702
Nem tudom, de a piac rövidtávon szeret hisztérikusan viselkedni. A dotkom lufi idején olyan vállalat árfolyamát is robbantották, amelynek kifejezett célja volt a veszteséges működés. Hasonló történhet most fordítva a Porschével.
tberki 2015. 09. 21. 11:16
Előzmény: #700  Tibi0002
#701
Meg egy ötlet: a vw mint marka nem tulzottan nyereseget, ezt a lovet a leanyvallaltokbol kell kiszedni, aminek egyik formaja a nagy osztalek? Valakinek van infoja miert megy a Porsche a vw-vel? Mivel dizel Porsche nincs muszakilag nincs osszefugges

Topik gazda

Tibi0002
3 5 5

aktív fórumozók


friss hírek További hírek