VW felvette a miniszoknyat es kiallt a szemetegeto melle, szerintem nincs abban a helyzetben, hogy valogasson. Az elso nagyobb hadiipari megrendelest el fogja fogadni. Mivel szenzitiv technologia, csak nemet ceg johet szoba. Rheinmetall nekem is az elso gondolatom.
ASX Mar 4 hete korrigal le, es meg 60min szinten se latom benne a szep tiszta daytrade belso szerkezetet, szinte monohullamban esik. De mar penteken elkezdett probalni egy korrekciot; nekem az a tapasztalatom, hogy ilyen meredek eses utan az elso felkorrekcio altalaban idoben rovid, es meretben is kicsi, tehat ez talan egy menetkozi (iv of A of iv) lehet. . https://imgur.com/a/ivzq2rp . De azert 7600 ala nem varom, mert akkor atfednee az (i) csucsot, es amugy is ott eros support van. . Persze nem is meglepo ez a korrekcio, mert a hetes/napos charton a wave(iii) rally 2023.11 ota tartott egesz februarig, az 14 honap, szoval nem kell meglepodni, ha most tobb honapos korrekcios csapkodas kovetkezik. Az AUDUSD kozben bezuhant 0.62-re, most kezd valami recoveryt. . https://imgur.com/a/Fljiy4u
mai HVG cikkből: Papperger a Rheinmetall tavalyi eredményeit bemutató konferenciabeszélgetésen azt is elejtette, hogy a Volkswagen osnabrücki gyára elméletileg átalakítható páncélozott járművek gyártására: „a belső tér nagy részét el kellene távolítani, és nagy teherbírású darukat kellene telepíteni, de mindez nem jelentene akadályt” – mondta. De azért azt is hozzáfűzte, hogy a Rheinmetallnak először 10 éves szerződéseket kellene kapnia 1000 páncélozott járműre, például a Fuchsra vagy a Lynxre, hogy egy ilyen gyárat fenn tudjon tartani. „Egy új védelmi miniszternek kellene elsőként lépnie, aztán gyorsan tudnánk reagálni.”A VW üzeme azért került elő Pappergernél, mert a társaság még tavaly decemberben közölte, hogy alternatív működési módokat keresnek az osnabrücki egységnek. Múlt kedden pedig a cég éves wolfsburgi médiakonferenciáján arról beszélt Oliver Blume vezérigazgató, hogy a Volkswagen kész támogatni Európa védelmi kapacitásának felfutását. Konkrét együttműködéseket nem említett, csak azt, hogy nyitottak a tanácsadásra más gyártóknak a fegyveres járművek fejlesztésével és gyártásával kapcsolatban. A VW katonai múltja ismert a náci Németország idejéből, de aktuális tapasztalatuk is van, a hozzájuk tartozó MAN kamiongyártó és a Rheinmetall vegyesvállalatán keresztül.
SPy daytrade Az emelkedes maradt impulziv pentek ota, az akkori szamozas ervenyes maradt, tart a wave(i), de nemsokara korrekcio kovetkezhet, wave(ii) egy abc szerkezettel https://imgur.com/a/qrgI64w
Kis profitot fog mutatni szerintem is, de meddig? Szerintem a fenntarthatósággal vannak problémák és ez az oka a vergődésnek. A flottából ha jól emlékszem 9 vagy 10 szerződés fog lejárni ‘25 és ‘26-ban, miközben hónapok óta nincs hír akárcsak egy hosszabbításról sem (az utolsó szerződés ‘24 Dec.). Jelenleg a szolgálatban lévő flotta szerződéssel való ellátása sem biztosított hosszabb távon, pedig a közelmúltban még arról volt szó, hogy elő kell majd venni a cold stacked rigeket.
RIG: elmúlt 5 évig néztem vissza, minden évben veszteséges volt, market cap: 2.67 mrdUSD, Debt: 7.25 mrdUSD. Erre az évre 0.06 USD/sh-t jósolnak EPS-re. Maximum technikai kép alapján 2-3 nap daytrade-re venném! Szerintem rendkívül rízikós, ahogy 4 usd is lehet, úgy 0.5 is!
zsákolni kell, annyira pesszimista hangulat van vele szemben, hogy most talpra állhat. Az elemző cégek is újra látnak fantáziát benne. a RIG az 1. helyen áll a legjobban megvásárolható 3 dolláros/alatti részvények listáján. (Yahoo) 2024 végén 38 hedge fund portfólió tartotta a RIG-et, ami az előző negyedévben 30 volt A Transocean jelenleg piacvezető szerződéses lefedettséggel rendelkezik, amely 2026-ig terjed.
Azsia Arra szamitok, hogy ezen a heten az SPy recovery-vel szinkronban mennek, es valoszinuleg sokkal erosebb rallyban mint az USA indexek. . 1)India Nifty50 index december ota lejtmenetben van. Az a munkahipotezis jonak tunik, hogy a dec. csucs egy 2.5 eves rallynak a wave(3) csucsa volt, es most egy wave(4) korrekcio van kialakuloban, ami kozeledik a vegehez. , https://imgur.com/a/MhpfsVE . 2)Kina, HK Tart az emelkedo trend, es egyelore az a valoszinu hogy tovabbi korrekcio nelkul ujra felfele indul. . https://imgur.com/a/hq8dTYh . 3)Japan NIKKEI korrekcioja megallt a 36k supportnal, es ugy nez ki ujra felfele fordul . https://imgur.com/a/xunN3lH Softbank chartja nagyon hasonlo, ott is jo veteli alkalomnak latszik . https://imgur.com/a/Q0OVIou . 4)Korea https://imgur.com/a/oyXKpVF
RIG tartom, es eppen eldontottem hogy veszek hozza ezen az aron. Trump ugyan gyorsitani akarta az olaj+gaz termelest, de eddig semmi sem tortent. Egy dollart se kolt zold es kornyezetvedelmi celokra. Az EV, Solar. Wind, Biomass temak mind bezuhantak. Igy viszont, ha ebben az evtizedben nem lesz drasztikus kornyezetvedelmi fordulat, es nem lesz (!) , akkor az ebbol kialakulo katasztrofa sorozat aligha kerulheto el. . Ha nincs Zold energia termesi boom, es nincs, de tobb energia kell, akkor RIG (es az egesz szektora) javulo kilatasu. Az ev vegere RIG mar kis profitot (10-30 cent/sh) fog mutatni. Normalis korulmenyek kozott el kellene ernie a Book Value szintet, az 11$. . TA alapon: RIG lekorrigalta a 0.7-->8.8$ meretu 2020-23 rallyt, a 2 ev ota tarto fibo78% korrekcioval. A rally idejen az OSX szektor 5x, viszont RIG 12x rallyt csinalt, sokkal volatilisebb. Sajnos, lefele is. . https://imgur.com/a/t4m9Ham
Nekem korábban az Erste nem volt vmi barátságos és cserébe drága is volt. Az IB-vel meg vagyok elégedve, bár itt is durva költségek tudnak lenni némelyik terméken.
Most nézem, hogy román 10 éves Euro kötvény 6.375%. Ezen azért már elgondolkodom, de még várok egy kicsit, hogy mi lesz a német költekezéssel. És egyébként sem véletlenül ennyi a kötvény hozama. Elég sok politikai kockázat van. Másik lehetőség, hogy biztosan vannak money market fundok az Erstének, bár abban nem vagyok biztos, hogy ezek kiknek érhetőek el és hogyan. De relatív gyorsan ki lehet deríteni... Illetve tegnap láttam, hogy adott ki a bank MREL kötvényeket, forintban, dollárban és euróban is. https://bet.hu/site/newkib/hu/2025.03./Kotvenyek_nyilvanos_forgalomba_hozatala_129212647
Attól tartok, hogy osztalék fizetés után komoly esés várható az OMV-nél, nem jók a kilátások, véleményem szerint csak az osztalék tartja jelenleg ott ahol van.
"Eurós részvény befektetésből meg nem egyszerű választani. Valami ötlet euró alapú befektetésre?" --- OMV: az utóbbi hetekben elszaladt az ára, de még mindig 10% feletti osztalékot fizet. (Kicsit hazabeszélek, mert nekem is ez van.)
Financial Forecasts
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.