Én is a Mercedest nézegetem már egy ideje. Már többször ültem benne az év során és mindig szépen korrigált felfelé. Az egyetlen ok, amiért most még nem vettem bele, az az, hogy most tényleg nem látom, hogy merre futhatnak ki a dolgok Európában (persze, ennek megfelelően, az ára is igen diszkontált). A Stellantis még jobban le van verve mint a Mercedes, de ugye ott a gondok is nagyobbak. Szerintem én mindkettőből fogok venni egy pakkot a közeljövőben, mert nem hinném, hogy itt az európai világvége, ha meg igen, akkor úgyis mindegy. :)
Esetleg Dell ? Vagy az angol Lloyds bank ? Le van verve, de miért ? És meddig ? Amúgy mi a gazdasági, tőzsdei helyzet Angliában ? Az orosz-ukran, EUs és amerikai hírek uralkodnak, de mi a helyzet az angol tőzsdén ?
Olvass. Sokat. Vannak arnyoldalai is, a trivialisokon tul (qrva meleg van, es sok a ruszki). Az sem mindegy, melyik emirseg. Ha lehetseges, gyorsan menj el, nezd meg, specialis helyzet, nagy kaland. Nincs jov.ado, allampolgarsagot nem adnak, elso osztalyu csak a bennszulott.
Facebook-on van Qatari magyarok csoportja, igen, tudom, hogy nem Emirátus, de a térségben van, és Digitális Nomádok csoport, ott is vannak expatok, bár ritkán írnak, de lehet, hogy ha felteszed a kérdésedet, akkor valaki rád ír és válaszol.
Szia. Egyik barátom élt kint egy ideig. Én csak turistaként voltam pár alkalommal Dubaiban és a Abu Dhabiban. Ha kimész, nagyon alaposan nézd meg azt az ingatlant amit veszel/bérelsz. A nagy kereslet miatt ipari mennyiségben csapják össze az ingatlanokat. Szóval a kellő körültekintés kifejezetten ajánlott. Nagy plusz, hogy mindenki beszél angolul. Sok az európai. A klíma nyáron nagyon necces. Irgalmatlan meleg van (+40/50) , illetve a por is sokszor zavaró. Drága az ország, de ha jó béred lesz, akkor ez annyira nem fog zavarni.
Én is láttam a youtube-on ilyen videót, hogy bezzeg magyar nyugdíjból Spo-ban élünk.... persze, saját ingatlanban.... erre gondolok. De a WSJ-n már most láttam a cikket, hogy Rómában a legjobb helyen is bargain lakást venni.... a déli országokban szerintem szállni fognak az ingatlanárak, főleg az aranyvízumokkal, és minden egyébbel, ez lesz az európai olcsó Kalifornia, ahol biztonság van, nem vadásznak rád, a megélhetés, egészségügy szuper, és egy jobban teljesítő gazdaságból megvan a pénzed, hogy itt királyként élhess...Europe for sale.
Nem.E célt szolgálja a gyűjtögetés hogy nyugdíjas korig se kelljen.Amúgy mit is csinál az amcsi? Elköltözik tengerparti nyugdíjas telepekre? Mintha ez menne nálunk is spanyolorszag felé. Valahogy kibírnám.Amúgy meg a lakhatást (részemrol) le lehetne csupaszítani egyszerű matekra, veteli plusz fenntartási, felújítási költségek, plusz hitelkamatok kontra havidíj.Persze normális helyen nem itt a vadkleleten. Amügy meg mi a jobb egy hirtelen pár éves munkakeptelenségnel:Ha van egy 20-30-40%os saját tulajdonú lakás aminél csengetni kell a hitelt vagy égbe száll a tartozás és kilakoltatás akár még tartozással terhelveVagy bérlet, és a 20-30-40% zsebben, megelhetésre és lakbérre. Mert ha vagyon van akkor ugyanaz. Kerdés mi van ha nincs.
Hát azért annál egy pillanatra mélázzunk el mi a jobb, a havidíj vagy az életünk végéig kamatozó hitel, plusz fenntartási és felújítási költségek. Illetve a mobilitás ugye mint amcsi életstílus a jobb munkaajánlatok után költözgetes (persze ennek is az árnyoldalai, pl gyerekek iskolája, de ez megint más kérdés)
Ha megnézed, az embereknek lakásvásárláshoz adnak kedvezményes hitelt, olcsó autót, gyakorlatilag próbálják a normális élet felépítését promotálni, amit a nyugati ember viszont nagyon gyorsan kezd elveszíteni.... itt már az embereknek nem lehet lakása, az autógyártók arra gyúrnak, hogy robotaxi lesz, vagyis mindenért service alapon fizess életed végéig, mint az MS Office-ért.....
Én nem tudom, hogy ezt hogyan lehet úgy megcsinálni, hogy ne külföldre menjen ki a pénz a külföldi gazdagok zsebébe.... nekem az az érzésem, hogy ezt nem akarják. Miért gazgagítsam a US tőzsdén ADR-ekkel játszó amerikaiakat, amikor a pénz a sajátjaimnak kellene.... ha nyugati módon rászórjuk az emberekre a pénzt, akkor ki fog belőle profitálni? Az LVMH és társaik, az emberek elrohannak hülyeségeket venni meguknak.... a youtube tele van "designer bag" kislányos videókkal....ez az egész designer shopping a covid alatt és után lendult be úgy igazán teljes erővel, mert az embereknek sok megtakarítása és ideje volt, vásárolgattak maguknak.... Xi nem hülye, bár pártitkár gyerek volt, de végtelen szegénységben nőtt fel, most már a kínai cenzúra kőkeményen letiltja a luxusdesigner influenszereket.... szerintem ők nem akarják a nyugati őrületet megismételni, mert abból megint a nyugati márkák fognak hasznot húzni... és igaza van, én is próbálnám másképpen csinálni, bár azt nem tudom, hogy hogyan. Egyelőre azt lehet látni, hog ymindennek próbálják a nyugati változatát létrehozni: McDonald's, Starbucks, Nike cipő, elektromos autó, stb.... valahogy meg kell akadályozniuk hogy ha pénzt is adjanak,a kkor az kimenjen az országból, lehet, hogy most a történelemben először a kínai bezárkózás lenne a legügyesebb taktika... a Merces és a BMW már érzi, ha ez az irány, el kell érniük, hogy minden good enough legyen és viszonylag olcsó, ahhoz, hog yaz emberek ne ácsingózzanak a nyugati és drága termékek iránt....
Egyébként érdekes lesz ez a Tesla dolog is Musk hatalmas gyárával Kínában..... volt egy Bloomberg riport talán a minap, ahol erről kezdtek el beszélgetni, hogy ő igazából érdekes módon két kapura játszik. Trumpot támogatja, de Kína ellen ugye soha nem szólal fel, mert ott a hatalmas gyára.... érdekes lenne, ha a Kínaiak egyszer csak beszántanák úgy viccből.... :-)
A kínaiak nagyon komolyan kimondták, hogy USA-ban van a legnagyobb fizetőképes kereslet.... talán az interjút pont annak kapcsán olvastam, hogy az összes kampányszuvenírt ott gyárották.... Amerika óriási piac, az embereknek van elkölthető jövedelme és ész nélkül vásárolnak, nézd meg a riportokat, hogy naponta! 600.000 Shein/Temu csomag érkezik Kínából.....
TUI annyira komoly nálam, hogy elsősorban TA alapon vettem bele játszó pénzzel, mivel egy 25 éves szűkülő ék alján van, és gyakorlatilag padlót fogott 5-6 € környékén, és már annyi ideje van itt, hogy lassan ki is oldalazott ebből. Gondoltam, ez vagy leszakad, és akkor csőd, vagy előbb-utóbb csak elindul felfelé, as akkor sokszorozás. Most éppen, mint ha el akarna indulni felfelé... De ennyi, illetve, hogy ezeken az alacsony szinteken nagyon meg nőtt a forgalma. Viszont ennek kapcsán egy témafelvetés: Most a csapból is az folyik, már hónapok óta, hogy az EU és főleg Németország gyakorlatilag lassan már csak egy mocsár lesz. Vagy sivatag. Kész, vége, elpusztult. (Csak azért ketyeg még egy kicsit, mert Orbán király a hátán viszi az egészet, és ha őt a magyarok lecserélik Magyar Péterre, akkor kész, végleg vége az egész EU-nak.) Különösen a német autóiparnak van totál vége. Viszont Németországban éppen megbukik a határozatlan, nem kicsit tesze-tosza, de legalább 100 felé húzó kormány, és most nagyon abba az irányba megy a sztori, hogy akár januárban választások lehetnek, amit akár a CDU meg is nyerhet, egy jelentősen megerősödő AfD mellett persze. Addig bizonytalanság, amit utálnak a piacok, de utána egyenes út előre, és lehet, hogy sokat tanultak ez elmúlt 10 év hibáiból. A Franciáknál is van baj, nem kevés, de szemlátomást Macron azért viszi előre a boltot, nem nagyon engedi szétmenni ezer irányba. A nagyok szerint akkor kell venni, amikor vér folyik, hát most az EB-ban, különösen az autóiparban csak arról szólnak a hírek, hogy világvége. Meg Trump is nyert ugyebár... Ennek fényében: Mercedes: 52 € irdatlan ellenállás. 50-52 környékén belevenni, ha leszakad, akkor 48-49-nél kidobni, mert akkor 20 alá megy (paraszt short). Viszont, ha nem szakad le, akkor 65-85-ig bármi, és akkor még mindig sávon belöl mozog. Plusz a brutál osztalék (ha nem vágják meg), ezen az árfolyamon 10 % €-ban! BASF: egy szűkülő ékben 2008-óta, és most épp az alján. Ha 41-42 elesik, akkor kb 18-ig eshet, de ha felfelé kitör, akkor hatalmas potenciál. Simán vehető 42-nél, mint a Mercedes, jól stoppolhatóan. Ja, és egy laza 7-8% osztalék... Egy az egyben ugyanez a sztori (20 éves ék alján, jól stoppolhatóan 8% osztival): RTL Group Hasonló történet, de "csak" 4-5 % osztival: Deutsche Lufthansa, illetve 2-3 % osztalékkal Deutsche Bank. Ezek mind atomra le vannak verve, és még 1-3 hónapig a bizonytalanságok miatt jó eséllyel hasonlóan olcsón vehetőek, de mi lesz akkor, ha véletlenül mégsem kerül a komplett EU a világ szemétdombjára? Ezek a cégek 3-5 éves távon nagyon komoly történetet hozhatnak egy value invesztornak. Ha meg rossz az irány, akkor viszonylag kis veszteséggel ki lehet stoppolni mindet, és 1-2 év múlva a 2009-es aljon visszavenni, majd beleülni 10 évre... Hétvégi vitaindító: mi a véleményetek erről a témáról?
Financial Forecasts
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.