TUI annyira komoly nálam, hogy elsősorban TA alapon vettem bele játszó pénzzel, mivel egy 25 éves szűkülő ék alján van, és gyakorlatilag padlót fogott 5-6 € környékén, és már annyi ideje van itt, hogy lassan ki is oldalazott ebből. Gondoltam, ez vagy leszakad, és akkor csőd, vagy előbb-utóbb csak elindul felfelé, as akkor sokszorozás. Most éppen, mint ha el akarna indulni felfelé... De ennyi, illetve, hogy ezeken az alacsony szinteken nagyon meg nőtt a forgalma.
Viszont ennek kapcsán egy témafelvetés: Most a csapból is az folyik, már hónapok óta, hogy az EU és főleg Németország gyakorlatilag lassan már csak egy mocsár lesz. Vagy sivatag. Kész, vége, elpusztult. (Csak azért ketyeg még egy kicsit, mert Orbán király a hátán viszi az egészet, és ha őt a magyarok lecserélik Magyar Péterre, akkor kész, végleg vége az egész EU-nak.)
Különösen a német autóiparnak van totál vége.
Viszont Németországban éppen megbukik a határozatlan, nem kicsit tesze-tosza, de legalább 100 felé húzó kormány, és most nagyon abba az irányba megy a sztori, hogy akár januárban választások lehetnek, amit akár a CDU meg is nyerhet, egy jelentősen megerősödő AfD mellett persze. Addig bizonytalanság, amit utálnak a piacok, de utána egyenes út előre, és lehet, hogy sokat tanultak ez elmúlt 10 év hibáiból.
A Franciáknál is van baj, nem kevés, de szemlátomást Macron azért viszi előre a boltot, nem nagyon engedi szétmenni ezer irányba.
A nagyok szerint akkor kell venni, amikor vér folyik, hát most az EB-ban, különösen az autóiparban csak arról szólnak a hírek, hogy világvége. Meg Trump is nyert ugyebár...
Ennek fényében:
Mercedes: 52 € irdatlan ellenállás. 50-52 környékén belevenni, ha leszakad, akkor 48-49-nél kidobni, mert akkor 20 alá megy (paraszt short). Viszont, ha nem szakad le, akkor 65-85-ig bármi, és akkor még mindig sávon belöl mozog. Plusz a brutál osztalék (ha nem vágják meg), ezen az árfolyamon 10 % €-ban!
BASF: egy szűkülő ékben 2008-óta, és most épp az alján. Ha 41-42 elesik, akkor kb 18-ig eshet, de ha felfelé kitör, akkor hatalmas potenciál. Simán vehető 42-nél, mint a Mercedes, jól stoppolhatóan. Ja, és egy laza 7-8% osztalék...
Egy az egyben ugyanez a sztori (20 éves ék alján, jól stoppolhatóan 8% osztival): RTL Group
Hasonló történet, de "csak" 4-5 % osztival: Deutsche Lufthansa,
illetve 2-3 % osztalékkal Deutsche Bank.
Ezek mind atomra le vannak verve, és még 1-3 hónapig a bizonytalanságok miatt jó eséllyel hasonlóan olcsón vehetőek, de mi lesz akkor, ha véletlenül mégsem kerül a komplett EU a világ szemétdombjára? Ezek a cégek 3-5 éves távon nagyon komoly történetet hozhatnak egy value invesztornak. Ha meg rossz az irány, akkor viszonylag kis veszteséggel ki lehet stoppolni mindet, és 1-2 év múlva a 2009-es aljon visszavenni, majd beleülni 10 évre...
Hétvégi vitaindító: mi a véleményetek erről a témáról?
Viszont ennek kapcsán egy témafelvetés: Most a csapból is az folyik, már hónapok óta, hogy az EU és főleg Németország gyakorlatilag lassan már csak egy mocsár lesz. Vagy sivatag. Kész, vége, elpusztult. (Csak azért ketyeg még egy kicsit, mert Orbán király a hátán viszi az egészet, és ha őt a magyarok lecserélik Magyar Péterre, akkor kész, végleg vége az egész EU-nak.)
Különösen a német autóiparnak van totál vége.
Viszont Németországban éppen megbukik a határozatlan, nem kicsit tesze-tosza, de legalább 100 felé húzó kormány, és most nagyon abba az irányba megy a sztori, hogy akár januárban választások lehetnek, amit akár a CDU meg is nyerhet, egy jelentősen megerősödő AfD mellett persze. Addig bizonytalanság, amit utálnak a piacok, de utána egyenes út előre, és lehet, hogy sokat tanultak ez elmúlt 10 év hibáiból.
A Franciáknál is van baj, nem kevés, de szemlátomást Macron azért viszi előre a boltot, nem nagyon engedi szétmenni ezer irányba.
A nagyok szerint akkor kell venni, amikor vér folyik, hát most az EB-ban, különösen az autóiparban csak arról szólnak a hírek, hogy világvége. Meg Trump is nyert ugyebár...
Ennek fényében:
Mercedes: 52 € irdatlan ellenállás. 50-52 környékén belevenni, ha leszakad, akkor 48-49-nél kidobni, mert akkor 20 alá megy (paraszt short). Viszont, ha nem szakad le, akkor 65-85-ig bármi, és akkor még mindig sávon belöl mozog. Plusz a brutál osztalék (ha nem vágják meg), ezen az árfolyamon 10 % €-ban!
BASF: egy szűkülő ékben 2008-óta, és most épp az alján. Ha 41-42 elesik, akkor kb 18-ig eshet, de ha felfelé kitör, akkor hatalmas potenciál. Simán vehető 42-nél, mint a Mercedes, jól stoppolhatóan. Ja, és egy laza 7-8% osztalék...
Egy az egyben ugyanez a sztori (20 éves ék alján, jól stoppolhatóan 8% osztival): RTL Group
Hasonló történet, de "csak" 4-5 % osztival: Deutsche Lufthansa,
illetve 2-3 % osztalékkal Deutsche Bank.
Ezek mind atomra le vannak verve, és még 1-3 hónapig a bizonytalanságok miatt jó eséllyel hasonlóan olcsón vehetőek, de mi lesz akkor, ha véletlenül mégsem kerül a komplett EU a világ szemétdombjára? Ezek a cégek 3-5 éves távon nagyon komoly történetet hozhatnak egy value invesztornak. Ha meg rossz az irány, akkor viszonylag kis veszteséggel ki lehet stoppolni mindet, és 1-2 év múlva a 2009-es aljon visszavenni, majd beleülni 10 évre...
Hétvégi vitaindító: mi a véleményetek erről a témáról?