Aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd - véli Zsiday Viktor.
Mind a kereslet, mind a kínálat oldaláról nagyon megalapozottnak tűnik egy többéves, komoly emelkedő trend, legalább 50 százalékos áremelkedéssel - állítja Zsiday Viktor az Mfor.hu-n megjelent írásában. (Amint arról beszámoltunk, egyes lakástípusok esetében már érzékelhető némi drágulás.)
Az ismert befektető szerint a következő tényezők indokolják az áremelkedést az ország központi régiójában és néhány nagyvárosban:
soha nem építettek ilyne kevést Magyarországon, mint mostanában,
bár az ország népessége csökken, a nagyvárosokba, ezen belül is különösen Budapestre továbbra is pozitív a migráció,
elindult a reálbérek növekedése, és várhatóan ez a következő években is így marad,
szinte soha nem volt még ilyen olcsó a forinthitel, mint most, több nagyobb bank is 6 százalék alatti szinten kínálja a jelzáloghiteleket,
az alacsony betéti kamatok miatt kényszerűségből a megtakarítók is az ingatlanpiac felé fordulhatnak.
Zsiday ugyanakkor megjegyzi: az újonnan érkező keresletnek először ki kell pucolnia a bedőlt hitelből visszamaradt lakásokat, az évek óta eladni kívánt ingatlanokat, stb. Ez a folyamat jó pár hónapig eltarthat, de utána hirtelen nem lesz kínálat, és a folyamatosan jelentkező kereslet hatására az árak egyszercsak fel fognak robbanni - véli a befektető. Úgy látja: aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd.
Minden terepjáró életveszélyes, akármilyen szuper az elektronika, magasabban van a súlypont, a kanyargós út nagy sebességgel és a hirtelen manőverek nem az erősségük.
Szerintem fordítva van az ok meg az okozat: nem attól lesz állat sofőr valaki, mert BMWt/Audit/Mercit vesz, hanem az ilyen személyiségű emberek általában ezeket a márkákat veszik. Nekem az első autóm egy Opel Corsa volt, még az egyetem alatt, aztán pár évig volt Mazda 3, mielőtt lett a céges Audi A5. Egyiket sem vezettem másképp, pedig teljesen más kategóriájú autók. Aki állat, az állat egy Renault Clioval is csak jellemzően előbb-utóbb átül egy BMWbe. Ha sok pénze van, egy újba, ha nem, akkor valami 20 éves roncsba. Egyéni szinten mindenki eldöntheti, hogy vezet, függetlenül az autómárkától.
Ezt nevezem tudatos dezinformációnak. Az origónál már annyira hozzászoktak a hazugságokhoz, hogy már politikailag közömbösebb témánál sem tudnak tárgyilagosan tájékoztatni.
Egy baj van ezzel a logikával. Minél nagyobb kocsiban ülsz annál inkább el is hiszed, hogy sérthetettlen vagy. Gyanitom, hogy többen halnak meg BMW-ben mint Fiat Puntoban.
Mondandóm lényege csak annyi volt, hogy sok állat frusztrált/drogos/ittas/vezetésre teljesen alkalmatlan idióta rohangál az utakon komoly "tankokkal", az autó árában megjelenő plusz milliók ezek ellen is védenek valamennyire, ill. nem egyszerű meghatározni mi a jó ár/érték arány. A Rezesova elé kilépő Punto-ban bennégett család is utólag valószínűleg a világ minden pénzét megadta volna utólag, hogy ne kelljen elpusztulniuk, főleg ne olyan szörnyű módon. :( Pedig egy Puntó is jó ár/érték arányú gazdaságilag nézve.Mindenesetre nem akartam elvenni a kedved a Suzukitól (nem ez volt a célom), balesetmentes és élvezetes sok-sok km-t kívánok az új verdához!
Persze, BMW X5 😆https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.origo.hu/auto/20190418-mercedes-gls-bemutato.html&ved=2ahUKEwikvsqzvKjvAhUD3hoKHRWIDioQFjABegQIHBAC&usg=AOvVaw3xyrlgPfG4iHe2ufjrGNj8 Mindig van nagyobb hal❗☝️
Autó és autó között szerintem nem a látszat a legfőbb döntő tényező, hanem az, amikor jön egy Eva Rezesova az X5-tel és letarol. Szenvedő félként ilyen esetben én azért inkább Lajos Audijában tartózkodnék mint a Suziban, kerül amibe kerül (ha céges, még f@szább).
Igen, magyar vagyok, és? Hogy jön ez mindig ide? Egyfolytában lovagolsz ezen a nemzetiségi dolgon, ez neked valami 20. századi becsípődés? 2021 van, mindenki tojik rá, honnan jött a másik - max egy kávézáskor, ebédkor chitchatelnek róla, de ennyi. Az számít, milyen ember valaki: ha munkatárs, milyen vele együtt dolgozni, ha barát, mennyire számíthatsz rá, ha a csajod, mekkora melle meg milyen jó segge van, ha a szomszédod, ne hangoskodjon stb. Pont nem érdekel, mi van bárkinek az útlevelében, ez csak neked fontos valamiért.
Lakás/Ingatlan árak topik
Lakásárrobbanást vár Magyarországon a guru.
Aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd - véli Zsiday Viktor.
Mind a kereslet, mind a kínálat oldaláról nagyon megalapozottnak tűnik egy többéves, komoly emelkedő trend, legalább 50 százalékos áremelkedéssel - állítja Zsiday Viktor az Mfor.hu-n megjelent írásában. (Amint arról beszámoltunk, egyes lakástípusok esetében már érzékelhető némi drágulás.)
Az ismert befektető szerint a következő tényezők indokolják az áremelkedést az ország központi régiójában és néhány nagyvárosban:
soha nem építettek ilyne kevést Magyarországon, mint mostanában,
bár az ország népessége csökken, a nagyvárosokba, ezen belül is különösen Budapestre továbbra is pozitív a migráció,
elindult a reálbérek növekedése, és várhatóan ez a következő években is így marad,
szinte soha nem volt még ilyen olcsó a forinthitel, mint most, több nagyobb bank is 6 százalék alatti szinten kínálja a jelzáloghiteleket,
az alacsony betéti kamatok miatt kényszerűségből a megtakarítók is az ingatlanpiac felé fordulhatnak.
Zsiday ugyanakkor megjegyzi: az újonnan érkező keresletnek először ki kell pucolnia a bedőlt hitelből visszamaradt lakásokat, az évek óta eladni kívánt ingatlanokat, stb. Ez a folyamat jó pár hónapig eltarthat, de utána hirtelen nem lesz kínálat, és a folyamatosan jelentkező kereslet hatására az árak egyszercsak fel fognak robbanni - véli a befektető. Úgy látja: aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd.
link