Ez igy van es vitathatatlan. Ha a szaldo elment volna a levesbe, akkor minden kuka. Ugyanakkor azt azert ne felejtsuk el, hogy az eleg tisztessegtelen lett volna, ha mindenkit begyujtanak a zolditesre, megigerik a 10 evig eves szaldot, majd utana megse alapon kirantjak a szonyeget. Ez eleg undorito megoldas lett volna. Ha alapbol igy kommunikaljak, akkor ertelemszeruen sokan bele sem vagtak volna. . Amire ebbol brutto lesz, addigra megterul beruhazas. . Termeszetesen ha plusz adot kapunk azzal megint csak nincs mit tenni, tudomasul fogjuk venni. :/
"Jövedéki adó emelést pedig egyáltalán nem tervez a vezér emelni?!" - Hozzateszem, hajszalon múlt hogy idén bukik az egész éves szaldó, helyette havi lett volna mindenkinek. Viszont olvastam, állítólag belsős infó (de bizonytalan forrás, napelemes csoport ) hogy a nav-nal(?) ezerrel dolgoznak hogy az elektromos autok ol is jövedéki adót tudjanak beszedni, valószínűleg km aranyos használattal.
Napelem addig buli amíg van éves szaldó (azaz nyári termelésed télen tudod elhasznalni). Amint váltás van bruttósra (5ft-ert eladod, 35/70 veszed), akkor 95%- nak kuka az egész.
Mindannyian mások vagyunk, szóval nem meggyőzni akarlak. :) De: 1, napelem beruházás (2020): 2,2m ft 2, Hyundai Ioniq 2019: 7,2m ft 3, Tételezzük fel ev helyett vettem volna egy teljesen kommersz Hyundai i30-at: ugyanez az évjárat 4,5m ft-nál indul, de 4szer ennyi km-rel. Ettől most tekintsünk el. Tehát a többlet beruházásom a napelem + a két autó differenciája = 4,9m ft 20.000 km átlag 6,5 liter vegyes fogyasztással 1300 liter üzemanyag. Legyen benzines, és legyen csak 610 forint literje. 800.000 ft. Tegyünk bele 10%-os eltérést hátha az esetek 10%-ban nem itthon töltök. 720e/4900e ~ 14,69. Nem vitatom, hogy egy hajszállal jobban kijössz a PMÁP-pal, de jövőre is lesz ennyi a pmap? Jövőre is 610 ft lesz a benzin? Jövedéki adó emelést pedig egyáltalán nem tervez a vezér emelni?!
Nekem meg nem kevés állampapírom van.... Röhögve kifizetem belőle a havi 50000 tankolást + a havi 9000/ft gáz számlát és ezért semmit nem kellett átállítanom napelemre.... Az elektromos és a benzines autók különbözetéből bőven autózhatsz a benzinessel... 131 lóerős autóm van, fogyasztása 4-4.1 liter.... Nem éri meg napelemre váltani milliókért+ még kamatozik is a különbözet...
Északon (német), a tengerhez közel. Igen, kint voltam a vízen, este lecsapott a vihar és másnap kb 11-ig dühöngött teljes erővel. Férfi munka volt, de jobban tartottam attól, hogy egy fát vagy egy nagyobb ágat rádönt a kocsimra. Akkor szavaztam meg magamban, hogy a legnagyobb valaha élt magyar sportember Fa Nándor. Most nyáron majdnem vettem egy 40 lábas VIM-et, a német öregúr példásan vigyázott rá és a kikötőhely sem csillagászati áron volt, mint a Balatonon, de zavart, hogy a szalonban van a kormányállás. 55000-ért nagyon jó lett volna. HR más kategória, még álmodozom róla, majd az élet eldönti. Ahhoz szakértőt is hívnék megvizsgálni. Addig marad a hetes bérlés és nincs munka vele. Bár a tudat, hogy sajátba bármikor befekhetek ringatózni nagyon csábító. Mifelénk 1000 eur körül van az éves kikötődíj mérettől függően. Elfogadható. Nem akarnak hirtelen meggazdagodni. EV lesz a következő nálam is, nagy a gyanúm, de addig még le kell ezt amortizáljam :-).
Pontosan nem emlékszem, hogy merre élsz Németországon belül, nem ismerem az ottani viszonyokat, de a következő 2-3 év még idehaza is robbanásszerű töltőhálózat növekedést fog okozni. Át fogod ezt Te értékelni hamarosan :) Az első hosszú utam teljesen zöldfülüként, családdal a kocsiban, fullon bepakolva a Grossglocknerre vezetett. Nem tagadom, voltak izgalmas pillanatok, de amikor a 100 fős településeken a benzinkútak mellett minimum 2, de inkább 4 állásos, egyenként 150 kw-os töltőknél megálltam, akkor minden bizonytalanságom elszállt. Itthon persze a helyzet más, de jön az ALDI-hoz jövőre 14 helyszínen 300kw-os töltő, telepít lassan a Shell Recharge, talán összekapja magát az Ionity csoport, a Plugee már most stabil, a Mobility meg legalább ha jó nem is legalább baromi drága :D. Ezek egyike sem lesz olcsó, de a továbbhaladásra alkalmasak és az ember itt a megtett km-einek csekély részét tölti csak vissza. Nekem egy elvárásom volt: menjen el bármilyen körülmények között Pécsről a Balatonig vagy Pécsről Budapestre a verda (utóbbi nagy hidegben nem biztos hogy menne már). Na de mindegy, ezt Neked egyáltalán nem kell ecsetelnem. :) . Még jó hogy biztosabbnak tartottad, remekül döntöttél! Ezen a napon vízen voltál? Kemény! Első ízben norvég vagy svéd hajót szerettem volna hazahozni, ott pedig nagyon szeretik a HR-t. Remek hajók, jól tartják az árukat és jó drágán lehet még használt darabokhoz is jutni. Az más kérdés, hogy megfelelő karbantartás mellett örök darab lesz és soha nem lesz vele gondod. Első pillantásra beleszerettem ebbe a Beneteau hirdetésbe és három nap múlva úton voltam Zadarba. Az eladó kijött értem dingyvel, felléptem a fedélzetre és 2 perc múlva megállapodtunk a német Úriemberrel. . @Franky: Köszi! 62.000 euroért sikerült elhozni. Jónéhány éve már az a helyzet, hogy hajót venni nem Jani. Hajóhelyet szerezni, majd bírni cérnával az idényről idényre történő pofátlan áremelést az már izgalmasabb. Általánosságban elmondható, hogy egy Bahart kikötőhely 1,4m ft körül van + 150e ft parti tárolás télen + daruzások, etc. Vannak magánkikötők (pl. Vonyarcvashegy), ahol meg lehet úszni 1,3 körül summában, míg mondjuk Keszthelyen KYK-ben nem szégyellnek 3900 euro + 1000 euro téli tárolási díjat elkérni. Ezeken túl van még néhány egyesületi szinten létrehozott és működtetett vitorlás klub a Balatonon, ahol szinte nonprofit jelleggel működik az egyesület és az önfenntartás a cél. Ebben a szerencsés helyzetben vagyok, és évi 260-300e ft a díjazás.
:-) Plugin kell a nagy távolságok miatt és a még bizonytalan töltőállomások miatt, de kb. 60%-65%-ban árammal megy. A töltés helyzet javul, de lassabban, mint gondoltam. Főleg a helyi nagyobb benzin fogyasztást úszom meg. Jobb lett volna korábban, de nem volt akkora autókínálat elötte, meg nem is akartam kocsit cserélni addig. A solar téma egyénre szabott, általánosságokról vitatkozni csak időfecsérlés. NAS-ból és mindenből kiszálltam tavaly nyár vége felé. Tanultam 1 évet munka mellett, mert kb 25% alapbéremelést biztosabbnak tartottam, mint a tőzsdét, így hajó sincs még, bár ezt a vihart a Balatonon toltam végig tavalyelőtt októberben és utána jelentettem ki végérvényesen, hogy végre férfi lettem :-)): https://index.hu/belfold/2021/10/21/idojaras-balaton-megbillent-viharkarok-omsz-elorejelzes/ Egyébként Hallberg-Rassy lenne a cél, de munkával hamarabb lesz meg az az érzésem. Élvezd a szelet, nincs annál jobb :-). Elötte azért meteo!! Kemény volt. Nyáron, betettem a teljes tőkét GEO-ba. Most várakozok vele. Nem volt időm monitort bűvölni.
Szia! Igen-igen. Ha jól emlékszem Te pedig a plugin mellett tetted le a voksod. :) Remélem nem bántad meg, hogy nem EV-t vettél. A napelem már 2 éve fent van, az ev-t pedig több mint fél éve használom. Bátorkodtam első számú autónak (kis család - 2 felnőtt 1 kisgyerek) bevállalni egy ioniq 28-at és egy pillanatig sem bántam meg. 640 km volt a legtöbb, amit egyhuzamban lenyomtam vele és amikor azt láttam, hogy 20-ról 90% a SUC-on az osztrákoknál 22 perc, akkor elkönyveltem, hogy bárhova el mernék menni vele. Ami pedig a matekot illeti, néhány napja volt itt egy kis vita, hogy a havi 15-20 ezer ft áramszámla kiváltásért nem éri meg itt napelemet venni. Nem szóltam bele, mert mindenki maga dönti el mi éri meg és mi nem. Nálam olyannyira jól tippeltük a napelem méretét (6kwp), hogy áramot váltok ki (10.000 ft / hó), nyáron hűtök, télen fűtök (átlagban havi 10.000 ft / hó gáz volna), ezen túl 20.000 km-t tudok autózgatni. 3 napja jött meg az elszámolóm az eon-tól, és 1260 kWh többletem maradt. A kocsi pont fél éve van meg, és 9.800-at mentem.A maradék 1260 épp elég további 10.000 km-re. Úgyhogy én 1m ft-ot tartok a zsebemben évente. Mindkettőre utólag azt mondom, hogy bár előbb ruháztam volna be. A feleségemnek van egy yarisa, de alig használjuk már, kb szükségtelen. Szabályosan rosszul vagyok amikor 22.000 ft-ból tele kell tankolni. :)) . A másik projekted is megvalósult? NWC / NAS nyerőből akartunk vitorlást venni. :D Remélem jól emlékszem, mintha Te említetted volna, hogy ebből a lottószelvényből tervezed a Bavaria-t. Távol álljon tőlem a dicsekvés, de megvalósítottam 2 hónapja, bár nem Bavaria :P. Na nem az NWC-ből, hanem 8300-as OTP-ből. :D:D http://keptarhely.eu/view.php?file=20231104v03xqrs3j.jpeg
Hát ez nem tűnik túl jó hírnek... The shipping giant A.P. Moller-Maersk A/S reported a slide in profit and revenue for the third quarter, forcing the company to take a defensive position by eliminating upwards of 10,000 jobs as falling container rates and waning demand batter the global shipping industry, which could last through 2026.
S&P 500 ($SPX), S&P100 ($OEX), S&P 500 Equal Weight ($SPXEW), Mid Cap ($MID) és Small Cap ($SML) teljesítményének az összehasonlítása YTD. X S&P100 (ZÖLD) a nyerő, Small Cap (PINK) a leggyengébb teljesítményt nyújtó: X https://schrts.co/udsDCymH X S&P 500 ($SPX) és S&P 500 Equal Weight ($SPXEW) aránya (2 éves időtartam). 2023 év eleje óta durván nő az arány (az a néhány Large Cap részvény viszi az S&P 500-at, amely több mint 25%-át teszi ki) X https://schrts.co/xAmUjsKS X https://postimg.cc/fJWzVjN3 X https://postimg.cc/18fyHm4s
Financial Forecasts
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.