Tuival csak azért kell vigyázni, mert a végső tulajdonos köztudottan egy orosz oligarcha. Nekem is volt korábban a split előtt most nincs. Lehet akár nagyon jó is.
Teljesen mindegy, hogy mit tippelek, annak semmi köze ahhoz, hogy mi fog történni. Azt mondom el ,hogy technikailag mit látok ( a saját szerény szintemen): A 98-as aljtól kezdve az emelkedés korrektív jellegűnek tűnik és nem impulzívnak (tele van átfedésekkel). Tehát elképzelhető, hogy egy ABC korrekció A csúcsa készült el 128-nál és kezdődik a B csúcs építése lefelé. Ez esetben fibo62-ig (110) visszajöhet bár elméletileg 98-ig is (ezt azért nem tartom valószínűnek). Az is lehet, hogy a 98-tól tartó emelkedés impulzív és a 128-ig tartó emelkedés egy LD (leading diagonal). Ekkor az ideális korrekció fibo 38-62 (116-110). Pénteken éppen fibo38-ig nézett le az árfolyam, ahol egyébként a napos EMA200 is van. Ebben az esetben a "kötelező" minimális korrekciót megcsinálta pénteken a részvény és emelkedhet tovább a 3.hullámban. Vagy ,ahogy az ábrán jelöltem: lejön fibo50 vagy 62-ig (113-110).
De akkor grafikon RSI erteke alapjan most mar tuladott a papir ? Vagy meg leeshet 110.66 ig is ? Mit tippelsz a Volkswagen eseten a kovetkezo 1-2 hetre ?
Azért pénteki hír ide vagy oda, csütörtökön naposon már divergencia volt RSI és árfolyam között, tehát már előre volt vetítve bizonyos visszaesés. https://invst.ly/13scrt
Én is írtam. Még nem vettem. Netén. A két utolsó havi gyertya komoly küzdelemről tanuskodik a BATSnal. VOW3 Továbbra is megvárnám a következő heti gyertyát, de persze van egy színt például 20 hetes mozgó, ahol kis pakkal bele vennék. Azert a hetes átfogó lett.
3 éve nincs olyan rossz hír a vw ről, mégis a pincében az árfolyam a korábbi csúcsokhoz nézve. De Nem áll jól az EV ben, nem áll jól kínában, audiból se fogy most annyi. A vw volumen gyártó, ha csökken az eladás azzal eltűnik a haszon, vagy leépítés kell, de a szakszervezet erős vagy áremelés, ami nehéz ügy a kínaiak miatt.
Mondom, ami miatt számomra kicsit aggályosak az autósok az nem a pénteki hír , hanem az erősödő verseny és a csökkenő marzsok. Az osztalék nem rossz viszont a fair értékükhöz elég közel van az árfolyamuk ( ok VW 140-ig még 15-20%).
Xetrának max akkor van hátránya BATS- nál, ha vonnak osztalékadót. Újrabefektetésnél pedig Ersténél 2000 euro vagy dollár legyen minimum 2000x0.35%= 7.
Szerintem most (is) érdemes belépni a Volkswagen-be (Vow3). Azért, mert a pénteki jelentés nem mondott váratlan rosszat. Mindenki tudta, hogy nehézségek vannak. Az igaz, hogy értékesítés csökkenést várnak, de még ez is a pakliban van, kicsit negatív, de nem váratlan hír.
Xetra-nak. Van más eurós osztalék fizető részvényem is. Könnyebb ebben reinvesztálni. Most ha fizetne a BATS pár 100 USD osztit azt csak drágán lehet újra befektetni. 7 USD a minimál díj Erste-nél.
Én invesztálva vagyok BTI- ben (BATS amerikai ADR). Az akvizíció már egy régi történet. Nemrégiben történt egy nagyértékű eszközleírás ami miatt decemberben 30 alá zuhant az árfolyam, de ez egy technikai leírás volt, gyakorlati jelentősége nincs. A cég termeli casflowt, új termékvonaluk szépen növekszik. Adósságát folyamatosan csökkenti. Jelenleg alulértékelt az osztalék pedi szuper. BTI- ben pedig az az igazán szép, hogy TBSZre megkapod az egész osztalékot dollárban levonás nélkül ( mivel nem amerikai hanem angol cég).
Eurós részvények vitasarok