Topiknyitó: buythedip 2024. 01. 22. 22:09

Eurós részvények vitasarok  

Nem tudtam valamiért a 'Külföldi tőzsde' kategóriát kiválasztani, de talán segít egy moderátor ha ez a topic lesz a fórum sztárja.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
buythedip ma, 22:05
Előzmény: #3314  Feherlo
#3315
Igen, a 21.xes zárás kevéssé valószínű.
Feherlo ma, 21:10
Előzmény: #3312  buythedip
#3314
15-on jo lesz
FeherTibi ma, 21:01
Előzmény: #3310  buythedip
#3313
Par IPO -t figyeltem, amibe nem szalltam be : Airbnb, Arrival, Arm, AML, Race (Ferrari) talan a Porschet is kovettem. Mind sikeres volt, csak az AML nem.  A GM is jol indult 13 evr, par nap mulva +20 %-nal be is szalltam, "sikerult" kozel megfeleznem a penzem, panik eladast csinaltam
buythedip ma, 20:57
#3312
Ha a Bayer nem lesz holnap nagyon zöld, és nem zár 20.5-21-4 között akkor az nem szerencsés.
buythedip ma, 20:50
Előzmény: #3309  buythedip
#3311
Még egy gondolat, október 3-án is nyakonverték az autóipari részvényeket és a héten is.
Az AML ma ugyanott van, mint akkor, ez pozitív, egyébként a Stellantis is.
A Renault feljebb van, ez nagyon pozitív.
Volkswagen, Mercedes, BMW, lejjebb, ez negatív.
buythedip ma, 20:42
Előzmény: #3308  FeherTibi
#3310
Ha végetér az autóipari részvények szenvedése, és megindulnak felfelé (ami nem tudom mikor és milyen hírekre következik majd be), és akkor ipo-zzák majd a Lamborghinit, meg fogják venni. 
A Porschét is felhajtották a mai ár kétszereséig (Év elején még a Raiffeisen topicba írtam hogy 60-ra várom)
buythedip ma, 20:21
Előzmény: #3308  FeherTibi
#3309
AML-nél sincs negyedéves jelentés, csak féléves (mint Vodafone-nál vagy Pierer Mobilitynél)
Most támaszon van, pattanhat, ezért zöld ma, de ha elveszti, keserves lesz.
Jelentések fluktuálnak, az utolsó jó lett, mire emelkedni kezdett, majd az autóipari pánikban leverték (alaptalanul)?
A H2 jelentés fontosabb lehet, mint a 24 órás LeMans. Elég magas az elvárás, persze nem lehetetlen hogy eléri.
Érdekes, kockázatos, nehéz megítélni.
FeherTibi ma, 20:00
Előzmény: #3302  buythedip
#3308
Zavaros ez a cég struktúra. Gondolom, ezért se lett olyan sikeres a Porsche részvény, mint a Ferrari. Az Aston Martin, mint kis gyártó se lett sikeres. Jövőre indítják az Aston Martin Valkyrie-t a 24 órás  Le Mans-on. Vajon ha nyer, az megdobja az árfolyamot ? Bár ahogy nézem az időeredményeit a teszt vezetéseken, nem fog győzni.
Olvastam, hogy lehet, a Volkswagen tőzsdére bocsátja a Lamborghini-t. Szerintem nagyon egyformák a modelljei, szerintem nem lesz sikeres a tőzsdén ha elindítják 
nyuszibroker ma, 17:56
Előzmény: #3305  Feherlo
#3307
Én nyakig benne vagyok vw longban, már 20% minuszban.... 
Ishar
Ishar ma, 16:58
#3306
Most már minden világos, mindenkinek köszönöm a válaszát!
Feherlo ma, 16:53
#3305
Batraknak Puma long felpattra
todi ma, 16:41
Előzmény: #3300  FeherTibi
#3303
A Porsche Holding részvény esetén a VW-ben és a Porschéban is érintett leszel.
buythedip ma, 16:39
Előzmény: #3295  Ishar
#3302
P911 autógyártó, PAH3 a Porsche-Piech család holdingcége, szavazat nem tartozik a részvényhez (nekik igen). 
A Porsche honlapja szerint: "As far as Porsche AG is aware, the ordinary shares are held indirectly by Volkswagen AG and Porsche SE. The majority of preferred shares are, as far as is known, held indirectly by Volkswagen AG."
Viszont a Barrons szerint a Volkswagennek van 345M P911 részvénye.
A VW 31.9%-át tavaly a PAH birtokolta.
A PAH holdingcégnek mindenféle más cégekben is van részesedése.
Én az autógyártót hoztam szóba, a holdingcéget nehéz megítélni, de aki a VW-re nézne bearish az ne vegyen belőle.
FeherTibi ma, 16:34
Előzmény: #3300  FeherTibi
#3301
Bar most megnezve, a P911 minusza ma jelentosen nagyobb 
FeherTibi ma, 16:32
Előzmény: #3295  Ishar
#3300
Ugy tudom, a P911 az autogyar, a PAH3 pedig valamifele holding, ami nem gyart semmit. Ugy tudom, a ket reszveny parhuzamosan mozog
todi ma, 16:28
Előzmény: #3298  buythedip
#3299
Autósokhoz kapcsolódva:
kb. 2 éve olvastam egy könyvet a modern értékalapú befektetésekről amiben az elméleti dolgokat egy konkrét példán kersztül (Mercedes) mutatják be. 
A könyv 2017 végén íródott.  A szerző azelőző 10 éves ciklus alapján előrevetíti akövetkező 20 évre a fair értéket ami nála akkor 2024-re 56,3 euro. valamint az előző 20 év grafikonját explorálja a következő 20 évre.
Ez alapján 2024- re a fair értékhez képest 20% diszkontot számol aza: 45 eurós részvényárat.
Hát!! Lehet, hogy igaza lesz. 
És mindezt 7 éve amikor még se Covid se háború se magas kamatok.
buythedip ma, 14:49
Előzmény: #3284  matatakakiba
#3298
Ez a 6 milliós szabály is változhat, szerintem évente borul fel a költégszerkezet mostanában, nyersanyagok, energia volatilis.
Sok cég mostanában felülmúlja a profitvárakozást és alulmúlja a bevételit. Ez azt is jelenti, hogy az infláción valamelyest úrrá lettek a menedzserek, vagy jól emelték az árakat, vagy jól csökkentették a költséget, vagy mindkettő. Persze szokszor ezeket a cégeket ütik, mert nem lett jó a jelentés (?).
Ismertek, és tudjátok hogy inkább a chartból tájékozódom, mint a hírekből, valamint nem igazán ismerem az autószektor fundamentumait. Ez alapján a Renault a legellenállóbb az európai autógyártókból.
matatakakiba ma, 11:57
Előzmény: #3268  todi
#3297
Bizonyos (let)feltetelek teljesulese mellett azert Usa *egyes* helyein egesz jol el lehet eldegelni. Pl. Colorado, Washington (state), esetleg Oregon. 
Karvalytokes
Karvalytokes ma, 11:52
Előzmény: #3295  Ishar
#3296
A VOW3 elsőbbségi osztalékra jogosító papír a màsik sima részvény.
Ishar
Ishar ma, 11:03
#3295
Fel tudna valaki világosítani azzal kapcsolatban, hogy mi a különbség a Volkswagen esetében a VOW és a VOW3, vagy a Porsche esetében a P911 és a PAH3 között?
palotai4 szerda, 23:07
Előzmény: #3292  palotai4
#3293
Most látom, hogy betetted az Airbust is, csak nem sikerült a link, én meg gyorsolvasással olvastam. :)
palotai4 szerda, 23:06
Előzmény: #3291  papafilip
#3292
Köszi. Ez meg az Airbus:
https://finance.yahoo.com/quote/AIR.PA/financials/
Én a Lightyearen vagyok, nemrég kezdtem külföldi eszközökkel foglalkozni, per pillanat csak ETF-em van. Szóval nagyon jó kis áttekintő anyagok vannak ott is a részvényekről. Ott 17,18% felértékelődési potenciált írnak az Airbus elemzői céláraira, és a számai tényleg nagyon szépek, szerintem lesznek itt még célár emelések.
A Rheinmetall vonat szerintem már elment. Az SAP is kilőtt. Az ASML-t nézegetem egy ideje, ott 36,76% felértékelődési potenciált ír a Lightyear, de ott meg szerintem az elemzői célárak fognak lejjebb jönni, nem sok jó néz most ki az ASML-nek.
papafilip szerda, 22:49
Előzmény: #3290  papafilip
#3291

De felőlem nézheted a profit sorokat is:https://finance.yahoo.com/quote/AIR.PA/financials/
https://finance.yahoo.com/quote/BA/financials/
palotai4 szerda, 22:43
Előzmény: #3286  papafilip
#3289
Ez az Airbus lenyomni látszik a Boeinget infód amúgy honnan van? :)
Mert az árfolyama nem tükrözi.
todi szerda, 22:16
Előzmény: #3287  FeherTibi
#3288
Európa  az én életemben továbbra is az egyik legélhetőbb hely marad a világon.
Nem értem ezt a pesszimizmust őszintén szólva.
FeherTibi szerda, 22:00
Előzmény: #3268  todi
#3287
En is valoszinuleg Europaban maradnek, ha valasztanom kellene. Most meg vannak jo orszagai. De vajon mi lesz akarcsak 5 ev mulva ? 
papafilip szerda, 22:00
Előzmény: #3285  palotai4
#3286
Illetve az SAP, Airbus is lenyomni látszik a Boinget vannak még bőven azért top EU cégek, szóval nem kell még mindent temetni és felülni a nagyon negatív hangoknak. Valóban vannak problémák és van min javítani, de azért nem kell túlzásba sem esni.
palotai4 szerda, 21:54
Előzmény: #3264  FeherTibi
#3285
De van, az ASML. De a Rheinmetall is szépen kinőtte magát.
matatakakiba szerda, 21:44
Előzmény: #3281  buythedip
#3284
A renaultnak is van kinai kitettsege. Masreszt azt az okolszabalyt szoktak emlegetni, h 6millio auto per ev kell a gazdasagossaghoz. A renault ezt nem eri el. Ezzel egyutt egesz jol allja a vihart, valoban
buythedip szerda, 19:52
Előzmény: #3282  oldrider
#3283
Itt más problémák is vannak.
-teljesen figyelmen kívül hagyták az európai fogyasztók igényeit
-innováció hiányzik, helyette dízelbotrány van maximum, főleg szoftveres dolgokban
-olcsó energiának annyi, olcsó nyersanyagnak is talán, a termék egyre drágább, a fogyasztók egyre inkább spórolnak
Ezzel még mindig nincs baj, el lehet képzelni a jövőt európai autóexport nélkül is.
Nem a múlt fog megismétlődni, hanem a jövő jön. Attól mert a 80-as években erős volt az autóexport és jó volt az élet Ny-Európában, nem jelenti azt hogy vissza kell hozni mindenáron az autóexportot a jó fejlődéshez.
oldrider szerda, 19:25
Előzmény: #3281  buythedip
#3282
Bizony így van! De én nehezen tudom elfogadni és feldolgozni, hogy az olyan márkák mint a Mercédesz, BMW akik mondhatni tökéletesre fejlesztették a belsőégésű motorral hajtott járműveket most a kellően át nem gondolt környezetvédelmi politika miatt gyárbezárásokkal, visszaeséssel néznek szembe, ami munkaerő leépítéssel jár együtt. Az egészséges élet a legfontosabb, de több időt kellett volna hagyni a fokozatos átállásra.
buythedip szerda, 19:10
Előzmény: #3280  oldrider
#3281
Nem is csak ez számít, hanem várható a viszonzás a vámokra.
Szerintem még nagyobb baj, hogy az európai luxusautó divatja Kínában leáldozik.
Ez talán azon is látszik, hogy Mercedes, VW néznek ki csúnyán, és Renault, aki nem erre építette a stratégiát, ígéretesebb. Lehet, hogy a Renault lesz a következő évtized európai gyártója?

Topik gazda

buythedip
4 4 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek