Par IPO -t figyeltem, amibe nem szalltam be : Airbnb, Arrival, Arm, AML, Race (Ferrari) talan a Porschet is kovettem. Mind sikeres volt, csak az AML nem. A GM is jol indult 13 evr, par nap mulva +20 %-nal be is szalltam, "sikerult" kozel megfeleznem a penzem, panik eladast csinaltam
Még egy gondolat, október 3-án is nyakonverték az autóipari részvényeket és a héten is. Az AML ma ugyanott van, mint akkor, ez pozitív, egyébként a Stellantis is. A Renault feljebb van, ez nagyon pozitív. Volkswagen, Mercedes, BMW, lejjebb, ez negatív.
Ha végetér az autóipari részvények szenvedése, és megindulnak felfelé (ami nem tudom mikor és milyen hírekre következik majd be), és akkor ipo-zzák majd a Lamborghinit, meg fogják venni. A Porschét is felhajtották a mai ár kétszereséig (Év elején még a Raiffeisen topicba írtam hogy 60-ra várom)
AML-nél sincs negyedéves jelentés, csak féléves (mint Vodafone-nál vagy Pierer Mobilitynél) Most támaszon van, pattanhat, ezért zöld ma, de ha elveszti, keserves lesz. Jelentések fluktuálnak, az utolsó jó lett, mire emelkedni kezdett, majd az autóipari pánikban leverték (alaptalanul)? A H2 jelentés fontosabb lehet, mint a 24 órás LeMans. Elég magas az elvárás, persze nem lehetetlen hogy eléri. Érdekes, kockázatos, nehéz megítélni.
Zavaros ez a cég struktúra. Gondolom, ezért se lett olyan sikeres a Porsche részvény, mint a Ferrari. Az Aston Martin, mint kis gyártó se lett sikeres. Jövőre indítják az Aston Martin Valkyrie-t a 24 órás Le Mans-on. Vajon ha nyer, az megdobja az árfolyamot ? Bár ahogy nézem az időeredményeit a teszt vezetéseken, nem fog győzni. Olvastam, hogy lehet, a Volkswagen tőzsdére bocsátja a Lamborghini-t. Szerintem nagyon egyformák a modelljei, szerintem nem lesz sikeres a tőzsdén ha elindítják
P911 autógyártó, PAH3 a Porsche-Piech család holdingcége, szavazat nem tartozik a részvényhez (nekik igen). A Porsche honlapja szerint: "As far as Porsche AG is aware, the ordinary shares are held indirectly by Volkswagen AG and Porsche SE. The majority of preferred shares are, as far as is known, held indirectly by Volkswagen AG." Viszont a Barrons szerint a Volkswagennek van 345M P911 részvénye. A VW 31.9%-át tavaly a PAH birtokolta. A PAH holdingcégnek mindenféle más cégekben is van részesedése. Én az autógyártót hoztam szóba, a holdingcéget nehéz megítélni, de aki a VW-re nézne bearish az ne vegyen belőle.
Autósokhoz kapcsolódva: kb. 2 éve olvastam egy könyvet a modern értékalapú befektetésekről amiben az elméleti dolgokat egy konkrét példán kersztül (Mercedes) mutatják be. A könyv 2017 végén íródott. A szerző azelőző 10 éves ciklus alapján előrevetíti akövetkező 20 évre a fair értéket ami nála akkor 2024-re 56,3 euro. valamint az előző 20 év grafikonját explorálja a következő 20 évre. Ez alapján 2024- re a fair értékhez képest 20% diszkontot számol aza: 45 eurós részvényárat. Hát!! Lehet, hogy igaza lesz. És mindezt 7 éve amikor még se Covid se háború se magas kamatok.
Ez a 6 milliós szabály is változhat, szerintem évente borul fel a költégszerkezet mostanában, nyersanyagok, energia volatilis. Sok cég mostanában felülmúlja a profitvárakozást és alulmúlja a bevételit. Ez azt is jelenti, hogy az infláción valamelyest úrrá lettek a menedzserek, vagy jól emelték az árakat, vagy jól csökkentették a költséget, vagy mindkettő. Persze szokszor ezeket a cégeket ütik, mert nem lett jó a jelentés (?). Ismertek, és tudjátok hogy inkább a chartból tájékozódom, mint a hírekből, valamint nem igazán ismerem az autószektor fundamentumait. Ez alapján a Renault a legellenállóbb az európai autógyártókból.
Fel tudna valaki világosítani azzal kapcsolatban, hogy mi a különbség a Volkswagen esetében a VOW és a VOW3, vagy a Porsche esetében a P911 és a PAH3 között?
Köszi. Ez meg az Airbus: https://finance.yahoo.com/quote/AIR.PA/financials/ Én a Lightyearen vagyok, nemrég kezdtem külföldi eszközökkel foglalkozni, per pillanat csak ETF-em van. Szóval nagyon jó kis áttekintő anyagok vannak ott is a részvényekről. Ott 17,18% felértékelődési potenciált írnak az Airbus elemzői céláraira, és a számai tényleg nagyon szépek, szerintem lesznek itt még célár emelések. A Rheinmetall vonat szerintem már elment. Az SAP is kilőtt. Az ASML-t nézegetem egy ideje, ott 36,76% felértékelődési potenciált ír a Lightyear, de ott meg szerintem az elemzői célárak fognak lejjebb jönni, nem sok jó néz most ki az ASML-nek.
Illetve az SAP, Airbus is lenyomni látszik a Boinget vannak még bőven azért top EU cégek, szóval nem kell még mindent temetni és felülni a nagyon negatív hangoknak. Valóban vannak problémák és van min javítani, de azért nem kell túlzásba sem esni.
A renaultnak is van kinai kitettsege. Masreszt azt az okolszabalyt szoktak emlegetni, h 6millio auto per ev kell a gazdasagossaghoz. A renault ezt nem eri el. Ezzel egyutt egesz jol allja a vihart, valoban
Itt más problémák is vannak. -teljesen figyelmen kívül hagyták az európai fogyasztók igényeit -innováció hiányzik, helyette dízelbotrány van maximum, főleg szoftveres dolgokban -olcsó energiának annyi, olcsó nyersanyagnak is talán, a termék egyre drágább, a fogyasztók egyre inkább spórolnak Ezzel még mindig nincs baj, el lehet képzelni a jövőt európai autóexport nélkül is. Nem a múlt fog megismétlődni, hanem a jövő jön. Attól mert a 80-as években erős volt az autóexport és jó volt az élet Ny-Európában, nem jelenti azt hogy vissza kell hozni mindenáron az autóexportot a jó fejlődéshez.
Bizony így van! De én nehezen tudom elfogadni és feldolgozni, hogy az olyan márkák mint a Mercédesz, BMW akik mondhatni tökéletesre fejlesztették a belsőégésű motorral hajtott járműveket most a kellően át nem gondolt környezetvédelmi politika miatt gyárbezárásokkal, visszaeséssel néznek szembe, ami munkaerő leépítéssel jár együtt. Az egészséges élet a legfontosabb, de több időt kellett volna hagyni a fokozatos átállásra.
Nem is csak ez számít, hanem várható a viszonzás a vámokra. Szerintem még nagyobb baj, hogy az európai luxusautó divatja Kínában leáldozik. Ez talán azon is látszik, hogy Mercedes, VW néznek ki csúnyán, és Renault, aki nem erre építette a stratégiát, ígéretesebb. Lehet, hogy a Renault lesz a következő évtized európai gyártója?
Eurós részvények vitasarok