Topiknyitó: Törölt felhasználó 2014. 02. 20. 15:09

EUR/HUF  

Sziasztok!



Sokszor foglalkozunk vele, gondoltam legyen egy ilyen topic is.



Szóval EUR/HUF.



308 átütésével szépen feljött már többször 314ig, de úgy fest itt mindig elakad, pedig a következő ellenállás 318 környéke lenne csak, mint történelmi csúcs.



Real:313 (ma volt 314,7 is)
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
bronz 2025. 04. 20. 10:50
Előzmény: #91457  Padre47
#91460
Így van. Senki sem gondolhatta komolyan (akinek van egy kis esze), hogy nem fogják más termékekre ráterhelni.
A pedofidesz ezekkel a kommunista árstoppokkal, árrés stoppokkal sokkal több kárt okoz, mint amennyi hasznot hoz.
Akiknek nincs anyagi tartalékuk, azokra cudar idők jönnek, mert a nettó 250-350-ből nem fognak tudni kijönni, ami kb. a realitás nagy átlagban.
Az ilyen eltartott ingyenélő Marci félék persze jól ellesznek, mert havi 6,3 millió Ft-ból azért el lehet lenni. Bár van olyan kommunista a Fideszben, aki havi 7 millióból sem tud megtakarítani szinte semmit évtizedek óta papíron.
x2029J 2025. 04. 20. 10:34
#91459

Orbán nem akar kilépni az EU-ból, hanem azt szeretné hogy az EU tagországokat is olyan hülyék vezessék mit ő. Ez a vágya az USA-ban már teljesült is.
Freszelés 2025. 04. 20. 10:07
Előzmény: #91457  Padre47
#91458
de majd ha kivezetik, akkor megemelkedik minden ársapkás, ami meg előtte ment fel kompenzálásképpen, az meg marad ott ahol.
** okos néger meme
nyilván ez nem mindenkinek evidencia, mert valamiért kétharmad van.
Padre47 2025. 04. 20. 09:59
Előzmény: #91451  bronz
#91457
A tejföl például valóban olcsóbb lett ez tény, közel fele annyi, de a fiam egyik kedvenc táblás csokoládéja 1 nap alatt lett 1450 foritnból 2290 forintos. Ugyanúgy megfizeted a kisker hasznot csak más terméken ami nem annyira inflációs kosár domináns termék, vagy nem napi bevárárlólistás. 
Nem gondolhatta komolyan senki sem, hogy ezt az árrés stoppos kiesést nem fogják azonnal visszaterhelni más terméken a fogyasztóra a kereskedelemben. 
BKKT 2025. 04. 20. 09:25
Előzmény: #91453  Ishar
#91456

A gyárat elvinni nagyon egyszerű, ahhoz nem kellenek évek...
Az épület senkit nem érdekel, belső berendezéseit pár nap alatt el lehet bontani és szállítani...
A beszállítói hálózatot is gyorsan le lehet cserélni, akár még gazdaságosabban működő hálózatra is...
Személyesen voltam tanúja annak, amikor egy német multicég két hét alatt bontotta le gépsorát úgy, hogy a harmadik héten már Macedónia-i üzemében folytatta a termelését...
Egy EU-ból történő kilépés esetén, olyan gyárleépítések és kitelepítések mennének itt, hogy az ország gazdasága napok alatt omlana össze...
Boby
Boby 2025. 04. 20. 08:46
Előzmény: #91454  Boby
#91455
Oroszországból sem vonult ki máról holnapra az összes multi,sőt még most is vannak, ott is.
Boby
Boby 2025. 04. 20. 08:41
Előzmény: #91453  Ishar
#91454
Ahogy a multik betelepülése sem egyszerre történt az országba,úgy alkalmasint a kivonulásnak sem kell egyszerre történnie.
Ishar
Ishar 2025. 04. 20. 08:32
Előzmény: #91450  Rincewind2
#91453
"Egy gyárat kivinni Ázsiába nem nagy kunszt, lebontod bekonténerezed (így érkezett ide is) 40 nap alatt Kínában van, mire megérkezik kész az üzem épület összeszereled és kész is.Többet vittek már Magyarországról (pl. papírgyárat, napelem gyárat amikről konkrétan tudok) Kínába." --- Gondolom ezért épül egy-egy gyár Magyarországon vagy más EU-s tagállamban több évig, és ugyanúgy több év a megtérülése. Egy ázsiai költözésnél a gyár helyi beszállítói hálózatát is lebontják és bekonténerezik? Persze nem a Faékgyártó Hungary Kft. bivalybasznádi üzeméről beszélek.
Rincewind2 2025. 04. 20. 08:31
Előzmény: #91451  bronz
#91452
Einstein: Csak két dolog végtelen: a világegyetem és az emberi hülyeség, bár a világegyetemben nem vagyok biztos.
bronz 2025. 04. 20. 07:43
#91451
Tegnap hallgattam a rádiót és volt egy felmérés, miszerint az emberek többsége a fideszes kommunista árrés stop ellenére áremelkedéseket tapasztal. Mindeközben volt egy érdekes megállapítása a felmérésnek, a pedofidesz szavazók nemhogy áremelkedést nem tapasztalnak, hanem árcsökkenést érzékelnek.
Én pedig néztem ki a fejemből, hogy te jó Isten...
Rincewind2 2025. 04. 20. 07:30
Előzmény: #91447  slash
#91450

Távolság: Kínából 40 nap alatt itt van az árú és nem csak 2 hajó megy évente folyamatosan mennek. Képzetlen munkaerő: Kínában sok jól képzett ember van, már elég jó az oktatásuk abból is látszik, hogy pl. elektromos autó gyártásban már nem csak másolnak fejlesztenek is. LIION akku publikációk döntő többsége Kínai szerzők terméke. 
A vámok nélkül is töredéke a Kínában gyártott áruk előállítási és szállítási költsége, mint az európában vagy az USában gyártott. Még 100% vám mellett is olcsóbb bár jóval drágább, mint amibe most kerül. 
A magyar vasutat ismerve 1 hét amíg kikerül az országból bármilyen teher szállítmány. A tokodi vasútállomáson szoktak a suzukik pihenni, van hogy hetekig minden nap arra járok látom őket.
Egy gyárat kivinni Ázsiába nem nagy kunszt, lebontod bekonténerezed (így érkezett ide is) 40 nap alatt Kínában van, mire megérkezik kész az üzem épület összeszereled és kész is.Többet vittek már Magyarországról (pl. papírgyárat, napelem gyárat amikről konkrétan tudok) Kínába.
geza77
geza77 2025. 04. 20. 07:16
Előzmény: #91447  slash
#91449
Na ja, de, ha időközben megbzul az ember haverja, akkor más lesz a hozzáállás, akkor már lehet, hogy nem ugyanolyan lesz a viszony, mint előtte. Van egy Adam Sandleres tűzoltós film is róla. Az autógyárak rizsacsökkentése sem kicsi gondolom, villany, gáz,... El tudják engedni szerintem a csarnokokat, főleg egy olyan időszakban, amikor amúgy sincs akkora termelésre szükség.
Boby
Boby 2025. 04. 20. 07:00
Előzmény: #91446  speter74
#91448
"EP-delegáció Budapesten: Soha nem találkoztunk ilyen ellenséges fogadtatással, mint a magyar kormány részéről"
Én azt nem értem, hogy miközben ez a helyzet, ezt többször, több helyütt ki is mondják, érintettek meg is erősítik, aközben létezhetnek olyan, amúgy közügyekkel (fórumozó) foglalkozó emberek, akik erre saját belső indíttatásból annyit tudnak mondani,hogy itt nem lesz válás,mert nélkülözhetetlenek vagyunk a német cégeknek!? Sajnálom,de hogy valaki önszorgalomból lenne ennyire vak, én nem hiszem el!
slash 2025. 04. 20. 06:43
Előzmény: #91444  Zanza2
#91447
Ázsia, Dél Amerika: távolság és vámok, szakképzett dolgozók hiánya. Amikor a Buzukim rendeltem 2 hónapot vártam a hajó miatt. Évente háromszor van hajó. Győrben felrakják a vonatra holnap Berlinben van a rendelés. 
speter74
speter74 2025. 04. 19. 23:51
#91445
Ha mar husvet akkor bocsanatot kerek mert tevedtem. Itt a helyreigazitasom:
Rogán Antal miatt sokan kerültek már kellemetlen helyzetbe. Például Magyarország teljes lakossaga.
Remelem Toni elfogadod.
Amugy meg a kedves mamadat.
  • Zanza2 2025. 04. 19. 21:21
    Előzmény: #91441  slash
    #91444
    Nem itt van egyedül olcsó munkaerő. Ázsia, Dél-Amerika tele van ilyen országokkal.
    Ha leromlanak a feltételek, vagy találnak jobbat, elmennek. Persze nem egyszerű, de megoldható, nem egyik napról a másikra. Nem fognak zokogni miattunk.
    20 éve még egy német biotech cégnél dolgoztam itthon. Pár hét alatt mindent összepakoltak, és átmentek Indiába, harmad annyiért dolgoztattak, mi meg itt maradtunk vagy százan.
    slash 2025. 04. 19. 20:58
    Előzmény: #91442  geza77
    #91443
    Igen. Csak ez egy beszállító biorobotokkal,  nem egy autógyár. Egy autógyárat nem költöztetsz át csak úgy mint egy kütyügyárat.  Több barátom dolgozik,  Kecskemét-Merga, Audi-Győr stb. 
    Győrben az egyetemen külön Audi -kar van: https://ahjk.sze.hu/kezdolap-1 
    Én is jártam pl Esztergomban a Suzuki gyárban. Sajtoló üzem, fényező, ezer minden.  NIncs hova menni már itt Keleten. Szlovákok: PUG/KIA/Lan rover, Románoknál szakít a Dacia. A horvátok is irigyek ránk az autógyáraink miatt. Nekik ott a Rimac.  Ezért nem dob ki a német az Euból. Érdekből. 
    geza77
    geza77 2025. 04. 19. 20:47
    Előzmény: #91441  slash
    #91442
    Úgy emlékszem egy japán cég is lépett. Nem olyan nagy érvágás! Magyar cégek is hagyták már el az országot. Nem kevés Kormányközeli is keresi a külföldi lehetőségeket!
    Ugye ez a kifektetés gyakorlata.  Évek óta megy.
    https://www.bumm.sk/percrol-percre/2024/11/10/bezarja-es-szlovakiaba-koltozteti-nagykorosi-gyarat-a-japan-siix
    slash 2025. 04. 19. 20:36
    Előzmény: #91422  kkv14
    #91441
    Biztos hogy rosszul járna a német ha kivágnak az Euból. Harmadannyi munkaerő ktsg -ből gyártjuk a Mergát meg a többi verdát mint Wolfsburgban a lusta dagadt német/török/arab a népautót. És szeretik az olcsó orosz energiát is csak képmutatók és titkolják. 

    Topik gazda

    Karterab
    1 1 1

    aktív fórumozók


    friss hírek További hírek