Mesélj már egy kicsit Simion barátodról, gondolom te is odavagy érte.... Néhány elvtársad már magasztalta itt. És mi lesz erdélyi testvéreinkkel? Nem kell már a szavazatuk?
Ez a "standardizálás" egy jó kifejezés, valóban ez a cél, csak a konkrét megvalósítása nehéz. Egy csavarnál adott a mérőeszköz (tolómérce) és a mértékegység (mm). Itt a mértékegység megvan (egy relatív szám), de az eszköz (teszt) csak közelíti a standardizálást, bár idővel egyre jobban. Az EQ sokkal rövidebb múltra twkinr vissza, ezért (is) kevésbé objektív.
Ez a tesztek minőségétől függ, meg persze a személy pillanatnyi formájától. Minél jobb teszteket sikerül összerakni, annál kevésbé különböznének az eredmények. Az elmúlt száz évben sokat fejlődtek a tesztek, és folyamatosan kakibrálják őket (ld. MENSA).
Nem a kiértékelés nem objektív - az egy technikai részlet - hanem a mérési módszer, a feladatsor összeállítása, azaz hogy a teszt mennyire ad valós képet az IQ-ról, és az mennyire összevethető egy máshol, máskor kitöltött másik teszt eredményével.
Ebben igazad van, jobban átgondolva inkább az IQ-hoz sorolnán az általad említett készségeket. Egy IQ-teszt kitöltésekor mindenképpen nagyon fontosak. ..... Ne érts félre, nem kekeckedni és mindenáron vitázni akarok, inkább csak hozzászólni, kiegészíteni, beszélgetni.
Az IQ valóban sokkal objektívebb az EQ-nál, de nehéz igazán objektív teszteket kidolgozni, amelyek univerzálisak minden közösségre, életkorra. Igazán pontosan az azonos tesztet kitöltő azonos összetételű csoportokon belüli relatív rangsort képes kimutatni. Sokat finomodott a 30-as évek óta, de messze nem objektív. Az, hogy számszerű értéke van, egyáltalán nem az objektívitására utal, a sokkal szubjektívebb EQ-t is egy számmal fejezik ki. A jelentőségének a megítélése egy egész más téma, én a méréséről írtam.
Az általad említett készségek inkább az EQ-hoz tartoznak, annak definíciója alapján. Objektíven természetesen nem mérhetők - ahogy az IQ is meglehetősen szubjektív - de összehasonlító mérések léteznek. ....
Valóban, minden definíció és mérési módszer kérdése. Értelmezésem szerint az IQ-ba és az EQ-ba szinte minden kognitív/intellektuális készség besorolható a jelenlegi, meglehetősen tág pszichológiai/szociológiai definícióik alapján.