Egy kérdés. USA állampolgárként/adózóként Te hány % osztalékot fizetsz pl. Gazprom részvény után? Tőlem az IB 15% + valami 4,5% egyéb költséget von le. Az xtb meg 30%-ot, de azt még mindig nem kaptam meg. Most néznek utána, hogy mi van ezzel.
Gazprom 4 óráson pedig kitört. Kösz a tippet, épp időben ugrottam bele. 4,6-ig sima ügynek tartom. A nagyobb korrekció esetére viszont be fog kerülni a stop valahova. Kösz még egyszer! . https://www.tradingview.com/x/HTXL9kn0/
Ez nagyon jó hír lenne. Én most arra számítok, hogy lesz egy korrekció, vagy 2-3 hét oldalazás. Utána vagy fel megy 2,3-2,7 közé, vagy pedig egy nagyobb kör jön lefelé és az lesz a korrekció, majd utána jön egy jelentősebb emelkedés.
Szerintem a kobalt ideje lejárt, mert alumíniummal fogják helyettesíteni. A kobalt nagyon mérgező és a Kongói események miatt a társadalmi megítélése is rossz.
5) COPPER tobbeves Bear piaci korrekcioja mar 2016ban veget ert, es 2020ban mar nem tudott uj aljat csinalni, mint ahogy az Olaj. Es a 2.10 USD melypontrol hatarozott rally indult, ez mindenkeppen impulzusnak nez ki. A kovetkezo par hetben szerintem a wave(2) korrekciot csinalja, es aztan a rally legszebb idoszaka kovetkezik. . http://keptarhely.eu/view.php?file=20200811v00sgy0q2.jpeg . A vezeto FCX rezbanyasz eddig is tetszett, RIO chartjat is epp a hetvegen tettem fel, . http://keptarhely.eu/view.php?file=20200802v01sy3yr6.jpeg . de mellette a vilag legnagyobb banyasza, BHP is bullosnak nez ki. . http://keptarhely.eu/view.php?file=20200811v00ssq8xb.jpeg . . 6)Az Olaj jo ideje oldalaz szuk savban. Egyelore maradok az eddigi szamozasnal, es wave(5) csucsat 45 kornyekere varom. DE, mar kezd az a gyanum alakulni, hogy ez mar wave(2) korrekcio is lehet, es hamarosan meglep mindenkit, es wave(3) hullamban fog vagtatni felfele? . http://keptarhely.eu/view.php?file=20200811v00svsvoo.jpeg .
Olajnak jo hir: https://www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/ujabb-a-bejrutihoz-hasonlo-katasztrofa-fenyeget-a-tersegben.711392.html Katasztrófával fenyeget a hónapok óta blokád alatt álló líbiai
olajterminálokban a csordultig teli olajtározók és az egyre növekvő
katonai jelenlét "Az olajkikötők le vannak zárva, az export leállt. Hatalmas
katasztrófához vezetne, ha ezeket a túltöltött tartályokat támadás érné,
vagy tűznek, illetve magas hőmérsékletnek lennének kitéve"
1)Hatalmas a lelkesedes uralkodik minden piacon, hogy az eddigi trendek tartanak tovabb. Oriasi long poziciok vannak GLD, EUR, SPY temakban. DE, eppen ezekben az eszkozben kezd gyanus lenni, hogy a trend a vege fele jar. . 2)Ekozben elkepeszto merteku lett a tul-stimulalas. Peldaul az USA-ban a gazdasagban 10% a GDP eses. Tehat ha egesz evben tart majd, akkor 2.1 TRILL USD teljesitmeny esik ki. De eddig meg csak fel eve tart, szoval a valos veszteseg 2019-hez kepest kb. 1.05 Trill. . Ehhez kepest eddig 4.3 TRILL USD stimulus ment ki, es a Trump ujabb 1 TRILL penzosztast irt ala a hetvegen a Kongresszus nelkul. Szoval a tul-stimulalas kb. 5x. Es meg nem is szamitottuk be a penz forgasi sebesseget, es a tovagyuruzo hatasokat. . Csoda-e, ha a tozsde szalguld? Es ha ennyi tobblet penz nem inditja be az inflaciot, akkor semmi es soha. Akkor tenyleg a legjobb, ha leallitjak a gazdasagot egeszen, es mindenki kapja az allami ingyenpenzt az orokkevalosagig. . 3)EURUSD napos charton egy 5 hullamos emelkedes vegen tart. Azt lehet ketsegbe vonni, hogy ez az EUR rally tenyleg egy B hullam vege, de a hosszutavu chartbol igy nezheto. Persze egy kicsit fole szurt, de meg nem tort ki a 20 eves trendvonal fole. Innen jo esellyel le is fordulhat. Nem allitom hogy nincsenek ketsegeim, de szerintem leginkabb igy kell nezni a Dollar helyzetet. . http://keptarhely.eu/view.php?file=20200811v00scqk24.jpeg . 4)Az Arany rovidtav hullamszerkezete is gyanus. Lehet, hogy megvan egy szignifikans top? Minden esetre annyi latszik, hogy keszen van egy 5 hullamos eses, es a korrekcioja. Ha az eses begyorsulna innen, akkor ALT1 ervenyes. . http://keptarhely.eu/view.php?file=20200811v00snp8xl.jpeg . Az ezust rallyja viszont meg nem biztos, hogy keszen van. Megy egy felszuras lehetseges. . http://keptarhely.eu/view.php?file=20200811v00sht9mo.jpeg . folyt kov. Olaj, Gaz, Rez
"legszennyezesert leginkabb a szallo por felelos (kb.70%)," -- Pontosan. Ezeket a gumik morzsolodasa (legtöbb) , fék kopás, es persze a felvert por okozza. Ezért ha tiltunk, ugyanúgy kell minden autót, beleertve az elektromosat is. Más szóval, elektromos autóra csere alig javítana bármit is a levegő minőségén. Kb bármi mást csinálunk, jobban járunk. (fűtés, gyárak, szigetelés, erőművek, stb)
Ha jol latom vissza fogjak fogni a termelesuket, es opciokkal fedeznek le a szamukra kedvezo arsavot. Ahogy olvasgattam a prezijuket nekem a menekules szo jutott eszembe, ha ezen a 38-42 s savban penzt termelnenek, nem fognak vissza a termelest. Vagy a capexer szedtek le es nem furnak kutakat, vagy egyenesen leallitottak, de csak atfutottam. Mindenesetre szerintem eleg gaz.
Ahogy azt korábban saccoltam, az OXY összesen 6,6 milliárd USD értékvesztést könyvelt el a második negyedévben. 6-9 mrd USD-re tippeltem. Teljesen mindegy, már akkor is olcsó a részvény, a 2021-es finanszírozás már megoldódott, azonban a kilátások kérdésesek. A gáz ára akár tovább is emelkedhetne.
dehogy tértél el, ha a "zéró karbon" és a újrahasznosítás alapú "körkörös gazdaság" őrültség megvalósul az brutális világgazdasági következményekkel fog járni... elképesztő perspektívákat nyit meg pl. tucatjával fognak csődbe menni az ún. "fejlődő világban" az államok...
a fő problémát sohasem az NOx okozta:) ajánlom a "Filhy cities" sorozatot:) https://www.dailymotion.com/video/xydz4g https://www.dailymotion.com/video/xiu79c https://www.dailymotion.com/video/xydr3u a mostani "zőcséég" program számomra csak két dologról szól: 1. fogyasztáscsökkentés (azaz ügyesen tálalt megszorító program) 2. inflációmenedzsment (ez igencsak passzol az utóbbi évek elvadult pénznyomtatásához) apropó "fenntarthatóság" felettébb komikus, hogy olyanok szónokolnak végtelenítve erről, akik még egy szufficites költségvetést sem tudnak összeállítani... ezért vagyok én felettébb szkeptikus a "zőcség" program kapcsán...) ami most már teljesen nyíltan a GYALOGLÁST és a BICIKLIZÉST propagálja Gear change: a bold vision for cycling and walking természetesen csak a pórnép egészségéért:)))
Ezzel csupan mar csak a problema, hogy a nitrogen oxidok okozzak a fo problemat. Leginkabb a nitrogen dioxid, ami a dizel uzemu autok gazolaj elegetesebol keletkezik. 2018-as adatok alapjan a budapesti legszennyezodes 17-18%-a nitrogen dioxidbol szarmazik. A masodik leginkabb szennyezo tetel pedig az ozon, ami ugyancsak a NO2-bol alakul ki a napsugarzas hatasata. A legszennyezesert leginkabb a szallo por felelos (kb.70%), ezzel kezdeni max annyit tudunk, hogy nem faval futunk hanem napelemmel eloallitott arammal / hoszivattyuval. . A jarmuvek ugyan korszerubbek mint anno, viszont darabszamuk ezt ellensulyozza. Hogy egy EV draga az teny. Pont annyira es azert, mint annak idejen egy Nokia 1610-es 1996-ban. Abba mar inkabb bele sem megyek, hogy mennyi Q4/5/6/7 // X3/4:5/6/... autot latni a magyar utakon. Azok nem dragak? Egy “szunyog” meretu Q3 indulo ara ma 10,4m ft. Teljesen barati. Abbol pont meg lehet kapni egy nem szarabb Leaf-et, Ioniq-ot vagy Konat. Full elektromosat! Tudom, a nemet precizitas, meg a kevesbe kopogos muanyag a karpiton, stb. csak ezzel ne jojjon senki. Mert Sajnos itt van a legnagyobb baj a fejekben. Na de mindegy, eltertem a targytol..
ami pedig az egyéb légszennyező anyagokat illeti, a felmenőim java része az egész életét Budapest belső városrészeiben élte le, pl. a Ferencvárosban átlagban több mint 80 évet... a nagyanyám néhány nap híján 90 évet élt, pedig az ő gyermek és fiatalkorában még jórészt szénfűtéssel ment minden olyan "londoni típusú" szmog volt telente akkoriban Budapesten, hogy azt már elképzelni is nehéz... a jelek szerint nem nagyon ártott nekik azaz a személyautó forgalomban nem a légszennyezés az igazán problematikus, hanem a helyigény a gyalogosok kiszorítása a közterületekről erre pedig az elektromos autó is max csak úgy ad (átmenetileg) választ, hogy mivel fenemód drága nehezen fog elterjedni...
Sokat kipróbáltam. Ha vannak azok az instrumentumok, amik érdekelnel, akkor szvsz. Random jó megoldás. Van TBSZ és magyar, ami adózási szempontból jelentős egyszerűsítés. Emellett többen ajánlották az Interactive Brokers-t, amit most is aktívan használok. Messze a legjobb minden szempontból, hátránya, hogy nincs TBSZ és adószámítás és bevallás neccesebb.
Kb. 1 hónapja beszéltünk Ormat-ról itt a topikban. Túl magas volt még az árfolyam, viszont azóta 13% körüli esés bontakozott ki és majdnem a márciusi / áprilisi árfolyamon vagyunk. A jelentés múlt héten érkezett, a várakozásoknál jobb számokkal. TA szerint 57-en erős támasz képződött. Nagyon konzervatív célár fél-1 éves időtávon a júniusi 72 usd, de afölött nem igazán található ellenállás a márciusi 86-os csúcsig. Valaki nézegeti már? Mit gondoltok? . https://www.tradingview.com/x/O474sdwX/
Szia Yooiio!Bocsi, hogy ilyen későn reagálok, de a hétvégémet teljesen lefoglalta a kisfiam, hullaság van... Hogy mi miatt várom a kitörést? SP-ben nagyon alulértékelt a szektor, Tem Lee pénteken CNBC-n és egyéb fórumokon is monsterous rallít vár azokban a szektorokban, amiket a Covid legjobban súlytott, kiemelve az Industryt. Nagyon sok call opció van RIG-re aug 20-a környékére 5 USD áron + Hedge Fundok is jócskán vásároltak és tartják durván nagy pozijaikat RIG-ben, erről investingen volt cikk.... A másik, hogy az airlineok megindultak múlt héten, TRUMP kinyitotta a határokat... Pénteken a Nasdaq indikátor bejelzett RIG-ben, hogy kitörés várható, 3,17-es célárat feltételezve.... Az összes olajos beszűkült és 20-a körül térünk rá az októberi határidős WTI-re, ami nyilván nem ezen a szinten lesz...OXY Warrantok is aug 1-től válthatóak be, 22 USD-s célárral, ha azt elérni az árfolyam... szerintem hamarosan el fogja...Egy erős rallyt várok, WTI 26-ig, aztán elindul szerintem egy hosszabb korrekció 35 körülre, ami a második hullámmal is összeköthető, okt, nov szerintem megyünk majd lefelé....De 2021-re JPMORGAN szerint is 100 felett leszünk, valamint Nagubi Sawiris egyiptomi milliárdos is ilyen szinteket vár 2021 h1re....De ez csak az én szubjektív véleményem, várakozásom.... optimista vagyok és már 4 hónapja türelmes...HAJRÁ :)Rray
csak p/e alapon a GLW szerintem most nagyon drága: https://www.macrotrends.net/stocks/charts/GLW/corning/pe-ratio - persze ettől még az árfolyam duplázhat egy jó hírre, de én ilyen magas áron nem vennék belőle. ráadásul én ezzel is úgy vagyok, mint a maszkos cégekkel, hogy covid nem lesz minden évben, szóval ez nem egy hosszú távon szükséges termék (ilyen nagy mértékben biztosan nem). az is lehet, hogy már rég beárazta a piac az elmúlt 3 hónapban a felmerülő igényt.
Injekciós tű gyártók mellett (cah, bdx) én a vakcina tárolására használható speciális fiola gyártó cégeket is ajánlom, vételre. Ha meglesznek az engedélyezett vakcinák, akkor lesz nekik is megrendelésük dögivel. Bár sztem már most is maximális kapacitással előre gyártják ezeket. Az egyik legjobb ilyen fiola gyártó cég a Corning (clw)
Nettó butaság ez a cikk. Remélem nem gondoltad komolyan. Ezen az alapon Budapesten holnaptól ne a WC-be szarjon mindenki, hanem az utcára. Elvégre büdös-büdös (csatornában majd a szennyvíztelepen büdös, vagy az utcán büdös, az mindegy)?! A kérdés, HOL "szennyez". Senki nem állítja hogy az EV környezetbarát. Lithium, kobalt meg kiskutyafüle, ezek mint csúnya dolgok, amik különböző kémiai folyamatokon mennek keresztül, és szummában ugyanúgy szennyezi a környezetet. De hol szennyezzünk akkor inkább kérdezem én? Nem Bp-en élek, de felőlem mehet az ország füstje csak az Andrássy-ra. Vezessük oda egy csövön mindet. Vagy tegyük a lithium akkut 10-12 év használat után egy arra alkalmas biztonságos hulladéklerakóba?! Vagy esetleg használjuk fel újra pl. szünetmentes tápegységnek. Btw: valószínűleg nem ültél még EV-ben, mert 10 emberből 9 tartós használat után sírva fakad ha újra belső égésűbe kell visszaülnie.
Jogos amit írsz, a 2020/21es télröl hasonlóan gondolkodom, és feb-ra várom a mélypontot + akkor ér véget a hitel moratórium itthon, ami komoly teher lesz a billegö cégeknek. Télen se mezögazd, se építöipar (incl útépítés), kevesebb személyautózás söt kevesebb autóvásárlás (jan+feb). Érdekes idöszak lesz, megfüszerezve vakcina fejlesztéssel és mellékhatásokkal... Az én filozófiám: csak ne feletjsünk el elég popcornt venni a mozihoz! :)
Pont ugyanezt akartam írni, olvastam is egy jó cikket a témában: https://www.wired.com/story/covid-19-vaccines-with-minor-side-effects-could-still-be-pretty-bad/ Az optimistákkal szemben akik már esetleg ebben az évben hatékony vakcinát és ehhez kapcsolódóan gyors gazdasági fellendülést várnak, én inkább a szkeptikusak táborát erősítem, amit a cikk boncolgat csak az egyik a megannyi probléma közül a vakcinák kapcsán. Az olajosok felfutása kapcsán amit itt sokan várnak TA alapján, rendszeresen olvasom a topikot és tudom itt a legtöbben chartok és hullámelmélet alapján elemeznek (amiért egyébként köszönet, nagyon hasznosak és le a kalappal), én ehhez nem annyira értek, inkább funda alapján tekintek a dolgokra. Na most még a jelenlegi helyzetben, amikor nagyon sokan a saját autójukban utazgatnak közelebbi helyekre nyaralni és alapvetően a bezártság után nagyobb mozgásban vannak az emberek (ami óriási + a keresletnek), sincs még az üzemanyagkereslet a korábbi szinteken, kb 85-95%os, az áruszállítás pl. még mindig nem az igazi, de a Home-officezás is ránk ragadt egy bizonyos szintig (most repüléstől és hajózástól eltekintve). Ősszel a mezőgazdasági szezon beindultával megnő a kereslet, de repülés és hajózás ugyanúgy szenvedni fog, plusz az én verziómban ahogy visszatér a hideg, szerintem óriási bezárkózásra lehet számítani, mind szabadidő és munkajellegű utazások kapcsán, kb olyan lesz mint az idei Q2, az embereknek egyszerúen nem lesz rá oka, hogy autóba üljenek, továbbá a gazdasági szenvedést az áruszállítás is tovább fogja nyögni. Hacsak nem lesz egy komolyabb kínálati sokk vagy OPEC vágás, én egy fillért nem mernék most az olajba rakni, max. nagyon rövid távra, de szerintem a következő fél év még nagyon rosszul fest funda alapján.
"befejezni a QE ZIRP/NIRP izébizét" --> mondjuk ezzel egyet tudok érteni. Többek között ha valami árt a zöldülésnek, hát ez a QE/ZIRP izébizé biztosan. Amíg fújódik a lufi azért, mert olyan beruházások valósulnak meg, amelyek enélkül nem lennének életképesek, nem beszélve a fogyasztók pazarlásba hajszolásáról. Miután a lufi összezuhan meg azért, mert akkor meg nem lesz berzuházás a "zöldségbe". De ugyebár ez senkit sem érdekel ebben a világban, elég kilövünk az űrbe egy Teslát, meg rárakunk egy zöld logót és a nép benyal mindent.
ennél szerintem sokkal fontosabb az, hogy lockdown és a klímaharc kurzus példátlan méretű fogyasztás csökkentést + digitalizálást involvál ami felettébb érdekes viszonyban van a mögöttes pénznyomtatással
én Trump mellett is eltudom képzelni azt a "réstöltést" az "öröm, boldogság" rally-k pedig szép lassan már senkit sem érdekelnek hisz egyértelmű, hogy semmi sincs mögöttük a pénznyomtatáson kívül
Financial Forecasts
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.