Ha jol latom vissza fogjak fogni a termelesuket, es opciokkal fedeznek le a szamukra kedvezo arsavot. Ahogy olvasgattam a prezijuket nekem a menekules szo jutott eszembe, ha ezen a 38-42 s savban penzt termelnenek, nem fognak vissza a termelest. Vagy a capexer szedtek le es nem furnak kutakat, vagy egyenesen leallitottak, de csak atfutottam. Mindenesetre szerintem eleg gaz.
Ahogy azt korábban saccoltam, az OXY összesen 6,6 milliárd USD értékvesztést könyvelt el a második negyedévben. 6-9 mrd USD-re tippeltem. Teljesen mindegy, már akkor is olcsó a részvény, a 2021-es finanszírozás már megoldódott, azonban a kilátások kérdésesek. A gáz ára akár tovább is emelkedhetne.
dehogy tértél el, ha a "zéró karbon" és a újrahasznosítás alapú "körkörös gazdaság" őrültség megvalósul az brutális világgazdasági következményekkel fog járni... elképesztő perspektívákat nyit meg pl. tucatjával fognak csődbe menni az ún. "fejlődő világban" az államok...
a fő problémát sohasem az NOx okozta:) ajánlom a "Filhy cities" sorozatot:) https://www.dailymotion.com/video/xydz4g https://www.dailymotion.com/video/xiu79c https://www.dailymotion.com/video/xydr3u a mostani "zőcséég" program számomra csak két dologról szól: 1. fogyasztáscsökkentés (azaz ügyesen tálalt megszorító program) 2. inflációmenedzsment (ez igencsak passzol az utóbbi évek elvadult pénznyomtatásához) apropó "fenntarthatóság" felettébb komikus, hogy olyanok szónokolnak végtelenítve erről, akik még egy szufficites költségvetést sem tudnak összeállítani... ezért vagyok én felettébb szkeptikus a "zőcség" program kapcsán...) ami most már teljesen nyíltan a GYALOGLÁST és a BICIKLIZÉST propagálja Gear change: a bold vision for cycling and walking természetesen csak a pórnép egészségéért:)))
Ezzel csupan mar csak a problema, hogy a nitrogen oxidok okozzak a fo problemat. Leginkabb a nitrogen dioxid, ami a dizel uzemu autok gazolaj elegetesebol keletkezik. 2018-as adatok alapjan a budapesti legszennyezodes 17-18%-a nitrogen dioxidbol szarmazik. A masodik leginkabb szennyezo tetel pedig az ozon, ami ugyancsak a NO2-bol alakul ki a napsugarzas hatasata. A legszennyezesert leginkabb a szallo por felelos (kb.70%), ezzel kezdeni max annyit tudunk, hogy nem faval futunk hanem napelemmel eloallitott arammal / hoszivattyuval. . A jarmuvek ugyan korszerubbek mint anno, viszont darabszamuk ezt ellensulyozza. Hogy egy EV draga az teny. Pont annyira es azert, mint annak idejen egy Nokia 1610-es 1996-ban. Abba mar inkabb bele sem megyek, hogy mennyi Q4/5/6/7 // X3/4:5/6/... autot latni a magyar utakon. Azok nem dragak? Egy “szunyog” meretu Q3 indulo ara ma 10,4m ft. Teljesen barati. Abbol pont meg lehet kapni egy nem szarabb Leaf-et, Ioniq-ot vagy Konat. Full elektromosat! Tudom, a nemet precizitas, meg a kevesbe kopogos muanyag a karpiton, stb. csak ezzel ne jojjon senki. Mert Sajnos itt van a legnagyobb baj a fejekben. Na de mindegy, eltertem a targytol..
ami pedig az egyéb légszennyező anyagokat illeti, a felmenőim java része az egész életét Budapest belső városrészeiben élte le, pl. a Ferencvárosban átlagban több mint 80 évet... a nagyanyám néhány nap híján 90 évet élt, pedig az ő gyermek és fiatalkorában még jórészt szénfűtéssel ment minden olyan "londoni típusú" szmog volt telente akkoriban Budapesten, hogy azt már elképzelni is nehéz... a jelek szerint nem nagyon ártott nekik azaz a személyautó forgalomban nem a légszennyezés az igazán problematikus, hanem a helyigény a gyalogosok kiszorítása a közterületekről erre pedig az elektromos autó is max csak úgy ad (átmenetileg) választ, hogy mivel fenemód drága nehezen fog elterjedni...
Sokat kipróbáltam. Ha vannak azok az instrumentumok, amik érdekelnel, akkor szvsz. Random jó megoldás. Van TBSZ és magyar, ami adózási szempontból jelentős egyszerűsítés. Emellett többen ajánlották az Interactive Brokers-t, amit most is aktívan használok. Messze a legjobb minden szempontból, hátránya, hogy nincs TBSZ és adószámítás és bevallás neccesebb.
Financial Forecasts
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.