Igen, folyamatosan ez ment, holott a Wallis nem csupán autokereskedő cég, hanem elég széles spektrumu vállalat. Értsd autókölcsönzés, bérlés, javítás, sőt egyre inkább turisztikai dimenzió is van. Ráadásul ezen belül is meg régiónként is más a kereskedelmi politikai - luxustól a nepautóig.
Ja, de korábban olyan vélemények voltak, hogy 2022 Q1 még jó lesz, de majd Q2, meg főleg Q3 tragédia lesz. És az autóipar tényleg nem néz ki fényesen. De ennek egyenlőre nyoma sincs, így most bizakodóbb lettem.
Korábban én is megfeleztem 120 körül vett Autowallis-omat, mert igencsak lefelé indult és magam sem tudtam megitélni, hogy birkózik meg a negatív gazdasági környezettel. De egyre inkább úgy tűnik hogy meglepően jól.
Korábban én is megfeleztem 120 körül vett Autowallis-omat, mert igencsak lefelé indult és magam sem tudtam megitélni, hogy birkózik meg a negatív gazdasági környezettel. De egyre inkább úgy tűnik hogy meglepően jól.
Szerintem az AutoWallist nem lehet elintézni a beszakadó autópiaccal, van itt egy masszív növekedési történet is. Az illikvid is relatív. Én szeretem a kisrészvényeket, nagyobbat tudnak menni, mint a nagyok. Persze esni is. De ha az ember nem nyúl nagyon mellé, a hosszú távú trend azért mégiscsak az emelkedés, és arányaiban nagyobbat tud nőni egy kisebb cég, mint egy blue chip.
Concorde? Mit művelt a Tcom közgyűlés előtt? Én elhiszem, hogy annyira nagyképűek, hogy úgy gondolják rajtuk csüng minden kisbüfi. De a Tcom- nál megmutatták, hogy csak ki akartak szállni, kellet a vevő. Ne most a Concorde a beszakadó autópiac miatt menekülni az illikvid Wallisból. Mert ugye nem az eladói oldalról tömi a sok kisbüfit....
Q2 is nagyon jó volt, vettem egy picit 90 körül, de meg sem rezdült az árfolyam. Q3 is, most is hozzávettem, de leginkább amiatt mert úgy tűnik most jobban előtérbe került, hogy jéé itt van ez az Autowallis, milyen jó kis cég.
Alapvetően igazad van, de a tőzsdén egyszerűen nem elég a jó cég. Az is kell, hogy ezt észrevegyék. És meglepően sokáig, akár évekig is el tud tartani mire rákattannak és úgymond divatba jön a cég. Főleg ha kicsi. És ebben segítenek az ilyen célárak meg a TA. Vagyis akkor szállsz be ha jó a cég és a környezet és azt látod, hogy az árfolyam is mozgolódik. Ahogy látom szinte minden fórumban, sokan már pár hét után kiborulnak, hogy miért nem megy az árfolyam hiszen milyen jó a cég. És ekkor szokott jönni a biztos valakik vissztartják az árfolyamot dolog.
Az is megérne egy misét, hogy miközben a csapból is az folyik, hogy ebből a trutyiból nagyon nehéz lesz kimászni, mert már nem lehet tovább pumpálni pénzzel a világgazdaságot, sőt, pont recesszióban kell leépíteni az eddigieket, a Concorde és társai sorra emelik a célárakat, nem kicsit. Elgondolkodtató, nem? Talán mert a megrendelő fizet? Én annak idején, amikor még éltek az utolsó dinoszauruszok, azért vettem Pannit, mert brutál felértékelődési potenciált láttam benne, nem azért, mert magas volt a célára. Most is azért tartok AutoWallist és mást is. Sőt, nem is emlékszem, hogy mikor láttam részvényt a célára fölött. Szerintem a célárak szart sem érnek.
Ennyi erővel minden cèláremelés után bele lehetne venni, pedig mondjuk egy Kalliwodát senki sem vesz komolyan, és sok ilyen van.
Törölt felhasználó2022. 12. 02. 17:03
#26784
Eddig is brutálisan alulértékelt volt, nem tudom, milyen befektető az, aki egy célár emelés folytán kezd el ezerrel vásárolni, nem pedig megfontolt stratégiai döntés után.
Most ez viccesen hat de én 220 felett adtam anno.... valami őrült speka rally volt, csak kapkodtam a fejem el is adtam ilyedtemben. :-) Az én koromban már a lassab tempó egészségesebb. :-)
Nézőpont kérdése.... aki 117-en jegyezte annak legalább a 140 forintos árfolyam lenne elfogadható szerintem... amúgy jól hangzik a 100%-os felértékelődési potenciál :-)
Ez is olyan alulértékelt, hogy saját részvényt kellene venni. Ha van akvizíciós cépont ,akkor arra lehet használni, ha nincs, akkor meg a mostani tulajoknak jut nagyobb eredmény egy részvényre vetítve.
10Ft bátor lenne, de mindemellett helyes lépés is. A baj az, hogy 2023 Q1-Q2 minden józan hang szerint is szar lesz, nem csak ebben a szektorban. Valódi növekedés 2024-ben várható.
Teljesen egyetértek. Ha végre elkezdik menedzselni a részvényt ( roadshow, osztalék stb) akkor ez a funda már bőven elegendő, akár egy duplázásra is. Ami még szóba jöhet előbb- utóbb, persze, ha a piaci helyzet normalizálodik : egy ekkora közép- európai autó szolgáltató akár felvásárlási célpont is lehet tőkeerős és regionális befolyást kereső nyugati/ ázsiai cégek számára.
szerintem az AW jól költi el a befektetők pénzét: a RENAULT és a DACIA több mint 10 000 autót értékesít Magyarországon évente ha egy autó értékesítésnél 5M Ft-tal számolunk, akkor az egy évben 50 Mrd Ft bevételt jelent ez azt jelenti hogy 4%-os (konzervatív, 2021-es arányszám) EBITDA-val számolva, évente 2 Mrd Ft plusz EBITDA-t jelent, aminek a fele az AW-ben landol (ez ügye 1 Mrd Ft / év) ha konzervatívan számolunk ez akkor is 4Mrd Ft cégérték növekmény. csak emiatt az akvizíció miatt ugyanilyen módon érdemes kiszámolni a SSANGYONG külföldi terjeszkedés hatását is - ott 2023-ban akár 5-8 000 darab gépjármű értékesítés is meglehet (az AW a terveiben 5számjegyű darabszámmal kalkulál) - lehet számolni (persze ezek nagyobb értékű autók) és persze vannak más tranzakciók is, ugyanilyen módon érdemes kiszámolni minden új tevékenység hatását (pl NELSON, kb 2 Mrd Ft EBITDA / év) szóval SZVSZ durván fel
Hiába jó a cég, ha az a részvényárfolyamon nem látszik és osztalékhozam sincs... Opusban is ezzel hitegették a jónépet, növekszik a cég, hatalmas a bevétel, akvizíció orrvérzésig, osztalék meg csak lölőnek jár, az árfolyam a föld alatt. Unom már itt is az állandó hitegetést, hogy majd mennyire jó lesz és mekkora növekedés vár a cégre, amikor ebből semmi nem látszik az árfolyamon, az eredményből meg nem részesülhetek, mert lenyúlják mindenféle növekedési stratégiára hivatkozva... A lényeg, hogy a kisbefektető fogja be, hogy ormossy úrék tovább hordhassák haza a lóvét. Baromi kár volt ide (is) beszállni :((
És azt miért nem jelenti be kedves ormossy úr, hogy a rendkívüli eredmény miatt szerény, ámde nem sértő osztalékot is fizetnek (5-10 Ft/rv), mindjárt nem lenne alulteljesítő a buxhoz képest...
Ha az amerikai AutoNation- hoz nézzük akkor mindenképpen alulértékelt, ott 6,5 körül van most az EPS, a Wallisnál pedig 5 körül. Ha az EBIDTA- t nézzük, akkor még jobban.
EBITDA: 12,7 Mrd az első 9 hónapban Tőzsdei kapitalizáció: 40 Mrd mennyit érhet ma ez a cég?
Törölt felhasználó2022. 11. 30. 07:49
#26734
Újabb csúcsokat döntött az AutoWallis Csoport árbevétele és nyeresége az
első három negyedévben. Az árbevétel és a nyereség már a harmadik
negyedév végén jelentősen meghaladta a tavalyi egész éves számokat. A
társaság árbevétele közel 50 százalékkal bővült, míg nettó nyeresége
közel négyszeresére ugrott kilenc hónap alatt. Az egy részvényre jutó
nyereség 17,3 forint, ami közel a duplája a tavaly egész évi mértéknek. https://bet.hu/site/newkib/hu/2022.11./Tovabb_duborog_az_AutoWallis_Duplazodo_eredmeny_szarnyalo_arbevetel_az_elso_kilenc_honapban_128812390
lassan :-) de ameddig ezek 91ft-on vasarolgatjak vissza az akvizicioknal atadott reszvenyeket addig itt nagyobb emelkedes nem lesz.Siman 150ft felett kellene itt kereskedni.
Stratégiai és eredménytermelő képességi szempontból kulcsakvizíciót hajt végre az AutoWallis Csoport, miután megállapodott a Nelson Csoport flottakezelési üzletágának felvásárlásáról. A lépés a piacépítés mellett azért is fontos, mert komoly nyereségtermelő tevékenység kerül a magyar tőzsde autós cégéhez. Az akvizíció újabb lépés a mobilitási szolgáltatások bővítésének irányába, és a jó fedezettartalmú szolgáltatáson túl fontos szinergiákkal is jár a csoport számára.
A probléma azokkal van akik a 300 darabjukat eladják 2 ft-al ár alatt,hacsak nem sumákolás van a dologban.Úgy látom valaki nagyon nyomja lefelé az árfolyamot.
Amennyiben nem létkérdés,hogy pénzhez juss,akkor várni kell.Türelem,sok türelem kell és eljön a pillanat,amikor majd megérte várni.Máshol sem látni jobb lehetőségeket.
ennek fényében akkor felhalmoz és tart? csakhogy ha mondjuk 90-en vesszük mint az őrült akkor 3 múlva 150 körül vagyunk nullán ha marad ez az inflás pálya... van 20k belőle nem egy nagy pakk 99-es átlagárral és nem tudom mi tévő legyek.
Nem hinném, hogy fog...... és nem azért mert rossz a cég, vagy csődveszély állna fent, hanem egyszerűen elszállt az alapkamat, az infláció.......most valszeg benne van egy éves 18-20% körüli elvárt hozam az AW-tól. (Viszonylag kicsi, magyar piacon van, nem nagyon likvid, jelentős az eladósodottsága stb.) Rövid távon emelkedést nem várok. Ha sikerülne eljutni a kamatemelési ciklikus valós végére (ami nem egyelő azzal h Matolcsy bejelenti!) majd akkor. De ha addig hozza ezt a formáját utána eléggé szép emelkedésnek nézhetünk majd elébe.
Palotainak igaza van ,hamarosan visszamegy a 87-89-re. Viszont ezt,hogy a tőzsde a jövőt árazza,ez egy marhaság. az árfolyam a mentális hangulattól függ és a megmondó emberek elképzeléseitől!!
AutoWallis Nyrt+topic