10Ft bátor lenne, de mindemellett helyes lépés is. A baj az, hogy 2023 Q1-Q2 minden józan hang szerint is szar lesz, nem csak ebben a szektorban. Valódi növekedés 2024-ben várható.
Teljesen egyetértek. Ha végre elkezdik menedzselni a részvényt ( roadshow, osztalék stb) akkor ez a funda már bőven elegendő, akár egy duplázásra is. Ami még szóba jöhet előbb- utóbb, persze, ha a piaci helyzet normalizálodik : egy ekkora közép- európai autó szolgáltató akár felvásárlási célpont is lehet tőkeerős és regionális befolyást kereső nyugati/ ázsiai cégek számára.
szerintem az AW jól költi el a befektetők pénzét: a RENAULT és a DACIA több mint 10 000 autót értékesít Magyarországon évente ha egy autó értékesítésnél 5M Ft-tal számolunk, akkor az egy évben 50 Mrd Ft bevételt jelent ez azt jelenti hogy 4%-os (konzervatív, 2021-es arányszám) EBITDA-val számolva, évente 2 Mrd Ft plusz EBITDA-t jelent, aminek a fele az AW-ben landol (ez ügye 1 Mrd Ft / év) ha konzervatívan számolunk ez akkor is 4Mrd Ft cégérték növekmény. csak emiatt az akvizíció miatt ugyanilyen módon érdemes kiszámolni a SSANGYONG külföldi terjeszkedés hatását is - ott 2023-ban akár 5-8 000 darab gépjármű értékesítés is meglehet (az AW a terveiben 5számjegyű darabszámmal kalkulál) - lehet számolni (persze ezek nagyobb értékű autók) és persze vannak más tranzakciók is, ugyanilyen módon érdemes kiszámolni minden új tevékenység hatását (pl NELSON, kb 2 Mrd Ft EBITDA / év) szóval SZVSZ durván fel
Hiába jó a cég, ha az a részvényárfolyamon nem látszik és osztalékhozam sincs... Opusban is ezzel hitegették a jónépet, növekszik a cég, hatalmas a bevétel, akvizíció orrvérzésig, osztalék meg csak lölőnek jár, az árfolyam a föld alatt. Unom már itt is az állandó hitegetést, hogy majd mennyire jó lesz és mekkora növekedés vár a cégre, amikor ebből semmi nem látszik az árfolyamon, az eredményből meg nem részesülhetek, mert lenyúlják mindenféle növekedési stratégiára hivatkozva... A lényeg, hogy a kisbefektető fogja be, hogy ormossy úrék tovább hordhassák haza a lóvét. Baromi kár volt ide (is) beszállni :((
És azt miért nem jelenti be kedves ormossy úr, hogy a rendkívüli eredmény miatt szerény, ámde nem sértő osztalékot is fizetnek (5-10 Ft/rv), mindjárt nem lenne alulteljesítő a buxhoz képest...
AutoWallis Nyrt+topic