A fiatalokra lehet sok mindenben alapozni,mert szeretnek mindent mobilon keresztül intézni,de nagy értékü .sok milliós vásárlást nem,mert nem az ő zsebükben van a pénz,hanem az idősebb korosztályéban.Lehet nekik tabletet,telefont,cipőt,ruhát meg savanyú cukorkát árulni,de ha egy autó kereskedő rájuk alapozna lehet,hogy 500 db autót sem adna el egy évben.
A cég mérete egyre növekszik,akvizíciók sorban jönnek,az eps meg egyre csökken! Ennek így semmi értelme! Mindig csak az értékesítési rekordokról áradoznak:Engem viszont az érdekel,hogy mennyi az egy részvényre jutó nyereség. Egyre kevesebb!Most pedig benne vagyunk a Q4-ben,ami nem szokott túl erős lenni! Ábrándozni továbbra is lehet,de a számok nem hazudnak. Gyenge lesz a következő jelentés is,sőt azt hiszem a következő év is!
Mindíg az árbevétellel foglalkozik szinte mindenki. Hiába növekszik az árbevétel,ha a nyereség nem nő. Az idei nyereség talán a fele lesz a tavalyinak. Így aztán nincs mitől emelkednie a papírnak.Talán jövőre a Q2 után.
Tartok tőle,hogy nem sok öröm lesz benne!2025 augusztus és 2026 február,na akkor lehet komoly változás,addig jó,ha megtartja ezt a 150 körüli szintet. A 2024-es nettó eredmény pocsék lesz az előző évihez képest!
Éves szinten elfogadható az értékesítések száma,de azt is látni kell,hogy a Q3-ban sikerült eladni a legkevesebb járművet! A Q4 pedig nem szokott rekordokat döntögetni. Ebben az eredményben benne a cseh akvizíció,nélküle mi lenne?Vagyis a cseh akvival együtt sikerült hozni ezt az eredményt.Ebből az következik,hogy az értékesítések száma csökkenő trendet mutat és csak az új akvinak köszönhető az eredmény.A bérleti események száma 300%-al több,ennek ellenére a bérleti napok száma csak néhány % emelkedést hozott. A jövőben is nagy szükség lesz akvizíciókra,hogy sikerüljön előre lépni.Kiváncsi vagyok,hogy ezek a számok mit jelentenek árbevétel és nyereség alapon?
Az a probléma,hogy a gyártókat összekeverik a kereskedőkkel! Európában 1,4%-al nőt az eladások száma az 1-8 hónapban. Az,hogy a gyártóknak Kínában jelentősen csökkentek az eladásaik ez mennyibe érinti a magyar kereskedőket? Sajnos a tőzsdézők zöme nem tudja,hogy mit csinál. Szerencsejátéknak nézik a tőzsdét. Pánikoló emberek tömege.Saját magukat kergetik veszteségbe! Van itt egy hozzászólás ma,amely tökéletesen értékeli a helyzetet. Amíg nem adod el a papírt,addig nincs nyereség és nincs veszteség sem,addig befektetés van.Ami pedig az elektromos autózást illeti: Még nincs itt az ideje,majd amikor kiépül hozzá a megfelelő infrastruktúra. Amíg 17 millióért akarnak aksit cserélni egy 6 milliós autóban /Baumgartner/ addig miről beszélünk?
Ezen a befektetői napon sem hangzott el semmi új.Kivéve azt,hogy az osztalék fizetés lehetőségét egy évvel eltolták.itt is csak a jövőről beszéltek,ami vagy úgy lesz,vagy nem!Engem jobban érdekelne,hogy a "Farizon" értékesítése megkezdődött,vagy sem,de erről semmit nem hallani!!!Ez pedig talán jelen pillanatban a legfontosabb kérdés!!Van rá komoly igény a lengyel piacon vagy sem?Haszongépjárművekről van szó,döntően befolyásolhatja az árbevételt és a nyereséget!
Egy papír mindíg annyit ér amennyiért el lehet adni! Amennyiben ez a papír most érne 230 ft-ot,vinnék is ész nélkül! Majd amikor 400 milliárd árbevételhez társul 20 milliárd eredmény akkor lesz rendben ez a papír.Hogy lesz-e ilyen? Ki tudja. A mostani nyereségtermelő képessége nagyon gyenge,már 9 hónapja! Nagyban köszönhető ez a "vigo és elődje" pazar teljesítményének. Ez a Wallis vezetés legnagyobb tévedése. Sürgősen meg kellene szabadulni tőle!Tudomásul kell venni,hogy ami máshol működik,az nem feltétlenül fog működni nálunk. Más ország,más mentalitás.Aztán ezek a kínai projektek sem hoznak még egy ideig sok hasznot.Talán a balkánon lehet belőle hasznot csinálni!Át kell értékelni a WALLIS LEHETŐSÉGEIT!
Magam részéről a témát lezártnak tekintem .AZ a szép a világban,hogy különböző nézetek vannak. Van aki elfogad dolgokat,más pedig nem. Igaz ez a közgazdaságtanra,a piac gazdaságra, a vallásra és minden másra. Sok sikert és minél nagyobb nyereséget kívánok neked a Wallissal
T "palotai4"!Azt hiszem ,amit írtam világos! Az idei év már nulla. Legkorábban jövő nyárra várható egy tisztességes emelkedés,de csak akkor,ha nagyon jól sikerül az első fél év!!! Erre látok némi esélyt,mert az idei fél év egy nagy nulla.Nincs nyereség,ráadásul a 23-as Q4 veszteséges volt. Ilyen 1-2%-os nyereséggel nincs jövő 6ft, tavaly ilyenkor 16 ft volt. Azóta a nyereség csak vissza felé megy. Nem jók a legutóbbi akvik sem,kivétel a cseh projekt.A "vigo" lehetetlen küldetés,a kinai projektek a jelen helyzetben nem sok hasznot hoznak.Az álltalam marhaságnak titulált dologról nem akarok túl sokat beszélni. Én a vevő,a fogyasztó szemszögéből nézem a dolgot. Miért jó nekem,hogy ki akarják iktatni a benzines járműveket? Meddig tart egy elektromos jármű feltöltése,mennyi töltő állomás van az országban? Aki lakótelepen lakik hogy tölti fel otthon a kocsit,majd hosszabbítók tucatjai lógnak ki az ablakokon? Büntető vám:Csak növeli az inflációt és miért jó nekem,hogy 20-30%-al drágábban veszem az autót? Nekem az az érdekem,hogy jó minőséget kapjak minél olcsóbban! Az ,hogy Kína támogatja a gyártóit? Az ő dolga! Európában is megtehetnék,de nem cél,mert akkor kevesebb az állam bevétele. Vagyis az államnak nem célja,hogy az állampolgára jól járjon.A büntető vámmal csak azt érik el,hogy a gyártók továbbra is magas költséggel működnek! Piac gazdaság?Folyamatos infláció,a mértéke változó. Emelik a béreket szépen emelkednek hozzá az árak is és a folyamat ismétlődik folyamatosan!!
Sokra nem megyek az árbevétel növekedéssel.ha legalább annak 5%-a nem nettó nyereség.Sajnos az idei év már elment,idén már nem lesz 160-170 közt az árfolyam! Legkorábban 2025-ös Q2-es jelentés után lehet az említett szinten a papír,de ahhoz nagyon jó első fél év fog kelleni! 2024.03.05.-én volt rövid ideig 168 ft,azóta folyamatosan lassan,de ballag lefelé. A legnagyobb probléma az,hogy nem látom,miért ilyen tehetetlen emberek irányítják a céget? A legutóbbi akvizíciók nem érnek semmit! A kinai járművekkel sem megyünk semmire,mert Európa nem a saját gyártást akarja támogatni,hanem inkább büntető vámokat szab ki a kinai járművekre! Mindezt azért,mert Európa politikusa nem akarnak olcsóbban gyártani,mert csak a tőke érdekeit nézik,a lakosság nem számít semmit náluk sem!Így aztán nem látom a Wallisban most azt a lehetőséget amit 2021 elején láttam!
Felfüggesztés a teljes fórumból - 2023-11-10 13:18-ig (15 nap, 1 óra, 0 perc)
A moderátor indoklása:
Személyeskedés