Topiknyitó: pomperj 2018. 02. 27. 07:28

Financial Forecasts  

 Azsia: mersekelt optimizmus
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
kozi723
kozi723 2023. 09. 26. 22:19
Előzmény: #98111  Dave110
#98120
Ezt az 5-8 evet igy hasrautesre mondtad? Csak mert a Hyundai 2017-es autokra mar akkor 8 ev akkugaranciat adott. Tudom, van Ioniqom, nem a szomszed unokajanak a haverja mondta. Marhasag elott jarj utana, addig is egy valos pelda (272.000km gyari akkuval):
.
https://youtu.be/zCShEuK-3fo?si=Ie-nR4dXBcqrkbIq
.
Azt nyilvan felesleges idekeverni, hogy egy Peugeot iOn vagy egy Citroen C-Zero nem tudja ugyanezt, hiszen azokban az autokban nincs akku temperalas es kozel sem olyan jo a BMS.
.
Tudom, hogy most divat lett az elemeseket szidni, illetve a “lithium jobban szennyez” be van kattanva mindenkinel, de ennek is utana lehet olvasni, hogy kulonbozo orszagok energiamixe alapjan mi a breakeven ice vs. ev kozott. Azt is tudom persze, hogy a Taycanban 97kwh van, az en meccsboxomban meg 28kwh, nyilvan mas a matek. Az sem mindegy, hogy hol gyartottak a kocsit, az adott gyar milyen szintu megujulot hasznalt, stb, stb, stb. Ezer tenyezos a keplet. De attol meg butasag, hogy kuka az akksi. Nissan Leaf Gen.1 a mai napig fut, gyari kapacitasanak 70-80%-a siman meglehet es 2010-es technologiarol beszelunk (koztudottan gyengebb akkutechnologiaval, temperalas zero). Ezek az akkuk 10-20 evet szigetuzemu napelemben siman elketyegnek. Belemehetnek most itt olyanokba is, hogy nem veletlenul hataroz megy a gyarto brutto es netto akkukapacitast (ami koztudottan arra jo, hogy a akkudegradacio egy reszet abbol a kis differenciabol fedezi anelkul, hogy a user hatotav csokkenest tapasztalna), de felesleges.
.
A nagy pazarlasra, meg a csunya lithiumra pedig csak annyit mondanek, hogy 2015 es 2022 kozott evente atlagosan 220 millio iphone-t vasaroltam a vilagon, aminek biztos egy resze masodfelhasznalohoz kerult, de jelentos reszet a kukaban landolt. Aztan az iphone akkut nem szigetuzembe kotod, hanem kitamasztod vele a kertibutor labat…
Törölt felhasználó 2023. 09. 26. 22:04
#98119
BAC lassan tavaszi szinten...
remi 2023. 09. 26. 22:03
Előzmény: #98116  remi
#98118
Nem akarom szétoffolni a topikot. 
A feltételeknek kellene jónak lennie. Bécsben autó nélkül simán elvagy tömegközlekedéssel. Pesten ez nagyon necces, főleg ha az agglomerációban laksz. 
Törölt felhasználó 2023. 09. 26. 22:02
Előzmény: #98115  himihumi
#98117
Közeleg szerintem, épp ezért tartom aktuálisnak. 
De sajnos tévedhetek vágyvezérelten. 
remi 2023. 09. 26. 21:52
#98116
A pazarlás részét értem, de ennyi erővel csak egy tévéje legyen mindenkinek. Senki ne használjon műanyag zacskót, stb. 
Nem értek hozzá, csak azok a fránya akkugyárak ne lennének. Ami a nagyobb gond az újrahasznosítás. Biztos jó lesz az néhány év múlva? Erre mondtam egyszer én is, hogy zsákutca. Alternatívát én sem tudnék mondani  de himihumi tőkéseinek már biztos van valami a tarsolyában. Majd idővel azt elő lehet húzni jó pénzért ….
himihumi 2023. 09. 26. 21:42
Előzmény: #98114  Törölt felhasználó
#98115
Rogyásig foglalkoztam vele, írtam róla. Egy időben 3-4 évvel ezelőtt annyit írtam, hogy mindenkinek ki volt vele a töke, hogy ez egy nemzetközi topic.
Nagyjából minden régi tag tudja, hogy a magyar gazdaságpolitika / kleptokrácia legádázabb kritikusa vagyok.
Másrészt immár felesleges vele foglalkozni (3-5 évvel ezelőtt kellett volna másoknak is így tenni, amikor még volt esély változtatni), mivel ma már nincs mit tenni. Várni kell, hogy jön-e gazdasági krach, és akkor a semmiből lehet építkezni. Addig meg várni lehet max. 
Törölt felhasználó 2023. 09. 26. 21:28
Előzmény: #98113  himihumi
#98114
Magyar helyzettel is ilyen alaposan kellene foglalkoznod, ha nem jobban, mégiscsak itt élsz. 
himihumi 2023. 09. 26. 21:20
#98113

OFF.Ezek az usa tőkés cégek, nos mindig a moráljukról és a filantrópiájukról voltak híresek. No meg egyes nagytőkés urak is. Csupa becsület.
Annak aki nem olvasta Epstein barátunk korai karrierjét, érdemes megtenni. Egy gyöngyszem, és sok- sok visszatérő mintát lehet olvasni benne. Hogy miként lett matektanár --> befektetési bankár --> bűnöző, anélkül hogy akár csak diplomája lett volna!. Milyen segítséget kapott barátaitól, hogyan fizetett érte, stb. Tanulságos.
https://www.portfolio.hu/bank/20230926/ujabb-ugyet-oldott-meg-a-jp-morgan-az-epstein-botranyban-642037
blas 2023. 09. 26. 21:10
Előzmény: #97733  kajli_man
#98112
Szia kajli_man! A korábbi hsz-ban írtad, hogy ezt tartod. Azt honnan látom az IBKR-ben, hogy melyik accumulating és melyik nem, tudnál benne segíteni, hogy melyiknél nem kell mást, csak a sima 15% árfolyamnyereség adót fizetni?
https://www.ishares.com/uk/individual/en/products/307243/ishares-treasury-bond-0-1yr-ucits-etf
Valahol olvastam, hogy az után kell csak ezt fizetni, amelyik osztalékként fizeti ki a hozamot? 
köszi előre is! 
Dave110 2023. 09. 26. 21:07
Előzmény: #98108  jsamu
#98111
Az 5-8 évenkénti akku pakk cserét kihagytad. Ekkora és ennyi aksi gyártása jellenleg olyan szinten környezetszennyező, hogy az olaj hozzá képest smafu.
lngnl 2023. 09. 26. 21:06
Előzmény: #98096  Zedisdead
#98110
Nem csak draga, de sokkal kornyezet szennyezobb es sokkal alacsonyabb hatasfokon lehet elegetni. Ennek ellenere meg ma is rengeteg fejletlen orszagban vannak HFO eromuvek. 
lngnl 2023. 09. 26. 21:03
Előzmény: #98101  maxhell
#98109
Vezesd mar le nekem hogy miert zsakutca? Es milyen mas alternativat tudsz javaolsni?
jsamu 2023. 09. 26. 21:00
Előzmény: #98101  maxhell
#98108
Nezd en nem vagyok nagy autozas parti  viszont vannak tenyek:
1. Ha a reszecskeknek adsz energiat akkor azok novekednek es tagulnak es mennek jobbra-balra. Ilyen az ember is. Ha kapsz olcso energiat megyunk jobbra-balra (az Adriara nyaralni) stb. ES MASSZIVAN PAZARLUNK. 
2. A belsoegesu motorok hatasfoka kurva rossz (jo esetben 50%). 
3. A koolaj kitermeles es szallitas is rohadtul kornyezetszennyezo (pl palaolaj vagy olajhomok) akarcsak a li-ion akkumulator eloallitas.
Mit kapunk az elektromos autoval:
1. Kevesebb pazarlast. Nincs olyan, hogy a hulye picsak es gigolok meno motorral shoppingolnak. Az ar miatt jo ideig leszokunk a 2 auto/csalad vagy a hobbiterepjarok tomkelegerol. (van ebbol elektromos is csak kevesbe elerheto)
2. Tekintve, hogy egy jo ideig gond lesz a toltessel (azaz nem lesz olyan lux, hogy 5 perc benzinkut es megyunk tovabb) jobban atgondoljuk az autokazast.
3. Jobb hatasfokot.
4. Kevesebb autoszerelot es kissebb fenntartasi koltseget.
mamoka47
mamoka47 2023. 09. 26. 19:28
Előzmény: #98101  maxhell
#98107
 Értem! Tehát"""Hova menjen az a sok autóipari dolgozó?"" akkor éljen a diesel soká! Hova menjen a sok bognár(szekérkerék gyártó) dolgozni? Tették fel ezt a kérdést az 1800-as évek végén az akkori""maxhell"-ek! Köszönöm ,de nekem egy Tesla M3P nem éppen fingreszelésnek tűnik!Ne menjünk már egy bizonyos szint alá!
Feketefoton1
Feketefoton1 2023. 09. 26. 19:21
#98106
nettovagyon Usa 251e€ , Sweiz 230 dania 163e€ No 63e€/fő
Allianz Insurance
pomperj
pomperj 2023. 09. 26. 18:27
Előzmény: #98099  pomperj
#98105
matatakakiba 2023. 09. 26. 18:14
Előzmény: #98100  tom6210
#98104
A hidrogen *gazdasagos* eloallitasa nincs megoldva. Meg a tarolasa sem.
todi 2023. 09. 26. 18:05
Előzmény: #98101  maxhell
#98103
Kb 2 évvel ezelőtt a Toyota és a BMW vezetője is lenyilatkozta, hogy az elektromos autózás egy zsákutca. Épphogy csak azt nem mondták ki de azért utaltak rá, hogy a divat miatt megy a vevők elektromos autóval történő kitömése.
remi 2023. 09. 26. 17:54
Előzmény: #98100  tom6210
#98102
Köszi a linket. Jó az oldal. 
Valami ilyesmi. Akár hidrogén, akár valami szintetikus üzemanyag. Csak ez a rengeteg “elem” nem ….
maxhell 2023. 09. 26. 17:50
#98101
Elektromos autózás abszolút zsákutca, de lehet fingreszelésnek is nevezni. Ezer sebből vérzik. A közlekedést magát kellene átalakítani, díjmentes, vagy maximum jelképes díjazású közösségi közlekedést létrehozni és eleve az autózást visszaszorítani. Az NEM lesz jó megoldás, hogy most az összes hagyományos üzemű autó helyett legyen ugyanannyi vagy több elektromos jármű, mert azt ugyanúgy nem fogja kibírni a föld. De. Gondolkozzunk már, az autóiparon is nyugszik a gazdaság. Most, hogy kis sztrájkok indultak az autóiparban már mindenki kétségbe van esve... Ha az autóiparnak csökkennie kell, márpedig kellene, akkor a gazdaságnak off. Minden az autóiparról szól Európában is, özön gyár, mekkora gdp-t ad a gazdaságoknak? Ha ezzel bármi baj lenne kész vége. Hova menjen az a sok autóipari dolgozó? Csak ezt az egy dolgot kellene végiggondolni, és rájöhet mindenki, hogy lehetetlen lesz ezt megoldani.

Topik gazda

pomperj
pomperj
3 5 5

aktív fórumozók