Ezt az 5-8 evet igy hasrautesre mondtad? Csak mert a Hyundai 2017-es autokra mar akkor 8 ev akkugaranciat adott. Tudom, van Ioniqom, nem a szomszed unokajanak a haverja mondta. Marhasag elott jarj utana, addig is egy valos pelda (272.000km gyari akkuval):
.
https://youtu.be/zCShEuK-3fo?si=Ie-nR4dXBcqrkbIq
.
Azt nyilvan felesleges idekeverni, hogy egy Peugeot iOn vagy egy Citroen C-Zero nem tudja ugyanezt, hiszen azokban az autokban nincs akku temperalas es kozel sem olyan jo a BMS.
.
Tudom, hogy most divat lett az elemeseket szidni, illetve a “lithium jobban szennyez” be van kattanva mindenkinel, de ennek is utana lehet olvasni, hogy kulonbozo orszagok energiamixe alapjan mi a breakeven ice vs. ev kozott. Azt is tudom persze, hogy a Taycanban 97kwh van, az en meccsboxomban meg 28kwh, nyilvan mas a matek. Az sem mindegy, hogy hol gyartottak a kocsit, az adott gyar milyen szintu megujulot hasznalt, stb, stb, stb. Ezer tenyezos a keplet. De attol meg butasag, hogy kuka az akksi. Nissan Leaf Gen.1 a mai napig fut, gyari kapacitasanak 70-80%-a siman meglehet es 2010-es technologiarol beszelunk (koztudottan gyengebb akkutechnologiaval, temperalas zero). Ezek az akkuk 10-20 evet szigetuzemu napelemben siman elketyegnek. Belemehetnek most itt olyanokba is, hogy nem veletlenul hataroz megy a gyarto brutto es netto akkukapacitast (ami koztudottan arra jo, hogy a akkudegradacio egy reszet abbol a kis differenciabol fedezi anelkul, hogy a user hatotav csokkenest tapasztalna), de felesleges.
.
A nagy pazarlasra, meg a csunya lithiumra pedig csak annyit mondanek, hogy 2015 es 2022 kozott evente atlagosan 220 millio iphone-t vasaroltam a vilagon, aminek biztos egy resze masodfelhasznalohoz kerult, de jelentos reszet a kukaban landolt. Aztan az iphone akkut nem szigetuzembe kotod, hanem kitamasztod vele a kertibutor labat…
.
https://youtu.be/zCShEuK-3fo?si=Ie-nR4dXBcqrkbIq
.
Azt nyilvan felesleges idekeverni, hogy egy Peugeot iOn vagy egy Citroen C-Zero nem tudja ugyanezt, hiszen azokban az autokban nincs akku temperalas es kozel sem olyan jo a BMS.
.
Tudom, hogy most divat lett az elemeseket szidni, illetve a “lithium jobban szennyez” be van kattanva mindenkinel, de ennek is utana lehet olvasni, hogy kulonbozo orszagok energiamixe alapjan mi a breakeven ice vs. ev kozott. Azt is tudom persze, hogy a Taycanban 97kwh van, az en meccsboxomban meg 28kwh, nyilvan mas a matek. Az sem mindegy, hogy hol gyartottak a kocsit, az adott gyar milyen szintu megujulot hasznalt, stb, stb, stb. Ezer tenyezos a keplet. De attol meg butasag, hogy kuka az akksi. Nissan Leaf Gen.1 a mai napig fut, gyari kapacitasanak 70-80%-a siman meglehet es 2010-es technologiarol beszelunk (koztudottan gyengebb akkutechnologiaval, temperalas zero). Ezek az akkuk 10-20 evet szigetuzemu napelemben siman elketyegnek. Belemehetnek most itt olyanokba is, hogy nem veletlenul hataroz megy a gyarto brutto es netto akkukapacitast (ami koztudottan arra jo, hogy a akkudegradacio egy reszet abbol a kis differenciabol fedezi anelkul, hogy a user hatotav csokkenest tapasztalna), de felesleges.
.
A nagy pazarlasra, meg a csunya lithiumra pedig csak annyit mondanek, hogy 2015 es 2022 kozott evente atlagosan 220 millio iphone-t vasaroltam a vilagon, aminek biztos egy resze masodfelhasznalohoz kerult, de jelentos reszet a kukaban landolt. Aztan az iphone akkut nem szigetuzembe kotod, hanem kitamasztod vele a kertibutor labat…
Financial Forecasts
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.