1. Nezzetek mar meg hogy PV eromuvek legujabban mekkora $/kW aran mennek el. Folyamatosan esik az ar. Energia tarolas egyre jobban fejlodik ,egyre tobb BESS projekt van. Tanulmanyok szerint a jovoben az szenesek es az atom eromuvek aranya esni, gazos eromuvek stagnalnak, PV es wind novekszik, ebbol PV jelentosen. 2. Miert ne lenne elegendo aram, tudjatok vilag szinten mennyi beruhazas van?
Ugyan már kukker, majd a fed nyomtat áramot. Ja, hogy a nyomtatóhoz is áram kell... Nem baj, majd akkor a befektetők megoldják. Meg a szabad piac, amit amcsi hirdet.
Egy norvég youtubert követek és nézem a videóit. Olyan 40-45 körüli férfi, regényíró, a napi eseményekkel foglalkozik. Egy hete sem tette fel - vagy kb egy hetes lehet - azt a videóját, ahol elmondta, hogy a hatóságok már jelezték, hogy készüljenek a télen elképzelhetőek majd fűtés kimaradások, ugyanis nem lesz áram, vagy korlátozva lesz. (Áram meg kell a kazánok - elektronikai rész - miatt, mielőtt valaki belekötne, hogy az gázzal megy...) Száz százalékos részletet nem tudok, de ezt mondta, hogy ezt kapták a közszolgálati információként.
Az még sok idő lesz, mire a lakossági áramár 800%ot emelkedik, hogy pariban legyen a benzinnel.Viszont abban igazad van, hogy pl Norvégiában a sok új EVs túlterheli a rendelkezésre álló gyorstöltőhálózatot, ezért a gyorstöltés kb ugyanolyan drága, mint a benzin. Annak ellenére, hogy a konnektoráram olcsó.Igy persze már más a mass EV adaption fekvése https://thedriven.io/2020/01/20/norway-horrified-as-new-rates-make-ev-charging-prices-higher-than-petrol/
A konnektorból most 36ft/kwh áron vesszük, szarrá támogatva, EU egyik legolcsóbbja. Nem tudom mennyit fogyasztasz, de egy 5 kwp rendszer gondolom elég 1 EV mellé. Egy ilyen rendszer LCOE-ja saját akkus szigetüzemben érzésre nem nagyon több ennél. Én jövőre tervezek venni, majd akkor kiszámolom.
.A villamos meghajtásban az üzemanyagköltségek jóval alacsonyabbak, mint az ICE meghajtásban. Villamos energiát jóval olcsóbb létrehozni és szállitani, mint benzint. Itt a villanyáramnak nagyságrendekkel kellene drágulnia, hogy megközelitse a benzintankolás ktgeit. Nem ez a villanyautó gyenge pontja, hanem az akksi ára, amin valószinüleg nyomni fognak lefelé, a másik meg a hosszú töltési idő, ez hosszú utaknál fáj.
Közgazdász énem szerint persze hogy fog esni. A cinikus énem meg azt mondja, hogy ha a covidos termelésleállás következtében nem volt esés, akkor aztán soha semmitől.
Egyetértek, a villamos energia sohasem lesz olcsó. Teljesen mindegy, miből állítod elő. Plusz szállítás, szabályozás, legújabban akkus tárolás... Komplex és drága 😎
Te miből gondolod, hogy olyan olcsó lesz az elektromos áram? Vagy majd a nagy zöldítésben megoldjuk megújulókkal? az atomenergiát nem szeretjük, a szenet üldözzük, miközben az energiafelhasználás nő. mitől lenne olyan olcsó az áram? a másik, hogy az államoknak komoly bevétele van a benzin/gázolajon jövedéki adó címén, ha megvalósul az átmenet, akkor az országok siman benyelik, hogy ahh, ugyse kell nekünk az adó..? olyan gyorsan jövedéki adó köteles lesz az áram, mint a sicc :)
Financial Forecasts
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.