Aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd - véli Zsiday Viktor.
Mind a kereslet, mind a kínálat oldaláról nagyon megalapozottnak tűnik egy többéves, komoly emelkedő trend, legalább 50 százalékos áremelkedéssel - állítja Zsiday Viktor az Mfor.hu-n megjelent írásában. (Amint arról beszámoltunk, egyes lakástípusok esetében már érzékelhető némi drágulás.)
Az ismert befektető szerint a következő tényezők indokolják az áremelkedést az ország központi régiójában és néhány nagyvárosban:
soha nem építettek ilyne kevést Magyarországon, mint mostanában,
bár az ország népessége csökken, a nagyvárosokba, ezen belül is különösen Budapestre továbbra is pozitív a migráció,
elindult a reálbérek növekedése, és várhatóan ez a következő években is így marad,
szinte soha nem volt még ilyen olcsó a forinthitel, mint most, több nagyobb bank is 6 százalék alatti szinten kínálja a jelzáloghiteleket,
az alacsony betéti kamatok miatt kényszerűségből a megtakarítók is az ingatlanpiac felé fordulhatnak.
Zsiday ugyanakkor megjegyzi: az újonnan érkező keresletnek először ki kell pucolnia a bedőlt hitelből visszamaradt lakásokat, az évek óta eladni kívánt ingatlanokat, stb. Ez a folyamat jó pár hónapig eltarthat, de utána hirtelen nem lesz kínálat, és a folyamatosan jelentkező kereslet hatására az árak egyszercsak fel fognak robbanni - véli a befektető. Úgy látja: aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd.
Meg tudja mondani valaki, hogy magánszemélynek ingatlan bérbeadásból származó jövedelem után, kell-e év közben adóelőleget fizetni, vagy csak év vége után az adót?
Igazad van Lajos! Ez a jövő! 👍👍 "Vége Budapest uralmának: a vidék felfutása jön
Vége Budapest uralmának: a vidéki irodai munka felfutása jön –
állítják a New Work szakértői friss anyagukban. Ahogy egyre nő a
lakosság átoltottsága és újra kinyitnak az irodaházak, a munkáltatóknak
döntést kell hozniuk a munkarend hosszú távú kialakításáról.Az otthonról történő munkavégzés sok vállalatnál korábban is bevett
gyakorlat volt, de a világjárvány egy példátlan társadalmi kísérletet
hívott életre, melyben az irodai munkák túlnyomó többségét otthonról
végezték..." -- https://ingatlanhirek.hu/iroda/vege-budapest-uralmanak-a-videk-felfutasa-jon/
Nem vagyok bicikli ellenes (csak ha meglátom a körúton az a kur...a biciklisávot...), fiatalabb koromban rengeteg túrán vettem részt, (pl Passau -ból a Duna mentén egészen Pestig) de családban gondolkodva okoz némi nehézséget! Magyarországon azért még ebben (is) gyerekcipőben járunk, ahol kéne ott nincs kerékpárút , ahol pedig van, ott nem mindig kéne... A Dunakeszi vonalat pont jól ismerem, csak kb fordított irányból, valóban kerékpárral alkalmatlan, viszont dugót én sohasem tapasztalok, max. 30 perc alatt érek reggelente kocsival Törökvészről Újpest Városközpontig! Ez a távolság a budapesti viszonylatban igen ritka, ennyi idő alatt, miközben 2 gyereket teszek ki a sulinál! A fővárosi közlekedés alapszabálya: kerüld a belvárost amennyire csak lehet, vagy nagyon nagy stressztűrő képességgel kell rendelkezned a csúcsforgalomban...
Nem volt szalmabáb, mert sokan hetente lemennek 3-4 hónapon át a nyaralójukba, ami 50-200km-re van. És te sem azt irtad, hogy hetente van értelme egy autót erre bérelni.
Speciel bicajjal el lehet menni a vasútállomásig azt a 2-5 kmt. De jó, hogy bemutattad, mennyire elégtelen az infrastruktúra Budapesten és környékén. Tényleg nagyon élhető hely. Lol
Mogyoród. Ezt a települést méltán nevezhetjük a kerékpárút nélküliség királyának. Nincs, ne is keressék a kerékpárutakat. Maga a település szépen növekszik, az Mk területeket is egyre jobban be lehet építeni (változott a szabályozás) gomba módra nőnek ki a házak a környéken. Kerékpárút nincs, sem Gödöllőre, sem Szada felé, sem Fót felé. Az Aquaparkhoz sincs, mert minek. Van autópálya, sok-sok út, és egy döcögő HÉV.
....és ritkán használom az autót, ami egyenlőre dizeles, de az új lakás mélygarázsába a parkolómhoz külön mért töltőt rendeltem. Egyenlőre várja az első elektromos autót. Amiket a piacon látok, azok nem felelnek meg az én utazási szokásaimnak. Napokig nem megyek vele, de havonta egyszer nagyobb utakra (400km-2500km) és erre a profilra még az alkalmas autók 20 millió körüliek. Ennyit meg nem adok értük. Érdekessségként megjegyzem, hogy a 202 kocsi parkolóhelyből csak 12 db-ot kértek a tulajdonosok az elektromos töltővel.
Pest északi agglomerációt ismerem valamennyire. Bicikli: érkezel Dunakeszi felől, rávezet a Váci útra, és a Tungsram környékén egyszer csak vége van a kerékpárútnak. Már eleve szmogban kerékpározol, de ekkor szabálytalanul maradhatsz a járdán, vagy öngyilkos hajlammal a 2x2 sávos Külső-Váci úton. B verzió, hogy a Fóti úttal párhuzamosan elevickélsz valahogy az Attila utcáig, amivel beérsz Újpest-Városkapu környékére, ahonnan ismét van kerékpárút. A magyar kerékpárút a koca biciklis tempóra van tervezve, vagyis úgy 10-15 km/h sebességgel tekergetőkre van méretezve és a forgalomtechnikai szabályozás sem kerékpáros barát (egy nagyobb kereszteződésben háromszor is pirosat tudsz kapni, míg kerékpárral átkelsz, gyakorlatilag a gyalogossal vagy egyenértékű). Hollandiában és Németországban szinte kerékpáros sztrádák vannak, szintbeli kereszteződések nélkül. Maradva az északi agglonál. Vácról Gödöllőre például nem lehet eltekerni kerékpárúton. Vajh miért nem? De még a vácrátóti arborétumig sem, vagy hasonló módon Budapestről sem lehet eltekerni a nemzeti botanikus kertig egy családnak, csak halálközeli élménnyel. Ennek fő oka, hogy itthon a kerékpárutakat nem koncepció szerint építik, ebben Németország, Ausztria, Svájc, Hollandia egyszerűen összehasonlíthatatlanul magasabb színvonalat képvisel (a nullát ugyanis nem lehet hasonlítgatni). Vonat: a váci vonal (70-es) sokat fejlődött a Kiss és Flirt vonatokkal, kényelmesebb lett. Csak az első 8 km tart 15 percig a Nyugatitól a 100 éves alépítményen, onnantól 120-as a pálya. Építünk belgrádi vasutat, amit évente használnak majd annyian, mint naponta a váci bejáróst, de 8 km-t nem tudunk rendbe tenni. Rákospalota-Újpest vasútállomás tervei évek óta porosodnak a minisztériumban, de a varsói gyorvasútról minden évben megemlékezik Szíjártó Péter. A másik (71) veresi vonal az már gáz, ha emlékszünk Tiborra. 80-as szédítő tempó, egy vágány, de egyszer majd meg lesz oldva, mire a gyerekek felnőnek azon a környéken. Sok gimis jár rajta, jellemző, hogy felhívják anyut, aput, hogy jöjjenek ki elébük az állomásra kocsival. Ez nagyon kellemes napi rutin lehet 4-6-8 éven át, hogy anyataxi reggel kivisz az állomásra, majd este behoz. Hiába van sok megálló, ha a legközelebbitől 2-5 km-re van a szép nyugis kertes csoda ház. Fótról nincs bicikliút, Dunakesziről van ugyan még egy a kertek alatt Káposztásmegyerig, de sokszor az is járdás részeken vezet, és Dunakeszi vasútállomástól csak Fót felé az alsó úton van folytatás, Fót-Kisalagra nincs, mert az oda vezető főbb utca Dunakeszin elég keskeny, nem arra a pár tízezer plusz lakóra tervezték, akik az elmúlt 20 évben odaköltöztek.
Lakás/Ingatlan árak topik
Lakásárrobbanást vár Magyarországon a guru.
Aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd - véli Zsiday Viktor.
Mind a kereslet, mind a kínálat oldaláról nagyon megalapozottnak tűnik egy többéves, komoly emelkedő trend, legalább 50 százalékos áremelkedéssel - állítja Zsiday Viktor az Mfor.hu-n megjelent írásában. (Amint arról beszámoltunk, egyes lakástípusok esetében már érzékelhető némi drágulás.)
Az ismert befektető szerint a következő tényezők indokolják az áremelkedést az ország központi régiójában és néhány nagyvárosban:
soha nem építettek ilyne kevést Magyarországon, mint mostanában,
bár az ország népessége csökken, a nagyvárosokba, ezen belül is különösen Budapestre továbbra is pozitív a migráció,
elindult a reálbérek növekedése, és várhatóan ez a következő években is így marad,
szinte soha nem volt még ilyen olcsó a forinthitel, mint most, több nagyobb bank is 6 százalék alatti szinten kínálja a jelzáloghiteleket,
az alacsony betéti kamatok miatt kényszerűségből a megtakarítók is az ingatlanpiac felé fordulhatnak.
Zsiday ugyanakkor megjegyzi: az újonnan érkező keresletnek először ki kell pucolnia a bedőlt hitelből visszamaradt lakásokat, az évek óta eladni kívánt ingatlanokat, stb. Ez a folyamat jó pár hónapig eltarthat, de utána hirtelen nem lesz kínálat, és a folyamatosan jelentkező kereslet hatására az árak egyszercsak fel fognak robbanni - véli a befektető. Úgy látja: aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd.
link