Topiknyitó: buythedip 2024. 01. 22. 22:09

Eurós részvények vitasarok  

Nem tudtam valamiért a 'Külföldi tőzsde' kategóriát kiválasztani, de talán segít egy moderátor ha ez a topic lesz a fórum sztárja.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Ishar
Ishar 2024. 09. 11. 09:05
Előzmény: #2443  FR73
#2460
"Előny, hogy EUR és a magyar politikától mentes, hátrány, hogy az osztalék adóköteles (bár az csak május-júniusban lesz)." --- Az osztalék után levont adót majd meg kell tanulni visszaigényelni, amikor eljön az ideje.
nyuszibroker 2024. 09. 11. 09:02
Előzmény: #2458  _Macika_
#2459
De mitől?
todi 2024. 09. 11. 08:26
Előzmény: #2456  todi
#2457
És ugyanez igaz a többi iparra: Thyssenkrupp, BASF, Bayer stb.
todi 2024. 09. 11. 08:23
Előzmény: #2455  zeppelin
#2456
A kegnagyobb probléma, hogy a kínai állam támogatja az autósait az európai államok pedig szopatják őket.
zeppelin 2024. 09. 11. 08:11
Előzmény: #2454  todi
#2455
Pont ahogy régen.
todi 2024. 09. 11. 08:07
Előzmény: #2453  zeppelin
#2454
Ma arról szól a történet, hogy melyik fél van jobban  kitéve a másiknak.
zeppelin 2024. 09. 11. 07:49
Előzmény: #2452  todi
#2453
Ahogy Csien Ling császár kinyilvánította: "A Mennyei Birodalom mindennek burjánzó bőségében van, határain belül nem hiányzik semmilyen termék. Épp ezért nincs szükség arra, hogy saját termékeinkért cserébe ipari cikkeket hozzunk be a barbároktól." Aztán a pamut, de különösen az ópium ezen változtatott. Meg kell találni az új idők, új ópiumát.
todi 2024. 09. 10. 22:23
Előzmény: #2450  FR73
#2452
Azért autósoknál lehetett errea betlire számítani. Jünius 12-én írtam ebben a fórumban:
"Autósakkal én nagyon vigyáznék.
Értékeltségük nagyon függ a kínai piactól.
Másrészt borzasztó sokba kerülnek  a fejlesztések és anbyira egyértelmüen az  irány sem látszik.
A chartokon pedig szintén bezavarhat az a tény, hogy az autós cégek értékeltsége nem az  mint mondjuk 5 éve volt.
Sokan ott esnek csapdába, hogy a historikus értékeltséghez viszonyítják az árukat és így nagyon olcsónak tűnnek. Valójában nem azok. 
A növekedésre kell koncentrálni az értékelésüknél azt viszont nehéz megmondani hiszen kínával igencsak folyik a csörte az autók terén."
5000 2024. 09. 10. 22:06
Előzmény: #2449  todi
#2451
Igen, erre írtam, hogy a maguk ellenségei
FR73 2024. 09. 10. 22:00
Előzmény: #2447  todi
#2450
Mivel számolsz egy VW-nél? Blume felvázolta a stratégiát, a szép jövőt, aztán semmi se úgy látszik már, mint ahogy mondta. Arccal az ev felé volt a jelszó, 27 új modell, stb. Most meg? Kínai piac? Hát...
Nincs mihez igazítani a dcf-et. Vagy kijön egy negyedéves report, és fogalmad sincs, hogy az eltérés a várttól az átmeneti vagy tartós lesz-e. Láttad az augusztusi német autó statisztikát? 28% mínusz egy év alatt, gondolom egy éve senki se ezt írta a dcf számítás inputjába. Átmebeti lesz? Hm, fene se tudja.
Én nagy funda hívő voltam, de mára elengedtem, elfogadom, hogy a piac ítél. Ahogy Kosztolányi mondta, az a lényeg, hogy a piac szerint ki a legszebb lány.
todi 2024. 09. 10. 21:54
Előzmény: #2448  5000
#2449
A VW-nél gyors és nagymértékű elbocsátásokra lenne szükség.
Csak ezt a politika nem nagyon fogja engedni. Ha meg állami segítséget kap a cég akkor pláne nem.
Aki egyébként német autósban gondolkozik még mindig az olvassa el az IFO-Institut legújabb autóipari felmérését!
Utána egyelőre el fog menni a kedve a vásárlástól.
5000 2024. 09. 10. 21:49
#2448
todi 2024. 09. 10. 21:48
Előzmény: #2446  FR73
#2447
Honnan tudod, hogy nem megy valami? Abból, hogy esik az ára? Mindennek esik az ára a megvétele után ha csak nem az alját kapod el, ami szinte lehetetlen vagy nem az emelkedő fázis kezdetén amit szintén nem tudhatsz amikor megveszed.
Nézzük például Vonoviát: 19,80-nál vettem majd leesett majdnem 15-ig ez 30% minusz. El kellett volna adnom mert esett 30%-ot ? 
Ha befektetsz és nem trédelsz akkor lényegterlen, hogy átmenetileg esik-e az ár. Csak az számít, hogy fundásan az zajlik-e amire számítottál és amiért megvetted a papírt.
Ha igen akkor tartom a papírt. Csak akkor adom el ha fundásan változik a történet vagy kell a pénz egy jobb befektetésre.
Nekem például az a furcsa ebben a fórumban, hogy szinte csak az árakról (esik vagy emelkedik) és a technikai dolgokról esik szó. Szinte senki nem beszél arról, hogy milyen növekedéssel, milyen hozammal, milyen DCF értékkel, stb számol.
Leegyszerűsítve: azért veszek mert esett az ára és felpattanásra számítok (na de miért?).
FR73 2024. 09. 10. 21:01
Előzmény: #2444  nyuszibroker
#2446
125,24-ért vettem, kaptam rá 6,41 nettó osztalékot, aztán 112,50-ért eladtam. Az árából vettem arany etf-et 190,60-ért, ami most 219-nél jár.
Tanulság, ha vmi nem megy, azt el kell engedni.
kisvasutas 2024. 09. 10. 20:57
Előzmény: #2441  Ishar
#2445
dobtam 39.30 nél amit 38 ért vettem, most beszállóra várok, de lehet már nem kell sokat. 
nyuszibroker 2024. 09. 10. 20:27
Előzmény: #2441  Ishar
#2444
Az én vw pakkom nem is volt plusszban 😉, de legalább már kb -20%...
FR73 2024. 09. 10. 18:39
Előzmény: #2442  oldrider
#2443
36-nál van neki egy komolyabb támasza, ha ott megmarad, én gondolkodom rajta. OMV kb együtt mozog a MOL-lal. Előny, hogy EUR és a magyar politikától mentes, hátrány, hogy az osztalék adóköteles (bár az csak május-júniusban lesz).
oldrider 2024. 09. 10. 18:33
Előzmény: #2441  Ishar
#2442
Majd lesz még pluszban is, ne félj! Amit az olajjal mesterségesen hülyítenek most lefelé, ugyanezt teszik majd pár hét múlva felfelé.
Ishar
Ishar 2024. 09. 10. 18:19
#2441
Szépen türelmesen, stratégiai nyugalommal végignéztem, ahogy az OMV pakkom nyerőből mínuszba fordul.

Topik gazda

buythedip
4 4 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek