"Előny, hogy EUR és a magyar politikától mentes, hátrány, hogy az osztalék adóköteles (bár az csak május-júniusban lesz)." --- Az osztalék után levont adót majd meg kell tanulni visszaigényelni, amikor eljön az ideje.
Ahogy Csien Ling császár kinyilvánította: "A Mennyei Birodalom mindennek burjánzó bőségében van, határain belül nem hiányzik semmilyen termék. Épp ezért nincs szükség arra, hogy saját termékeinkért cserébe ipari cikkeket hozzunk be a barbároktól." Aztán a pamut, de különösen az ópium ezen változtatott. Meg kell találni az új idők, új ópiumát.
Azért autósoknál lehetett errea betlire számítani. Jünius 12-én írtam ebben a fórumban: "Autósakkal én nagyon vigyáznék. Értékeltségük nagyon függ a kínai piactól. Másrészt borzasztó sokba kerülnek a fejlesztések és anbyira egyértelmüen az irány sem látszik. A chartokon pedig szintén bezavarhat az a tény, hogy az autós cégek értékeltsége nem az mint mondjuk 5 éve volt. Sokan ott esnek csapdába, hogy a historikus értékeltséghez viszonyítják az árukat és így nagyon olcsónak tűnnek. Valójában nem azok. A növekedésre kell koncentrálni az értékelésüknél azt viszont nehéz megmondani hiszen kínával igencsak folyik a csörte az autók terén."
Mivel számolsz egy VW-nél? Blume felvázolta a stratégiát, a szép jövőt, aztán semmi se úgy látszik már, mint ahogy mondta. Arccal az ev felé volt a jelszó, 27 új modell, stb. Most meg? Kínai piac? Hát... Nincs mihez igazítani a dcf-et. Vagy kijön egy negyedéves report, és fogalmad sincs, hogy az eltérés a várttól az átmeneti vagy tartós lesz-e. Láttad az augusztusi német autó statisztikát? 28% mínusz egy év alatt, gondolom egy éve senki se ezt írta a dcf számítás inputjába. Átmebeti lesz? Hm, fene se tudja. Én nagy funda hívő voltam, de mára elengedtem, elfogadom, hogy a piac ítél. Ahogy Kosztolányi mondta, az a lényeg, hogy a piac szerint ki a legszebb lány.
A VW-nél gyors és nagymértékű elbocsátásokra lenne szükség. Csak ezt a politika nem nagyon fogja engedni. Ha meg állami segítséget kap a cég akkor pláne nem. Aki egyébként német autósban gondolkozik még mindig az olvassa el az IFO-Institut legújabb autóipari felmérését! Utána egyelőre el fog menni a kedve a vásárlástól.
Honnan tudod, hogy nem megy valami? Abból, hogy esik az ára? Mindennek esik az ára a megvétele után ha csak nem az alját kapod el, ami szinte lehetetlen vagy nem az emelkedő fázis kezdetén amit szintén nem tudhatsz amikor megveszed. Nézzük például Vonoviát: 19,80-nál vettem majd leesett majdnem 15-ig ez 30% minusz. El kellett volna adnom mert esett 30%-ot ? Ha befektetsz és nem trédelsz akkor lényegterlen, hogy átmenetileg esik-e az ár. Csak az számít, hogy fundásan az zajlik-e amire számítottál és amiért megvetted a papírt. Ha igen akkor tartom a papírt. Csak akkor adom el ha fundásan változik a történet vagy kell a pénz egy jobb befektetésre. Nekem például az a furcsa ebben a fórumban, hogy szinte csak az árakról (esik vagy emelkedik) és a technikai dolgokról esik szó. Szinte senki nem beszél arról, hogy milyen növekedéssel, milyen hozammal, milyen DCF értékkel, stb számol. Leegyszerűsítve: azért veszek mert esett az ára és felpattanásra számítok (na de miért?).
125,24-ért vettem, kaptam rá 6,41 nettó osztalékot, aztán 112,50-ért eladtam. Az árából vettem arany etf-et 190,60-ért, ami most 219-nél jár. Tanulság, ha vmi nem megy, azt el kell engedni.
36-nál van neki egy komolyabb támasza, ha ott megmarad, én gondolkodom rajta. OMV kb együtt mozog a MOL-lal. Előny, hogy EUR és a magyar politikától mentes, hátrány, hogy az osztalék adóköteles (bár az csak május-júniusban lesz).
Eurós részvények vitasarok