Ugy fogalmaznam, paradigmavaltas tortenik...elsok kozt az autoiparban. Vw helyzete a legpocsekabb, tobb, es nem tegnap ota meglevo ok miatt. Ezt nem lehet ciklikussaggal magyarazni es elliottal elemezni. Pl. az ev-t sokan lehuztak, reszben temettek, elfelejtve, hogy sanghaiban 50% felett van ev szemelyauto, vagy norvegiaban 90% felett van az ev az uj auto eladasban. Az ev amugy sem europai mufaj (a hibrid sem), es kulonosen nem vw erosseg. Lesz itt allami mentes, ev tamogatas, stb., de hosszabb tavon nem fog tudni visszaterni a korabbi evekhez hasonlo nyeresegesseg. Politikailag a legkinosabb, h a nemet gyarak termelnek a legdragabban. Belethatatlan lavina, beszallitok tobb ezren, es azok kozt is vannak szep szammal jelentos cegek. Lassan 1eve kiszalltam vw-bol, jelentos veszteseggel. Mercedes felkeszul...
Védővámokkal kehet javítani az európai piacon valamelyest de ha megnézed a német gyártók elmúlt évek területi forgalomeloszlását akkor látni fogod , hogy a kínai piacra szükség van. Azt a forgalomkiesést honnan tudnák pótolni?
Ki lehet indulni abból is, hogy a verseny kerül korlátozásra, pl. protekcionalista vámok vagy előírások, támogatások átalakítása, az áram és az üzemanyag árának változásai, stb. A jelen helyzet valóban az, amit leírtál.
Autósok árfolyama csak akkor fog nőni ha a darab forgalom (Absatz) nőni fog. Na most ez az amit én nem látok, hogy hol tudnának több autót eladni? Európa recesszió közelében, Usa gazdaság szintén gyenge, Kína is vergődik ráadásul ott egyre inkább a kínai kocsikat veszik. Persze kehet a költségek lefaragásával játszadizni de az még nem oldja meg az igazi problémát. Én csak akkor vennék autós papírt ha látnám a forgalomnövekedés jeleit (elsősorban Absatz másodsorban Umsatz).
Egyetértek, az EV piaccal (és annak bakugrásaival) teljesen új helyzet van. Viszont szerintem ezért a régi piaci mozgásokra, irányokra nem igazán lehet építeni, kivetíteni a jövő irányába. Ezért is lepett meg, hogy azt láttam, a stock3 elemzésben az elemző a grafikonjában 2009-től nézte a VOW3 mozgását. Szerintem az európai autógyártásnak a régi mozgásai már csak történelemnek jók. Jelenleg minden fel van borulva, káosz van, és kapkodás. Szerintem sejteni sem lehet, hogy merre megy a részvény. A német gazdaság eléggé romos állapotú, ha jól értem. Lassan eljuthatunk oda, hogy elkezdik sorsolgatni, máma éppen melyik céget segítse ki az állam a bajból. Érzésem szerint a VW az elsők között lesz. Viszont ha ez az állam felé eladósodást jelent, akkor a részvény nem nagyon fog elkezdeni szárnyalni. Nekem személy szerint kevéssé kedves a VOW3, mivel már 115-nél beszálltam, olyan szépen megindult akkor felfelé. Aztán 105-nél még vettem. Hát most nézek ki a fejemből 92-nél és eléggé tanácstalan vagyok.
Az a baj, hogy az autósok árát ( olcsó vagy drága) a múlthoz mérik sokan. Az EVk azonban teljesen borították ezt a piacot. Az EVk ugyanis az én keegyszerűsített olvasatomban nem autók hanem akkumulátor és szoftver. A VW például mikor gyártott akksit vagy szoftvert? Na ezért nem lehet a múlthoz mérni az árukat! Persze tévedhetek is.
Eurós részvények vitasarok