Topiknyitó: buythedip 2024. 01. 22. 22:09

Eurós részvények vitasarok  

Nem tudtam valamiért a 'Külföldi tőzsde' kategóriát kiválasztani, de talán segít egy moderátor ha ez a topic lesz a fórum sztárja.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
zeppelin 2024. 09. 08. 12:26
Előzmény: #2398  todi
#2400
db
todi 2024. 09. 08. 12:22
Előzmény: #2395  matatakakiba
#2399
VW abban a szegmensben ( kommersz) küzd ahol a legnagyobb a konkurencia és ez pluszban nyomja a marzsokat.
todi 2024. 09. 08. 12:19
Előzmény: #2396  zeppelin
#2398
Eladás alatt Absatz(db) vagy Umsatzit(euro) érted?
zeppelin 2024. 09. 08. 11:50
Előzmény: #2396  zeppelin
#2397
Hosszú távra.
zeppelin 2024. 09. 08. 11:48
Előzmény: #2392  todi
#2396
Üdv! A bmw teljes eladása 2024 első félévében 2.3% (újra) nőtt. Az árfolyam padlón, túladott, p/e, p/b impozáns. Mikor vegyek, ha nem most?
matatakakiba 2024. 09. 08. 11:47
Előzmény: #2392  todi
#2395
Ugy fogalmaznam, paradigmavaltas tortenik...elsok kozt az autoiparban. Vw helyzete a legpocsekabb, tobb, es nem tegnap ota meglevo ok miatt. Ezt nem lehet ciklikussaggal magyarazni es elliottal elemezni. Pl. az ev-t sokan lehuztak, reszben temettek, elfelejtve, hogy sanghaiban 50% felett van ev szemelyauto, vagy norvegiaban 90% felett van az ev az uj auto eladasban. Az ev amugy sem europai mufaj (a hibrid sem), es kulonosen nem vw erosseg. Lesz itt allami mentes, ev tamogatas, stb., de hosszabb tavon nem fog tudni visszaterni a korabbi evekhez hasonlo nyeresegesseg. Politikailag a legkinosabb, h a nemet gyarak termelnek a legdragabban. Belethatatlan lavina, beszallitok tobb ezren, es azok kozt is vannak szep szammal jelentos cegek. Lassan 1eve kiszalltam vw-bol, jelentos veszteseggel. Mercedes felkeszul...
todi 2024. 09. 08. 11:45
Előzmény: #2393  buythedip
#2394
Védővámokkal kehet javítani az európai piacon valamelyest de ha megnézed a német gyártók elmúlt évek területi forgalomeloszlását akkor látni fogod , hogy a kínai piacra szükség van. Azt a forgalomkiesést honnan tudnák pótolni?
buythedip 2024. 09. 08. 11:21
Előzmény: #2387  todi
#2393
Ki lehet indulni abból is, hogy a verseny kerül korlátozásra, pl. protekcionalista vámok vagy előírások, támogatások átalakítása, az áram és az üzemanyag árának változásai, stb. A jelen helyzet valóban az, amit leírtál.
todi 2024. 09. 08. 10:58
Előzmény: #2391  Borisz
#2392
Autósok árfolyama csak akkor fog nőni ha a  darab forgalom (Absatz) nőni fog. Na most ez az amit én nem látok, hogy hol tudnának több autót eladni?
Európa recesszió közelében, Usa gazdaság szintén gyenge, Kína is vergődik ráadásul ott egyre inkább a kínai kocsikat veszik.
Persze kehet a költségek lefaragásával játszadizni de az még nem oldja meg az igazi problémát.
Én csak akkor vennék autós papírt ha látnám a forgalomnövekedés jeleit (elsősorban Absatz másodsorban Umsatz).
Borisz 2024. 09. 07. 18:48
Előzmény: #2387  todi
#2391
Egyetértek, az EV piaccal (és annak bakugrásaival) teljesen új helyzet van. Viszont szerintem ezért a régi piaci mozgásokra, irányokra nem igazán lehet építeni, kivetíteni a jövő irányába. Ezért is lepett meg, hogy azt láttam, a stock3 elemzésben az elemző a grafikonjában 2009-től nézte a VOW3 mozgását. Szerintem az európai autógyártásnak a régi mozgásai már csak történelemnek jók. Jelenleg minden fel van borulva, káosz van, és kapkodás. Szerintem sejteni sem lehet, hogy merre megy a részvény. A német gazdaság eléggé romos állapotú, ha jól értem. Lassan eljuthatunk oda, hogy elkezdik sorsolgatni, máma éppen melyik céget segítse ki az állam a bajból. Érzésem szerint a VW az elsők között lesz. Viszont ha ez az állam felé eladósodást jelent, akkor a részvény nem nagyon fog elkezdeni szárnyalni. Nekem személy szerint kevéssé kedves a VOW3, mivel már 115-nél beszálltam, olyan szépen megindult akkor felfelé. Aztán 105-nél még vettem. Hát most nézek ki a fejemből 92-nél és eléggé tanácstalan vagyok.
5000 2024. 09. 07. 13:42
Előzmény: #2387  todi
#2390
Meglátjuk.
Most nekem sincs, Rafi és Tui.
Várakozás.
5000 2024. 09. 07. 13:40
Előzmény: #2388  TheSnake2020
#2389
Igen, shortolni se merik, főleg a múltkori sztori után.😊
TheSnake2020 2024. 09. 07. 11:26
Előzmény: #2385  5000
#2388
VW kozkez hányad nagyon kicsi. Arabok és Porsche család.  Szerintem max 25% forog. 
todi 2024. 09. 07. 11:18
Előzmény: #2385  5000
#2387
Az a baj, hogy az autósok árát ( olcsó vagy drága) a múlthoz mérik sokan.
Az EVk azonban teljesen borították ezt a piacot.
Az EVk ugyanis az én keegyszerűsített olvasatomban nem autók hanem akkumulátor és szoftver.
A VW például mikor gyártott akksit vagy szoftvert?
Na ezért nem lehet a múlthoz mérni az árukat!
Persze tévedhetek is.
todi 2024. 09. 07. 10:50
Előzmény: #2385  5000
#2386
VW nagy adósságállománnyal rendelkezik
Azt nézd meg, higy mennyi lesz ott az EV/EBIT!
És az 50 euronál majdnem 7.
TUI EV/EBIT jelenleg 4 alatt van!
5000 2024. 09. 07. 10:04
Előzmény: #2381  todi
#2385
50 EUR-nál 1.5-ös lesz a P/E.
Nem hiszek benne, de ott tényleg mindent bele.
buythedip 2024. 09. 07. 09:26
Előzmény: #2376  TheSnake2020
#2384

64.51-ről pattanhat, sokminden van itt (100wMA, 4 évig támasztotta ez a szint).
De egyetértek, nem mertem olajat venni mostanában én sem.
buythedip 2024. 09. 07. 09:23
Előzmény: #2377  5000
#2383
Az inflációt is le lehet vele nyomni, és mindjárt választások lesznek az usában. A kínai kereslet még nem állt össze.
todi 2024. 09. 07. 09:12
#2381
https://stock3.com/news/volkswagen-der-sturm-tobt-15319477
Összefoglalva: Ha jó hírek jönnek akkor a 86 euro foghatja, ha nem akkor irány 50.

Topik gazda

buythedip
4 4 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek