Topiknyitó: Törölt felhasználó 2014. 02. 20. 15:09

EUR/HUF  

Sziasztok!



Sokszor foglalkozunk vele, gondoltam legyen egy ilyen topic is.



Szóval EUR/HUF.



308 átütésével szépen feljött már többször 314ig, de úgy fest itt mindig elakad, pedig a következő ellenállás 318 környéke lenne csak, mint történelmi csúcs.



Real:313 (ma volt 314,7 is)
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
N0MAD hétfő, 14:23
Előzmény: #75276  EURHUF_goes_to_haven
#75280
Lehet féket hüzni csak mihez képest?
Pont nulla volt az innováció amíg nem kényszerítteték őket. Usa japán korea kína meg ugye.
A semmihez képest nehéz féket húzni, a 35ös átállásból viszont jó eséllyel nem lesz semmi.
TitusPullo
TitusPullo hétfő, 14:22
Előzmény: #75275  N0MAD
#75279
az épiparnak a poklok legmocsokabb bugyrában való szenvedést kívánom, amit összeharácsoltak, szétk...tak az elmúlt években, 3-4 szerező árak, szar minőség, pökhendiség stb.
J0hnnyEnglish
J0hnnyEnglish hétfő, 14:19
Előzmény: #75276  EURHUF_goes_to_haven
#75278
Szerintem nem érdemes Kínával küzdeni, mert van pénz és tudás (és humánerőforrás mennyiség) is náluk. Amivel az EU ki tud tűnni az a prémium termékek és gyártás minden terülten, megbízható !tartós! (klímabarát) termékek létrehozása.
J0hnnyEnglish
J0hnnyEnglish hétfő, 14:14
Előzmény: #75273  forster0123
#75277
Pontosan, a Toyota is megmondta, hogy kombinálni kell az energia visszanyerő/elektromos/robbanómotoros technológiát az átmeneti időszakra és közben innoválni a területet (akkumulátorok, energia visszanyerés, elektrifikáció).
EURHUF_goes_to_haven hétfő, 14:13
Előzmény: #75270  J0hnnyEnglish
#75276
A normálisabb német kimondja, (munkatársak 60-70%a), hogy a villany autók addig mentek ameddig kaptak rá 5-8k€ bónuszt. Azóta mintha elvágták volna... 
A valóság az (és ezt ők bevallják) hogy első autónak még nem mindenkinek jó 1:1 ben, de napelemmel, vagy cégnél töltéssel olcsóbb mint a robbanómotoros illetve lízingben az a rész amit a munkavállaló fizet céges autó után az negyed annyi mint amit robbanó után és fele mint a hibrid. 
A hatótávolság, az hogy számolgatni kell, hogy mikor hol hogyan tölti, hogy nem tudja kint hagyni napokra-hetekre éjjel... az arra mutat, hogy amióta nem dottálják azóta a kutyának se kell. Ehhez jön az hogy a VW és minden más európai eladási számai hatalmassat zuhantak. Kínában 25-40% al kevesebb VW fogy mint be volt tervezve... És ez németország egyik kulcs iparága... BASF dobbantása megintcsak ... Vagy a Miele... Zf, Goodyear... Az az év mindenki visszafogja a költekezést és örül ha van munkája... Na ennek a hatványozott eredménye lesz magyarországon... Persze a kínai majd hoz valamit, de az megint nem segít  az országon. Én ebből vontam le a következtetést, hogyha nincs se belső se külső fogyasztás az autóiparra, akkor az reccs lesz... Kína meg nyomja magát mint a kúpot... Már ki is találták, hogy kerülik meg a büntető vámokat... Eközben a Huaweit kizárták az 5G-s fejlesztésekből itt is. Egyelőre én is kivárok, de nyitva tartom a szemem és szárazon a puskaport :). 
N0MAD hétfő, 14:12
Előzmény: #75271  TitusPullo
#75275
Illetve idén úgy néz ki nem a mezőgaz lesz a megmentő, de az építő és autóipar se. 
J0hnnyEnglish
J0hnnyEnglish hétfő, 14:11
Előzmény: #75272  N0MAD
#75274
A probléma az akkumulátor gyártással és a nyersanyaggal (ami a jelenlegi akksikhoz kell) van. Utóbbiból sajnos nagyon kevés van EU-n belül.
forster0123 hétfő, 14:08
Előzmény: #75270  J0hnnyEnglish
#75273
Minden idők leg környezetkímélőbb dízel technológiája már a jelenlegi. Ezt teljesen lehúzni a WC-n és minden lapot feltenni az elektromosra, baromság.
A németek most a 24 órában próbálják meghúzni a vészféket.
N0MAD hétfő, 14:06
Előzmény: #75270  J0hnnyEnglish
#75272
Kérdés lábonlövés illetve tülzott siettetés e, hogy egy vezeto gazdasági hatalom fő húzóágazata kezdjen megmozdulni mert kína köröket ver rá.
It-ban eu, hát olyan amilyen, elektronika khmm, legalább az a terület mozduljon amiben még játékban van.
Szerintem és a tévedés kockázata mellett.
TitusPullo
TitusPullo hétfő, 14:04
Előzmény: #75270  J0hnnyEnglish
#75271
a gdp progressziót eddig is csak az eunál nagyobb áremelkedés hajtotta, aminek következménye a fogyasztás visszaesése lett, mert az ország 80%ának a realkeresete csökkent masszívan.
J0hnnyEnglish
J0hnnyEnglish hétfő, 14:01
Előzmény: #75261  EURHUF_goes_to_haven
#75270

Itthon gyakorlatilag jó ideje gazdasági recesszió van, ezen nincs mit nagyon szépíteni. Az valóban igaz, hogy ez a jelenlegi foglalkoztatási (fogyasztás..stb látszik) adatokban nem jelenik meg, de azért mert bármilyen furcsa körülöttünk nincs recesszió - vagy nem volt eddig. A kiskereskedelem és szolgáltató ipar egyértelműen szenved, tehát sem műkörmös sem fodrász és boltos sem lennék, de az építőiparba sem rohannék.
Utóbbiak (nem szeretnék okot keresni rá), de hamar lehúzhatják a rolót, ha itthon is elkezdik a nyugat-európai árszínvonalat (vannak rá jelek).
Az autóipar egy különleges gyerek, itt azért felhoznám a EU elmebeteg módon saját magát lövi lábon az elektrifikáció siettetésével, az átmeneti (hybrid) mgoldások helyett. utóbbi estén igazad van, ebből a szempontból ami Német o. problémája, az sajnos a mienk is lesz, inkább előbb, mint utóbb.
TitusPullo
TitusPullo hétfő, 13:58
Előzmény: #75265  geza77
#75269
sajnos nem ért át a hufom a külföldi brokiszámlára a korrekcióban :(
EURHUF_goes_to_haven hétfő, 13:52
Előzmény: #75265  geza77
#75268
Csak OV vérnyomása... 
N0MAD hétfő, 13:51
Előzmény: #75265  geza77
#75267
Akartam is reggel kérdezni géza nap lesz e ma :)
N0MAD hétfő, 13:49
Előzmény: #75264  N0MAD
#75266
Beszéltem odáát pincérekkel, ilyesmi, mondták hogy megunták az ingázást, költöztek. Nyilván helyzetfüggő, gyerek már itt fejezi be a sulit, ilyesmi, de gyanítom lesz egy fix mozgás is.
geza77
geza77 hétfő, 13:45
#75265
valami szuverén dolog tossza a fo$rintot  https://imgur.com/a/2PeJRaX
N0MAD hétfő, 13:43
Előzmény: #75263  EURHUF_goes_to_haven
#75264
Én azért élek a gyanuperrel hogy pár év ingázás után megunják a népek és elkezdenek munkahely mellett helyet keresni
EURHUF_goes_to_haven hétfő, 13:25
Előzmény: #75262  N0MAD
#75263
Győr, Sopron, Szombathely + pár kisebb település... Ez csak azt jelenti, hogy az ottani ingtlan árak továbbra is a holdra mennek... hacsak pályát nem tévesztenek és a napba nem csapódnak.... 
N0MAD hétfő, 13:15
Előzmény: #75261  EURHUF_goes_to_haven
#75262
Győr az eléggé közel van ausztriához, lesz munka!
/s
https://g7.hu/adat/20240729/ennyit-keresnek-az-ausztriaban-dolgozo-magyarok/
“ “Már csak német állampolgárokból van több a külföldi dolgozók között Ausztriában”
EURHUF_goes_to_haven hétfő, 13:12
#75261
https://www.portfolio.hu/uzlet/20240728/hatalmas-leepitest-jelentett-be-a-magyarorszagon-is-erdekelt-nemet-autoipari-beszallito-701019
Amit lent említettem.... ha ott ilyen elbocsátási hullám lesz akkor magyarországon mi lesz ? CUNAMI?? vagy szökőár ? A teljes foglalkoztatottságból hatalmas munkanélküliségbe ? (A pakliban benne van)

Topik gazda

Karterab
1 1 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek