Sokszor foglalkozunk vele, gondoltam legyen egy ilyen topic is.
Szóval EUR/HUF.
308 átütésével szépen feljött már többször 314ig, de úgy fest itt mindig elakad, pedig a következő ellenállás 318 környéke lenne csak, mint történelmi csúcs.
Amugy csak bujkalt bennem a gondolat,hogy ennek a nagy ex szovetsegesekbe belekotesnek nem e az a titkolt celja,hogy egy esetleges 26os megborulasnal ne nagyon legyen kire tamaszkodni. Szoval ez ilyen proaktiv elszigetelodes.
Az elején még VW ről volt szó, persze a Skoda is az :) pl. 2.0 CR 150 ló 6-os manuál. Élettartam olajjal töltve, csak nem a tulaj élattartalmára szól hanem a sebváltójéra :)
Sztem tovabbra sem kell nagy esz ahhoz,h elkepzeljuk ,h egy ilyen kumulalt sokkhatas lehet h nagyon meg fogja boritani a forintot. A sokeves trend nem tudott torni (madein,hol a hires 350?) ,igyhat jo szokas szerint mehetunk tovabb fel,ido kerdese lesz. Ketyeg az ora,elvtarsak.
A nagy autóipari depihez hozzátenném ha megb. nak a Barátság kőolajvezeték elzárással és csak drága nyersanyagból orosz földgáz és kőolaj nélkül kell termelni a Mercinek és az Audinak akkor nagy gáz lesz. Lehet hogy az akkugyárra mindent a feketére tevés se jön be.
Nem tudom melyikről beszélsz, de nekem 1,6 cr skoda 5 ös váltó CAYC on oldalt van és hülye módon de csővel lehet tölteni. A többit nem tudom , a szerelőmre bízom :) Felőlem bele rakhatja 3 miatyánkal is ha azzal könyebb :D
kacsacsőrt nem lehet tenni a fórumon mert a bekezdést eldobja... Na szóval ami céges, kevesebb mint 4 éves, annak mindegy, hogy nem volt gazdája és hogy csak a kötelező gyártói szervízt kapta , azt bőven bírja. És még akkor is egyben van. De azt várni, hogy ez ilyen szervíz intervallumokkal tudja majd az 500k km - tazért merő ábránd... (VW 30k km olaj, és örökéletű váltó, amit közben módosítottak 60k ra).
Mindegyik pontossan ugyanakkora szar mint a többi , a nagyok közül, legyen az Stellantis, VAG, JLR, GM Daimler vagy BMW :D.És megsúgom a japán se olyan jó már mint 20 éve... Pont tegnap olvastam Toyota visszahívásról (bocsának Lexus) hogy forgács maradt a motorban... https://www.economx.hu/gazdasag/toyota-visszahivas-motorcsere-gyari-hiba.793590.html A német prémium addig tart amíg 4-5 éves, de szódával legyen 8... egy német megy 20-30k km t normál körülmények között, vagy aki 50 et is... Mire ez elér magyarországra valóban vérzik a torka és 1000 baja van... A cégesekkel eddig ami Kína meg jön fel mint a talajvíz. Chippet nem tudnak még fejleszteni ami tudja azt amit az előző TSMC tud, de azért szódával az is elmegy, 5 éves gép szintjét tudják. Autók minőségileg még nagyon hullanak , de csiszolódnak is... Majd az idő eldönti
Persze német prémiumautó. Aztán mást se hallok mint itt áll meg ott áll meg, szervízben pingvineznek felette mi baja lehet. Sokáig el lehet adni a minőségcsökkenést prémiumnak ha szép bőrbevonatos faberakásos, de a japán az nem áll meg, a ferrari még ma is gyors (mégha csöpög is az olaj :D) , és brit és amcsi luxus is van. Én most nem tudom mekkora az a nemet prémium hizzáadott érték a tömegautóknál. Mert a bmw meg az audi meg merci az az.
Hát kína. Ok higy van humáneroforrás, nyilván eu többszöröse, de eu is tud még a régióból munaerőt behüzni, illetve kitelepülni környező országokba, nem írnám le teljesen a különbséget lakosságszámilag egyedül. Pénz is érdekes kérdés, itt sem áll rosszul,eu csak több megy jólétre, kérdés ez baj e. Tudásban nem gondolom kína olyan előnyben lenne. Prémium szegmens az ok, csak legyen a bolygó többi részén erre a prémiumra örök kereslet, akár fizetőképesség, akár vámhatármentesség, akár alternatívamentesség tekintetében. Pl japán, usa, korea, de akár kína is. Prémiumra alapozni egyedül nagyobb rizikó szerintem mint az inniváciőra, divatok jönnek és mennek.
Tedd a szívedre a kezed, hogyha a kínai hozza a minőség 75-90% át harmada áron akkor is majd az EU-st fogod venni ? A strucc politika nem fog bejönni. a 80as-90es évekig a német termék minőséget jelentett, Utána ők is átvették a Lean-s és olcsón gyártanak szart amit drágán adnak el (Ok litográfiai gépek alkatrészei kivételek), de a többi fogyasztói termék hatalmasat romlott... Mostmár nem egy kiforrott valami kerül piacra, hanem Béta és Alfa tesztek... A különbség, hogy a németeknél még folyik a validáció release előtt ami sok hibát kiszűr, de messze nem mindet, míg kína ennek jórészét élesben teszteli... Ilyen helyzetben 10-20 éves időtávon gazdasági öngyilkosság amit javasolsz. Fel kell venni a kesztyűt, mert ha nem akkor már csak a ring mellől lehet majd nézni, hogy de jó lenne ha mi is ott lennénk...
Agitpropok voltak mostanaban elmondani,hogy sosem volt ilyen jolet,meg a tobbi nagyon igaz,nagyon eredeti bullshitet? Ketyeg az ora gyerekek,gyertek kommentelni. Vagy mar tipli van az allamkincstarba,kiszedni a stexet?
EUR/HUF
Sokszor foglalkozunk vele, gondoltam legyen egy ilyen topic is.
Szóval EUR/HUF.
308 átütésével szépen feljött már többször 314ig, de úgy fest itt mindig elakad, pedig a következő ellenállás 318 környéke lenne csak, mint történelmi csúcs.
Real:313 (ma volt 314,7 is)