Topiknyitó: Törölt felhasználó 2014. 02. 20. 15:09

EUR/HUF  

Sziasztok!



Sokszor foglalkozunk vele, gondoltam legyen egy ilyen topic is.



Szóval EUR/HUF.



308 átütésével szépen feljött már többször 314ig, de úgy fest itt mindig elakad, pedig a következő ellenállás 318 környéke lenne csak, mint történelmi csúcs.



Real:313 (ma volt 314,7 is)
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
FR73 2024. 06. 14. 10:57
Előzmény: #73119  Matthias_Fo_Rex
#73120
Fogalmam sincs, mit mernek megcsinálni. De minden 1% HUF gyengülés kb 0,6% inflációt okoz.
383-ról indultunk év elején.
Matthias_Fo_Rex 2024. 06. 14. 10:51
Előzmény: #73116  Fsociety
#73119
Szerintetek az MNB és a kormány a Forint leértékelését választja mint lehetséges megszorítás?
Mert ha igen, akkor miért ne engednék 400 fölé?
Hogy látjátok, meg merik ezt játszani?
EURHUF_goes_to_haven 2024. 06. 14. 10:49
Előzmény: #73115  FR73
#73118
Nem akarásnak, nyögés a vége... 
Akarja nem akarja, szokásos, hogy csak sodródunk a szélben, és az elmúlt pár hónap pozitív kilátásai is romlottak. (német gazdaság, stb stb).
Nem tudom meddig tudják még elhitetni, hogy van ráhatásuk a zárfolyamra, amiben biztos vagyok, hogyha Mato leköszön és átveszi Marcika, akkor őrá rá fognak próbálni, hogy mit enged. És az szerintem nagy vízválasztó lesz.
_Sigorszky
_Sigorszky 2024. 06. 14. 10:48
#73117
Rublviktor jüanra hajt, lesz@rják ezek az eurót.
Fsociety
Fsociety 2024. 06. 14. 10:45
Előzmény: #73115  FR73
#73116
Egy savtetore felszuras utan,ha fordul,nekem kivalo,ezt tegnap is irtam. Meg gondolkodom,h opcio legyen,vagy sima short. Egyedul az ad okot fejvakarasra,h azert vannak viharfelhok,amik felfele mutato risket jeleznek. 
FR73 2024. 06. 14. 10:41
Előzmény: #73114  Fsociety
#73115
Szerintem MNB nem akarja majd 400 fölé engedni.
Fsociety
Fsociety 2024. 06. 14. 10:39
#73114
398,,ez volt a varakozasom a hetre,hetes bollinger csipve. Innen meglatjuk. Keresd vissza zajec,ezt sem sikerult eltalalni 😆
Matthias_Fo_Rex 2024. 06. 14. 10:37
Előzmény: #73110  TitusPullo
#73113
Jah ez szépet megy
FR73 2024. 06. 14. 10:37
Előzmény: #73111  TitusPullo
#73112
Igen, talált.
TitusPullo
TitusPullo 2024. 06. 14. 10:30
Előzmény: #73109  FR73
#73111
Sajnos mar csak mazdaban talalni jo kis szivo benzint. Toyota is 3 henger turbos a kicsikben.
TitusPullo
TitusPullo 2024. 06. 14. 10:27
Előzmény: #73100  TitusPullo
#73110
416
FR73 2024. 06. 14. 10:22
Előzmény: #73108  EURHUF_goes_to_haven
#73109
Volt szívóbenzines japán autóm, az motorikusan örök élet plusz egy nap. Egy deci olajat nem kellett soha utána tölteni, a szervíz akkor volt komolyabb, ha valami kopó alkatrész már a végéhez járt a hazai utak állapota miatt. Klíma és hasonló probléma sose volt vele, pedig a végén már nem volt fiatal a lelkem.
EURHUF_goes_to_haven 2024. 06. 14. 10:15
Előzmény: #73105  Fsociety
#73108
Igen jelenleg minden kompromisszum. 
Az én felhasználásom tudom, hogy csücskös magyar szemmel, én ezt optimalizáltam fenntartási költségre. Amiatt vettem ezt az autót ezt a márkát mert ehhez van típus ismerő szerelőm + hozzá alkatrészlánc. 
Van/volt egy régebbi mitsu space starom is motorikussan gyenge, de hibamentes, de pl egy fékrásegítő nincs hozzá csak a japán import... (hivatalossan fék alkatrészt nem adhat el bontó.)
Így én EUrópában innen származó autót hajtanék, mert ebből van sok,ezt hajtják , ehhez van szerelő és alaktrész. 
A jövő meg meglátjuk mit hoz. Lehet a németek átmennek mezőgazdászba, ha rottyra rakták az autóiparukat :D Az egy érdekes helyzet lenne
EURHUF_goes_to_haven 2024. 06. 14. 10:11
Előzmény: #73106  EURHUF_goes_to_haven
#73107
Volvo V60 D4
EURHUF_goes_to_haven 2024. 06. 14. 10:10
Előzmény: #73104  TheSnake2020
#73106
Munkatársam klíma kompresszora mondott csütörtököt 2000€ , féktárcsák csere 1500€. Nekem ez nem férne bele . Skodámat hordon magyarországra egy VAG os szerelőhöz, jóval barátibb áron. Mindig mikor haza megyek 1 olajcsere. Nagyobb dolgokat előre szervezem. Ugyanez menne itt is picit drágábban pl lengyel szerelővel, de ott megkapom a szaktudást "olcsóbban". Otthoni toyota maszekről nincs infóm. Nekem most volt klíma kompresszor 3 hónapja, szakszervízben számlával volt 240e. az mégse 780.... (toyotában az hűti az aksi pakkot is)
Fsociety
Fsociety 2024. 06. 14. 10:08
Előzmény: #73103  EURHUF_goes_to_haven
#73105
Toyota ceges autok vannak,hibridek,varoso dugoban 4.5 l. Dizel nyilvan oke,de most arrol beszelgetunk,h mi lehet a jovo. Az elektromos egy kb C auto,varosban,oda tokeletes. Valahol en is a hidrogenben gondolkodok,mint tenyleges opcio,de tudtommal a tarolasa necces. Nem vagyok mernok. Elektromos autot nem fogok venni,ez biztos. A hibridnel nyilvan kapod a hatranyokat,de az elonyoket is. Horvatorszag 4 liter,kellemes tempoban,varossal kombinalva. (szaguldasnal viszont valoban erosen hatranyba kerul,az emlitett suly miatt) 
TheSnake2020 2024. 06. 14. 10:07
Előzmény: #73103  EURHUF_goes_to_haven
#73104
Dízel nagy autó 5l/100km ,  távolságra, Toyota kis autó ugrálni, 5l fogyasztással benzin. Toyota szerviz nem draga egyáltalán.
EURHUF_goes_to_haven 2024. 06. 14. 10:02
Előzmény: #73099  Fsociety
#73103
Toyota nekem kettős, van egy legendás jó minősége, de ismerősi körben druván drága szervzíz cechek jöttek amire legtöbbször hamar csere lett. 
A hibridek nálam egy szürke ló. 
Ötvözik a 2 technológiát annak minden hátrányával. Nehezek mint a sár mivel aksi is kell bele + villany motor is, bonyolultabb tehcnika is.
Fogyasztásban meg nem hozza amit kéne. az hogy robbanó motoros üzemben tud 5l es fogyasztást az szerintem nagyon rossz, mikor egy dízel simán bemegy 4,5 , egyeseknek 4 l alá is. Nekem 5-5,5 l es a dízel octavia pálya tempónál is, télen is plafonig pakolva is. 
Ehhez képest egy bonyolultabb technika, drágább szervízzel számomra nem rentábilis . (Évi 35-40k kmnél!). A lágy hibrid totál zsákutca, ami nem tud tisztán elektromossan menni szerintem (főleg szíjj hajtással aminek a hatásfoka borzalmas). 
Amire kíváncsi lennék az a BYD PHEV például (minőségéről rosszat hallok, de számokban jók). Villany autóknak 1 dolog hatalmas előny az pedig a hatékonyság. Ha utána számolsz, hogy egy dízel 50l tankkal elmegy 1000 km-t (egyszerűség kedvéért) és a dízel ~10kWh/l akkor 1000km hez kell neki 500kWh. (50kWh/100km)
Egy tesla 80kWh aksiból 5-600km eket, de nagy átlagban 20-25kWh  fölé nem nagyon mennek, csak pálya használat mellett. 
Ha lenne egy olyan technológia, hogy a hajtáslánc elektromos, de a energiatároló hatékonyabb (akár üzemanyag cella) az lenne a tökéletes kombó. Hogy erre mennyit kell várni az egy jó kérdés. De hibridet csak akkor vennék ha vagy a fogyasztása lenne annyival kedvezőbb,hogy megérje, vagy a szerzízelése. jelenleg mind a kettő rosszabb mint egy modern dízel. (nagy futás mellet, ez az én felhasználásom)
FR73 2024. 06. 14. 09:47
Előzmény: #73099  Fsociety
#73102
Tegnap jöttem pályán, mindenki ment, kivéve az EV-k, azok ott poroszkáltak 100-zal, hogy hazaérjenek.
TitusPullo
TitusPullo 2024. 06. 14. 09:39
Előzmény: #73100  TitusPullo
#73101
Kar h nem eleget vettem :(

Topik gazda

Karterab
1 1 1

aktív fórumozók