Sokszor foglalkozunk vele, gondoltam legyen egy ilyen topic is.
Szóval EUR/HUF.
308 átütésével szépen feljött már többször 314ig, de úgy fest itt mindig elakad, pedig a következő ellenállás 318 környéke lenne csak, mint történelmi csúcs.
lassan azon a szinten mozogtok, hogy kimondhatjátok, amit igazán szeretnétek! Mindegy mennyi a euró népnemzetthy rántott hús állam formájú bánón államunkban FO$rint van! Vagy ezt ezen a fórumon, vagy ebben a topikban mégsem meritek? vagy még nem meritek? vagy az más szinteken megy?
Hát ha ezen rugózol, hogy azt írtam, hogy nem voltam a forumon, miközben csak ebben a topikban nem voltam, akkor egészségedre. Látom az élő fába is bele tudsz kötni, főleg, hogy a mondat eleje a DAX-ra vonatkozott, szóval..nemtom..., de azért kösz a segítséget.
A mikrós példádra meg: Nálunk a cégnél van egy LEAN filozófia , és rámennek hogy a termék árát le kell faragni... anyaghányag 50%. logisztika 5-10% stb stb és soha nem a legnagyobb cikkből akarnak lefaragni... Én is így vagyok vele. A napi energia felhasználásomnak a legkisebb hányadát teszi ki a Mikró másfél perce. Lehetne optimalizálni persze, de akkor már inkább megkeresem, hogy mi a legnagyobb, mert biztos hogy azon könyebben tudok többet optimalizálni fájdalommentesen... --> és úgy sorban lefelé haladva. Ez hasonló a kár és költség minimalizáláshoz.
Segítek. A fórumon voltál, csak a topikban nem. (OTP részvényesek ide!
hétfő, 10:33
#1223502
Azért, hogy másfél órája
van nyitva és 500 pontot esett, az azért szép... Ezt mondjuk nem értem,
hogy ennyire miért is esik, de majd meglátjuk.
)
ez a szél ami lett,csak a FO$rint vitorlájába kapott bele és NEM ELŐRE VITTE, HANEM HÁTRA!!!!!! Az "ERŐS" kamatnem fog sokaknak kelleni, mert pár ilyen nap, mint a tegnapi és kukáztad a soksoksoksok FO$rintegységet, amit kaptál érte.
Na mégegyszer.. Leírtam ,hogy ÉNnekem elsősorban pénz miatt és a felhasználási stílusomhoz nem illik. Le is írtam miért tapasztalat alapján. Utána mellékesen jegyeztem meg, mert sok túliskolázott azt hiszi hogy elektromos -->0 Co2... hát a nagy mackó szőrös pömpölőjét... Ha csak a tankolt áramot nézem akkor Németországban 1 kWh áram jelenleg 420 g. Egy átlag elektromos autó 18kWh körül kér 100km re. --> 7560 g Co2 100km re vetítve, az én régi dízelem meg : 11 900g. Nem írtam hogy a dízel tisztább lenne. Azt mondam hogy azért messze nem 0 , árnyalandó azt, hogy mindenki azt hiszi hogy az tökéletesen klímaneutrális. -->Ez nagyon nem igaz, szemben a marketinggel, illetve ahogy be akarják állítani. Lehet javítani az arányt elektromos javára napelemmel stb stb de a gyártás és újrahasznosítás / élettartamban nem találtam pontos infót (víz és károsanyagról meg aztán végképp semmi) így azt írtam hogy azért azt is bele kéne venni (ha mást nem a kínából teherhajón pakurával míg elhozzák az EU-ba. ) Tisztelem benned, ha értesz ilyenekhez, a stílusod nem tetszik, mert úgy állítasz be mintha azt írtam volna hogy a Dízel jobb MINDEN esetben. Ez nem igaz. Azt mondam nekem jobb, illetve, hogy nekem nem telik most elektromosra. Illetve hogy azért nézzünk utána annak az öko lábnyomnak (ha már arra verjük a mellünk hogy öko elektro ...) mert a különbségek nem olyan hatalmasak mint azt sok ember hiszi. Ha van tudásod és nem osztod meg azt pedig egy kifejezettem negatív tulajdonságnak tartom. Ha csak keretszámokat mutatsz, hogy te pl hogyan hasonlítanál össze nekem az is elég ;).
Nyilván nagy baromság az is, hogy most mindenki a CO2-re van érzékenyítve, nem lehet csupán az alapján vizsgálni a kérdést. Nem fogok itt linkeket bemásolgatni, és nem is fogok belemenni a részletekbe. Csak történetesen az átlagnál picit tájékozottabb vagyok a kérdésben, és néha szakad a cérna, amikor minden (főleg) műszaki alapot mellőzve tényként irkálják a hülyeségeket... Amúgy ha a mikrózásnál nem agyalsz azon, hogy honnan jön az áram, az autózásnál miért írod a technológia számlájára azt? (ez persze nem a leglényegesebb kérdés, de jól érzékelteti a szemléletet, ami mentén a kérdésről véleményt formáltok)
Abban szerintem még Gaguse is egyetért, hogy hosszú távon Ft erőt várni ettől a kormánytól feleseleg ~5 éves időtávon pl. ott én min 500 at várok ha ez a kormány marad, vagy többet. Egyelőre amekkora gázok vannak magyarországon még tartom a 450 es év végim is ;)
https://www.rivervaleleasing.co.uk/blog/posts/new-study-electric-cars-are-worse-for-climate-than-diesel-engines Ez alapján a Tesla 3 150-180g/km co2-t számítottak. Az én octáviám meg 119g/km... De megint csak ahogy írtam nem ilyen egyszerű ez. Egy herélt smokeandcharmos tdi vagy egy csak napelemről töltött elektro autó vagy egy csak hosszútávon használt karbantartott dízel vs egy csak gyorstöltővel töltött elektromos autó ami 10 év után scrappelnek... Várom a cáfolatod ;)
Egy ideje nem voltam a forumon, most visszaolvasok és látom Géza hiányolt korábban. Ajj, olyan jó, ha eszébe jutok az embereknek. Na, látom, volt itt minden a dízelmotortól kezdve a szokásos Orbánig megint, ezekkel nem foglalkozom. Tudom, az EURHUF, tudom, mindenki látta, hogy itt lesz majd bankpánik meg ilyesmi, de akkor is tartom, hogy anélkül 385 környékéről gyönyörű fordulót lehetett volna csinálni lefele 370 alá. Hogy most mi lesz az jó kérdés, de ha nem lesz semmi ebből bankos hülyeségből (szerintem itt a média nagyobb szelet csinált ennek, mint kellett volna), akkor ez az EURHUF vissza fog ballagni 380 alá belátható időn belül. Nem hiszem, hogy olyan gyorsan, ahogy kilőtt 395 fölé, de az az erős kamat az sokaknak kell azért. Óvatos lettem, mert OTP longgal nagyon megégtem tegnap, pedig a belem az súgta, hogy most kellene még eurhufra rányitni egy jó kis pakkot, de annyira azért nem vagyok elvakult, hogy mindenem eurhufban legyen. Na, egy hét múlva visszanézek.
Ahogy mondtam kérlek akkor mutass egy olyan tesztet ahol összehasonlítják a 2-t . De ne csak a felhasznált eneriga alapján, hanem a teljes ökolábnyom alapján kezdve a gyártástól az élettartamon keresztül az újrahasznosításig. Ne csak Co2-re hanem a teljes környezeti határsa lebontva. Ha találok én is be fogom linkelni ;) De te nagyon magabiztossan mondod akkor gondolom minimum egy linket tudsz dobni róla. De ebben csak a CO2 van benne. (mint a legtöbb ilyen tesztben, de pl van olyan gáz anyag ami 23 000x rosszabb mint a Co2 pl SF6 !!) Hirtelen ezt találtam : https://www.transportenvironment.org/discover/does-electric-vehicle-emit-less-petrol-or-diesel/
EUR/HUF
Sokszor foglalkozunk vele, gondoltam legyen egy ilyen topic is.
Szóval EUR/HUF.
308 átütésével szépen feljött már többször 314ig, de úgy fest itt mindig elakad, pedig a következő ellenállás 318 környéke lenne csak, mint történelmi csúcs.
Real:313 (ma volt 314,7 is)