Szerintem ez kicsit jobb annal, mint "meguszva" egy negyedév. Nyilván, nem csodára számítottam én sem, de lehetett volna sokkal rosszabb is. :) Reméljük hamarosan 3$ fölött látjuk! ;)
Érdekes, de minden nagyobb olajtársaság papirja ugyanugy mocorog, nagyon rá vannak tapadva az 50 napos mozgóra és egy nagyon szűk sávban mozog az árfolyamuk. Mintha nagyon kivárás lenne, semerre nem mozdulnak igazán. Ha a dollár esetleg tovább gyengülne, akkor jöhetne végre egy kis mozgás az olajos papíroknál is...
a "zéró kibocsátású izék" szerintem leginkább a személyautó forgalmat fogják kinyírni, a biciklit, a rollert, a triciklit, a gördeszkát és a gyaloglást helyzetbe hozva és mindezt a környezet- és az egészségvédelem "diadalaként" fogják tálalni a központi tervezők:)
ha valóban a hidrogén és az elektromos meghajtás lenne a tuti nyerő akkor nem kéne orrba szájba szubvencionálni ezeket... anno Henry Fordot sem pénzelte senki a konflisok elleni harcban:)
https://www.act-news.com/news/california-invests-big-to-increase-rng-supply/ Kaliforniában 2019-ben 140 millió hordóny dieselel egyenértékűt RNG-t tankoltak. Ebből helyben csak 3.8 milliót termeltek. Ezért 2024ig beruháznak 1 milliárd dollárt és a helyi termelést feltornázzák évi 119 milliónyi hordóra, ráadásul a gáz tejtermelő farmokról jön. Ez a lehető legjobb megoldás, mivel ezek a farmokon termelt gáz, karbon negativ. Ez azt jelenti, h egy RNG kamion működése semlegesíti két diesel kamion üvegházhatású gázibocsátását! Az államnak is jobban megéri szubvencionálni az RNG-t az elektomos kamionokkal szemben. "If California were to adopt policies to encourage the purchase and deployment of new NZE (near zero emission) NGVs to consume this supply of California-derived, carbon negative, diesel-displacing clean fuel, the environmental benefits would be off the charts. Adjusted for Energy Economy Rating (EER), 119 million DGE would be sufficient to fuel 13,731 natural gas trucks annually. If the HVIP provided a $45,000 voucher toward the purchase of each of these new NZE heavy-duty natural gas trucks, it would cost the state $618 million. Assuming a fifteen-year life for these vehicles, they would generate 51.4 million metric tonnes of CO2e and 20.8 thousand tons of NOx reductions, at a cost of $12.03/MT of CO2e and $29,702 per ton of NOx.For comparison, ARB staff estimate that the cost effectiveness of the typical HVIP incentive ($150,000) for a battery electric truck of comparable size is $545/MT of CO2e and $299,000 per ton of NOx."
SPY daytrade tegnap zarasra par ponttal atfedte az SPY a wave(i), es NDX a wave(iv) csucsokat. De ma hatalmas lendulettel ujra csucsot csinalt. Egyelore azt gondolom, hogy ez meg mindig korrekcio, csak eppen valami komplikalt WXY alakzat. . http://keptarhely.eu/view.php?file=20200729v00szo0s0.jpeg
Az megvan, hogy csaknem száz éve (1920-as és 30-as években) a Magyar Posta Bp-en több tucat tisztán elektromos kisteherautóval végezte a csomagszállítást, és pont úgy cseréltek bennük aksit, ahogy Tibi írta: aknára rááll, régi aksi leereszt egy szinttel lejjebb, új meg fel, pár percig tartott a csere. 60-70 km-t tudtak menni egy aksival. A posta egy kiadványában olvastam annak apropóján, hogy (újra) elkezdtek használni elektromos furgonokat. Ha egy akkugyártó - pl Tesla - kiépítene megfelelő sűrűségben cserepontokat, sztem is működhetne.
Még annyi, hogy a vasút nagyban annyira kedvező, hogy ahol jelenleg működik, ott tuti nem lesz ellenfél a közúti téma, max a mozdony lesz elektromos. Szerintem.
Ebben nem vagyok képben, mert mi főleg belföldön tevékenykedünk, és Mo-n gyakorlatilag kivégezték azt a megoldást, amikor a komplett kamionokat vonaton viszik. A sima konténeres vasúti szállítás meg szintén nemzetközi szinten érdekes. De egyelőre semmi nem mutat abba az irányba, hogy a vasút kiszorítaná a közúti szállítást, épp ellenkezőleg. Legalábbis itthon egyértelműen.
Nem tudom, de hadd kérdezzem meg ismét, hogy a vasúti konténerszállítással képes-e versenyezni egy leendő elektromos jármű? Vagy elég lesz, ha az új technika csak kiegészíti a vasútvonalakat? :)
Teljesen elképzelhetőnek tartom ezt a megoldást, és roppant szimpatikus is. Szabvány, szabvány! Kiemlékszik már arra, hogy "tuccadniegynokiatöltőt?" :-)
Én eredetileg gépészmérnök vagyok, és gyerekkorom óta imádom a sci-fi-t, szóval nem tudsz olyat mondani, amit én ne tudnék elképzelni technológiai fejlettségben. A kérdés nem az, hogy amit leírtál, az megvalósítható-e, hanem, hogy mikor fognak a kamionok így működni? 3 év múlva, vagy 25 év múlva?
2 perc: nem nehéz elképzelni, hogy a részben önvezető kamion az állomáson rááll a kijelölt helyre. Ott egy akna megnyílik, az aknából kinyúlnak a karok, kinyitják az akku helyének fedelét, zárakat. Leemelik az akkut az aknába, és rögtön felemelkedik a csereakku, be a helyére, zárak kattannak, a fedél záródik. Ha a sofőr közben elszaladt wc-re, mire visszaér, már mehet is tovább. Az aksik nyilvántarthatóak a kondíciójuk alapján. Akár az is megoldható, hogy a jármű tulajdonosa csak bérleti viszonyban legyen az akkuval. Sok távközlési szolgátatónál a vonalas telefon, vagy a modem is bérbe volt adva az ügyfélnek. :)
Valahogy igy latom en is. Varom a napot, amikor egy tisztan e-kamion huzza a 40t terhet at az Alpokon at a hosszu meredek emelkedokon, ahogy most a dieseel motorok csinaljak, es mindezt ugy, hogy napi 700km-t megy egy muszakban, es mindezt csinalja nagykarbantartas nelkul 1.000.000 km-en keresztul. . Kicsit korai inni a medve borere.
Financial Forecasts
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.