Á.. semmi, a ként már rég, vagy 10 éve kivonták abból is. piros, és -10 ig jo. A részecskeszűrős dieselnek főleg az vág oda ha csak városban van használva. nincs kiégetve hosszutávon. hány diselben kell porlasztócsúcsot cserélni 150 ezernél..
DIN 51603-1 szabvány..... (heizöl Hel) A MOL bunkergázolaj a hajózás korszerû üzemanyaga, amely megfelel a DIN 51603-1
szabvány elôírásainak. A MOL bunkergázolaj nagy energiatartalmú, alacsony kéntartalmú,
megfelelô cetánszámú és hideg-felhasználási tulajdonságokkal rendelkezô üzemanyag a
hajómotorok számára. Több gyártó a MOL bunkergázolajat megfelelônek minôsítette az
általa elôállított motorok számára. A bunkergázolajat Magyarországon a jövedéki törvény elôírásainak megfelelôen Solvent Yellow 124 markerrel jelöltük.
A jelelôanyag nem változtatja meg a termék színét, de pontosan azonosíthatóvá teszi azt.
Minôségi jellemzôk (DIN 51603-1)
A legfontosabb szabványelôírásokat az alábbi táblázat foglalja össze.
A mindenkor érvényes vizsgálati szabványok az irányadóak.
Használati értékek
A MOL bunkergázolaj ideális üzemanyag a dízelmotor hajtású hajómotorok számára.
Alacsony kéntartalma következtében kevésbé szennyezi a környezetet, jó gyulladási
készséggel rendelkezik, ezáltal stabil mûködést biztosít.
A kénmentes bunkergázolaj használata során jelentôsen csökken a környezetbe kerülô
káros anyagok mennyisége, az erre történô átállás a felhasználó számára nem jelent
többletköltséget és nem igényel külön felkészülést.
“MentességNem kell azonban szociális hozzájárulási adót fizetnie a magánszemélynek az Európai Gazdasági Térség (EGT) bármely tagállamában működő, a tőkepiacról szóló törvény szerint elismert (szabályozott) piacon tőzsdére bevezetett értékpapírra fizetett, az adott tagállam jogszabályai szerint osztaléknak (osztalékelőlegnek) minősülő hozam után.[3]Ebből következően például, ha a magánszemély a Budapesti Értéktőzsdén vagy a párizsi tőzsdén forgalmazott részvényekkel rendelkezik, amelyek hozamát osztalékként fizették ki, akkor ez után az osztalék után mentesül a szociális hozzájárulási adó megfizetése alól.”
plusz a kannák ára....az utána menés,...a rizikó....a vagy működik, vagy nem....amúgy régen mintha ment volna a dizelmozdonyból autóba tankolás.....minek átmenni_
Számomra elég furcsa, hogy valaki pár éves diesel motoros autóba, - amiben annyi kényes alkatrész van - valamilyen szart tankoljon. A fillérb@szás nem ismer határokat. Más egy 30 éves örvénykamrás diesel autót etetni vele /az mindent kibír és értéke nincs/, de egy taxis, aki a kenyerét ezzel keresi -szerintem- nem kicsit hülye.
Mol két rész befektetésére Alteo és Waberers hívnám fel a figyelmet: eredmények és elemzői vélemények alapján 30-40% felértékelődés várható éves alapon. Nem tűnik kidobott pénznek sőt további tulajdonszerzés is indokolt. UTE negatívnak vélt befektetése mellett persze.
Az odáig ok.. Csak ugye ha a járműipar, az építőipR nem pörög a kiskereskedelmi forgalom stagnál az út díjak az egekbe , ÁFA is ... jövedéki adó ... Úgy azert nehéz hozni az eredményeket . Mindamellett azert Hernádi éppen ezért óvatosabb a várható eredménnyel kapcsolatban ... Lássuk Nagy Marci mit talál ki.. Illetve második félév már jó lehet..
Persze, hogy óvatos, de azért minimálisan magasabb az idei első várakozás, mint a tavalyi év eleji várakozás... Úgyhogy közben zajlik egy szerkezetátalakítás...ha minden jól megy majd szokás szerint finomítanak q3 után...
Igen az inflaciot le kene vonni a papir pillanatnyi ertekebol es ugy szamolni a ezt a "brutalis" osztalekot (igy irta az index). Ezentul mint (kis-)befekteto nem ertek egyet a ceg uzleti politikajaval (kukazas, focicsapat, stb). Vagyis felszamolom (a pakk fele kibocsataskor vagy akkoruli arfolyamon kerult be, szoval lesz rajta nagy ado). A kovetkezo evekben sem lesz kisebb az inflacio mint a netto osztalek, es gondolom a tovabbiakban is megeszi az (esetleges) arfolyamnyereseget kormanyunk kreativ adopolitikaja. Szeretnem beloni a cutoff date-1 napi arfolyamot. Jelenleg 3196Ft -ot latom realisnak (nemi tartalekkal). Minden velemenyt koszonok...
Jó napot! Erste:-Átjáróházzá vált a 2.952 forintnál levő szint, azaz valójában megszűnt a szerepe. (Azért a grafikonban egyelőre még benne hagytuk.) Az MACD a pozitív tartományban oldalazik, vagy talán inkább korrigálós jeleket mutat, de a részvényárfolyam is inkább oldalazik, ami maradhat még egy darabig. Minezt annak ellenére, vagy éppen azért, mert 250 forint az igazgatóság osztalékjavaslata.Támasz és ellenállás szintek
Az utolsó pillanatban lekötötték az OTP-vel együtt, pedig simán úgy nézett ki, hogy halványzöldben záratják a BUX-ot. 1 milliárdos forgalom a vége, meint alulról kezdjük nyalni a pingvineket (pfujj)
Szerintem piaci alapon működő vállalat a Mol ami a gazdálkodását illeti, de a jelenlegi kormányzat egyes beavatkozásai befektetőket riasztja. Amennyiben a Ner rendszerét nézem, lehetetlen belőle kimaradni mert csak rosszabb káder kerül pl. Hernádi vagy Csányi helyére.
Értem. Az egész jelenségnek egy szeletét említetted meg. Így kevés, folyamat nem napokban kezdődött. Lehet elmenekülni a bétről és-vagy kivárni a tiszta gazdasági irányítást . Sokan ezt tették, forgalmi adatok mutatják. Politikai változás lesz, akkor lehet számítani nagyforgalmú piaci alapú kereskedésre.
Cikkből: Mol véges határidővel kaphat Orosz olajat" --- én erről nem tudok, nincs határidő megadva. Cikk elemzése egyébként korrekt , ezért is érdekes a hatalmas adóelvonás kormány részéről miközben versenyképesség javításáról prédikál.
véges: ameddig van ott olaj....de inkább amíg az eu nem tilt teljesen...amúgy a mol nem viselkedhet olajos cégként, ha 2030-ra 80%-ban inkább vegyipari-szolgáltatói-hulladékkezelési-stb cég lesz.
Bemutatott új program nem is olajos évtizedekre épít. Eu ha akarná már rég szabott volna határidőt, az elvitathatatlan, hogy hazánk olajbeszerzése kötött és egy csatornás. Mivel az EU alternatív beszerzési rendszer-csővezeték stb. fejlesztésére nem ad pénzt így érdekes is lenne ,ha korlátoznák, szankcionálnák beszerzéseinket. Ráadásul az egyetlen meglévő alternatív vezetéken is látjuk milyen játszmák zajlanak arról nem is beszélve, hogy hajózva jut el a nyersanyag ami minden csak nem zöld ellenben kifejezetten környezet károsító.
Vélemény: Ajánlott osztalék mértéke nem tekinthető kevésnek viszont a részvény árazása kifejezetten nem védi a befektetői érdekeket és nem látható a cég vezetése részéről támogatás. Jelzem választ még nem kaptam kérdéseimre.
Két óra alatt 77 millió forint forgalom. Ez még pénzváltónak is gyenge. Tudom ma másra figyel az ország -én is - de ez általános tendencia. nagyon alacsony forgalmi adatokat láthatunk, nem csak Mol esetében. OTP-t Csányi veszi, e nélkül ott sem lenne kirakatba való forgalom.
Pedig most már kezd hamarosan kiáramolni a pénz az állampapírokból a részvények felé,persze akik tőzsdéznek ezért lehet tartják és tartani fogják a 3000 környékét,Amerikai kettős adóztatás végett jópár ismerősöm is a BÉTre tévedt, és szerintem még jó páran,reméljük hogy MOLt vesznek....
Ársapkát mikor lebegtetik? És milyen feltételekkel? Október óta teljesen más Nagy Márton narratívája. Hogyan gondolod az ársapkát bevezetni, ha 95% az extra profit adó? Mert ugye erre is választ kellen akkor adni. Bosszant sokan írják az ársapkát, de a másik oldal lényeges kérdésével nem foglalkoznak. Ársapkánál 40% majd 60 % volt az extra adó ahogy szűkült a kör. Mi lett az eredménye? Ellátási zavarok és sorbanállások. csak arra utalok, hogy nézzük meg teljes körben a tényeket. Nem véletlen, hogy nem emlegetik az ársapkát, nagyon káros volt az ágazatra és a gazdaságra. azt a tényt se felejtsük el, hogy már Slovnaft nem szállíthat hazánknak orosz olajból készült üzemanyagot, ahogy az ársapka esetében megtehette. Sok részlet amit érdemes mérlegelni.
Tudjuk, hogy káros, de nem ez a kérdés. Amíg potenciális veszély, addig sok embert visszatart. És hidd el, ha szükségesnek tartják a szavazatvásárláshoz vagy bármi máshoz, akkor bevezetik.
Igazad van , a szavazatszerzés látjuk milyen célokat szolgál. Az én érvem a jelenhez kapcsolódik, szerintem más a helyzet,mint 2021 novemberében. Ráadásul a szavazatszerzésnek sincs most helye, önkormányzati választásnál nem nagyon számít az olcsó üzemanyag, egyéni körzeti képviselés a fő tényező, majd 2026-ra lehet kérdés. Ami az ársapka következményeit illeti: jelenleg környezetünkben sehol nincs ársapka. Áfa bevételek most is alul teljesülnek, csökkentett árnál ez csak fokozódna. Több üzemanyag fogyna? Igen ez igaz, de az a kevés külföldi nagykereskedő aki még maradt, azonnal kivonul az országból. Mol egyedül nem képes ellátni megnövekedett keresletet, de minimum kétes az ellátás biztonsága. Amennyiben szűk társadalmi rétegnek vezetnék csak be az ársapkát annak meg nincs akkora politikai hatása a kormánynak. Molra vetítve pedig az adóelvonásokat kell csökkenteni ami megint költségvetési bevétel kieséssel számolhat a kormány, mert ársapka veszteséget okoz miközben 1000 milliárd adóelvonás van jelenleg. Még Orbán sem gondolhatja komolyan, hogy lefekteti a Molt. Ezért nem hangsúlyozza a kormány ársapka bevezetését helyette a" régiós középérték" elve az elvárás.
János, tisztellek és követem az elemzéseid, de szerintem nem kéne tovább mélyíteni az OTP vs MOL befektetők közti szakadékot. A chart amúgy rávilágít arra, hogy az OTP menedzsmentnek fontos a részvényesi érdek és az árfolyam, a MOL-nak meg egyáltalán nem. Sajnos ez tény. A tőzsdén az számít ami megtörtént, nem pedig az, hogy mi lett volna ha... Bőven lett volna, sőt most is van pénz sajátrészvény vásárlásra és a MOL napi átlagforgalom alapján ugyanakkora arányú vásárlás aprópénz lenne a vállalat számára.
Mi lett volna ha...???? Ha nagyanyámnak farka lett volna, akkor ő lett volna a nagyapám. Ha nincs gazdasági összeomlás 2008-ban, akkor nem zakóznak a részvények hatalmasat világszerte. Dettó kovid idején v. 22-ben, mikor az oroszok elindították a háborút, stb. Most komolyan van értelme azon lamentálni, h mi lenne, ha nem vásárolná magát az OTP v. venné magát a MOL? Ki mondta, h nem veheti saját részvényeit ugyanúgy a MOL is, ahogy az OTP teszi? Vajon a saját rv. vásárlások vitték fel 10k körülről az OTP-t erre a szintre, ahol most van és nem ment 6-8k-ra, ahogy vártad akkoriban? Miért OTP-t vásároltak a befektetők 10k környékén, miért nem MOL-t inkább? Gondolom, mert jó okuk volt rá. Miért emelkedett az OTP több, mint 60%-ot tavaly, a MOL pedig miért nem érte el a 10%-ot sem? Megannyi kínzó kérdés. Nem inkább az a lényeg, ami van, ahelyett, ami lehetne?
Persze. Igy van, errol szol. A tema epp ezert fontos, amit irsz. Lehet az OTP arfolyamat sikeresen felfele manipulalni, es lehetne a MOL arfolyamat is. AM, egyik manipulacio sem tart orokke. Es eljon majd az ido, amikor a manipulacionak vege lesz. Es erdemes figyelni, hogy mikor. A Szakadek alapvetoen azert van, mert CSS manipulalja az OTP arfolyamot: es sokan tevesen hiszik, hogy maskeppen van.
Persze. Igy van, errol szol. A tema epp ezert fontos, amit irsz. Lehet az OTP arfolyamat sikeresen felfele manipulalni, es lehetne a MOL arfolyamat is. AM, egyik manipulacio sem tart orokke. Es eljon majd az ido, amikor a manipulacionak vege lesz. Es erdemes figyelni, hogy mikor. A Szakadek alapvetoen azert van, mert CSS manipulalja az OTP arfolyamot: es sokan tevesen hiszik, hogy maskeppen van.
Tudod, ott a gond, hogy soha nem volt egy normális elemzésed az OTP-re. Nos ezzel pedig hitetlenné váltál, az elmúlt tizen év után. Legyen az OTP 4000, vagy 8000, vagy akár 16000. Te mindig rosszul és hibásan elemzel. Mindig!
Mindegy hányszor másolod be. Az eredmény u.a. Szinte minden elemzésed téves és akkor finoman fogalmaztam. Egy dolgot nem tudsz leírni: sajnos tévedtem. Ellenben mindenkit hülyének nézel,kispajtáskodsz.
Igazad van. Te nyilvan egy kiemelkedoen szofisztikalt, rendkivul okos invesztor vagy. Aki mindig elore tudja, merre megy OTP. Sot azt is, hogy CSS majd venni fog 8000-tol kezdve egeszen 17.000-ig. Aki mindig tokeletesen idozitve vesz reszvenyt, es hiszi hogy tokeletesen idozitve fog eladni. Ok, nyilvan igy van: igen, mindenki az atlkagosnal sokkal jobban teljesit a tozsden. De. , Bizonyara feltunt, hogy OTP-nek sok eve mindig ugyanannyi, 280m db reszvenye van. Amikor te jo utemben epp veszel, nyilvan valaki mas epp rossz utemben, butan elad. Es amikor te eppen jo utemben eladsz, a masik buta eppen vesz. Nem lehet maskeppen. Szoval, valaki mindig tartja azt a reszvenyt. Akar emelkedik, akar esik, a 280m reszvenyt tartja valaki. Te csakis akkor, amikor emelkedik. A masik meg mafla, aki akkor tartja, amikor esik. OK, ezt ertem. Nem neked, kivetelesen okos reszvenyesnek szol, amit irok. Hanem a butanak, aki a trade masik fele. . OTP most sok eves csucsa kozeleben van. Oda vitte fel, nos, nem am a hozzad hasonloan okos kisreszvenyes, aki tudjuk, tokeletesen tradel. Hanem CSS, es egyes Fundok, a nagybani vevok penze. . Most egy egeszen szokatlan helyzet van: ugyanis a kisbefektetok sok 100MrdFT megtakaritasa nem annyira reszvenyekban van, hanem jol kamatozo allampapirban. Az, aki mondjuk a 2021-ben betette allampapirba, amikor OTP 18k volt, nos ahhoz kepest meg maga CSS is gyenge kezdo, ha OTP reszvenyt vett. Aki allampapirt vett akkor, mostanra megduplazta azota. CSS ugyanettol merve betette a penzet OTP-be, es nagyjabol zeroba hozta a bukasat. .
MOLly tulajok topikja
Ha az Otisoknak is van gyűjtőtopikja, ne aprózódjanak el apró témákba a Mollysok se.