En nem “mertem” mert ib csak gyujtoszamla es ok osztjak szet es sajat a huf szamla? Vagy rosszul tudom? Kincstarban pedig nyilatkozni kell hogy maganszemely sajat szamlaja.
Sziasztok! Kezdő vagyok a befektetési témában. Revoluton kis pénzben már elkezdtem próbálgatni. Az lenne a kérdésem hogy mi a legjobb broker platform számomra amennyiben: -Tanulok, nincs fix jövedelmem -Évi 200-400k-t tudok betenni, idővel ez bővülni fog. -Szeretnék kereskedni ETF-ekkel (USA/EU) , egyedi részvényekkel (USA/EU) , és akár állampapírokkal (USA/EU) is.
Kivétel pl. a Concorde, ahol mehet negatívba a TBSZ-ed egyenlege a díjak miatt, és akkor el kell adnod valamit, mert átvezetni rá ugye már nem tudsz...
Az attól függ, hogy mit vásárolsz. Mint részvénynek van egy fedezeti igénye. (Maintenance margin, initial margin). Annak megfelelően, hogy mi a készleted, az IBKR felület kiad egy olyat, hogy buying power. Ez az érték, amire lehetőséged van. Nem tudom, hogy 5m cash esetén mennyit ad ki.
TBSZ transzfernél olyannal találkoztatok, hogy az értékpapír transzfer költségét nem a normál számlától vonták le, hanem a TBSZ-ről, ha volt rajta annyi? Nekem ez történt és egyelőre nem tudom mire vélni. Mivel volt 10+ ezer Ft a számlán (és ennyi a transzfer díja), csak a maradékot utalták át, a 10 ezer Ft-ot onnan vonták le, pedig a normál számlára töltöttem elég pénzt ehhez.
Üdv! Gondolom mindig előkerül a kérdés: Kincstári számláról tudok közvetlenül utalni (ingyen) IBKR számlára? Mi a tapasztalat? vagy inkább bankon keresztül menjen? Mi a helyzet a lightyear számlával? oda megy közvetlen kincstárból? Köszönöm, ha megosztjátok a tapasztalatot. üdv,
es 3025: no de melyik szamlara ? szerintem nem az utalas indulasa, hanem az erkeztetö szamla a döntö szerepü . HU06 1200 1008 0179 1337 0030 0008 -ra inkabb lassu . (HU97) 13700016 08209014 -re -ra pedig gyors a jovairas