kozi723

Regisztráció: 2008-07-11 13:21:12

Hozzászólások száma: 2 388

Utolsó hozzászólás: 2020-07-03 09:45


Tapasztalat: 4
Aktivitás: 4
Népszerűség: 5


utolsó 20 hozzászólás

Financial Forecasts péntek, 09:45
Jól látom, hogy a szaggatott vonal egy buy pozíció nálad is 1,70-en? :) Alapvetően örülök és megerősít, ha Te is longban vagy valamiben. 
Financial Forecasts csütörtök, 16:25
Na hat ebbol loszar sem lesz ma (sem) RIG-ben. Nem gond, majd talan ha SP ath-on lesz akkor atlepi az 1,94-et 😂😂
Financial Forecasts csütörtök, 15:20
RIG szerintem ma ki fog törne 2 fölé. Elég komoly ajánlati mennyiség gyülekezik. 15:30-ra ez több mint fél millió db lesz. A tegnapi lecsorgást talán bepótolja ma. Egyébként stoch rsi naposon vételre kunkorodik. 
Financial Forecasts csütörtök, 11:01

EBO (sajnos lebeszéltem magam róla, kár érte, nagyon szép trade lett volna):
.
https://www.tradingview.com/x/rgCRMkFm/
Financial Forecasts csütörtök, 09:20
Tényleg? Tök durva, hogy így gondolja :) Amúgy tény, hogy a M3 kicsit kopogós, elég minimal design, ami ízlés kérdése hogy kinek jön be és kinek nem. Olvastam én is ezt a rozsdásodás dolgot, ami 20 millióért tényleg elfogadhatatlan (szerintem). Amúgy teljesen egyetértek Veled és Tibivel is, hogy őrületes hype van körülöttük (talán némileg tényleg indokolatlanul). Amúgy alapvetően én sem Teslat vennék, ha most autóra kéne azonnal elvernem 20m-et. Akkor inkább kevesebb mint a feléért egy prémium felszereltségű Ioniq-ot vennék magamnak + a feleségemnek egy Zoe. A maradékból meg 20 napelem a tetőre. :)
Financial Forecasts szerda, 23:05
Amikor hónapokkal ezelőtt (talán volt fél év is) azon beszélgettünk itt a csoportban, hogy még hova tovább tud esni RIG, akkor egy nagyon rövid, velős és egyben fájó (de amúgy maximálisan igaz) választ kaptam. "a tőzsde a jövő árazza." Nos, Tesla-ra vetítve: a jövő a Tesla, és a piac ezt árazza. Minden bizonnyal túlárazza ez nem vitás, de akárhogy csűrjük csavarjuk ezek a tények. Nagyon kedvelem a villanyautókat, ezért számos csoportban jelen vagyok, és sokat olvasok a témában. Éppen ezért egyszerűen szánalmas és egyben ultragáz hogy egy VW csoport legyárt egy autót, amire nem tud megfelelő szoftvert írni. Emiatt autók tízezrei állnak hosszú hónapok óta és várnak egy szoftverre. WTF? Én értem, hogy nem az új Super Mario-t kell megírni 3 pályával, de azért ugye érezzük, hogy az autógyártás egyik ikonikus résztvevője erre volt képes. Aztán lássuk csak ott a Merci (Daimler), akik 1 azaz egy (EQC) full elektromos járművel tudtak kihozni, induló ára majdnem 31 m ft. Se törekvés, se választék, se semmi, nulla jövőkép, a kvóta miatt csinálták. Audi: igen, elindult valami, remek autó lett az etron, abszolút prémium minőség, de az induló ár valahol 29m ft környékén, ezért nem látsz túl sokat az utakon. BMW: na hát az i3 egy szuper autó, és időről időre tettek a megújulásért, hiszen mégiscsak eljutottak a 120 ah-s akkuig, amivel már egészen használható hatótávot hoztak össze. Az már más kérdés, hogy nagyjából egy fapados légitársaság által is használt keretbe beilleszthető bőrönd fér be hátulra, de városi ugrálásra kiváló. (nem véletlenül terjedt el a REX és a full Electric verzió is) De itt kb. végük is van. Be van harangozva az i4, amit 2021-re terveztek piacra dobni. Lesz is belőle kb 2023. Ahogy a VW mondaná: "két év múlva" :D. A Porsche nem ez a liga, mert a taycan már erősen 35m felett van, szóval ezt hagyjuk. A Taycan egy presztízs autó, ami azért született meg, hogy a megmutassák hogy mire képesek NOLIMIT kiadások mellett. Ez olyan dolog, hogy ki ne tudna felöltözni az Andrássy úton ha a sarkon adnak neki 20 milliót. 
.
Na és akkor térjünk a Teslára. Sok éve használható (elektromobilitási szempontból) autót készítenek, ezek pedig a lehetőségeikhez (gyártási kapacitás) mérten rettenetesen terjednek. A supercharger hálózattal egész egyszerűen úgy verik le a többieket mint vak a poharat. És tudod miért? Mert egy Ionity aki jelenleg EU-ban a legnagyobb kihívó (lehetne), az idióta árazáson keresztül tökön szúrja magát. 280 ft / kWh, ami egy átlagos járműnél 20%-ról, 80-85%-ig töltve, mondjuk valahol 7e ft körüli töltési költséget ad ki. Viszonyításképp kis hazánkban 40 ft körül van 1 kWh-ra. Ezzel szemben a Tesla sok éven keresztül ingyenes töltést biztosított a superchargereken (most már úgy tudom nem az az újonnan eladott modellekhez, de ebben kevésbé vagyok képben). 
.
Továbbá azzal nagyon nem értek egyet, hogy milyen széles a 20 milliót autóra költő vevői bázis. Amikor az utcán sétálok a munkahelyemre azt szűröm le, hogy nincs itt semmi probléma (anyagi). Minden ötödik autó P vagy S rendszámú 15m pluszos verda. Minden bizonnyal persze lízing, azon belül is "vállalkozói" járművel ezek, de egészen elképesztő belegondolni hogy a statisztika szerint 15 év az átlagéletkora az autóknak Magyarországon. Hazánkban is sokkal több Tesla volna, ha megszűnne az az általános (nagyon rossz) beidegződés, hogy akkora kocsit kell venni, amibe beférünk egy 2 hetes síelésre és megállás nélkül lehet veretni legalább Les Deux Alpes-ig. Mert autót a magyar a legrosszabb eshetőségre vesz, hiszen amúgy napi 60-80km-et ingázik az év 350 napján maximum 2 személlyel a kocsival. Nyilván kell az X6 :D Szóval igen, nem kevés 20 m körüli, de egészen sok 12-14 m körüli autó járja az utakat. Aki pedig 14-15m-et odacsap egy autóért, annak nem hiszem hogy gondot okozna a 20m. 
.
A németek. Na hát ők a fenti okokból kifolyólag lassan alulról szagolják az ibolyát. Mert a koreai fiúk (Hyundai, Kia), sőt lassan a franciák is, ár érték arányban jó EV-ket gyártanak. Kona, Ioniq, Zoe.. A Tesla pedig ad ezeknél egy magasabb színvonalú, tehetősebb réteg számára megfizethető autó, aminél 1000-ből 1 rozsdásodik, 100000-ből 1 kigyullad, de tudsz venni bele fingópárnát ha olyanod van :) De azért az elég menő dolog, hogy néhány néhány év múlva amikor bejársz a garázsba akkor egy szoftver upgrade-del megkapod a 4-es szintű önvezetést. Tény, hogy egy Audi A5 kárpitja nem úgy kopog, de akárki akármit mond, nem a 3.0 tdi Quattro a jövő! A Tesla egyébként azért lesz hosszú távon nagyon nagy befutó, mert mire a germánok eljutnak néhány használható és tömeggyártásba adható modellig addigra a Tesla kb holdjárót is gyártani fog. És tudod mi jut a németeknek ebből a piacból? Az 5 év múlva 6-8m ft-os elektromos autók szegmense, illetve tolhatják tovább az FSI-t. A Tesla pedig majd gyártja a 20-30m ft-os kategóriát, addigra pedig már jelentős marge-zsal.
.
Kérdésedre a válasz: nem a jelenlegi funda miatt veszik. Hanem mert jó + menő + innovatív + mindenki ezt venné ha megtehetné. Pont úgy ahogy nem 3210-est használunk hanem inkább i11-et (de írhattam volna bármelyik prémium okostelefont). Én így látom :) 
Financial Forecasts szerda, 10:49
WFC-vel van valami komolyabb probléma, hogy ennyire nem akar erőre kapni? 
Financial Forecasts szerda, 10:33
Köszi a válaszokat! Itt 30 körül megcsípek belőle egy darabot, szigorúan buy and hold pozinak. 
Financial Forecasts kedd, 23:09
Ennyire gyors mozgasra azert nem szamitottam. Az 5,3 csak a haromszogbol valo kitores celara volt, semmi hokuszpok. :) Ami a mozgasat illeti, LAC-ra jellemzo, hogy az ilyen nagy forgalmu napok 6-10%ot jelentenek. De azt hozza kell tegyem Szerencses volt mai nap, mert jelenleg oriasi a hatszelunk ami Tesla felol erkezik. ATH-on van es ennel sokkal magasabb celarak vannak benne. Zaporoznak a hirek, miszerint sajat, uj tipusu akkufejlesztesbe kezdenek. Sot: Egyes forrasok szerint Tesla nevada allamban, mindossze 150 merfoldre epitene fel a gyarat a LAC tulajdonat kepezo Thacker Pass nevadai banyatol. Ez tudjuk mit jelent. Vagy egy elkepesztoen pofatlan magas aru felvasarlast, vagy egy nagyon hosszu tavu egyuttmukodest Musk-kal. Mert nyilvan nem Chilebol fog lithiumot vasarolni, ha valoban ott lesz az akkugyara. LAC egy brutalis ekszerdoboz! Pont a maihoz hasonlo napok utan esik nehezemre adni es venni. Hanem fogni, venni, tartani jo sokaig! Oriasi potencial van benne az elektromobilitas fejlodesevel. Aki inkabb tradeli az viszont sokat kihoz belole rovid tavon is: lasd Boole! Ha kitart a hangulat amugy a napokban akkor rovid tavon nagyon siman meglehet a marciusi csucs 6 korul! Sot, szerintem atlepi! Ha sikerult venned probald meg erosen tartani, es inkabb csak kovesd szoros stoppal. :)
Financial Forecasts kedd, 14:51
AT&T-ben érdekelt valaki? Mit gondoltok róla? Elég rövid timeframe-en, de kibújt. Bár nincs benne hatalmas hozampotenciál, de talán vola tűrő is.
.
https://www.tradingview.com/x/8UF2V9Sf/
Financial Forecasts kedd, 13:26
LAC 4,65 felett kitörésben óráson. Célár 5,3.
.
https://www.tradingview.com/x/4pV9vsCe/
Financial Forecasts kedd, 08:42
Szerinted benne van a pakliban, hogy az olajosokban is elkezdenek vásárolni? Akár olyan junk-okból is mint pl RIG? 
Financial Forecasts hétfő, 21:15
Remeljuk ezuttal is hasonlo profitot vagunk zsebre! :) sajnos a nap vegere elgyengult, de lesz ez jobb is! 
Financial Forecasts hétfő, 16:55
Talán fordultunk rövidre. 1,85-1,88 felett már jól nézne ki. Ha megindul, akkor akkor 2,84 előtt nem adni. 
Financial Forecasts hétfő, 15:38
Elérkezett az igazság pillanata. Hajszál híján megvan a réstöltés RIG-ben. Az emelkedő trend 1,72--nél húzódik, szóval most jó lenne fordulni. 1,72-re módosított ajánlattam és én belecsíptem, reméljük nem volt rossz ötlet. 
Financial Forecasts hétfő, 14:39
Kik a legjobbak ebbe a témában? Nem is vagyok képben, de szívesen mazsoláznék. Köszi!
Financial Forecasts hétfő, 12:47
2,15-ről ülöm egy kisebb pozícióval és 1,7-1,65 között a rés betöltésénél tervezek egy újabb kisebb pozícióval bővíteni. Úgy sejtem ma ez megtörténik egy leszúrásban, de nem marad 1,7 alatt. Természetesen ha nagyon elromlik a hangulat, és SP szakadni kezd akkor tényleg jobb félreállni ahogy írod. 1,3 alá viszont nagyon nagyon nem szabadna lecsúszni. Akkor igazán nagy a baj. Meglátjuk mit hoz ez a hét. 
.
https://www.tradingview.com/x/yj8KHvPy/
Financial Forecasts 2020. 06. 27. 21:34
Gratulálok, szépen megfogtad a profitot LAC-on. Én mindig attól tartok, amikor felmerül bennem a realizálás 1-1 felfutásnál, hogy amint kiszállok megy tovább nélkülem. Ezért inkább a Buy and hold stratégiát folytatom LAC-ban pontosan az általad is említett néhány év alatt elérhető lényegesen magasabb árfolyam végett. De ezzel a mozgással minden bizonnyal többet ki tudsz hozni belőle aktív trédeléssel. 
Financial Forecasts 2020. 06. 25. 16:01
1,67
Financial Forecasts 2020. 06. 25. 15:25
RIG 1,86 pre. Beálltam a rés aljára, és hagytam neki 3 centet. Megnézzük beköt-e (szerintem tuti lehúzzák addig). 

friss hírek További hírek

  • BÉT
  • Indexek
  • Deviza
      • Forgalom
      • Nyertesek
      • Vesztesek