Érdekes hír a Népszabadságban:
link
A lényeg:
„Akár ezer új autóbuszt is vásárolhatnak idén a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) Zrt. kedvezményes hitelprogramja révén a közösségi közlekedési szolgáltatók. A fiatalítás időszerű is lenne: a BKV 1200 autóbuszának 16, a Volán-társaságok 6720 járművének 11,5 év az átlagéletkora.
A költekezés alapját az a százmilliárd forintos keretösszeg jelenti, amit március első napjaiban hagyott jóvá a kormány 2013-ig, Az állammal vagy az önkormányzatokkal kötött közszolgáltatási szerződéssel rendelkező közösségi közlekedési szolgáltatók ebből az idén 50 milliárd forintot vehetnek igénybe.”
A szakértők úgy számolnak: egy új, 12 méteres midibusz 35-40 millió Ft-ba, egy 13,5 méteres szóló 45-50 millióba, míg egy 18 méteres csúklós 70 millióba kerülhet. Ami azt jelenti, hogy a teljes idei MFB keretből mintegy ezer buszra futná.
A Fidesz a minap kijelentette, hogy a közbeszerzéseken lehetőleg a magyar tulajdonú vállalkozásokat részesítené előnyben (70%).
A nagy busz ügyletre sok jelentkező akadna: Kravtex, Nabi, Ikarus(?), Csaba Metál, akiknek a Rába szállít futóművet, meg ugye a Rábának is van közös fejlesztése.
Az 1000 új busz megrendelés rengeteg hazai viszonylatban, ha tényleg elindul, komoly bevételforrást jelenthet a Rábának (erre már közvetetten többször utalt Pintér is)
link
A lényeg:
„Akár ezer új autóbuszt is vásárolhatnak idén a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) Zrt. kedvezményes hitelprogramja révén a közösségi közlekedési szolgáltatók. A fiatalítás időszerű is lenne: a BKV 1200 autóbuszának 16, a Volán-társaságok 6720 járművének 11,5 év az átlagéletkora.
A költekezés alapját az a százmilliárd forintos keretösszeg jelenti, amit március első napjaiban hagyott jóvá a kormány 2013-ig, Az állammal vagy az önkormányzatokkal kötött közszolgáltatási szerződéssel rendelkező közösségi közlekedési szolgáltatók ebből az idén 50 milliárd forintot vehetnek igénybe.”
A szakértők úgy számolnak: egy új, 12 méteres midibusz 35-40 millió Ft-ba, egy 13,5 méteres szóló 45-50 millióba, míg egy 18 méteres csúklós 70 millióba kerülhet. Ami azt jelenti, hogy a teljes idei MFB keretből mintegy ezer buszra futná.
A Fidesz a minap kijelentette, hogy a közbeszerzéseken lehetőleg a magyar tulajdonú vállalkozásokat részesítené előnyben (70%).
A nagy busz ügyletre sok jelentkező akadna: Kravtex, Nabi, Ikarus(?), Csaba Metál, akiknek a Rába szállít futóművet, meg ugye a Rábának is van közös fejlesztése.
Az 1000 új busz megrendelés rengeteg hazai viszonylatban, ha tényleg elindul, komoly bevételforrást jelenthet a Rábának (erre már közvetetten többször utalt Pintér is)
Rába elemzések, elmélkedések
Véleményem szerint elérkezett az idő, hogy a Rába topik szétváljon.
Ebben a topikban szeretném, ha kizárólag szakmai elemzések hozzászólások és beszélgetések szerepelnének, mivel ezek a láma topikban, a hsz-ek növekedése miatt eltűnnek, illetve nagyon sok időráfordítással találhatóak meg.
A láma topik tökéletes helye a piac rezzenéseinek reakcióira, az árfolyam alakulások okainak találgatására, technikai elemzésre, stb.
Hasonló jellegű hsz-eimet én is oda írogatom.
Ha ez megvalósulna, viszonylag kevés időráfordítással mindenki az érdeklődésének megfelelő információt tudná megkapni a társaságról.
Lehet, hogy ez a kezdeményezés elhal, vagy nem működik, de egy próbát mindenképpen megér.