alapvetően egyetértünk abban, hogy még nem indult el a gyengék kihullása, már én is várom.
azonban az állításod a teljes iparágra igaz, hogy vassal van teli jelenleg, mert több a kapacitás. de ez nem tartható fenn hosszú távon, mert a fuvarozás, és a mezőgazdaság, a katonaság jármű igénye nem változott meg, nincs jelenleg helyettesíthető termék, vagy megoldás, ezért a járműipar ezen szegmense nem fog tönkremenni.
Az igaz, hogy boldog-boldogtalan elhalasztja a vásárlást, vagy el kell halasztania (mert nem kap hitelt).
szóval a jövő nem lehet ilyen, mint most, változni fog, kihullanak a gyengék. és ezt árazhatja a piac, hogy a Rába is köztük lehet.
mivel a tőkeerősség és a tőkeellátottsága nem a legerősebb, persze ezért reagált az elsők között a válságra (mert nem volt más lehetősége), és ez az alkalmazkodás még sokat érhet.
egyetértünk abban, hogy a vállalat ül a kapacitásokon és vár, készül a fellendülésre, de ezt teszi a teljes iparág, a Scania is.
miután nem lehet messze előrelátni, csak a teóriák maradnak, lesz-e fellendülés, mekkora lesz, az iparágnak befellegzett. ezek közül lejet választani és abba a környezetbe helyezni a céget és értékelni.
én nem gondolom, hogy ez az iparág eltűnne, szereplők fognak eltűnni.
hogy a Rába eltűnik-e?
még nem tűnt el, sőt..
csökken a hedge teher, lassan eltűnik, vevőt nem vesztett a cég.
előny lehet, hogy a fejlesztések együtt történnek, ezért nehezebbb leváltani a Rábát, ez így van a mezőgazdaság területén, remélem a Scaniánál is.
Az MH tender még 9 évig tart, a NATO ígéretek elmaradása miatt nem hinném, hogy a költségvetést megszorítanák ezen a téren.
A vegyesvállalatokkal (Busch, Fehrer) megszabadultak egy csomó fejlesztési igénytől, a kovácsüzemet megcsinálták saját erőből.
vagyis nagyobb összegű fejlesztési forrás nem szükséges a jövőben. ez sarkítva azt jelenti, hogy -2 mrd üzemi eredmény esetén még mindig 0 a cashpozi változás (kamat figyelembevéve).
vagyis van még tér lefelé, lehet még rosszabb is a helyzet, de a cég életben tud maradni.
ez még biztosabb lesz, ha a készletszint csökkenés miatt beinduló termelés miatt ugrik a piaci kereslet, majd ott újból stagnál, az már jónak mondható.
De való igaz, amíg nincs 5 napos munkahét, addig nehéz értékelni.
azonban az állításod a teljes iparágra igaz, hogy vassal van teli jelenleg, mert több a kapacitás. de ez nem tartható fenn hosszú távon, mert a fuvarozás, és a mezőgazdaság, a katonaság jármű igénye nem változott meg, nincs jelenleg helyettesíthető termék, vagy megoldás, ezért a járműipar ezen szegmense nem fog tönkremenni.
Az igaz, hogy boldog-boldogtalan elhalasztja a vásárlást, vagy el kell halasztania (mert nem kap hitelt).
szóval a jövő nem lehet ilyen, mint most, változni fog, kihullanak a gyengék. és ezt árazhatja a piac, hogy a Rába is köztük lehet.
mivel a tőkeerősség és a tőkeellátottsága nem a legerősebb, persze ezért reagált az elsők között a válságra (mert nem volt más lehetősége), és ez az alkalmazkodás még sokat érhet.
egyetértünk abban, hogy a vállalat ül a kapacitásokon és vár, készül a fellendülésre, de ezt teszi a teljes iparág, a Scania is.
miután nem lehet messze előrelátni, csak a teóriák maradnak, lesz-e fellendülés, mekkora lesz, az iparágnak befellegzett. ezek közül lejet választani és abba a környezetbe helyezni a céget és értékelni.
én nem gondolom, hogy ez az iparág eltűnne, szereplők fognak eltűnni.
hogy a Rába eltűnik-e?
még nem tűnt el, sőt..
csökken a hedge teher, lassan eltűnik, vevőt nem vesztett a cég.
előny lehet, hogy a fejlesztések együtt történnek, ezért nehezebbb leváltani a Rábát, ez így van a mezőgazdaság területén, remélem a Scaniánál is.
Az MH tender még 9 évig tart, a NATO ígéretek elmaradása miatt nem hinném, hogy a költségvetést megszorítanák ezen a téren.
A vegyesvállalatokkal (Busch, Fehrer) megszabadultak egy csomó fejlesztési igénytől, a kovácsüzemet megcsinálták saját erőből.
vagyis nagyobb összegű fejlesztési forrás nem szükséges a jövőben. ez sarkítva azt jelenti, hogy -2 mrd üzemi eredmény esetén még mindig 0 a cashpozi változás (kamat figyelembevéve).
vagyis van még tér lefelé, lehet még rosszabb is a helyzet, de a cég életben tud maradni.
ez még biztosabb lesz, ha a készletszint csökkenés miatt beinduló termelés miatt ugrik a piaci kereslet, majd ott újból stagnál, az már jónak mondható.
De való igaz, amíg nincs 5 napos munkahét, addig nehéz értékelni.
Rába elemzések, elmélkedések
Véleményem szerint elérkezett az idő, hogy a Rába topik szétváljon.
Ebben a topikban szeretném, ha kizárólag szakmai elemzések hozzászólások és beszélgetések szerepelnének, mivel ezek a láma topikban, a hsz-ek növekedése miatt eltűnnek, illetve nagyon sok időráfordítással találhatóak meg.
A láma topik tökéletes helye a piac rezzenéseinek reakcióira, az árfolyam alakulások okainak találgatására, technikai elemzésre, stb.
Hasonló jellegű hsz-eimet én is oda írogatom.
Ha ez megvalósulna, viszonylag kevés időráfordítással mindenki az érdeklődésének megfelelő információt tudná megkapni a társaságról.
Lehet, hogy ez a kezdeményezés elhal, vagy nem működik, de egy próbát mindenképpen megér.