Topiknyitó: tigus7313 2007. 11. 17. 13:00

Rába elemzések, elmélkedések  

Topikindító.



Véleményem szerint elérkezett az idő, hogy a Rába topik szétváljon.



Ebben a topikban szeretném, ha kizárólag szakmai elemzések hozzászólások és beszélgetések szerepelnének, mivel ezek a láma topikban, a hsz-ek növekedése miatt eltűnnek, illetve nagyon sok időráfordítással találhatóak meg.



A láma topik tökéletes helye a piac rezzenéseinek reakcióira, az árfolyam alakulások okainak találgatására, technikai elemzésre, stb.

Hasonló jellegű hsz-eimet én is oda írogatom.



Ha ez megvalósulna, viszonylag kevés időráfordítással mindenki az érdeklődésének megfelelő információt tudná megkapni a társaságról.



Lehet, hogy ez a kezdeményezés elhal, vagy nem működik, de egy próbát mindenképpen megér.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Törölt felhasználó 2009. 10. 13. 19:52
Előzmény: #1157  Törölt felhasználó
#1160
az a baj víruskám
hogy míg én a rábáról beszélek
addig ti személyeskedtek
zolaaa 2009. 10. 13. 19:47
Előzmény: #1158  Törölt felhasználó
#1159
köszönöm Tigus!
mennyire lesz vajon riasztó a q3? nézegettem 2003 - 2004-et mikor nehéz helyzetben volt a cég. ha jól láttam a saját tőke akkor sem nagyon csökkent 15 mrd alá, ezt jó lenne most is megtartani. Az akkori 7-8 mrd éves veszteség az tényleg kemény lehetett.
Később meg Bajnai Gordon ig. tag lett. gondolhatna a 'régi munkahelyére' :) Jaaa, hogy azt teszi csak ezzel az 1%-os javaslattal??..
Törölt felhasználó 2009. 10. 10. 20:49
Előzmény: #1157  Törölt felhasználó
#1158
Vélhetően a Pf bérence, hogy pörgesse a fórumfüggőket a beszólásaival. (Másokat már tizedennyi kellemetlenkedésért kitiltottak félperc alatt.) Szvsz az egyetlen amit tenni lehet, hogy ignorálod, mintha nem létezne..
Törölt felhasználó 2009. 10. 10. 19:40
Előzmény: #1156  Törölt felhasználó
#1157
te olyan vagy baszki, mint egy vírus.. Minden topicban megjelensz, hogy csináld feszkót... Van ennek értelme?
Törölt felhasználó 2009. 10. 10. 17:57
Előzmény: #1155  tigus7313
#1156
igen hegyesi1

az hegyesi meg 1

tigus7313 2009. 10. 10. 17:47
Előzmény: #1152  Törölt felhasználó
#1155
úgy látom, most már eggyel több, mint kellene......
Törölt felhasználó 2009. 10. 10. 17:09
Előzmény: #1153  tigus7313
#1154
hoppp

optimisták már egymást győzködik

:D
tigus7313 2009. 10. 10. 17:07
Előzmény: #1151  Törölt felhasználó
#1153
a felvevő piacok azok:
a tehergépkocsigyártás ciklikus
a mezőgazdasági gépgyártás ciklikus
meg az orosz piac is..:)
Törölt felhasználó 2009. 10. 10. 17:04
Előzmény: #1151  Törölt felhasználó
#1152
hogy itt mennyi szagértő van

Törölt felhasználó 2009. 10. 10. 17:00
Előzmény: #1150  tigus7313
#1151
A gépipar mióta ciklikus ipatág ? /mellesleg ,hogy a válság miatt visszaesés van /
tigus7313 2009. 10. 10. 16:13
Előzmény: #1149  zolaaa
#1150

1.)
nehezebb falat lett a Rába, mint gondolták, és az árfolyam, se akiszállás nem a kedvük szerint alakult. szerintem jelentős veszteségeket szenvedtek. nem tudom, hogy mennyire csalódtak, de folyamatosan csökken a részesedésük.
(nem könnyű részvény, ez ciklikus termelő iparág)

2.)
az auditált éves jelentésben aktualizálni kell az ingatlan piaci értékét, de ez csak a szöveges részben jelentkezik, eredményhatása nem lesz (ezt a tipusú kimutatást választották, úgy, mint pl. a Fotex).

3.)
IP nekem is hiányzik.
oka lehet némi cslódottság, meg mostanában nehéz bármit írni, amíg nem lehet látni a kilátásokat, a fényt az alagútban (ami nem a szembejövő vonat:))
zolaaa 2009. 10. 08. 23:49
Előzmény: #1148  zolaaa
#1149
A következőkön lamentáltam, mit gondol a fórum?:

1) Korányiék végülis elértek valamit azon kívül bejuttatták néhány emberüket a vezetésbe (?), mi lehetett a tervük, hiszen valószínűleg a jelenlegi vezetés ért legjobban a cég irányításához...

2) Ha az IFRS miatt kellett az ingatlanokat felértékelni, akkor várható, hogy az idei auditált éves jelentésben ismét megjelenik a többé kevésbé reális érték (nyilván nem a multkori 5mrd, de jelentős többlet), ennek minden következményével.

3) IP jól eltűnt.... csak nem most szállt ki ?
zolaaa 2009. 10. 07. 00:39
Előzmény: #1147  Törölt felhasználó
#1148
KöszönjükTigus, ez 09.30-as adat ?
Törölt felhasználó 2009. 10. 07. 00:17
Előzmény: #1144  tigus7313
#1147
fain... akkor nem vvalószínű hogy lesz emelkedés egy darabig... ismét realizálhatom a bukot basszus
Törölt felhasználó 2009. 10. 06. 22:22
Előzmény: #1144  tigus7313
#1146
Ez teljesen igy van
watson
watson 2009. 10. 06. 22:08
Előzmény: #1144  tigus7313
#1145
"(Equitas=kisbüfik), mely állománya több, mint 200 ezer db-bal nőtt, de rengeteg 10-20 ezer db-os új tulaj jelent meg ezenkívül is."
ne tévesszen meg a látszat, ebből 3 én voltam ;))

A határidős volumen is csökkent...
Az alapkezelői oldalon is volt remegő kéz amiket hati fedezetként vettek. Nekem is volt longom amihez az alapkezelő zárt shortot és vett promptot hedge alapjába. Ebből szállíttattam ki egy adaggal én is ahogy lett likviditásom OTP profitból :)).
tigus7313 2009. 10. 06. 21:03
Előzmény: #1143  tigus7313
#1144
Az utolsó negyedévben már nem mondható el, hogy folytatódott az akkumuláció, sőt egyértelmű disztribúció, szétterítés jegyei is felfedezhetőek.
A részvények egy része átkerült a biztosabb kezekből (alapok, nyugdíjpénztárak), a „remegő” kezüekbe (magánszemélyek)
A legszebb példa erre: a Raiffeisen saját szla és az Aegon jelentős mértékben (ketten együtt 450 ezer db) csökkentett (valószínűleg ők állhattak az eladói oldalon a jelentős forgalmú napokon) a mások oldalon a KBC állhatott (Equitas=kisbüfik), mely állománya több, mint 200 ezer db-bal nőtt, de rengeteg 10-20 ezer db-os új tulaj jelent meg ezenkívül is.
Emiatt a rövidtávú emelkedés egyértelműen korlátozottnak tűnik, rengeteg lett a profitrealizáló potenciál. (a közép- hosszútáv meg a piaci körülményektől függ)
A nagyok pozíciói, leszámítva az előzőket nem igazán változtak: KGT-ék még mindig csökkenő trendben vannak, de megjelent a Cashline vonal, ami eddig is többször jelen volt már.
Az amerikai alapok tulajdona is markánsan csökkent, és úgy látszik a Videoton is csak rövidtávon képzeli el a tulajdonlást.

Szóval disztribúció volt, a felvásárlás ugyan eddig sem merült fel bennem, de máséba se nagyon merüljön fel. Folytatódik a szórt tulajdonosi szerkezet növekedése.

Marad a türelem…
tigus7313 2009. 10. 05. 18:48
Előzmény: #1142  tigus7313
#1143
Néhány kellemes hír:

Észak-Amerikában szeptemberben tovább nőtt a nehéz tgk (Class 8) rendelésszám. Már 5%-kal több volt, mint tavaly szeptemberben! (mit tesz az alacsony bázis:)). Ez az első év/év növekedés 2008 június óta.
Való igaz ennek egy részét a 2010-es emissziós szabályok szigoródásának tulajdonítják. Ebből viszont az következik, hogy legalább évvégéig fennállhat a kereslet élénkülés. Úgy néz ki levegőhöz jut az iparág.
A közepes teherautók esetében is növekedés tapasztalható (augusztushoz képest 11,9%)
Mindkét szegmensben a szeptemberi rendelésszám, meghaladja a 12 havi mozgóátlagot.
(talán tényleg megvolt a mélypont Amerikában.)

Európa
A Danskebank European Freight Forwarding Indexe az augusztusi 50-ről 65-re tört fel szeptemberben. Ez azt jelenti, hogy a teherszállítás volumene nőtt szeptemberben. (persze ez az augusztusi leállások miatt nem meglepő annyira). És ez a tendencia folytatódik a negyedik negyedévben. Mindazonáltal számítanak egy kritikusabb időszakra 2010 első felében.

A Cargoline is optimista 2010-zel kapcsolatosan, a vezér szerint 2009-ben a 2008-hoz (10,3 millió szállítás) képest 10% alatti csökkenésre számít, azonban 2010-re optimistább, miszerint visszatér a növekedés.

Európából kellemes vállalati hír a Scania üzletnyerése: a DHL fő beszállítója lesz, mely miatt a cég reményei szerint 1000db/év növekszik az eladása.

Talán a FÁK piac is megmozdult:
Rövid közleményt adott ki a Daimler és Oroszország legnagyobb teherautó-gyártója, a Kamaz. Közös vállaltot kívánnak létrehozni, melynek célja Mercedes-Benz teherautók gyártása és forgalmazása Oroszországban. A cég elvileg nemcsak a helyben készült kocsikat értékesíti majd, hanem az import Mercedes teherjárműveket és Setra buszokat is.
tigus7313 2009. 09. 30. 20:34
Előzmény: #1137  tigus7313
#1142
2009 Q3
Újabb nehéz negyedéven van túl a járműgyártás. Többszörös negatív hatások érvényesültek, az iparági éves ciklus alja (szabadság miatti nagyleállás augusztusban) úgy néz ki, egybeesett a válság miatti visszaesés aljával.
A gyártóknál a felhalmozódott készletek leépítése folytatódott, ez is féken tartotta a kereslet élénkülését. Valami megmozdult szeptemberben, tartóssága még kérdéses.

Fentiek hatása meg kell, hogy jelenjen az árbevételben, ezért minden idők egyik legrosszabb árbevételét várom a negyedévre: 7 milliárd Ft-ot. Azt gondolom, hogy ilyen szintű árbevétellel azonban hosszú ideig nem fogunk találkozni.

Az üzemi eredményen is meg fog látszani, átcsúszhat a negatív tartományba, én -200 M Ft-ot várok, így a negyedéves EBIDTA 530 M Ft körül alakulhat.

Pénzügyi eredmény (sok benne a bizonytalanság)
A negyedévben -300 M körül alakulhat, ebben benne van a kamat, hitelátértékelés és a realizált hedge eredménye, viszont a nem realizált eredményt nem tartalmazza!! Erről később.

A nettó eredmény realizált hedge nélkül -650M Ft körüli értéket adhat, de ez már eléggé félrevezető, ezért nézzük a nem realizált hedget is.

Ugye félévkor az eredmény -2,7 milliárd volt, ehhez hozzájött a nem realizált hedge (tavalyi feloldása, idei képzése közti különbség) fél milliós eredménye, így a nettó -2,2 mrd volt.
1-3 negyedévre a nettó eredmény (nem realizált hedge nélkül) -3,3 mrd, azonban a nem realizált hedge elérheti a 2,5 milliárd Ft-ot, így a tényleges nettó eredmény -0,8 mrd Ft lehet.
Törölt felhasználó 2009. 09. 22. 13:12
Előzmény: #1140  tigus7313
#1141
szélkakas

Topik gazda

tigus7313
3 4 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek