Véleményem szerint elérkezett az idő, hogy a Rába topik szétváljon.
Ebben a topikban szeretném, ha kizárólag szakmai elemzések hozzászólások és beszélgetések szerepelnének, mivel ezek a láma topikban, a hsz-ek növekedése miatt eltűnnek, illetve nagyon sok időráfordítással találhatóak meg.
A láma topik tökéletes helye a piac rezzenéseinek reakcióira, az árfolyam alakulások okainak találgatására, technikai elemzésre, stb.
Hasonló jellegű hsz-eimet én is oda írogatom.
Ha ez megvalósulna, viszonylag kevés időráfordítással mindenki az érdeklődésének megfelelő információt tudná megkapni a társaságról.
Lehet, hogy ez a kezdeményezés elhal, vagy nem működik, de egy próbát mindenképpen megér.
uj hir részlet: igen pozitív jelzésnek tartjuk, hogy a menedzsment újra korlátozta magát és nem él az opciók lehívásának lehetőségével, hiszen ez egyértelműen annak jele, hogy bíznak az árfolyam további emelkedésében (mint ismeretes, a harmadik tranche kritériuma az, hogy a 2009. július 1-et megelőző fél évben az árfolyam legalább 20 napon keresztül 2,000 forint felett tartózkodjon).
Mi lehet a Trigon csökkentése mögött ?
A magyar piacon a Rábát és a Fotex-et favorizálták, de szerintem a Fotex-et továbbra is kerülik. Hány hónapja tart ez a csökkenés ?
Egetverő változások nem történtek.
A Trigon tovább csökkentett (75 ezer db), gyanúm szerint kezd trendszerűvé válni (december óta folyamatosan csökken, havonta egyre nagyobb számban). Ez nem jó, mert ha ő is ki akar szállni….
Számottevően az Erste csökkent még (90 ezer db).
Új színfoltként megjelent az Aegon (190 ezer db), ez lehet jó, mert ő szeret 5% fölé menni:-)))).
A VW-nek szerintem mellényzsebből megvan a Rába. :)
Most még megtúráztatják mint Scania beszálító és aztán kelleni fog az egész. Az öntöde már most is német cég, a vezetéssel meg nem lesz nehéz megállapodni, hogy kapjanak néhány VW részvényt :) vagy Porschét? :))
A VW-MAN-SCHANIA ügyről mi a véleményetek?
Mert a VW mániája hogy sok elemet, alkartészt oldjanak meg házon belül ( ua. a motor a Vw-Audi-Seat-Skoda részére, azonos padlólemez, stb). Ezen logoka mentén kicsit féltem a Rábát nehogy lapátra kerüljön (mivel ugye a MAN magának csinálja a futóművet, tehát a SCH-nak is tudna)
Viszont ha elégedettek a Rábával akkor megynyílik az út az egész csoport felé.
A reszvenyek marketingje az, hogy jo a vezetoseg es evek ota fejlodik a ceg.
1,Hal'istennek ez nem Humet hogy a vezetoseg ossze-vissza nyilatkozzon,csak akkor beszeltek eddig is, ha szukseges volt,magam reszerol inkabb a munkaba fektessek az idejuket mint felesleges nyilatkozatokra,es ezt is teszik.Vagy mit kellene csinalniuk jelezni hogy valsag van,es nem ok tehetnek rola?
2.minek kellene mestersegesen fentartani a reszvenyek arfolyamat vasarlassal,ha a ceg biztos abban mit er a vallalat.Ha valaki meg nem igy gondolja az az o baja ,adja el batran lehetoleg minnel hamarabb hogy vegre megint biztos kezekbe keruljonek a reszvenyek.
3,Nemzetkozi portfoliok ha nem veszik az nem azt jelenti hogy a ceg rossz,inkabb nem sok fantaziajuk van,de amig az OTP es tarsaik olcsoak addig en sem Raba-t vennek ha portfolio maneger lennek,mert masok penzet inkabb tutiba fektetnem,de en 1740-nel ismet hozzavettem a keszletemhez,mert ostoba kisbefekteto vagyok csupan.
Viszont a részvények jó marketingje is igen fontos lenne, és ezt még nem látom.
1. Alig van közvetlen vállalati kommunikáció,
2. Nincsenek saját részvény ügyletek (pedig ezt olyan kis cégek, mint az Any is megcsinálták.)
3. A cég alig van a nemzetközi portfóliókban jelen.
Persze, biztos lesz hatása a megrendelésekre, de a Marmon ezt talán kevésbé sínyli meg (a védelemre mindig van pénz, állami megrendelés), azaz viszi a hátán az amerikai piacot.
dollár-forint: azért kialakult egy surcharge rendszer az árfolyamkockázat megosztása érdekében.
Dodó nem jó, de a további kedvezőtlen elmozdulás lefedezve, legalábbis 2008-ra.
Hosszabb távon marad a hatékonyságjavítás, áremelés (mint az olajnál: a versenytársaknak is gyenge a dollár, ezért nagyobb a mozgástér).
Meg a kapacitás áthelyezése az európai piacra (Volvo, Scania, MAN?, stb)
tigus! ha valóban lassul az usa gazdasága, az nem lesz hatással az amerikai megrendelésekre. értem én - kevesebb teherautó meg traktor fogy, abba így kevesebb vas kell, amit a rába szállít. mi van a dollárral. most jó, mert gyengus a forint. de mi van, ha jön az itthoni kamatemelés?
A Rába öntödei részesedése kb. 1,2 milliárdon került a könyvekbe.
Ez az érték nem fog változni az öntöde felfutásától, illetve eredményessége javulásától sem.
Így ennek kevés hatása lesz a Rába eredményére (maximum az osztalék..)
Újabb rejtett tartalék keletkezik, melyet fejben kell tartani a cég értékelésekor (olyan, mint az ingatlanok, mert a piaci ár meghaladja a nyilvántartási értéket).
A kiszervezés közvetett hatása azonban már 2008-ban megjelenik a Rába eredményében (közvetett költség csökkenés, ne felejtsük, hogy egy jelentős beruházási kötelezettségtől is megszabadult a Rába, és a felszabaduló források másra költhetők.)
Személy szerint jó "húzásnak", hosszútávon értékteremtő lépésnek minősíteném az öntöde kiszervezését.
Ha a német-magyar öntödei vegyesvállalat 2008-ban 155 millió Eurós bevételnövekedést tervez (és remélhetöleg profit növekedést is), abból valamennyi a kisebbségi magyar tulajdonos markát is üti.
Rába elemzések, elmélkedések
Véleményem szerint elérkezett az idő, hogy a Rába topik szétváljon.
Ebben a topikban szeretném, ha kizárólag szakmai elemzések hozzászólások és beszélgetések szerepelnének, mivel ezek a láma topikban, a hsz-ek növekedése miatt eltűnnek, illetve nagyon sok időráfordítással találhatóak meg.
A láma topik tökéletes helye a piac rezzenéseinek reakcióira, az árfolyam alakulások okainak találgatására, technikai elemzésre, stb.
Hasonló jellegű hsz-eimet én is oda írogatom.
Ha ez megvalósulna, viszonylag kevés időráfordítással mindenki az érdeklődésének megfelelő információt tudná megkapni a társaságról.
Lehet, hogy ez a kezdeményezés elhal, vagy nem működik, de egy próbát mindenképpen megér.