saru
4
3
1
2007. február 03. | 08:30
#1

Mi lesz veled Magyarország?  

a tegnapi falbontó események is végképp feltették bennem a kérdést, hogy mi lesz az országgal?, mert véleményeket hallani a FIDESZ-ről, Gyurcsányról, holott a kérdés az, hogy mi lesz veled Magyarország?, erre kell a választ keresni!
Rendezés
Hozzászólások oldalanként
augusztus 13. | 13:57
előzmény: #61249  Oszo
#61253
ebből mindössze annyi következik, hogy egy fogtechnikus laborban is olyan szinten bele lehet tanulni a fogászatba, hogy végül Sydneyben - tehát nem vhol a sivatagban vagy a bozótban - az egyik legfelkapottabb fogorvos lesz a delikvens, akit végül a szakma nemzetközi elitje New Yorkban (tehát nem bivalybasznádpusztán...) aranyéremmel tüntet ki... és még csak orvosi egyetem közelében se járt az ipse... mi több kb. 10 évig nem is foglalkozott a fogász szakmával hanem egy olyan intézményt erősített ahol fogorvoslás helyett inkább fogkiverés folyt...
augusztus 13. | 13:54
előzmény: #61251  pitcairn2
#61252
OK! Vajda Tibor igazi fogorvos fenoménná képezte magát, csodálatos! A kérdés továbbra is az, hogy ebből miért következik, hogy az egyetemek piacképtelen dolgokat oktatnak?
augusztus 13. | 13:51
előzmény: #61249  Oszo
#61251
.....Vajda Tibor valószínűleg magyar szabadságharcosként végül Ausztráliában kapott menedékjogot, ahol a hatvanas évek végétől – bár orvosi diplomát soha nem szerzett – fogorvosként praktizált. .............., a Fogorvosok Nemzetközi Egyesületének 1974-es New York-i közgyűlésén pedig aranyéremmel tüntették ki........ link
augusztus 13. | 13:44
előzmény: #61248  pitcairn2
#61250
Nekem csak annyi a gondom az OKJ-s képzésekkel, hogy minden tudás nélkül gyártják a papírokat. Ezért írtam hasonlónk a nyelvtudásnál a lovári, az eszperantó nyelvvizsgát. Nem hiszem hogy túl sokan vennének bármilyen hasznát, viszont "pont megfelelő" sok olyan helyen ahol tudás nélküli papír kell. Ha papíron nézed, ezek a nyelvvizsgák pont annyit érnek mint az angol vagy a német.
augusztus 13. | 13:42
előzmény: #61248  pitcairn2
#61249
Tehát abból, hogy a piacról is össze lehet szedni a megfelelő tudást, (amit a fogtechnikus példád csak mérsékelten bizonyít, mert amint fogalmaztál: "..a legjobb fogorvosnak adta el magát..." vagyis nem bizonyult a legjobbnak, csak eladta magát.. ) abból az következik, hogy az egyetemeken piacképtelen dolgokat oktatnak? Miért is?
augusztus 13. | 13:32
előzmény: #61247  capaeledel
#61248
az egyetemeken meg többnyire piacképtelen dolgokat oktatnak... nem véletlenül dobtam be a Vajda Tibor-féle példát, ő szimplán a családi fogtechnikus laborban olyan szinten beletanult a szakmába (formális képzés nélkül...), hogy Sydneyben és New Yorkban a legjobb fogorvosnak adta el magát (pedig sohasem járt fogorvosi egyetemre...) tanulság valóban piacképes dolgokat elsősorban a piacon a gyakorlatból lehet tanulni az OKJ képzésekkel sem az a probléma, hogy "rövidek", vagy hogy "túl kevés" információt közvetítenek, hanem az, hogy gyakran köszönő viszonyban sincsenek a valósággal...
augusztus 13. | 13:28
előzmény: #61245  Phylaxa
#61247
"Az, hogy éppen melyikek, azt pedig a piac határozza meg és az oktatásnak tudni kell róla." Ne kelljen már magamat idézgetnem. Ezzel nincs is gondom. Én az alábbival nem értek egyet. "Tehát nem a szintje az érdekes, hanem maga a szakma." Jelenleg úgy zajlik, hogy pl. 1 éves OKJ-s tanfolyamon képzünk programozókat. ez 35-40 félnapos oktatást jelent (heti 1 alkalom). Ők megkapják a megfelelő "szakmát", viszont a tudásuk szintje messze elmarad a szükségestől. Jelenleg ez a fő irányelv, minél több embernek legyen papírja, mert erre kapunk támogatást.
augusztus 13. | 13:05
előzmény: #61245  Phylaxa
#61246
a dominánsan piaci szisztémában is "kötelező" volt dolgozni, ott ugyanis anno nem volt semmilyen állami szociális háló
augusztus 13. | 12:57
előzmény: #61239  capaeledel
#61245
"Az, hogy éppen melyikek, azt pedig a piac határozza meg és az oktatásnak tudni kell róla." Ne kelljen már magamat idézgetnem. Leírtam. Azt is leírtam, hogy pl. Fehérváron biztosan tudok róla, hogy beindult a duális képzés. Ebben nagyon sok lehetőség van. Ezt lehet követni. Az alap problémát, miszerint a szülőket kellene meggyőzni, hogy a tanulásra beszéljék rá a gyerekeket ez nem oldja meg, azt vagy megértik, vagy nem. Nagyon jól kommunikáló és értelmes, meggyőzőképes embereknek kell ezt a feladatot végezniük. A régi rendszerben "kötelező" volt dolgozni és alkalmazni is. Ez 90 óta megváltozott. Én ezt érzem a problémának, ezt pénzzel tuti nem fogja senki megoldani. Eddig sem oldotta meg. :)
augusztus 13. | 11:19
előzmény: #61243  pitcairn2
#61244
jav.: 4 elemit és 4 gimnáziumi osztályt végzett majd 14 éves korától fogtechnikus inas volt
augusztus 13. | 10:42
előzmény: #61239  capaeledel
#61243
augusztus 13. | 10:41
előzmény: #61239  capaeledel
#61242
de mondok én is egy érdekes példát arra, hogy tudás lazán lehet papír nélkül a mi ex-ÁVH-s, NKVD-s fogtechnikusunk olyan jól eladta magát Ausztráliában diplomás fogorvosnak, hogy végül a Fogorvosok Nemzetközi Egyesületének 1974-es New York-i közgyűlésén aranyéremmel tüntették ki:) végül az egyik ÁVH-s áldozata rántotta le róla a leplet pl abban tekintetben is, hogy sohasem szerzett fogorvosi diplomát:) sőt még egyetemi tanulmányokat sem folytatott soha... négy elemivel és négy év fogtechnikus inaskodással lett sikeres fogorvos Sydney-ben (az ÁVH-s és NKVD-s évek után...) Vajda_Tibor link
augusztus 13. | 10:33
előzmény: #61239  capaeledel
#61241
a valóban versenyelven betöltött pozíciók esetében a papír csak (kötelező) formai elem, sok helyütt jóformán teljesen irreleváns a kiválasztás során
augusztus 13. | 10:31
előzmény: #61238  hatosa
#61240
ez elsősorban az uniformizált közoktatás kudarcának tudható be... ami az egyéni képességek fejlesztése helyett fő profilban mindig is "társadalom-mérnökösködésről", a társadalom feletti kontrollról szólt
augusztus 13. | 10:18
előzmény: #61237  Phylaxa
#61239
"Tehát nem a szintje az érdekes, hanem maga a szakma." Sajnos ma elég sokan gondolkodnak így. Nem a " szakma", a tudás kellene hogy számítson. Mit érnek a különböző "szakemberek", minden használható tudás nélkül. Sajnos a támogatások miatt jelenleg rengeteg ilyen szakembert képzünk. Erre is írok egy példát. Egyre több diplomásnak lesz nyelvtudása eszperantó vagy lovári nyelvből. Erről is úgy gondolod hogy a nyelvvizsga a fontos nem a mögötte lévő tudás? link
augusztus 13. | 09:58
előzmény: #61237  Phylaxa
#61238
A szakma az szakma. Mérnök, orvos, tanár, villanyszerelő, gépész, lakatos,informatikus..... szakmák. Tehát nem a szintje az érdekes, hanem maga a szakma. Nem kiemelni akartam természetesen, hanem magát a definíciót próbáltam leírni. Tehát tanulni kell. Nincs más út. Ez már a 70-es,80-as évektől így volt. A napjainkban is érintett réteg körében semmi javulás nem tapasztalható.Akit képtelenek kitanítani gk sofőrnek abból hogyan akarnak informatikust faragni? Ez pedig nem írható az oktatási módszer,tankönyv,iskola,politika,stb. rovására.A lehetőség adott és a diákok egy része él is ezzel a többség által biztosított lehetőséggel! Minden évben több ezer magasan képzett fiatal vállal külföldön munkát,olvashatjuk az ellenzékhez köthető médiában. A kérdés pedig az,hogy a kisebbség miért nem él vele?Aki erre megtalálja a választ, az a megoldást is megtalálja egyben. Ameddig ezt nem tisztázzuk minden felzárkóztatásra indított program kidobott pénz.
augusztus 12. | 22:42
előzmény: #61236  capaeledel
#61237
A szakma az szakma. Mérnök, orvos, tanár, villanyszerelő, gépész, lakatos,informatikus..... szakmák. Tehát nem a szintje az érdekes, hanem maga a szakma. Nem kiemelni akartam természetesen, hanem magát a definíciót próbáltam leírni. Tehát tanulni kell. Nincs más út. Valamilyen szakma kell. Az, hogy éppen melyikek, azt pedig a piac határozza meg és az oktatásnak tudni kell róla. Tehát 8 általános vagy sima érettségi, ugyanaz a semmi. Ezek nem szakmák. Akik csak ezt végzik el, azok előbb utóbb kényszerpályára kerülnek és szakmát tanulnak. Vagy szakiskkolákban vagy egyetemen. De nem ússzák meg. :)
augusztus 12. | 21:49
előzmény: #61233  Phylaxa
#61236
"Egyre több olyan munkafolyamat van, amit gépekkel csinálnak." Azért egy gépkezelőt nem nagyon neveznék képzett szakembernek. Természetesen tanulni kell, de szerintem mindig szükség lesz "alacsonyabb képzettségű" emberekre is. Írok egy példát is. Régen a gk. vezető képzett szakembernek számított. Gondolom ma Te sem sorolod a szakmailag képzett emberek közé, csak azért mert van jogosítványa. Valami hasonló a helyzet a többi szakmával is. Szerintem az OKJ-s végzettség kb. a betanított munkás szint. És ezekre szükség van, és szerintem lesz is. Pont ezeket az embereket nem értékeltül és mentek el külföldre (akár jóval magasabb magyar végzettséggel is ilyen munkakörbe) A németek jelenleg is növelni akarják a migránsok számát, és elsősorban nem az "agykutatókra" van szükségük. Ha képzetlen alatt csak a 8 általánost végzetteket érted, akkor egyetértünk.
augusztus 12. | 21:10
előzmény: #61232  ts3
#61235
a finn felzárkózás a két világháború közötti időszakra esik... "Catching up in the Interwar YearsPostwar reconstruction in Europe and the consequent demand for timber soon put the economy on a swift growth path. The gap between the Finnish economy and Western economies narrowed dramatically in the interwar period, although it remained the same among the Scandinavian countries, which also experienced fast growth: GDP grew by 4.7 percent per annum and GDP per capita by 3.8 percent in 1920–1938. The investment rate rose to new heights, which also improved labor productivity. " An Economic History of Finlandlink
ts3
augusztus 12. | 20:59
előzmény: #61233  Phylaxa
#61234
Akkor orbánék kurv@ rossz lóra tettek evvel a félkegyelmű parragh-gal együtt.Pont a szakmunkásképzőket erőltetik anyelvoktatás és informatikai képzés helyett.A következő 20 évben a képzett munakerőnek egyre inkább kampeca.

Topik gazda

saru
4 3 1

aktív fórumozók

friss hírek

AZ OLDAL TETEJÉRE