Haladunk a korrekciós 5. pont felé, a cég még hosszan veszteséges lesz, a Lithiumból egyre kevesebb kell az aksikba, kobalt, réz, nikkel, molibdén egyre több.
És akkor ma kijött a hír, hogy a BMW-vel is 5 éves szerződés lithiumra: China’s Ganfeng Lithium signs 5-year supply deal with BMW Henry Sanderson in London yesterday Print this page China’s Ganfeng Lithium has signed a deal to supply lithium to Germany’s BMW for five years, as the luxury carmaker accelerates its transition to electric cars. Ganfeng, which is set to price an IPO in Hong Kong next week, will sell the lithium at market prices and provide as much lithium as Munich-based BMW needs, it said. It’s the latest sign of efforts by global carmakers to secure the raw materials they need to rapidly expand production of electric cars over the next decade. Lithium is a key ingredient for electric car batteries, along with nickel, cobalt and manganese. This month, Ganfeng also said it had signed supply agreements with Tesla. The Jiangxi-based company is hoping to raise $676m in a Hong Kong listing next week. The deal with BMW can be extended by a further three years, Ganfeng said. BMW has said it will source the battery cells it needs from China’s CATL over the next several years, some of which would be manufactured at a new facility in Germany.
Shares of Chinese top lithium producer Ganfeng Lithium jumped more than 10 percent on Friday (September 21) after the miner signed a supply deal with electric car maker Tesla (NASDAQ: TSLA).
Ganfeng said it will supply lithium hydroxide products for Tesla’s batteries from 2018 to 2020, but the deal could be extended by three years.
“The agreement will help Ganfeng build a healthy long-term relationship with Tesla,” the company said, “which will help improve the company’s profitability, and benefit its long-term development.” . . A tortenet lenyege LAC szamara az, hogy Ganfeng az LAC partnere Argentinaban az uj naya epiteseben, , es ok veszik meg az LAC altal termelt lithiumot.
Éles fordulat a lithium árában, 120-ról már 127 felett járt tegnap az árfolyam. Rövid távú csökkenő trendet tört, ennek köszönhetően a február-március körüli 140 fölé rugaszkodhatunk. Szerintem hetekig tartó rally következhet minden lithiumos termékben. . https://tradingeconomics.com/commodity/lithium
Szerintem ezekből a kis "cellákból" elég nehéz lenne erőművet építeni, de mint jövőbeli alkalmazás el tudom képzelni más FC cégeknél. A lényeg viszont, hogy a hatásfok 50% feletti (az állításuk szerint), tehát jobban megéri az FC, mintha elégetnénk az üzemanyagot. És a kibocsátás is nulla közeli. Az autóiparban elsősorban EV töltőkhöz és EV-kben range extendernek szeretnék használni a technológiát a Ceres Powernél, szóval jól megférhet ez a lítium akkumlátor mellett. Részemről egy kis pénzzel beszállok, hogy több lábon álljak EV területen, a lítiumos porftólium (SQM, ALB, LAC, FMC, EU lit) úgyis készen van.
Nekem szimpatikus a FC megoldás, de... jól láttam első blikkre, hogy ez a cég az SOHO-ba (otthonokba, irodákba, stb.) akar FC-berendezéseket telepíteni? Ami földgázból állít elő áramot? Ez nagyon fura nekem, mert a gáz szállítása sokkal drágább, mint az áramé. (A következtetés utóbbiból egyértelmű: jobban megérné erőművet létrehozni, ha jó a technológiájuk...) Hacsak nem az az üzleti modelljük, hogy a számolni alig-alig tudó háztartásokra rásózzák a cuccot :)
Lithium Americas