werkaz
4
4
1
2016. április 04. | 08:16
#1

Lithium Americas  

Mivel a WL neve megváltozott, hogy az újak is tudják majd miről szól a topic, legyen az új név a topic neve is. Ha egyetértetek
Rendezés
Hozzászólások oldalanként
szerda, 20:40
előzmény: #547  pomperj
#548
Egy érdekes európai projekt a témában: European Lithium. A tervek szerint 2019 elején indítanák a kitermelést. Small cap, nagyon kockázatos, de érdekes lehet, követni fogom őket. 
január 22. | 09:23
előzmény: #545  tberki
#547

Mi a velemenyed, hol tartanak az EU gyartok az  e-auto projektekkel? Mind iger 2025-re legalabb 10-20 e-modellt; de mi lehet a valosag iden es jovore?
Egyebkent meg Tesla valoban kezd csalodast kelteni: elmulasztottak a nagy lelkesedesi alkalmat 2016-17ben a toke-emelesre es egy nagy auto-ceg (Crysler?) megvasarlasra. Ha megtettek volna, most mar ovek lehetne a piac szep nagy szelete.  Megh@lyult a Musk, munka helyett  fellonek egy Teslat az egbe;-))
Alighanem elszurtak a strategiat, elveszni latszik az elony. 2018-ban mar behozhatjak oket ? Kik a jok?
                   
január 22. | 07:49
előzmény: #545  tberki
#546
LAC nekem is tul kicsi es kockazatos, SQM-et  meg a regi problemai miatt tartom kockazatosnak. ALB eleg stabil novekedest produkal, osztalekot is fizet.
A vicc az hogy ALBt akkor vettem mikor vegre kitort, eleg jol sikerult elkapnom, aztan jott ez a hir. ilyenkor latszik hogy a technikai elemzes mit varatlan hirek eseten....
En keresem az ALB veteli pontot.
január 21. | 20:59
előzmény: #544  pomperj
#545

Egyetértek azzal hogy a kereslet nőni fog. Én a magam részéről inkább a nagyokba fektetnék, az én izlesemnek LAC továbbra is túl kicsi.
január 21. | 19:55
előzmény: #543  lngnl
#544

Ha jo ertem az SQM es Chile kormanya kozti megallapodast, akkor SQM licencet kapott 180.000t/ev lithium kitermelesre, felfuttatni 2030-ig. Az SQM eddigi lithium termelese kb. 50.000 t volt, szoval ORIASI felfutas kifutasra  lehet szamitani.  SQM eddig is a legnagyobb termelo volt, es ha most nekilat teljes erovel, beruhaz, akkor a tultermelesi fazisban lenyomhatja a Li arat. Ettol megijedtek a befektetok,  es a cegek arfolyama zuhan, mert a lithium aranak zuhanasara szamit a piac.
.
Nade. A vilag ossz lithium termelese kb 200.000t most. A projekciok ugy szolnak, hogy evi 15-20%-al kell tobb Li, foleg e-autokba, computerekbe, iPhone-ba.Ha SQM linearisan noveli a termelest a 13 ev alatt,  nos,  akkor evente 10.000t-val noveli a kibocsatast.  Igy mar nem is olyan sok.  SQM egy even belul szinte semmit sem tud novelni, mert ahhoz sok  uj derito medenceekett, energia forrast, szemelyzetet, stb. kell biztositani.
A vilagnak meg evente 30-40.000 tonnaval kell tobb lithium. Igy tehat SQM valojaban csak tartja a kb.30%-os piaci reszesedeset 2030-ig, de nem noveli ezzel a tervezett felfutassal. A tobbi ceg is ennyire kell felfusson; ez az atlagos varakozas a felfutasra, hogy legyen eleg lithium. Ettol meg, ha nem is none kozben a Li ara, akkor is a +30%/ev kibocsatas novekmeny, es legalabb ekkora profit-->AR novekmeny varhato. Az se rossz. 
.
Szoval, szerintem ennek a mostani,  es atmeneti paniknak a vegen, a versenytarsak arfolyamai remelem sokkal olcsobbak lesznek. Es jo veteli pontot jelenthetnek. Mire erre a piac rajon, kijpzanodik, meg eshet ujabb 20-30%-ot is. Reszemrol ezt ujabb pozicio vetelre akarom hasznalni. A regieket pedig tartom, az unokamnak. Ujabb LAC es Orocobre poziciot tervezek, talan ALB-ot is.
január 21. | 07:34
#543
Gondolom mar mindenki olvasott a chilei kormany lithium kitermelesevel kapcsolatos kavarasaval amiert minden lithium banyasz szakadt. Kerdes hogy meddig esik meg es utanna jo vetel lesz e vagy nem. En ALB ben vagyok erdekelt de ha stabilizadoik az ar en veszek meg hozza.
január 19. | 19:02
előzmény: #541  peggy01
#542
Friss, ropogós cikk: https://www.fool.com/investing/2018/01/19/3-under-the-radar-lithium-stocks-to-consider-buyin.aspx
január 19. | 15:09
előzmény: #540  peggy01
#541
Jav. :
Lithium Americas has received approval to list its common shares on the NYSE. The Company expects its common shares will open for trading on the NYSE on January 25, 2018, under the symbol “LAC”. The Company’s common shares will continue to trade on the OTCQX under the symbol “LACDF” until the close of market on January 24, 2018
http://lithiumamericas.com/wp-content/uploads/2018/01/LAC_NR1_Jan182018.pdf
január 19. | 14:51
előzmény: #537  Pandix
#540
Lítium Americas engedélyt kapott  NYSE listán való megjelenésre „LAC” szimbólum alatt január 25-től. LACDF OTC-n egyelőre marad.
január 18. | 19:34
előzmény: #536  pomperj
#539
Szia Pomperj!
Tudsz valami hírt a LAC háza tájáról?
A mai nap aggasztó.
január 16. | 17:01
#538
Mi történik ma SQM-el?Meg az egész litiumos szekrorral?
36 13 válasz erre
2017. december 29. | 19:26
előzmény: #535  Pandix
#537
Hmm. Ha nem is decemberben, talán januárban.
De legalább valami hír még idén megjelent:
Lithium Americas Corp. now meets the share price history threshold requirement to list the company's shares on the New York Stock Exchange (NYSE). As a result, the company intends to list directly on the NYSE and will not be undertaking an NYSE American listing as an intermediary step. The company has applied to the NYSE and expects to be listed in January, 2018, upon receipt of formal approval from the NYSE.
Boldog Új Évet Mindenkinek!
2017. december 20. | 17:08
előzmény: #534  pomperj
#536

Folytatodik a Kinaiak bevasarlasa a Lithium projektekbe.
Ez eppenseggel az LAC argentin banyaja mellett van. Az aranyok erdekesek: a banyaba invesztalrak 20 M USD, es eladtak... 265 M  USD aron. Es ha ez jo a kinaiaknak, akkor...
China’s NextView New Energy Lion Hong Kong deepened its stake in the lithium sector on Monday (December 18) with a deal to acquire Lithium X Energy (TSXV:LIX). 
The company has entered into a definitive agreement under which it has agreed to acquire all the issued and outstanding common shares and warrants of Lithium X for $2.61 per share and $0.01 per warrant. In total, the deal is valued at $265 million. Lithium X’s main asset is its Sal de los Angeles lithium brine project in Argentina’s Lithium Triangle. About $20 million was spent on the project between 2010 and 2017, and it has a resource estimate of 1.037 million tonnes of lithium carbonate equivalent in the indicated category and 1.007 million tonnes of lithium carbonate equivalent in the inferred category.
2017. december 19. | 06:26
előzmény: #534  pomperj
#535
Nem arról volt szó, hogy még decemberben bevezetik a New York tőzsdére?
2017. december 17. | 11:04
előzmény: #533  pomperj
#534

1)Az LAC  korrekcio felgyorsult az utolso par napban. Ezt vartuk is, nincs meglepetes. Amekkora rally volt az utolso 1.5 evben, 2.0--->14.0  CND kozott,  eppen annak megfeleo korrekcio kell alakuljon  idoben es meretben is. A chart arra utal hogy most tobbhonapos korrekcios idoszak kovetkezik. Arra szamitok, hogy kb. fibo 38% meretu lehet, es az emelkedo impulzis (iii-iv) hullamaig fog lemenni. Ez a mai 10.7 arhoz kepest 7.5-8.5 koruli target a wave (2) elkeszulteig.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20171217v00my1vrv.jpeg
Szerintem most nem erdemes venni. Reszemrol szepen kivarom a korrekcio veget, nagyjabol a fenti target arnal,  es meg egyszer feltankolok ott. De figyelni kell, mert egyetlen hir is megzavarhatja a technikai alapu korrekcios varakozast, es hamarann ujra impulzivan emelkedhet. A vegere kiderul, hogy miert akarok meg tankolni? .
.
2)Fundasan a helyzet valtozatlanul pozitiv.
.
a)A lithium ara a 2evvel ezelotti 8000USD/t szintrol megharomszorozodott. Most 23.000 USD/t korul van. Ennek farvizen minden lithiumos banyasz nagyot ment, volt dupla-tripla is, de LAC a 7x ar-felfutasi szorzojaval vezeti a mezonyt.
b)A lithium kereslet evi 15% nagysagrendben no. Most 200.000t/ev. Ha a e-autokhoz egyenkent kell 30 kg korul, akkor az e-autok gyartok altal tervezett felfutas sok-sok evre is igen biztos kilatasu piac, tovabbi aremelkedessel. Az LAC tervezett 25.000t/ev  termelese 2019 vegetol a vilag lithium igenyenek 10%-a lesz. A termeles 100%-at a 2 nagy tulaj akarja megvenni.
c)A Cauchari brine lithium project (lasd elobb) LAC szerint  a terv szerint  halad. A termeles 1.5 ev mulva indul be. A penz megvan a 420 M USD projektre. 30%-a a nagy tulajok toke-resze (Ganfeng 16%, Bangchak 16%, management 12%))  es hitel-betetje, plusz 70% bankhitel.
d)A reszvenyek szama 88.5 M db. Mai aron  az LAC kb. 1.0 Mrd USD nagysagrendu vallalat.
e)Ha  a beruhazas kesz lesz 2019H2-ben, es valoban 2500USD/t aron tud termelni lithiumot, es akkoriban a mai 22.500 USD aron eladni, akkora varhato eves EBITDA 500 M USD korul lesz. Ez az SQM-el valo 50-50 megosztas utan,  egy 6-8 szorzoval 3-4 Mrd erteku LAC ceget tud projektalni. Tehat fundas alapon 2020-ra elkepzelheto egy 3-4 Mrd nagysagrendu  LAC kapitalizacio, es 30-40 USD/rv ar-projekcio.
.
2017. december 16. | 08:46
előzmény: #532  pomperj
#533

A lithium nagyjabol egyutt korrigalt a Tesla reszvennyel.
Am, TSLA mintha keszen lenne a (4) korrekciojaval,  es megindult  az uj rallyra.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20171216v00ma0sdw.jpeg
EZ fundasan is rendben levonek latszik, mert Januartol megindul a model 3 gyartas heti 5000 db, az evi 250.000. Meg mindig kevesebb a szuksegesnel, de ha tenyleg elerik a 22-25% margin szintet vele, akkor fundasan is van nemi alapja.
A Lithium korrekcio meg nem latszik kesznek; persze, lehet erosebb mint TSLA, hiszen a piacon mindenki e-autokrol beszel 2018-ra.  LAC is szepen tartja magat. 
Egyebkent a benz cabrio tenyleg jol nez ki belul; ahhoz kepest a model 3 (megneztrem a Fashion Island Plazaban) eleg muanyag-erzet volt. Dehat, az ara is mas: a harmada...de a vezetesi elmenyben veri.
2017. december 02. | 16:22
előzmény: #531  Cipolla22
#532

A dec. jo hir az, hogy elkezdtek arulni a 2018-as GM Volt modellt. Ebben van egy 50-60km-re eleg 15 kwh akku, a feltoltes 10 orat is eltart; de hosszabb tavokra van  egy kis 1.4-es motor is benne. A kocsi jo formaju, tegnap nezegettem,  es 30e USD korul aruljak a Costco tagoknak. Ez nem a luxi, hanem a kornyezettudatos atlagembernek van kitalalva. Fog ez a kocsi is menni jovore. A GM felfutott, de kerdeses hogy tartja-e magat.
2018 alighanem gyengebb autos ev lesz. A Tesla -20%-ot rogyott meg, ami nem is sok ahhoz kepest, hogy a ceg szamai nem jok. ES, nem jott ki a model 3 sem. Jovore 500e db a "kotelezo",  kulonben tenyleg baj lesz. A lithium banyaszok korrekcioja elkezdodott, egyelore messze nem eri el sehol a kritkus 38% merteket.Es persze, ebbol a korrekciobol meg sok honap van hatra.
 
2017. november 27. | 21:36
előzmény: #528  pomperj
#531
Hát köszönöm a visszajelzést, SQM-et ma el is adtam kis részéből FMC-t vettem. LAC-nak ma ismét szép napja van, 
2017. november 21. | 06:51
előzmény: #529  tberki
#530
"lesznek olyan celok "= nagy térfogatú kis súlyú áruk transzportja; vagy "milkrun" típusú járatok akár nagy ipari parkokon belül. A mai jarműipari logisztikában nagyon el tudom képzelni ezeket a járműgyárat a mellette levő logisztika központokból JIS-ben kiszolgáló járatként. Az még nekem is tetszene, és ott a hátrányok annyira nem domborodnának ki.
2017. november 21. | 05:34
előzmény: #526  Boole
#529
Az e kamionnal sok baj van, nem is az ara a legnagyobb. A kamionos cegek jellemzoen lizingelik a cuccot, gondolom lesz olyan konstrukcio ami kisimitja a kulonbseget valamennyire. Az igazan nagy problema inkabb a suly/hasznos teher arany ill a tengelyterheles lesznek szvsz. Amit el tudok kepzelni hogy lesznek olyan celok amire jol lesz hasznalhato HA a hatotav stimmel. Ma egy kamion 22-25 liter gazolajat hasznal fel 100km alatt (nyilvan nem az europainal haromszor nagyobb amerikai modellekre gondolok), a tank merete 600liter korul kezdodik es atalakitasok nelkul 1400 kb a teteje a Scanianal. Kiszamolhato hogy a mai toltessurusegekkel milyen sulyra lenne szukseg ugyanennek a hatotavnak az eleresehez es az az akku milyen sulyu ill mennyi ideig tart feltolteni...
Egyre inkabb bohocnak tartom a tesla "frontemberet", telik az ido meg mindig nem sikerult felmutatni sem komoly sorozatgyartast sem nyeresegesen gyartott termeket, de egyre tobb jobbnal jobb otlete van. Ettol fuggetlenul nagyon komoly valtozasokat hozott az iparag eletebe.
2017. november 21. | 04:03
előzmény: #527  Cipolla22
#528

1) SQM par nap mulva jelent; a konszenzus EPS=0.40 kornyeken van, ami eves szinten 1.60. Tavaly 1.30 volt, tehat van javulas; de nem eleg. Mert az ar kozben  duplazott 30.0--->60.0 szintre, a profit meg mindossze  +23% nez ki. Es ha nem lesz nagy pozitiv meglepetes, akkor nem meglepo hogy korrekcionak kell jonnie. Egyebkent maris  PE=23 --->40  felfutasrol beszelunk. Es SQM nem is tiszta lithium mufaj, mert a bevetel nagyobbik resze guano-bol van; az meg nem duborog annyira.
.
2)Macyben mar megy a preBlackFriday. En hozzajarultam 3 cashmere pulloverrel meg egy Paige farmerrel a sikerhez;-) A nejem se lustalkodott;-)
.
De az elojelek tenyleg jok: a parkolok mar hetvegen tele voltak. A Burlingtonban viszont ma nem voltak sokan, pedig van TommyHilfiger olasz bor-zako 59-ert.  De az utakon mar du. 3-tol dugok vannak mindenhol, szoval mennek a nepek vasarolni. A luxy noi bundak egyenesen olcsonak tunnek Bloomingdale-nel (1999 USD) a Bp-i arakhoz kepest; ami nem semmi, mert ott a Macyhez kepest 5x szamok a jellemzoek. A Sachs rengeteg Armani oltonyt kinal, egesz normalis arakon.   Itt szokas thanksgiving elott kozvelemenyezni, ki mennyit tervez kolteni iden? Es a szamok 980 USD korul vannak, ez +8% tavalyhoz kepest.
Megjegyzem, megjottek a kedvezmenyes elofizetesek  az invesztor-lapokra is, es iden nem emeltek sehol. A kevezmenyes buy-back kocsicserek az Audinal es Toyotanal a legjobbak. Szoval, most szerintem is lehet retail reszvenyt nezni. 
2017. november 20. | 22:19
előzmény: #525  pomperj
#527
SQM-et hogy látjátok? Ma nagyot zakózott. Ideje itt is realizálni? Ha holnap is esik, akkor a pozíció felét beadom. 
2017. november 16. | 20:24
előzmény: #525  pomperj
#526
Ha igaz a pletyka, akkor az e-kamion 80-90%-kal drágább lesz, mint egy diesel. 25-30 millió HUF különbséget mikor hoz be egy e-kamion? Gumi azon is kopik. Sok dolgot nem kell cserélni egy e-kamionon és lehet, hogy az áramot a kamionoknak ingyen adják. Az árkülönbség akkor is nagy. Persze, ha a különbséget 20-30%-ra csökkentenék, akkor rendben.
2017. november 16. | 19:37
előzmény: #519  pomperj
#525

Tesla kezd zuros lenni. Lehet, hogy csak hangulati kerdes, de tul sok nekem a negativ fejlemeny.
Egyreszt, mert a ceg egyszemelyes, es Elon Musk tehetsege nem kerdeses. De tulsok minden massal is foglalkozik. SpaceX, mars project, stb. Pedig ahhoz, hogy 500.000 autot gyartsanak 2020-ra, ahhoz hozzaertesen kivul fokuszalni is kell. Harmadreszt, a luxus auto kategoriabol epp ma kirandul a teherauto mufajba, ami vegkepp nem "glamour" uzlet, hanem hidegfeju profitabilitas kerdes; ebben Musk nem volt eros soha.
.
Masodszor, van egy fundas aggalyom. Ha igazan elerne TSLA a celt,  hogy 25% margin sav kornyeken dolgozzon, akkor a varhato profit 7.0 USD/reszveny lenne. Csakhogy egy PE=20 (ami igen eros ertekeles az auto-iparban) mellett ez fundasan 140 USD arat indokolna. Az ar most 310 kornyeken van.
Az ellemzok Tesla rat 120-500 Kozotti savban becsulik mostanaban; nincs konszenzus. Viszont a 310 arral maris be van diszkontalva egy "tokeletes" terv-vegrehajtas. Ha a tozsdek gyengulnek, vagy barmi gikszer elokerul, akkor meglepo eses kovetkezhet.
.
Az egesz a lithium ara es kereslete miatt fontos. Nyilvan, TSLA esese es a gigafactory esteleges kudarca nagy ellenszel lehet a lithiumosoknak is.
Ne legyen tevedes: hosszu tavon LIT igen jo tema; Rovid es kozep tavon,  es fundasan nezve a legnagyobb felhasznalo kilatasait, kis ovatossagot ajanlok.
 
2017. november 10. | 20:22
előzmény: #523  kukker
#524
megyünk 20 fölé.
2017. november 10. | 17:42
előzmény: #519  pomperj
#523
Gyerekek.
Mi a répa van itt ma megint... ? :)))
János.
Majd egyszer egy postafiókot szeretnék kérni, ahova egy jóféle Tokaji Aszút elküldenék...
Ha nem sértelek meg...
2017. november 10. | 17:29
előzmény: #519  pomperj
#522
Örök hálám üldözni fog!

Topik gazda

werkaz
4 4 1

aktív fórumozók

friss hírek

AZ OLDAL TETEJÉRE