werkaz
4
4
1
2016. április 04. | 08:16
#1

Lithium Americas  

Mivel a WL neve megváltozott, hogy az újak is tudják majd miről szól a topic, legyen az új név a topic neve is. Ha egyetértetek
Rendezés
Hozzászólások oldalanként
kedd, 22:22
#675
"The market expects Lithium Americas Corp. (LAC) to deliver a year-over-year decline in earnings on higher revenues when it reports results for the quarter ended September 2018. This widely-known consensus outlook is important in assessing the company's earnings picture, but a powerful factor that might influence its near-term stock price is how the actual results compare to these estimates.The earnings report, which is expected to be released on November 13, 2018, might help the stock move higher if these key numbers are better than expectations. On the other hand, if they miss, the stock may move lower.While the sustainability of the immediate price change and future earnings expectations will mostly depend on management's discussion of business conditions on the earnings call, it's worth handicapping the probability of a positive EPS surprise.
.
Zacks Consensus Estimate
This metals and mining company is expected to post quarterly loss of $0.07 per share in its upcoming report, which represents a year-over-year change of -133.3%.Revenues are expected to be $1.10 million, up 3.8% from the year-ago quarter."
november 04. | 16:59
előzmény: #661  pomperj
#674
november 04. | 11:01
előzmény: #672  eurocent
#673
Hadd tegyem hozza, hogy 2016 ev ota ez egy masik ceg. 
.
A korabbi Western Lithium-ba 2016 legelejen beolvadt az Argentin LAC banya. Aztan 2016. Marciusban megbetegedett a WL CEO, es atadta a ceg vezetest az LAC menedzsmentnek. Es  azota az dominalja a ceget, hogy ok nem a nevadai agyagbol akarnak lithiumot csinalni, hanem az Andokban egesz mas kornyezetben es mas technologiaval …  ami sokkal olcsobb. Es az egesz kilatast megvaltozattak, szerintem inkabb pozitivra, a kinai GANFENG 38%-os partner behozasaval.
.
Csak a neve azonos a cegnek,  de  semmi koze a korabbihoz. A nagy tulajok is mind total ketszer is kicserelodtek.
Szerintem  a 2016 Marcius elotti reszt  ki lehet torolni a chartbol. Valami utohatas lehet, de nem jelentos.
Es akkor igy nez ki a chart a mai cegre. 
A lenyeg az, hogy az elso es masodik fractal nagyon hasonlo, es van egy 3x nagysagu szorzo meretben is, idoben is.
.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20181104v00oeywvm.jpeg
Innen nezve, ha ujra ismetlodik a fractal harmadszor, akkor az uj csucs meg magasabban lehet mint a mostani fundas becslesem (14-20 sav), akar 35 is lehet belole felszuras jelleggel. . Igaz, ehhez a 10x novekedeshez azert kell ( a masodik fractalhoz kellett 2 ev,, szoval legalabb 4-6 ev kell a harmadikhoz). 
De ez igy is igen jo kilatasunak gondolom.
.
november 04. | 10:23
előzmény: #671  Norbi77
#672
https://invst.ly/93589
-Log skálán LAC erős támaszról (vastag kék) pattant. Viszont az is látható, hogy ellenállás hegyek vannak felette (pl piros vastag, fibo szintek).
-Mivel 2017 novembertől tartó esés átfedésbe került 2014 szeptember/2016 június/2017 februári csúccsal, ezért optimista esetben inkább arra hajlok, hogy 2010 január óta egy nagy ABC (3-3-5) szerkezet formálódik.
Mivel az árfolyam 2010 január - 2012 augusztusban korrigálta az előtte lévő időszak több mint 78,6%-ás és ugyanezt megtette az AB szakasz is, gyakran előfordul, hogy a BC szakasz is korrigálja az AB szakasz hasonló mértékét, ami 2,867 szint elérését vizionálja. Ez viszont rossz jel lenne, mert leszakadna az erős támasz (vastag kék).
-Ha jó a 3-3-5 szerkezet feltételezésem, akkor BC szakasz 5 hullámos kell legyen. Nézhető úgy, hogy elkészült. Ebben az esetben már nem lehet új lokális alj.
-Bizakodásra adna okot, ha az árfolyam 5,169 fölé emelkedne.
-Biztosabb bull zóna a vastag piros-kék vonalak által határolt zóna.
-Mivel 3,5-3,22 sávban (8,69%) hátramarad egy rés, elképzelhető annak betöltése. Ha így lesz, az jó beszálló lehet, szűk stoppal. Viszont ha ezt a sávot réssel átugorja az árfolyam, akkor azonnal célszerű zárni a pozit.
A geometriai lehetőségek után a rendszerem az sugallja, hogy rövidtávon elképzelhető 5,33-5,9 sáv elérése, de az emelkedés egyelőre nem elég erős. Nálam jelenleg 1,5-1,3x sáv lenne ideális alj (hosszútávú trendvonal is itt található), ami 2019 vége felé összejöhet. Utána jöhet a csillagos ég.
november 03. | 19:48
#671
Kedves Eurocent! Mit mutat most a szintjelződ a LAC-ra? Emlékeim szerint 1.5 körülre vártad az alját, de 3 körül felpattanást vártál. Ez utóbbi szépen beigazolódott, vajon tényleg lenézhet még 1.5-ig? Köszi!
november 03. | 08:33
előzmény: #669  pomperj
#670
november 03. | 08:30
#669

LAC tema.
Szerintem megvan 3.0 USD szinten az LAC korrekci os  1 eves eses legalja. 
Elesen felpattant, 3 nap alatt  +36%-ot ment.
Innentol LAC nalam bull, mar teljesen feltoltott pozicioban vagyok 
De kivetelesen azt tervezem hogy dupla pozicioig felmegyek.
.
A piac bull allapota nem is kerdes. Itt van az autogyartok terve az e-auto felfuttatasara. 
.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20181103v00oo7qnt.jpeg
.
Ha jol olvasom ki, 2018-ban  az felsorolt gyartoknal az osszes e-auto kibocstas kb. 650e db (ebbol tesla 500.000 db).  
.
Am, 2020-ra a kinai terveket kihagyva is 4.0 m db a terv.  Szoval 2 ev alatt a lithium kereslet felfutast akar 600%-ra lehet becsulni.  Sehol, semmilyen mufajban nincs ilyen novekedesre meg remeny sem.
.
A 2025 evre a felfutas ujabb +500%-ra van becsulve. Egyedul Volkswagen 2.5 m db e-autot akar gyartani 2025ben. Ma VW a vilagpiac 10%-a, szoval globalosan ennek tizszerese lehet, kb. 25m db/ev gyartott e-auto. 
Ma lithium a legjobb ismert inveszticio.
 
november 01. | 13:18
előzmény: #667  peggy01
#668
Látom, hogy 2018-ban gyakorlatilag 6-13,75 CAD-ig terjednek az elemzői becslések.
november 01. | 12:42
#667
.A TSE: LAC  a  BMO Capital Markets elemzőktől egy új C $ 6.00 cél  árat kapott. Tegnap ment 7,4%-t, most 4,5 CAD az ára.
október 31. | 15:04
előzmény: #665  pomperj
#666
Eredetileg Én is erre a következtetésre jutaottam és pakliban egy 5 pontos korrekció is benne volt, csak azt gondoltamn, hogy a nem lesz ilyen mély, egyébként csak mostanában vettem volna.
október 31. | 14:25
előzmény: #664  Boole
#665

Igen,  en is nezegettem a Cobalt es Vanadium potencialt.
De egyreszt nem nagyon van a Kongoi banyakon kivul tiszta cobalt tema a tozsdeken, par pici Kanadait lattam csak. Masreszt abbol eleg keves kell autonkent ( ugy 1/2 kg), szoval nagy volumen felfutasra nem lehet szamitani.
.
A Lithium kilatasok viszont nagyon biztatoak. 
Iden 1.5-2.0 M e-auto johet ki osszesen, de a kovetkezo 7 ev felfutasa utan evi 10-15m db, es azoknal mar a kis-kozepkategoria fog dominalni. Egy kis varosi e-autohoz (40kWh akkuval) kb. 35 kg lithium karbonat kell. Na, akkor 10m db-hoz mar 350.000 tonna, az autokhoz. Plusz 100.000 tonna a masfele mobil akkukhoz.
.
Most a lithiumkarbonat termeles 200.000 tonna/ev, es ennek a  fele megy autokba. Es a kitermelesnek csak egyik fele olcso, 2500-3000 USD/t, az amit az Andokbol lehoznak. A tobbi kitermelesi modszer onkoltsegi  lithium ara sokkal tobb, nagyjabol a duplaja ennek.
.
Az Andokban most megy 3 banya fejlesztes, SQM, ORO, es LAC, egyutt kb. 100.000 t/ev mennyiseg. Szoval, kell a foldbol is banyaszni 7 ev mulva, a szukseges mennyiseg nagyobbik felet, hiszen az autokhoz most felhasznalt kb. 100.000 t/ev lithium a  felfuto kereslet mellett 400.000 t/ev kell majd 6-7 ev mulva. 
.
Szoval, ha ennyi kell, akkor muszaj lesz a lithiumot sziklabol/talajbol kivonni es nem cask a vizbol, de akkor az sokkal dragabb onkoltsegu lesz. Ez pedig akkor megnoveli az Andokban mukodo banyak profit szintjet is,  a duplajara.
.
De amig kialakul az egyensuly, addig heves hullamzas lehet. Most attol kezdve hogy felpumpaljak a vizet, 9-12 honap kell mire abbol akku lesz. Az idobeli  keses nagyon eltolhatja a piaci reakcio idoket,  a kereslet/kinalat trendje keson veszi majd eszre hogy rossz-fele megy az ara, keson fogjak eszrevenni hogy hiany vagy tultermeles van, es az arfolyam vadul fog hullamzani fol es le.
Most is nagyon hullamzik a banyaszok  arfolyama:   16 honapon  belul LAC 3.00---> 11--->3.20 ar-palyat futott be. Es ez igy is fog maradni, sok-sok even at. Sokat lehet majd ezen keresni, a buy-and-hold CORE pozicio mellett eves ciklusokban tradelessel.
október 31. | 12:45
előzmény: #663  pomperj
#664
Beszéltem egy szakértővel, aki azt mondta, hogy a kobalt nem csak a lithium megerősítéséhez, tehát stabilitásához, merevségéhez kell, hanem az elektromos teljesítményt is növeli, tovább bírják az akkuk. Ezt eddig nem tudtam.  
október 31. | 11:20
előzmény: #661  pomperj
#663

&)A lithium piac nem egyenletesen novekszik, hanem ahogy az e-auto gyartas felfut az uj modellekkel,  es e-energiatarolo ipar fejlodik. Ez itt egy "szakerto' velemenye, aki szerint 2020-ra (most 2018 vege van!)  mar duplazodhat a kereslet: 
"Jaffe said he expects that by the end of the year about 130 GWh of lithium-ion batteries will have been shipped, but by 2020 that’s going to go up to almost 300 GWh. 
"Already in the next two years batteries are going to double in growth,” he said. According to the expert, the increasing demand is being driven by the automotive sector, but also to some extent by stationary storage and price reductions in the batteries. Jaffe also shared his insight on lithium metal anodes, and said his view is more pessimistic than most people in this space. “Lithium metal is going to be a very expensive technology, it is going to be very difficult to make mass production. It is going to take that part of the industry a decade or more to figure out how to do it right and for the costs to come down,” he said. 

október 31. | 11:16
előzmény: #661  pomperj
#662
Lehet hogy a spekik új játékszert találtak.http://www.origo.hu/gazdasag/20180126-german-istenno-elnevezett-nyersanyag-kobalt-felfedezo.html
október 31. | 10:28
előzmény: #659  samu888
#661

En sem ertem, miert esik ennyire. Az a 4-6 USD sav jo target volt, de most mar 3.0 szint fele kozeledik. 
Igaz, minden tenyezo most kedvezotlen, leginkabb az, hogy a 20.000 USD/t lithium ar nagyjabol a felere esett le.
Nezzuk sorban.
.
1)A Lithium termelok arfolyama fel eve esik. Az ujake mint LAC es partnere GANFENG talan jobban, mint a mar stabil nagy termeloke. De a chart alapjan nem latok kiugro arfolyam-esest a tobbihez kepest. Szoval, az eses nem specifikusan LAC.
.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20181031v00o1iv9c.jpeg
.
2)Az LAC nagy vevoje es partnere GANFENG egyutt mar most, LAC 25.000 tonna termelese nelkul is a vilagpiac 10-12%at termeli es adja el. Mar uj szerzodesek vannak, partner beszallito Tesla-hozz es BMW-hez is. Es szallit az LG-nek es Samsung-nak, , azok  most a legnagyobb kis-akku gyarto.
A GANFENG-tol a CEO jozanul nyilatkozik.  
"  We lithium suppliers still have to be careful not to over-expand our business, we have to be more conservative,” said Wang. “We want to do things step-by-step, every year see how the market grows, see how the near-term demand grows,” he said. "
   Latja, hogy a litium gyartasba sokan belekezdtek, es csakis a legolcsobb modszerek lesznek versenykepesek, ami egyelore a parologtatas az Andokban. Ezzel egyutt is, belevettek 2 Ausztral es 4 kanadai lithium termelesbe kezdo kis banyasz cegbe. A legnagyobb inveszticiojuk az LAC argentinai banyaja.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20181031v00o3w7am.jpeg
.
3)Megneztem LAC hireket es a videokat. A medencek a kepek szerint keszen vannak, es ott vannak a szivattyuk, szoval mar pumpaljak a mely foldalatti kutakbol fel a lithium tartalmu vizet, es kezdik a parologtatast.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20181031v00o6wliz.jpeg
.
4)A lithium keresletben erdekes a helyzet. Egyelore Tesla folenyesen tartja vezeto e-autos poziciojat. Most evi 500.000 auto gyartas fele haladnak, es a terv mar 1.0 M -db-rol szol. Raadasul mar profit is van, a helyzetuk nem romlott hanem javult a versenyben. A nemet gyartok is mind a luxus kategoriaban akarnak indulni TSLA ellen. Egyelore a kis varosi e-auto mufajban nem sokat latni, de 1-2 even belul ott is beindul a tomeges gyartas, ha VW, Nissan, stb tervei megvalosulnak.
.
5)A lithium ara Juniusban volt melyponton, 13.600 USD/t. Az oktoberi arak 14.600 siznten vannak.
.
6)Az LAC, ha valoban kepes lesz 3000 USD/t alatti operativ koltseggel dolgozni ahogy tervezik, akkor a 25.000 t lithium eladasa utan 200-250M USD lesz az EBITDA/ev,  egy ev mulva. Azt egy szereny P/EBIT=8-10 szammal kalkulalva, a banya osszesen 1.6-2.5 Mrd erteku less, amibol LAC reszesedes 62%, szoval 1.0-1.6Mrd ertek. Igy nezve az erteket, az LAC 88m db reszvenyere szetosztva, 11-20 USD/sh volna a realis arfolyam.
.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20181031v00o4r7h4.jpeg
En megvarom, amig megfordul a trend, es az a szandekom, hogy meg veszek az aljan.
október 31. | 08:53
előzmény: #659  samu888
#660
Haladunk a korrekciós 5. pont felé, a cég még hosszan veszteséges lesz, a Lithiumból egyre kevesebb kell az aksikba, kobalt, réz, nikkel, molibdén egyre több.  
október 31. | 08:37
#659
Mi a franc folyik ezzel a részvénnyel?
Mi áll ennek az esésnek a hátterében?
szeptember 29. | 04:44
előzmény: #655  pomperj
#658
És akkor ma kijött a hír, hogy a BMW-vel is 5 éves szerződés lithiumra:
China’s Ganfeng Lithium signs 5-year supply deal with BMW
Henry Sanderson in London yesterday
Print this page
China’s Ganfeng Lithium has signed a deal to supply lithium to Germany’s BMW for five years, as the luxury carmaker accelerates its transition to electric cars.
Ganfeng, which is set to price an IPO in Hong Kong next week, will sell the lithium at market prices and provide as much lithium as Munich-based BMW needs, it said.
It’s the latest sign of efforts by global carmakers to secure the raw materials they need to rapidly expand production of electric cars over the next decade. Lithium is a key ingredient for electric car batteries, along with nickel, cobalt and manganese.
This month, Ganfeng also said it had signed supply agreements with Tesla. The Jiangxi-based company is hoping to raise $676m in a Hong Kong listing next week.
The deal with BMW can be extended by a further three years, Ganfeng said.
BMW has said it will source the battery cells it needs from China’s CATL over the next several years, some of which would be manufactured at a new facility in Germany.
szeptember 26. | 00:27
előzmény: #655  pomperj
#657
Remelem tulteljesitik majd a kitermelesi varakozasokat 😎
szeptember 24. | 18:52
előzmény: #655  pomperj
#656
Lassan alakul a LAC piaca is. 
szeptember 24. | 17:37
#655
Shares of Chinese top lithium producer Ganfeng Lithium jumped more than 10 percent on Friday (September 21) after the miner signed a supply deal with electric car maker Tesla (NASDAQ: TSLA). Ganfeng said it will supply lithium hydroxide products for Tesla’s batteries from 2018 to 2020, but the deal could be extended by three years. “The agreement will help Ganfeng build a healthy long-term relationship with Tesla,” the company said, “which will help improve the company’s profitability, and benefit its long-term development.”
.
.
A tortenet lenyege LAC szamara az, hogy Ganfeng az LAC partnere Argentinaban az uj naya epiteseben, , es ok veszik meg az LAC altal termelt lithiumot.
szeptember 22. | 09:17
előzmény: #651  kozi723
#654

Igen, innen ujra lehet gyujtogetni LIT, LAC, ALB es SQM temakban. 
szeptember 21. | 15:16
előzmény: #650  peggy01
#652
szeptember 21. | 14:03
#651
Éles fordulat a lithium árában, 120-ról már 127 felett járt tegnap az árfolyam. Rövid távú csökkenő trendet tört, ennek köszönhetően a február-március körüli 140 fölé rugaszkodhatunk. Szerintem hetekig tartó rally következhet minden lithiumos termékben.
.
https://tradingeconomics.com/commodity/lithium
szeptember 13. | 15:40
előzmény: #647  eurocent
#649
Milyen rendszered van? Mi alapján határozza meg ezt az értéket?
fci
szeptember 13. | 15:32
előzmény: #647  eurocent
#648
Annyin vennék én is. Mikorra várod oda?
szeptember 13. | 15:30
előzmény: #646  fci
#647
Ezt az értéket kalkulálja a rendszerem.
fci
szeptember 13. | 15:26
előzmény: #645  eurocent
#646
most 3,92  USD
miből gondolod,hogy innen közel a felére esik
szeptember 13. | 14:48
előzmény: #626  eurocent
#645
LAC hosszú távú min céláram mostantól kisebb mint 2,2
augusztus 31. | 22:25
#644
Ígéretes 12% emelkedés a héten, és lényegesebb szebb is lehetett volna. A hét végefelé elfogyott a forgalom és a lendület, de bíztató a kép.
.
https://invst.ly/8hl9m
.
Némi érdekesség: 
http://www.ktvn.com/story/38989830/nevada-mine-could-produce-25-percent-of-worlds-lithium
augusztus 28. | 21:10
előzmény: #642  upgrayeddAKS
#643
Szerintem ezekből a kis "cellákból" elég nehéz lenne erőművet építeni, de mint jövőbeli alkalmazás el tudom képzelni más FC cégeknél. A lényeg viszont, hogy a hatásfok 50% feletti (az állításuk szerint), tehát jobban megéri az FC, mintha elégetnénk az üzemanyagot. És a kibocsátás is nulla közeli. Az autóiparban elsősorban EV töltőkhöz és EV-kben range extendernek szeretnék használni a technológiát a Ceres Powernél, szóval jól megférhet ez a lítium akkumlátor mellett. Részemről egy kis pénzzel beszállok, hogy több lábon álljak EV területen, a lítiumos porftólium (SQM, ALB, LAC, FMC, EU lit) úgyis készen van. 
augusztus 28. | 20:07
előzmény: #637  Boole
#642
Nekem szimpatikus a FC megoldás, de...
jól láttam első blikkre, hogy ez a cég az SOHO-ba (otthonokba, irodákba, stb.) akar FC-berendezéseket telepíteni? Ami földgázból állít elő áramot? Ez nagyon fura nekem, mert a gáz szállítása sokkal drágább, mint az áramé. (A következtetés utóbbiból egyértelmű: jobban megérné erőművet létrehozni, ha jó a technológiájuk...)
Hacsak nem az az üzleti modelljük, hogy a számolni alig-alig tudó háztartásokra rásózzák a cuccot :)
augusztus 28. | 19:57
előzmény: #629  gugig
#641
Nem jól számoltál, ez 9,375 USD-re jön ki.

Topik gazda

werkaz
4 4 1

aktív fórumozók

friss hírek

AZ OLDAL TETEJÉRE