werkaz
4
4
1
2016. április 04. | 08:16
#1

Lithium Americas  

Mivel a WL neve megváltozott, hogy az újak is tudják majd miről szól a topic, legyen az új név a topic neve is. Ha egyetértetek
Rendezés
Hozzászólások oldalanként
csütörtök, 00:51
előzmény: #579  pomperj
#580

No, meg van itt egy ilyen is, közvetetten, tegnapi:
Exclusive: China's Tianqi nears $4.3 billion deal to buy stake in Chile's SQM - sourceshttps://www.reuters.com/article/us-tianqi-lithium-m-a-sqm/exclusive-chinas-tianqi-nears-deal-to-buy-stake-in-chiles-sqm-sources-idUSKCN1IG2TW
szerda, 17:32
előzmény: #577  pomperj
#579

LAC tegnap jelentett 2018Q1-rol. A hirek erdekesek. A szamok nem nagyon, mert az epitkezes alatt a project penzugyeit a 3 nagy tulajdonos is, a kolcsonzo bankok is argus szemmel figyelik; azok varakozas szerint alakulnak.
A lenyeg ez:
.
Development activities continue as planned with the advancement of detailed engineering, pond construction, camp construction, plant design and supply purchases, with Stage 1 production expected to commence in 2020.
Engineering for the infrastructure is over 80% complete with plant design at close to 70% complete.  
Evaporation pond construction commenced in early February and the filling of the ponds is expected to begin in the second half of 2018. 
There are currently close to 400 people working in Argentina, including direct employees and contractors.
Facilities to provide an additional 400 beds to the construction camp are already commissioned.
.
Az ujdonsag az, hogy 2019 H2 helyett  2020-ban kezdodik a termeles. Enny keses  belefer. A munka szerintem jol halad, a 70-80%-os keszenlet biztato.  A jelentes hatasara az LAC arfolyama kb. 10%-ot emelkedett 2 nap alatt. Tovabbra is minden melyponton venni erdemesnek gondolom.
 
május 06. | 12:13
előzmény: #577  pomperj
#578
Akku gyartok kozul kik a jo vetelek?
május 06. | 11:18
#577

A pf mai  cikk a VW 48 Mrd-os akku vasarlasrol
https://www.portfolio.hu/vallalatok/cegauto/a-volkswagen-valosagos-offenzivara-keszul-48-milliard-dollarert-rendelnek-akkumulatorokat.284466.html
nem sokat arul el a tervrol. A lenyeg talan ez "  80 tisztán elektromos modellt akarnak piacra dobni a németek 2025-ig és úgy számolnak, hogy ebben az évben már 3 millió elektromos autót fognak eladni. " De ebbol lehet kalkulalgatni.
.
1)Tegyuk fel, hogy VW-nak valoban 3M elektromos autohoz kell 48Mrd ertekben akku. Akkor 1 autohoz kell 48000/3=16.000 EUR ertekben akku.  Egy akku-hoz kell kb 20 kg tiszta lithium, meg ujabb 100 kg mas anyag, szoval az akku kiloja nagyjabol 120 EUR. Ez stimmelhet is. Egy auto 1500 kg, es az ara 20-25.000 EUR, szoal kiloja 150 EUR-ra jon ki. 
.
2)Ebbol azert lehet becsulni.  Most a vilagban 100M auto/ev a gyartasi mennyiseg. Ebbol VW  kb. 10%-ban reszesedik. Tehat ha VW 2025-re 3 M db e-autot akar  gyartani, akkor nyilvan masok is ehhez hasonlo aranyokban akarnak, szoval akkor 2025-re a vilag  kb. 30M e-autot gyart majd (?) Es 1 autohoz kell 15-25kg lithium, tarolo kapacitastol fuggoen, de egyelore VW Gold=Volt meretu autokban  godolkodjuk, nem Teslakban.
.
3)A Li2Co3-bol 5.3 kg kell 1 kg Lithium eloallitasahoz. 10KWh tarolashoz kell 3.2 kg lithium. 300  km autozashoz kell kb. 70 kWh. Szoval visszaszamolva 70/10*3.2=22 lithium kg/auto kell, es ahhoz kell 22*5.3=120 kg Li2Co3. 
.
Akkor 2026 evre  kell osszesen 30M db * 22 kg lithium. Az  osszesen 660.000  tonna. A vilag teljes lithium vagyona (par evvel ezelotti US geo survey-ben olvastam, "Li resource") kb. 40 M tonna, szoval latszolag kb. 60 evre van eleg. Nade, nemcsak autokba kell am, hanem azok kb. a felet hasznaljak mert mas termekekbe is kell, mint  keramia/uveg/elemek/vegyszerek/gyogyszerek is hasznaljak. Akkor mar csak 30  evre van. Nem is sok.
.
4)A masik problema a mostani kibanyaszott mennyiseg es a VW ambicio szakadeka.
.A statisztikak szerint most a vilag total lithiumkarbonat termelese 2017ben 300-350e tonna, tehat Lithium egyenertekben ez 350/5.3= 66.000 tonna. 
Stimmelhet, mert a 3 nagy termelo, SQM, ALB, FMC, ALB adja ennek kb. felet, es ok egyenkent 10-14.000 tonna korul termelnek.
Ezek kozepes meretu, 15, 13, 12 Mrd USD kapitalizacioju cegek. Most.
.
Vissza VW igenyehez. A 3 Millio e-VW gyartashoz kell 2026ben 3M*22kg =66 M kg= 66.000 tonna lithium. Ez viszont  eppen annyi, mint a vilag mostani osszes lithium termelese. Es mivel VW az e-auto varhato termelesnek tovabbra is  a kb. 10%-at adja, akkor honnan lesz 8 ev mulva TIZSZER, (igen10x) ennyi lithium ??
Csakis ugy, ha a lithiumba nagy beruhazas megy. Es kepesek 8 ev alatt 10x-re novelni a termelest. Ha nem, akkor az Li arak nagyon emelkedhetnek. Es mondjuk a fenti 3 ceg kapitalizacioja is megno a tizszeresere. Szoval, 10x-re megy fel az arfolyamuk? Bizony, meglehet.
.
5)Most a LIT Banyasz Index, meg a nagy banyaszok mint SQM, ALB FMC ...es a kicsi LAC OROCF is viszonylag olcso, mert le-korrigalt. Lasd elozo chartok.  Szerintem 10 evig minden melypontnal venni kell oket. Az akku gyartok se  rossz idea....de a lithiumban tobb van.
.
6)
Es a TA? Nos, igen: szerintem lehet ez a mostani  emelkedes egy a-b-c korrekcion belul  egy kis (b) emelkedo hullam is lehet, ahogy eurocent varja. De kb. ugyaninnen fog indulni a-b-c sorozat vegen, tehat a wave(2) vegen, egy nagy bull wave(3).
Abbol nem kene  kimaradni, az talan a legszebb rally less az Auto- es Alkatrasz iparban a kovetkezo 10 evben.
május 06. | 09:38
#576
ALB kozben kilepett a korrekcios savbol egy szep fules csesze utan lehet vege van a korrekcionak es jon a wave 3.  Szerintetek?
május 06. | 07:17
előzmény: #572  pomperj
#575
http://m.blog.hu/eu/eurocent/image/lac-1w.png
Szerintem egy min korrekció után (nem feltétel) legalább 1-2 hétig LAC nagy valószínűséggel emelkedni fog. De optimista esetben 7,1-nél elakad és csinál még egy aljat, ami nálam min 3,5 szintet jelent. Utána egy nagyobb emelkedés jöhet.
május 05. | 23:17
előzmény: #568  pomperj
#574
Én konzervatívabban számolok. Ez nálam 5,09 USD/részvény értékre jött ki. Szerintem a piac a számok láttán kb. ezt árazta be. Én a papír árát így lefelé 4, felfelé 6 USD közötti sávra tenném. Tehát akkor inkább DO további vétele mellett döntenék, mint a LAC visszavételén.
május 05. | 23:07
előzmény: #572  pomperj
#573
Mostanában nem figyeltem a LAC-ot. A részvény ára miért morzsolódott le a felére? 
május 02. | 10:36
előzmény: #568  pomperj
#572

http://keptarhely.eu/view.php?file=20180502v00n81cja.jpeg
Ezen a 2 charton rajta van, miert kezdem el ujra venni LAC papirjait , minden gyengesegi naapon a kovetkezo hetekben.
április 30. | 08:54
előzmény: #568  pomperj
#570
Köszönöm a részletes válaszod!!! 
április 30. | 04:42
előzmény: #567  kozi723
#568

Nincs uj hir az LAC- website-on. 
.
A legutolso erdemi hir, hogy 400 fo dolgozik font 3900m magason az Andokban, epitik az 58km hosszu gazvezeteket es 60km hosszu elektromos fovezeteket. Mindketto nagyjabol  egyenkent 13M USD meretu munka. A derito mednecek (120 M USD) es vegyiuzem + raktarak (120M USD) a fotok alapjan ugy nezem jo reszben keszen vannak. 
.
A tulajdonvisoznyok eleg tisztak. A banya (Minera Exar) 8.5%-ban a helyi Argentin onkormanyzate lesz praktikusan a jogokert es 71.000 hektar foldert cserebe. A maradek 91.5%-on fele reszben SQM es LAC osztoznak. Az LAC tulajdonreszbol vett meg Ganfeng 15M reszvenyt 47M dollarert, es hoz 125M hitelt.  A Bangchack megvett 33M -ert 10M reszvenyt es hoz 80M hitelt. 
.
Innen nezve a 2 fo tulajdonos 47/15=3.13 USD aron kapta a reszvenyeit, a masik 3.3 USD aron. A kisreszvenyes most vehet 5.1 USD korul a tozsden, es nem nagyon valoszinu, hogy 4.0-4.5 ala esne.
.
Az 1-5 evre a termelheto lithiumkarbonat max. mennyiseget 187.000 tonna-ra becsulik. Most egy tonna LiCo ara 10-15.000 USD.  A teljes epitesi koltseg 425 M USD-re van tervezve (15% hibahatar) es az evi 25.000t lithium termeles operativ koltsege 2500 USD/t, szoval evente 62.5  M USD.
.
Innen nezve, a project nemcsak kifizeti 5 ev alatt magat, hanem a total 5*25.000 t LiCo ertekesitesbol varhato bevetel 1400 M USD, az ossz operativ koltseg 425 + 5*62.5=740M USD 5 ev alatt. A teljes fedezet tehat 1400-740=660M USD, es az egyeb koltsegekkel is marad  osszesen 350-450 M USD profit, 5 ev alatt.
.
Tehat? Evi 80M profittermelo cegrol van szo, PE=14 szammal erhet a tozsden 1124 M USD Capitalizaciot.A  meglevo LAC 76M db reszveny ebbol 46% reszesedesre jogosit, szoval 1 reszveny erteke 1124 m USD/165 M sh= 6.8 USD/sh.
Az elso 5 ev alapjan. Az mas kerdes, hogy a banya utana meg 40 evig termel lithiumot. Annak a diszkontalasaval 6% szinten,  nos,  a reszveny erteke kb. 14 USD-re jonne ki.
Haaat, ehhez  tartani  kell 5 evig. Meg kell maradjon az e-auto technologiaban az, hogy lithium akkuk lesznek benne. Es hogy nem talal valaki Tibetben egy hatalmas lithium banyat.
április 28. | 09:14
előzmény: #566  pomperj
#567
Egy érdekes cikkre bukkantam ma reggel, íme: Elhangzik Chile is benne, emlékszem annak idején hányszor felhívtad a figyelmet SQM-re és azóta hol tart most. :) LAC esélyes egy hasonló rodeóra? 
/
https://qubit.hu/2018/04/27/tobb-szaz-eves-banyakat-nyitnak-ujra-a-britek-az-elektromos-autok-miatt
/
LAC: 1-2 hét és beér a zónába amit vársz. 
április 13. | 19:15
előzmény: #564  pomperj
#566

Az LAC folytatja a kozeledest a support vonalakhoz.
Ugy tervezem, 5.0 USD kornyeken megduplazom a poziciot. LAC nem tud itt az SPY-al szembe menni, szoval a buy-timing eleg fontos mert nagy kulonbsegeket okozhat az elejen. Amikor LAC mar 20 fele halad, akkor persze mar mindegy. De az meg par evre van innen.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20180413v00n3sckk.jpeg
április 06. | 17:28
előzmény: #562  pomperj
#564

1) LAC tema.
A project a tervek szerint halad.
A Cauchari project-rol par napja adtak ki uj reportot.  A medenec kiasasaok foldmunkai hal;adnak, masodik felevben elkezdodik a vizzel feltolteses. Kutakat furnak, utakat epitenek, gaz vezetek es solar aramtermelesi  infrastruktura kiepites folyik. Pillanatnyilag 400 ember dolgozik, a csucs idoszakban 460 lesz a letszam.
.
A banyaszhato lithium mennyiseget a 2016 evi szamokhoz kepest (3.3M tonna)  jelentosen, 80% megnoveltek. Most a becsult mennyiseg 6 M tonna lithiumkarbonat.
2)Az LAC arfolyam chart meg mindig ugy nez ki, itt 5.5-5.0 szintnel eros support van. En keszulok arra, hogy a konszolidacioban meg veszek poziciokat. Most mar nagyon jo lenne a lithium aranak, ha Tesla is, es masok is elkezdenek onteni a piacra az e-autokat. A pillanatnyi lithium ar kb. 16.000USD/t, szoval a 6Mt LAC keszlet erteke eleg kozel van a 10 Mrd total project ertekhez.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20180406v00n89qxw.jpeg
március 29. | 19:54
előzmény: #561  kiegyezo
#563
NMX-FMC-SQM-LAC, stb lithiumos, minden szinte egyformán esett, szinte ugyan úgy.
március 29. | 19:46
előzmény: #561  kiegyezo
#562

1) Szerintem  LAC-nak itt van a supportja a 5.5-6.5 savban.
Megszurta a 6.20 szintet, ahol az elozo charton (lasd itt lejjebb #560) a megelozo emelkedes ellenallasa volt tavaly elott.  Az a gyanum, itt mar lehet venni. Minimum egy 20% felpattanast sejtek, egy (b) hullamban. Lehet hogy lejon a (c) hullamban 4.7 szintig, de kevesse valoszinu. 
.
2)Egyebkent pedig LIT rallyja 2016 elejetol 17--->41 kozott +24 pont volt, annak fibo 38%-a 9.20 szint. Szoval a LIT 9.0 pont koruli esese a Januar csucs ota nagyjabol megfelel egy korrekcios esesnek.  (vagy (a) hullamanak). ez alatamasztja az elozo LAC gondolatot is.
Innen erdemes figyelni a lithiumot azoknak, akik akarnak venni.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20180329v00ntwrwu.jpeg
március 29. | 19:08
#561
A LAC esése mögött van valami cég-specifikus? Olvastan pár cikket a seekingalpha-n, a szektor sem dícsérték agyon mostanában, de ma belebotlottam egy bő két hetes, kifejezetten negatív cikkbe magáról a cégről. Ebbe, ni: https://seekingalpha.com/article/4156030-lithium-americas-unworthy-investment
március 01. | 15:04
előzmény: #555  lngnl
#560

Az   ALB eleg gyenge jelentest adott. A tobbi vegyi uzletaguk pocsekul alakult, de eppen a lithium tema nekik is megy. Itt van a lithium ertekelesuk a reportbol:
"Lithium and Advanced Materials reported net sales of $362.4 million in the fourth quarter of 2017, an increase of 30.2% from fourth quarter 2016 net sales of $278.3 million. The $84.1 million increase in net sales as compared to prior year was primarily due to favorable pricing impacts, increased sales volumes and $3.1 million of favorable currency exchange impacts. Adjusted EBITDA for Lithium and Advanced Materials was $135.7 million, an increase of 32.4% from fourth quarter 2016 results of $102.5 million. The $33.2 million increase in adjusted EBITDA as compared to the prior year was primarily due to favorable pricing impacts, increased sales volumes and $2.9 million of favorable currency exchange impacts, partially offset by Lithium growth spending. "
február 28. | 11:00
#559

A nemet szovetsegi birosag leheto tette, hogy a a regi diesel autok hasznalatat betiltsak a varosokban. A NO2- levegoszennyezes olyan minden nagyvarosban, ami mar most tul van a megengedett hatarerteken. Most az autok kb. fele diesel, es annak fele 5 evnel regbbi, szoval kitiltando.  Csakhogy az megakadalyozhatja  a nemet munkaero kb. 1/4 reszet, hogy bemenjen a varosba vasarolni. Es foleg hogy fog bejarni dolgozni ?  
.
Teljesen nyilvanvalo, hogy most mar nemcsak kornyzetvedelmi okokbol, hanem kenyszerbol is, a nemet autogyarak az e-auto gyartast gyorsitjak. Oriasi mennyiseget fog a piac igenyelni / venni a kovetkezo 5 evben. Es a regi dieselt olcson adjak majd, es nemcsak ott. Meg az is megeshet, hogy a kinaiak, USA is kovetik par ev mulva oket; a szomszed allamok szinte biztosan. Pl. California szinte biztosan; bar itt keves diesel van.
.
Amikor a mostani lithium-banyasz korrekcio leerkezik az aljara, es felpattanast kezd, nos,  az nagyon jo veteli alkalom lesz. Talan par het, talan par honap. A kozelgo bear piacot ez a tema fogja legjobban atveszelni ?
http://keptarhely.eu/view.php?file=20180228v00nu69ba.jpeg
60 61 válasz erre
február 28. | 06:21
előzmény: #555  lngnl
#558
Okosak ezek a Morganes fiuk, tegnap elott jelentes elott levertek az arakat, gondolom jol bele vettek, most meg az ALB jelentes utan persze megindultak az arak.
február 27. | 22:08
előzmény: #553  pomperj
#557
A lenyegen ugyan nem valtoztat de jo lesz az a napi 1000 model3 heti darabszamnak is...
február 27. | 21:54
előzmény: #553  pomperj
#556
Kobaltot el is felejtettem. Jó hogy megemlítetted. Még tavaly áprilisban írt róla PF, hogy mennyit emelkedett. Ahogy látom KAT azóta 4x-ezett... Erről kár volt lemaradni. 
február 27. | 13:56
előzmény: #551  samu888
#555
En ALB ben vagyok erdekelt, nekem a Morgan indoklasa a lithium ar csokkenesre total nem allja meg a helyet. Talan itt az ideje hogy SQM be is beszalljak.
február 27. | 11:55
#554
február 27. | 09:50
előzmény: #552  Cipolla22
#553

1)Tudom, hogy eros korrekcio volt 5 honapja lithiumban, es meg tart. Talan meg tovabbi par honapig is. De a korrekcio a fundakhoz kepest itt mar eltulzott szerintem, es most igen jo vasalasi alkalom lesz. A kovetkezo evtizedre (!) lehet bevasarolni.
.
De minden korrekcio ellenere, azert a LIT megiscsak +60% emelkedessel zarta a 2017 evet. Azzal szinte minden mas banyasz-szektort alaposan  megvert.
.
2) A lithium fundak nagyon erosek. 
Naponta kb. 1000 db Tesla Model 3 kocsi jon ki a gyarbol. A Volvo bejelentette hogy abbahagyja a gaz-auto kiserletezest, inakbb egy elektromos-hibrod  jon ki jovore. Mint az A8.  A Toyota az OROCOBRE-ban vasarol reszesedest, szoval ott is van boven felhajto ero. Az SQM megegyezett Chile allammal, es 2030-ra 2.2 M Tonna lithium-karbonatra epiti ki a kapacitasat. 
Most a lithium fogyasztas 45% resze megy auto-hajtasra, 3 eve mulva 70% megy autokba. Es kozben az egyeb elem-gyartas is evi +10%-al novekszik a mobiltelefonokba es minden mas eszkozbe.
.
3)A lithium Arindex igen szepen emelkedik. A szakertok szerint a kovetkezo 2 evben a kereslet +75.000 tonnaval  no, a kinalat talan 25-30.000 tonnaval bovul. Talan nem lesz panikos hiany, de 2020-ig az arak emelkedese  boritekolva van.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20180227v00nvs3o.jpeg
.
4)Ebben a mufajban a masodik legfontosabb elem a Kobalt. Most a kibanyaszott Cobalt 50%-at hasznaljak auto-akku celjara. A Cobalt nagy resze a haboru-szetvert Kongo banyaibol jon, es barmikor osszeomolhat a kinalat. Igen erdemesnek gondolom a vezeto 3 kobalt-banya valamelyikebe is egy kis penzt eltenni. KAT, KBLT, FTSFF. A chartjaikat erdemes megnezni.
.
Reszemrol tovabbra is hosszutavra bull vagyok, es tartom a poziciokat az unokaimnak. Es meg veszek hozza.
február 26. | 20:55
előzmény: #551  samu888
#552
Morgen-ék szerintem ma vásárolnak be.
Amúgy ez a hír sem tett jót a mai kereskedésnek:
https://nypost.com/2018/02/25/passengers-carry-on-catches-fire-in-airplanes-overhead-bin/
EU lítiumba beszálltam múlt héten 1 pakkal, bízom a sógorok megvalósíthatósági vizsgálatában. 1 éven belül már bányászni akarnak, LAC-nál például inkább már 2020-ról beszélnek 2019 vége helyett. De a LAC papírokat is tartom. 
Ma pedig visszaszállok SQM-be. 
február 26. | 18:12
előzmény: #550  pomperj
#551
Hát a Morgan Stanley szépen lefele beszéli a litium árát ,vérengzés van a litiumos cégeknél.Odavágtak egyet a holnapi jelentés előtt.Kár!Még mind megvan az összes LAC részvényem.:(
február 26. | 17:21
#550
Mostanaban ujra erdemes ranezni a lithium temara. Fundasan a kilatasok legalabb olyan jok mint 4 eve, amikor Western Lithium (azota LAC) temat elkezdtuk figyelni.
.
Fundasan azert, mert 2017 lithium termelese 235e tonna volt, es 7 ev mulva ennek a duplaja lesz az ovatos becslesek szerint az igeny. 2 ev alatt az e-autok szama megduplazodott, az EU-ben jellemzoen 1-2% uj auto mar arammal mukodik. Kiemelten fontos, hogy Tesla kesessel de  beinditotta a sorozatgyartast. Egyelore heti 5000 db koruli a kibocsatas a Model 3-bol, ennyit senki mas nem gyart, es emeli a tudatossagot is, a lithium keresletet is. Az EU-ban a diesel-kereslet lezuhant, a diesel piacot allami beavatkozasokkal lefekezik, es a botrany lokest adott az e-auto temanak. Most  minden EU gyarto iger 1-2 even belul sorozatban gyartani. 
.
Technikai alapon az LIT (lithium banyasz Index)  es a  lithium banyaszok mint ALB SQM, es a juniorok mint LAC NMX OROCF chartjai szerintem arra utalnak , hogy kozeledik egy sokhonapos korrekcio idoszak vege. A  2017 szept. csucsok ota  talan meg nincs vege a korrekcionak, es meg egy eses eleg valoszinu.  Es  eltarthat ujabb par honapig. De nincs messze a korrekcios periodus vege.
.
Peldaul LAC ara ujra kozeledik a 6-6.5 savhoz, es az a gyanum ennel nem lesz  sokkal olcsobban. OROCF  talan a legkisebb korrekciot mutatja, es alighanem a legjobb rally lesz a kovetkezo bull piacban. NMX nagyobbat korrigalt, de 1.2-1.3 savban support fog talalni.
Szoval, szerintem 6 honap hanyagolas, korrekcio utan mostanaban ujra erdemes felvenni a figyelo listara oket.
.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20180226v00n335nv.jpeg
78 87 válasz erre
február 22. | 11:37
#549
február 21. | 20:40
előzmény: #547  pomperj
#548
Egy érdekes európai projekt a témában: European Lithium. A tervek szerint 2019 elején indítanák a kitermelést. Small cap, nagyon kockázatos, de érdekes lehet, követni fogom őket. 
január 22. | 09:23
előzmény: #545  tberki
#547

Mi a velemenyed, hol tartanak az EU gyartok az  e-auto projektekkel? Mind iger 2025-re legalabb 10-20 e-modellt; de mi lehet a valosag iden es jovore?
Egyebkent meg Tesla valoban kezd csalodast kelteni: elmulasztottak a nagy lelkesedesi alkalmat 2016-17ben a toke-emelesre es egy nagy auto-ceg (Crysler?) megvasarlasra. Ha megtettek volna, most mar ovek lehetne a piac szep nagy szelete.  Megh@lyult a Musk, munka helyett  fellonek egy Teslat az egbe;-))
Alighanem elszurtak a strategiat, elveszni latszik az elony. 2018-ban mar behozhatjak oket ? Kik a jok?
                   
január 22. | 07:49
előzmény: #545  tberki
#546
LAC nekem is tul kicsi es kockazatos, SQM-et  meg a regi problemai miatt tartom kockazatosnak. ALB eleg stabil novekedest produkal, osztalekot is fizet.
A vicc az hogy ALBt akkor vettem mikor vegre kitort, eleg jol sikerult elkapnom, aztan jott ez a hir. ilyenkor latszik hogy a technikai elemzes mit varatlan hirek eseten....
En keresem az ALB veteli pontot.
január 21. | 20:59
előzmény: #544  pomperj
#545

Egyetértek azzal hogy a kereslet nőni fog. Én a magam részéről inkább a nagyokba fektetnék, az én izlesemnek LAC továbbra is túl kicsi.
január 21. | 19:55
előzmény: #543  lngnl
#544

Ha jo ertem az SQM es Chile kormanya kozti megallapodast, akkor SQM licencet kapott 180.000t/ev lithium kitermelesre, felfuttatni 2030-ig. Az SQM eddigi lithium termelese kb. 50.000 t volt, szoval ORIASI felfutas kifutasra  lehet szamitani.  SQM eddig is a legnagyobb termelo volt, es ha most nekilat teljes erovel, beruhaz, akkor a tultermelesi fazisban lenyomhatja a Li arat. Ettol megijedtek a befektetok,  es a cegek arfolyama zuhan, mert a lithium aranak zuhanasara szamit a piac.
.
Nade. A vilag ossz lithium termelese kb 200.000t most. A projekciok ugy szolnak, hogy evi 15-20%-al kell tobb Li, foleg e-autokba, computerekbe, iPhone-ba.Ha SQM linearisan noveli a termelest a 13 ev alatt,  nos,  akkor evente 10.000t-val noveli a kibocsatast.  Igy mar nem is olyan sok.  SQM egy even belul szinte semmit sem tud novelni, mert ahhoz sok  uj derito medenceekett, energia forrast, szemelyzetet, stb. kell biztositani.
A vilagnak meg evente 30-40.000 tonnaval kell tobb lithium. Igy tehat SQM valojaban csak tartja a kb.30%-os piaci reszesedeset 2030-ig, de nem noveli ezzel a tervezett felfutassal. A tobbi ceg is ennyire kell felfusson; ez az atlagos varakozas a felfutasra, hogy legyen eleg lithium. Ettol meg, ha nem is none kozben a Li ara, akkor is a +30%/ev kibocsatas novekmeny, es legalabb ekkora profit-->AR novekmeny varhato. Az se rossz. 
.
Szoval, szerintem ennek a mostani,  es atmeneti paniknak a vegen, a versenytarsak arfolyamai remelem sokkal olcsobbak lesznek. Es jo veteli pontot jelenthetnek. Mire erre a piac rajon, kijpzanodik, meg eshet ujabb 20-30%-ot is. Reszemrol ezt ujabb pozicio vetelre akarom hasznalni. A regieket pedig tartom, az unokamnak. Ujabb LAC es Orocobre poziciot tervezek, talan ALB-ot is.
január 21. | 07:34
#543
Gondolom mar mindenki olvasott a chilei kormany lithium kitermelesevel kapcsolatos kavarasaval amiert minden lithium banyasz szakadt. Kerdes hogy meddig esik meg es utanna jo vetel lesz e vagy nem. En ALB ben vagyok erdekelt de ha stabilizadoik az ar en veszek meg hozza.
január 19. | 19:02
előzmény: #541  peggy01
#542
Friss, ropogós cikk: https://www.fool.com/investing/2018/01/19/3-under-the-radar-lithium-stocks-to-consider-buyin.aspx

Topik gazda

werkaz
4 4 1

aktív fórumozók

friss hírek

AZ OLDAL TETEJÉRE