Úgy sejtem, hogy még egy kicsi van benne lefelé és fordulni fog. 4,0 alá nem várom. Egy mai leszúrásban (ha lesz) utolsó csomaggal bővítek, aztán bebetonoztam a portfoliómba jópár évre. Jó lesz ez!
Hát Én sem, mert 4,8 EUR-on vettem és már 3,65-nél jár. A BYD is esik, most érte el a Warren Buffet 2. vételi pontját, az első adagot még sokkal lejjebb vette. Régebben írtam arról, hogy a lithium árának emelkedésében nem hiszek és lehet, hogy ehhez ragaszkodni kellett volna. De kivárom a LAC sorsát, mert csak kicsi adagot vettem még elsőre.
Nem orulok az LAC esesnek. Nincs uj LAC hir, tehat feltehetoen a sinen mennek tovabb. De lehet par feltetelezesem, hogy miert esik. . AZ elso baj a Lithium aranak esese. Az utolso 3 honap alatt -16% Li ar eses van, es ebbol -10% az utolso honapban. Ez azert meglepo, mert kozben meg jonnek a hirek az e-autok gyartasarol, es hogy jovo evben hany uj modell indul. Honnan lesz belejuk akku, ha nem vesznek lithiumot? . A masodik lehet az, hogy a vezeto e-autos, a Tesla gyenge szamokkal jon ki par napon belul. az LAC es TSLA arfolyama elegge parallel. A TESLA model3 gyartasa most mar rendben levonek latszik, de kellene vegre egy pozitiv profit szam is, es jo lenne a TSLA ceg merlegeben is valami javulas. A penzt nem lehet a vegtelensegig egetni. TSLA kepes lehet meg toket bevonni ha muszaj, de az arfolyamot lenyomna. . A harmadik baj persze LIT trendje. A 3 nagy lithiumos ceg chartja (ALB SQM FMC) eleg ronda, es meg tud esni… es az viszi magaval LAC-t is lefele. Orocobre, a masik kicsi szinten esik, de lassabban....persze azok tokeerosebbek es egyebkent mar termelnek is. . Egyelore LAC-ra ceg-specifikus rossz hirt nem lattam. Dehat ilyenkor szoktak elojonni mas bajok, amikrol eddig nem lehetett tudni. Az LAC tema hosszu tavu, nem nagyon aggodok, de nem is orulok. Itt mar tenyleg nagyon olcsonak tunik, nem hittem hogy 4.30-ig lejohetne. Ez mar 20%-al van az atlag-koltseg szintem alatt.
A chartja elég szarul fest. 4.8-nál volt egy támasz, amit letört. Lassan kezd túladott lenni. Jelenleg 4.5, kb 4.2 és 4.4 között várható egy felpattanás a túladottság miatt, de kb ennyi. Hosszútávra nem venném. A Richter charjára emlékeztet az esése. Valószínűleg itt is egy vagy több nagy alap tárazhat ki.
Én a felmásolt képen nem látok nagy korrelációt. . Azt érzem, hogy a pirosnál volt egy gyűjtőgetés, majd 10% körül jól "meghájpolták", ettől ment egy nagyot, majd jött a kijózanodás 55%-nál, egy kis vergődés (nagy esés-korrekció formában) és most 23,75%-nél a lassú csorgás. . A kéknél folyamatos az oda-vissza rángatás, ismerve a Tesla marketingjét ez nem is meglepő.
Nem talaltam hirt, szoval egyelore ez a leszuras "buy the dip" minositest kap tolem. Viszont okt. 24-en LAC prezentalni fog NewportBeach-en, a Mineral Intelligence konferencian, es ha mar idejonnek akkor megnezem oket.
Én is figyelek pár lithiummal kapcsolatos papírt. (Elektromos autók és kütyük miatt látok benne fantázia alapon) De a Lithium Americas elég szarul fest: - 4% csak ma. (4.630 )
No, hát én megvettem a második csomagot 4,8-on. Alacsony forgalommal csordogál a papír, de kellett a pf-ba egy jó sztori, egy olyan tétel, amivel tényleg hosszú távra lehet kalkulálni. Ettől még persze eshet tovább, de azok alapján amit leírtál jó lesz. Nem mellesleg annyira túladott, hogy rövid távon is benne van a felpattanás lehetősége ha érkezik egy kedvező hír a bánya aktuális helyzetéről. 5,19 felett megindulhat és simán szaladhat 5,75-ig. Na mindegy is, meg van véve, nem misztifikálom túl. Meglátjuk, a KKJ-nél valszeg jobban hoz. :)
Igen, a lithiumosok es az e-auto chartok mind hasonloak egymashoz: : ha az e-auto temat valamivel oldalba rugjak, akkor persze lithium se kell annyira. http://keptarhely.eu/view.php?file=20180719v00oulswp.jpeg . A lithium cask nnyival job, hogy az autogyartas rizikoja nincs benne. De azert Californiaban meg lehet levegot venni, Pekingben meg nem. Szoval, lehet hogy a kinaiaknak fontosabb lesz az e-auto mint barkinek. Meg fogom nezni jobban a BYD ceget.
A chart azt mutatja, amit a kínai központi bizottság bejelentett, hogy 2019. január 1-től vége az e-gépjárművek központi támogatásának. Ez a BYD jövedelmének egy jelentős részét jelentette.
Értem, köszönöm. Jó, hogy foglalkozol vele, mert Én is sokat olvasok cégekről, bár több időm lenne rá. Én inkább TA és mérlegek alapján döntök, de nagyon sok olyan információ kell egy céghez, hogy az ember ne vaktában fektessen be. Mint e-gépjárműveket is gyártó cégről, a BYD-ről mi a véleményed? Régóta nézem, de nem jutottam elhatározásra. A vezérigazgató meggyőző szaktudással irányítja a vállalatot.
Szerintem a kilatasok eleg egyszeruek. . Van 3 nagy lithium termelo, FMC, ALB es SQM. Ezek adjak a vilagtermeles 80%-at. Ugyanott vannak mind, az Andok szaraz oldalan, es ugyanazt is csinaljak. A technologia csuda egyszeru: a fold alol mely kutakbol kiszivjak a vizet, amiben van oldott lithium. Az 1000 eve leesett esonek volt ideje es kioldotta a szaraz talajbol az ott levo lithiumot. Azt kiszivjak a fold alol, es nagy lapos derito medencekbe gyujtik. Onnan lassan elparologtatjak a vizet a nap erejevel, es a medence aljan ottmarad a lithium, amit osszesopornek zsakokba. . Most van 3 uj ceg, akik ugyanezt akarjak csinalni. LAC, Orocobre es Veolia. . Ezek kozul LAC az uj fiu, es dolgozik egy nagy lithium banya projekten. Az eredetileg 2019-re igert uj termelo kapacitasuk 25.000 tonna, es persze kesnek vele fel evet. Ha valoban 14.000USD/t aron lehet eladni, mikozben a kitermelesi koltsege 2500 USD/t, akkor lesz egy 300M USD/ev EBITDA penzugyi eredmenyu lithium ceg. . A beruhazas halad, az osszege 425M, 10 eves megterulessel evi 50M megy a banknak vissza az EBITDA-bol. Es az egyeb koltsegek se lesznek nagyon magasak, viszont mukodik 40 evig. Igy nezve, egy 8-9x Ebitda szozoval lesz egy 2.0-2.5 Mrd-ot ero LAC nevu ceg. Most egy reszveny 5 USD, es van 88 m db belole. Es most olcso, epp annyiert lehet megvenni, mint amennyit a 3 nagy insider partner fizetett, hogy benne legyen a cegben: SQM, Ganfeng, Bangchak. Szoval most a kapitalizacio 5*88=440M USD, de a ceg erteke ennek kb. 4-5x szerese lehet 2020-tol kezdve. . Es van az Orocobre mint hasonlo uj fiu. Ugyanezt csinalja egy masik volgyben, egy masik foldalatti sos-tobol von ki lithiumot es mutragyat. Ez egy izmosabb Ausztral banyasz, van is penze, megis osszeallt a japan Toyota-val. Mert igy van vevo a lithiumra rogton, es megis nala van 73% reszveny. Be is indultak a termelessel, 2016-ben mar 7000 t volt a termeles, iden azt remelik hogy 12-14.000 t lesz. Es novelni akarjak a termelesi kapacitast 35.000 t szintre, persze egy uj projekttel. . Osszehasonlitas: az SQM adja a vilagtermeles 1/3 reszet, iden 63.000 t, plus 13.000 t lithiumhidroxid, osszesen 75.000 tonna. Ez eppen 3x-szerese, mint amit LAC fog termelni. Es mennyit er az SQM most? A kapitalizacioja 12.5 Mrd USD, ennek harmada is 4.0 Mrd. Ami ugye nagyjabol duplaja annak amit LAC-ra varok 2020-ra. Szoval, a 2.0Mrd LAC ertek lehet esetleg 4.0 Mrd is. Masik osszehasonlitast? ORO kb. 1 Mrd-os ceg, es kb. felet termeli mint LAC fogja. Szoval, igy is kijon LAC-ra a 2.0 Mrd kapitalizacios ertek. . Szoval? Talan nem tulzas, hogy LAC arat 20-40 USD savba varom. Ha valoban annyira fogja ertekelni a piac mint az SQM-et most … most(!), amikor meg alig van e-auto kereslet..., akkor LAC 4.0Mrd/440M=9, szoval egy 9x potencialis aremelkedes is van a reszvenyekben. A szolidabb varakozas 4-5x. Na ezert foglalkozom vele viszonylag sokat.
Lithium Americas