Topiknyitó: pomperj 2018. 02. 27. 07:28

Financial Forecasts  

 Azsia: mersekelt optimizmus
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Boole 2023. 12. 12. 12:42
Előzmény: #101652  pomperj
#101660
Voltam a Toyota-nál és a magánszemélyek rendelésállománya 25-30%-kal esett vissza szeptember eleje óta. A vállalati rendeléseknél még nem érződik a visszaesés, csak minimális 2-5% körül lehet.  
SP500 egyelőre ez a várakozásom továbbra is.
https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/xstation5screens/061/218/e9a409f4cba19fad8fd8982af7d67665a5b07d99.png
cawou
cawou 2023. 12. 12. 12:38
Előzmény: #101654  pomperj
#101659
hiába a felismerés a döntéshozók és a baljós előrejelzések miatti aggódás beszívárgása miatt a köznép számára az energetikai átállások finanszírozása döcög. A globális klíma katasztrófára regálva az osztályteremben az első padból hisztérikusan jelentkezik az energetikai iparág, mellette az orrát piszkálja a politikai döntéshozó, míg mögöttük a feleletre ugyan kiváncsian de mégis unalomba fulladt közönyösséggel figyel a finanszírozók klubja: a bank. Elhangzott a kérdés: hogyan lehet a teljes energetikai átállást olyan formán biztosítani, hogy az magába foglalja a fosszilis alapú energiatermelési és energiafogyasztási!! rendszerek teljes adaptációját a legnagyobb mértékű dekarbonizáció mellett. Már az első mondat után görcsbe rándul a tanár gyomra (vagy a visszafojtott röhögéstől vagy a tudatlanság felismerésétől): 2050-re elérjük a zérő kibocsátást olyan formán... és itt már a tanárral együtt mindannyian az ebéden kezdünk gondolkozni. Amíg az üzlet, költség, finanszírozás, bürokrácia, befektetés, zöld kötvény, klímakredit, magántőke, kockázati tényező, versenyképesség és az ezekhez hasonló nagyszerű XX.századi közgazdasági principiák görbe tükrében keressük a megoldást addig csak egy dolog fogy el, az időnk. Ha a szabályozási rendszer instabil, infatilis, inkompetens akkor az bizonytalanságot okozhat és megbénítja a kompetens válaszok megtalálását. Egy eklatáns példája a toxikus hozzáállásnak, hogy az energiaszektor még mindig azon rugózik, hogy tud kéz a kézben járni a pénzügyi és a környezeti fenntarthatóság. Ha ég a házam, akkor kiszaladok - én legalábbis biztos. Nem mérlegelem, hogy vigyem a családi ékszert mert lehet, hogy ki tudom vinni de lehet, hogy emiatt bent ragadok
szieszta 2023. 12. 12. 11:47
Előzmény: #101657  DAXHU
#101658
Szerintem sok embert érdekel a klímaváltozás, csak azt gondolják, hogy ők ebben nem vétkesek. Senki nem tudatosítja, hogy a nagy jólét miatt van ez az egész. Egy amerikai családnak nagyobb az eko lábnyoma, mint egy egy afrikai falué. Közben meg őket hibáztatjuk, mert szeméttel fűtenek.
A hihetetlen nagy fogysztás és kapzsiság okozza vesztünket. 
DAXHU 2023. 12. 12. 10:54
Előzmény: #101654  pomperj
#101657
Az ENSZ egy gittegylet, teljesen értelmetlen fenntartani. A fejlett világ (SIC) max 10%-át érdekli a klímaváltozás. Ja és a cégeket is azért, hogy miként tudnak profitálni az egészből és hogy tudják eladni a felesleges termékeiket az átlag jobbágynak.
szieszta 2023. 12. 12. 10:48
Előzmény: #101645  BKKT
#101656
Az ismerősöm tegnap ugyan ezt mondta, de neki a csíkok 34k alá mutattak
N0MAD 2023. 12. 12. 10:44
Előzmény: #101654  pomperj
#101655
Csak az ensz ötletelget, aztán a világ jó része meg a pénzt köszöni, a környezetvédelmet leszarja. Aztán kérd számon. Lerohanni nem lehet, akkómeg?
pomperj
pomperj 2023. 12. 12. 10:39
Előzmény: #101648  cawou
#101654
Best things first.
Az egesz egesz fenntarthato eletvitelre valo atteresben azt latom a legnagyobb problemanak, hogy 
szinte csak gazdag vilag 1mrd embere foglalkozik vele, es ok is leginkabb azzal a reszproblemaval
 foglalkoznak a legtobbet, az EV temaval, ami pedig  a legdragabb resze.
De abszolut nem a leghatekonyabb resze a koltsegek okos allokalasanak.
.
Az EV problema komplikalt,  koltseges, de relative keveset segit a hosszutavu fenntarthatosagban.
Es van jo sok mas tema, amik alacsonyabb koltseguek, egyszerubbek is, es sokkal hatekonyabbak.
Mar regen letre kellett volna hozni az ENSZ egisze alatt egy szervezetet, kozos nagy budzset csinalni,
a legjobb agyakat begyujteni a program elkeszitesehez, es elkezdeni vegrehajtani.
Ehhelyett most terv nelkul, lelkes aktivistak, napi otletszeruseggel nyomulnak, az epp divatos modon.
terelemel 2023. 12. 12. 10:28
Előzmény: #101649  AlonsoAston
#101653

"Suzukinál közben meg a többi márkánál is viszont a fél motort eddigre le kell cserélni sanszosan"
  --
Ne bohockodjunk mar, egy atlagosan karbantartott atlagos motor viccelve elfut ennyit, meg a mai ketes hiru dizelek is 2x ennyit.
pomperj
pomperj 2023. 12. 12. 10:27
Előzmény: #101647  mamoka47
#101652
Jol hangzik, nekem nagyon tetszene. Masoknak is.
Csak a szamitas linearitast tetelez fel.
De ez a piszok tozsde meg Bond hitel piac, nos, nemlinearis. 
Igen ritka az, amikor 5 evig egy iranyba megy.
Utoljara talan 2012-18 kozotti 6 ev volt linearis jellegu, elotte 1994-2000. Szoval 30 evbol 12-ben.
Azt meg, hogy a kamatok 1980-2021 kozott folyton estek, (= bond emelkedett), akkor tehat 
2023-tol is folyton esnek majd,  es Bond emelkedik,  azt vegkepp nehez elkepzelnem.
De legyen igazad, jo lenne.
N0MAD 2023. 12. 12. 10:27
Előzmény: #101643  szieszta
#101651
“ Sokszor siránkoztunk az éhező embertársaink miatt, meg lázongott az egész nép, hogy búzát égettek a parlament előtt. Most a magyar kukorica 1/3-a az energetikában végzi, így vagy úgy "elégetve".”
Hát a két dolog egyszerre igaz. Kajatúktermelés van globálisan, afrikában meg éheznek. A kajaszállítmányok hatása meg az lett (a hadurak hatalmától eltekintve) hogy többszöröződött a létszám és még jobban éheznek. 
A pokolba vetető út…..
AlonsoAston 2023. 12. 12. 10:24
Előzmény: #101643  szieszta
#101650
Dehogynem kell, nézd meg mennyi pénzt locsolt el a VW a gyáraira evk miatt, ok maga az épület marad, de a gyártósor kb. tök új. Tették mindezt eddig tök feleslegesen, azaz inkább rosszul, mert továbbra is az van, hogy messze nem tudnak olyan hatékonyan gyártani mint egy Tesla. Saját bevallásuk szerint. Kb. örülnek ha nem veszteséggel adják el az evket. A többi tradicionális gyártó meg kb. még nagyobb gondban van ha nyereségesen kell evt gyártani. Van persze pár kivétel.
AlonsoAston 2023. 12. 12. 10:12
Előzmény: #101620  cawou
#101649
Azért egy mai aksi főleg ha vasfoszfátos (egyre több ilyen van) simán bír 360 ezer km-t. Suzukinál max. a gyártást tudják már csak zöldíteni megújulókkal, evnél ahogy javul az energiamix a használatot is. Suzuki nem hiszem, hogy egy kategória a LEAF-el. De fogjuk rá. Suzukinál közben meg a többi márkánál is viszont a fél motort eddigre le kell cserélni sanszosan, inkább mint az aksikat, ez kimaradt a számításból. Ez idő alatt a fene tudja mennyi olajra meg olajszűrőre van szüksége. +a fékeket is lehet cserélgetni annak is van co2 nyoma. Szóval sztem a helyzet sokkal jobb az evk javára már most is.
cawou
cawou 2023. 12. 12. 09:59
Előzmény: #101642  lngnl
#101648
a közúti elektromos átállás tejesen érthető és valószínűleg nem csak én, remélhetőleg a többség is egyettért veled, hogy "igenis fontos", sőt kikerülhetetlen. Ha csak ezt az átállást vizsgálnánk már itt is rengeteg tervezett és nem tervezett problémába ütközünk. A grandiózus tervekhez - mint pl. a Stellantisé, akik 2030-ra 15 millió ev-t vizionál az utaknon - több kell mint beismerni, hogy az átállás legnagyobb kerékkötője az olcsóbb autók szükségessége és feljetebb és több töltőhálózat kiépítése...de ne legyünk naívak (legalábbis mi itt a fórumon semmiképpen) 2024-ben EU parlamenti választások és USA elnökválasztás lesz,és van egy olyan érzésem, hogy a döntéshozók visszatáncolnak az autóipar regulációitól és kap még egy pöfföt a fosszilis autógyártás 
mamoka47
mamoka47 2023. 12. 12. 09:36
#101647
 Középtávon mondjuk 5éves távlatban ki,hová tenné az SP500 árazását.Én abból indulok ki ,hogy 5 év alatt a 10éves USA kötvény kb 60% emelkedést mutat. Ez alatt az SP500 86%-ot emelkedett. Ha a kamatok emelkedése mellett szárnyalt a tőzsde akkor kamat csökkenés után az irány adva van.Én egyszerű logikám szerint ha kamatemelkedés után a tőzsde 1 egységet (86%-ot) emelkedett,akkor én kamatcsökkenés mellett 2 egység(160%) emelkedést várok 5 éves távlatban. Az én céláram 12000pont az SP500-ra. A tévedés jogát ,mint minden tőzsdeguru fenntartom...
pomperj
pomperj 2023. 12. 12. 09:28
Előzmény: #101641  pomperj
#101646
2)Bond
A kamatok csusznak lefele, most mar a varhato visszakorrigalasi ut felenel jarnak.
A Corporates alig hoz tobbet, mint a 3-12 honapos treasury. A Yield gorbe tovabbra is invertalt.
.
A treasury kamat spread 10Y-2Y=4.28%-4.6%=-0.32% meretre szukult az egy evvel ezelotti -1.1%-rol.
es ha a trend folytatodik, akkor 2 negyedev mulva meglesz a de-invertalas. Az pedig, tudjuk jol,
szinte tevedhetetlen  recesszios signal. 
Erre bazirozhat az intejuiban Jeffry Gundlach is a recesszios varakozasaval, O a mostani bond-kiraly.
.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20231212v00yfluki.jpeg
.
3)Gold, silver
Meg mindig tart a wave(ii) korrekcio lefele, de mar elerte a fibo78% meretet,
szoval itt mar fordulatra szamitok. Ha nem fordul hamarosan, az eros BEAR signal volna.
.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20231212v00y9zk62.jpeg
.
4)Dollar 
A 3 hete tarto erosodese lelassult es megallt, EURUSD 1.10-->1.07  esett vissza.
A hosszabb tavra mindket folytatas nyitva van: A dollar erosodhet is, es lehet hogy gyengul EUR ellen.
BKKT 2023. 12. 12. 09:10
Előzmény: #101644  szieszta
#101645

Még nem kész... most a B megy vissza 43000 környékére is mehet és utána vissza 38400-ig... így lenne meg a minimális korrekció...
Amennyiben nem áll meg 43000-nál, (tovább megy) akkor ez még nem a teljes emelkedés korrekciója volt...
szieszta 2023. 12. 12. 08:54
#101644
Bitcoinban megcsinálták a kötelező korrekciót, most már indulhat új csúcsokra a tankönyvek szerint. :-)
szieszta 2023. 12. 12. 08:53
Előzmény: #101642  lngnl
#101643

Azért az is ide tartozik, míg a régi autógyártók átállásához nem kell óriási zöldmezős beruházásokat csinálni, az új EV gyártók, mint a tesla, sorra építi az új gyárakat, ezzel is jókora lábnyomot hagyva maguk után.
Ez olyan, mint a bioüzemanyag. Honnan számoljuk a lábnyomát? Csak onnantól, mikor beletankoljuk az autónkba, vagy az alapanyag megtermelésére szükséges műtrágyagyár, gépgyár, raktár megépítésétől? Régebben úgy gondolták, hogy a bioüzemanyagokat a feleslegből fogják gyártani, de ma már szerződve termelik csak erre a részre a terményeket.
Sokszor siránkoztunk az éhező embertársaink miatt, meg lázongott az egész nép, hogy búzát égettek a parlament előtt. Most a magyar kukorica 1/3-a az energetikában végzi, így vagy úgy "elégetve".
lngnl 2023. 12. 12. 08:27
Előzmény: #101620  cawou
#101642
Na ez egy korrekt szamitas volt, a linke a problemak lkistajarol pedig nagyon erdesek volt. 
Amit hozzatennek a levezetesedhez hogyha kicsit jartas vagy a mai energia termeles finanszirozasaban akkor pont arra terelodik a legnagyobb hangsuly hogy az energia mixet megvaltoztassak, illetve a fossilis energia felhasznalas hatekonysagat noveljek. Szoval szerintem erdemes a kettot egyutt vizsgalni, es szerintem ennek fenyeben az EV re valo atallas igenis fontos. 
pomperj
pomperj 2023. 12. 12. 07:31
#101641
1)NYA Composite es kozeptavu kilatasok
.
A tobbi index utan NYA is kitort. Igy 240min chart novemberi rallyja mar egyertelmuen 5 subhullamos, 
impulziv jellegu. Elliott szerint az impulziv hullamok soha nem egyedul vannak, mindig van legalabb 
meg egy vagy ketto impulzus utana.
Es ez lehetoseget ad, hogy a Covid utani idoszakot ennek megfeleloen probaljuk szamozni.
Egyelore ezt a szamozast latom a legjobb munkahipotezisnek. 
.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20231212v00ykp55.jpeg
.
Folyt kov. dollar, Gold, Bond

Topik gazda

pomperj
pomperj
3 5 5

aktív fórumozók


friss hírek További hírek